Alfa 159ti 3.2JTS probleemide jada

#1
Tere foorumlased!

Kirjutan lootuses leida mingigi lahendus aina süvenevatele probleemidele Alfa 159ti 3.2JTS-ga. Järgnevalt kirjutan lühidalt auto saamisloost, remondist ning seejärel juba vigadest ja probleemidest.
Nagu eelnevaltki mainitud, on kõnealuseks autoks Alfa Romeo 159ti SW 3.2JTS Q4, Q-tronic kastiga. Auto osteti mootoriveaga - kahjustatud oli mootoriplokk - ning välja vahetati kogu mootori alumine osa. Mootoriremondi käigus vahetati ära ka kõik juurdekuuluvad tihendid, ketid, ketirattad, õlipump, klapid, küünlad, süütepoolid, õlid, filtrid. Peale mootoriremonti jäid aegajalt esinema paar pidurivõimendi vaakumringiga seotud viga, kuid mootoriga seonduvalt kõik toimis. Autoga sõideti igapäevaselt ning jooksvalt uuriti esinevate vigade võimalikke põhjuseid - vahetati ära vaakumi- ja MAP sensorid. Mõneks ajaks nende vigade esinemine kadus, kuniks need samad vead muutusid igapäevaseks ja järjest rohkem hakkas esinema ka muid ajutisi veakoode (PDF väljavõte vigade tippajast). Kuna kõik vigadega seonduvad jupid olid justkui juba vahetatud, siis ei osanud enam nendele vigadele reageerida. Selline olukord kestis mõned nädalad, kuni ühel käivitusel enam 3 silindrit järele ei tulnud ning järgnevalt ei käivitunud mootor enam üldse. Tänaseks on auto tuttava diagnostiku juures veetnud paar nädalat ning selle aja jooksul ei ole käivitumise märke kordagi esinenud.
Pilt
Senise kogemuse põhjal olen aru saanud, et Alfa veakoode tuleb valdavalt ridade vahelt lugeda. Kuna aga varasem kogemus Alfadega on võrdlemisi minimaalne, siis puuduvad täna selged ideed edasiste tegevuste osas. Seetõttu jään lootma asjakohastele ja suunavatele kommentaaridele ning loodetavasti õnnestub seeläbi auto jälle liikvele saada.
Viimati muutis K8A, 04 Veebr 2020, 20:46, muudetud 1 kord kokku.

Re: Alfa 159ti 3.2JTS probleemide jada

#2
Esimese puusalt ideena pakuks välja, et andurid äkki praagid või sootuks valed, vigased. On olnud peale minu veel olukordi, kus tutikas andur pakendis, pakend ja kood õige, aga andur ise paki sees füüsiliselt vale.
Teisalt võib tegu olla mõne suvalise kontaktiveaga, mõni klemmike kuskil must või oksüdeerunud.
Mul lambda anduriga olid mõlemad probleemid esindatud - viienda töökoja ringiga saime probleemile jällile.
Esimese asjana soovitaks ossiga lasta juhtmed ja andurid läbi. Töökojas kus aparaat olemas, on see üsna lihtne lahendus. Tartus lubati mul see isegi ca tunniga tehtud saada. See võiks ära näidata kiirelt kuskil nö möödaminekud, kas andur annab õiget takistust või kaob info juba enne andurit ära jne. Ma ise seda tegema küll ei jõudnud, sest sai siiski murele lahenduse, aga soovitan esimese asjana, enne kui tükke hakata välja vahetama, seda teha.
Eks uuematel autodel see elekter üsna spetsiifiline ja kapriisne - iga nurgatagune ei pruugi olla probleemide kõrgusel.

Neid koode ikka kahtlaselt palju, äkki miskine aju või juhmtestik ei saa asjadest aru? Enne mootoriremonti ka miski diagnost sai tehtud?

Kas kõnealune masin on see mis OkiDokis pikemalt üleval oli? Karter puru sõidetud ja mootor haiget saanud? Üsna odava rahaga ka vist oli

Kus linnas ise paikned? Kus need suured tööd teostatud said?

Re: Alfa 159ti 3.2JTS probleemide jada

#3
Praegused veakoodid ütlevad, et nukaandurid ei tööta (arvatavasti suri esmalt üks ja siis teine). Ma ei ole kindel, kuskohas need kaablid kokku jooksevad aga see oleks tõenäoline veakoht (vesi vahel?)

Alustaks sellest, et mõõdaks andurid ära ja vaataks juhtmestiku üle. Ilma cam sensorite mootor tööle ei hakka ja need andurid tavapäraselt ise terveks kah ei saa.

Ajutised veateated viitavad kahtlaselt sinnapoole, et kerekompuuter on massivaeguses või siis saanud vee vms-ga pihta. Või siis on kaabliühendused vigased...
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa 159ti 3.2JTS probleemide jada

#5
Kui elektrik on käinud, siis arvatavasti on ka mass jms üle kontrollitud?
Pluss ecu ühendused ja vaheterminalid? Kuna mul ühtegi juhendit ei ole, siis panustaks ikkagi kaabeldusele - signaali kontrollimiseks peab rvu ennekõike signaali välja saatma( st kui kuskil vaheterminalid on katkestus - eeldaks, et kõik kaablid jooksevad paralleelselt), siis ei saa sealt midagi tulla. Kehva lugu on see, et kui 25 aasta tagusel Alfal oskaks täpselt öelda mis signaal millisest pin'ist millisesse terminali jookseb ja kuidas seda mõõta, siis 159 puhul on see veidi keerulisem.

Kehva variant on muidugi veel see, kui anduri kaugus läheb paigast ära aga siis peaks saama teise veateate.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa 159ti 3.2JTS probleemide jada

#6
Elektriku poolne osa sai tõesti kõik üle käidud. Algselt oli ka arvamus, et puhas ECU viga. Otsisime teise ECU koos juurdekuuluvaga, kuid ka selle komplektiga olid ilmingud samad - mootor käima ei lähe. Täna õnnestus ära mõõta surved silindrites ning ilmnes, et osades silindrites surve puudub. Arvatakse, et hüdrotõukurid on kinni jäänud ja seetõttu on klapid avatud asendites. Kaameraga õnnestus ka silindritesse piiluda ning tundub, et klapid veel pihta käinud ei ole. Hetkel on idee mootor pealt lahti võtta ning kõik tõukurid ära vahetada.

Tänud vastuste eest!

Re: Alfa 159ti 3.2JTS probleemide jada

#7
See on mõistlik idee - siis peaks korraga vaatama ka seda mida sinna mootorisse kallatud on (hüdrotõukurid tavapäraselt niisama kinni ei jää)

Kas mootor ise käib korralikult ringi (oleks tegu 1 silindripeaga mootoriga, siis panustaks praegu pooleks läinud nukkvõllile aga kahe silindripea puhul on see veidi kahtlasem)
Tegelikult ma olen normaalne....
cron