164 ei tohi seista?

#1
tegemist 92 aasta 12V-ga.

jama selles, et niikui umbes nädalaks seisma jätad, ei taha enam absoluutselt käima minna. mingi 15 minti käiamist ja siis alles jõledalt takerdudes läheb. ja esimesed pool tundi ei taha üldse töötada.

kui igapäev sõita, siis on OK.





kontrollitud temp andur, küünlad

vahetatud bena filter.



mis järgmiseks???

164 ei tohi seista?

#2
tegelikult arvan, et Alfa(naisterahvas nagu ta on) lihtsalt on su peale solvunud ja tahab, et sa temast iga päev välja teeksid :lol: :lol: :lol:



Ok natuke tõsisemalt- kontrolli pihustite leket :!:

Kui auto lekkivate pihustitega kaua seisab, siis valgub mootor täis- ei lähe hoobilt käima. Selle aja peale, kui küünlad võiksid kuivad olla, on juba uus küttelaadung üleval ning sisse vajunud ( :oops: natuke segane jutt sai, kuid ehk on mõistetav)

Lihtsaim viis kontrollimiseks- käivitamise vahepeal keera küünal välja ja vaata kas on uppunud või mitte. Sama võid teha ka enne käivitamise algust.



on olemas ka keerulisem juhtum- mõni üliolulistest anduritest jääb pikemalt seistes kinni (näiteks väntvõlli asendiandur)
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ei tohi seista?

#3
noh... kasuta eetrilaksu :D käima läheb hobilt aga mõjub kahjuks narkootikumina...



ja siis kui õli tuleb silindrisse klapisääre tihendi vahelt siis võib ka olla tingitud teatud uimasus käima minnes... peksab lihtsalt küüla õli täis ja kärssab seal siis rahuliselt mingis perioodis...



ja siis võib olla mõni küünal viga saanud ja enne kui päris soojaks ei lähe ei tööta



ja siis võib olla veel mingi uitniiskus süütesüsteemis mis koguneb alles seistes... hetkel ju suht niisked hommikud... ühe hommikuga ei jõua veel koguneda aga pikemalt koguneb ja siis peksab kuskilt lihtsalt üle kuni soojenemiseni...

164 ei tohi seista?

#4
nii, täna sai mingi tund aega edutult käivitada proovitud.

küünlad maha, säde on, benssu lendab silindritest välja.

kõik oleks nagu olemas, aga käima ei lähe. isegi ei luba mitte.



kolm korda kuivatasin küünlaid, iga kord olid märjad.



kas on võimalik, et segu liiga rikas, et käima minna?

164 ei tohi seista?

#5
kui uputab, siis ei ole see segust tingitud.



teoreetliselt saab olla ainult kaks viga-

1. kas tuleb liiga palju kütet korraga peale (tilkuvad pihustid, vigane gaasisiibri või väntvõlli andur :( jms)

2. süüde on möödas (see variant langeb sul kahjuks ära, kuna ülejäänud aja auto töötab)



on su mootoril külmkäivituspihusti? (muidu vaataks raamatust, aga seda pole kaasas :D )see on muuseas kõige tõenäolisem tilkuja.



juhul kui on, siis igaks juhuks küsin, et ega sa käivitamisel gaasi ei talla? Nii imelik, kui see ei ole- külmkäivituspihusti ja gaasipedaal annavad käivitamisel mõlemad signaali- tulemuseks meeletu kogus kütet põlemiskambris. Juhul, kui see esimese pöördega ei sütti on küünlad uppunud.



EDIT- Temperatuuriandur kontrollida :!:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ei tohi seista?

#6
ise kaldun ka arvama, et äkki liiga palju benssu annab.



-külmkäivituspihusti kohta ei oska öelda. igatahes külmalt pole ta kunagi pöördeid üles ajanud. isegi -20C korral hoidis alati standard tühikäigu pöördeid.



-siis kui veel kuidagi läbi häda käima läks, siis soojalt töötas korralikult.



-gaasi ei talla käivitamisel. seda minuteada pritsetel ei tehta.

-temp andurit juba olen kontrollinud (mõõtnud)





Kus need väntvõlli ja siibri andurid asuvad ja kuidas kontrollida?


ts kirjutas:kui uputab, siis ei ole see segust tingitud.

teoreetliselt saab olla ainult kaks viga-
1. kas tuleb liiga palju kütet korraga peale (tilkuvad pihustid, vigane gaasisiibri või väntvõlli andur :( jms)
2. süüde on möödas (see variant langeb sul kahjuks ära, kuna ülejäänud aja auto töötab)

on su mootoril külmkäivituspihusti? (muidu vaataks raamatust, aga seda pole kaasas :D )see on muuseas kõige tõenäolisem tilkuja.

juhul kui on, siis igaks juhuks küsin, et ega sa käivitamisel gaasi ei talla? Nii imelik, kui see ei ole- külmkäivituspihusti ja gaasipedaal annavad käivitamisel mõlemad signaali- tulemuseks meeletu kogus kütet põlemiskambris. Juhul, kui see esimese pöördega ei sütti on küünlad uppunud.

EDIT- Temperatuuriandur kontrollida :!:

164 ei tohi seista?

#7
siibri andur (tegelikult siis throttle position sensor) asub gaasihoova juures:

pildil siis number 8
Pilt


tegemist 3 otsaga pistikuga, keskmine on maa. takistus peab muutuma otste vahel vastavalt siibri keeramisele, kahe otsa vahel peab olema "lühis" siis kui siiber on kinni (see annab info edasi tühikäigumootorile)





väntvõlliandur asub rihmaratta alumises osas pildil number 1
Pilt


väntvõlliandur on 3 otsaga ming otste vahel peab olema takistus mis muutub põõretega. kuid muutumist mõõta ei saa- nimelt kui andur on eemaldatud ei lähe auto ealeski tööle (süüdet pole) lihtsaim variant rääkida ilusti mõne AR 3,0 omanikuga ,et andur korraks ringi vahetada



kolmas tõenäoline varinat on temp andur- sellest mul pilti ei ole :( aga ta asub veesärgis üsna pihustite lähedal ning on varustatud samasuguse pistikuga. mõõtmise tulemused on juba siin foorumis kuskil kirjutatud (otsin ja siis lisan siia :wink: )



Edit- 155 afm-i teemas kirjutasin järgmist
seega siin temp anduri näidud:

töötemperatuur 250-400 oomi
toatemperatuuril - 2,000-3,000 oomi
alla 0 välistemp juures 7,000-10,000 oomi


tegelikult tänu targale saksakeelsele raamatule on mul ka täpsemad andmed olemas, kuid need ei ole praegu käepärast
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ei tohi seista?

#8
fotek, saame kokku kuskil.

viga võib väga lihtne olla. kuna mul oli algul autoga enam-vähem sama nuss, siis võib-olla tean, mida näppida.



ei viitsi siia kõiki võimalike variante kirjutama hakata.



mags.



edit: 64 postitust... 100 veel vaja. :D

164 ei tohi seista?

#9
mags kirjutas:ei viitsi siia kõiki võimalike variante kirjutama hakata.


aga ehk siiski annad vähemalt vihjed :?



mul siiani keeldub auto koheselt käivitumast peale rohkem, kui 20min seismist, käivitub hoobilt kui on seisnud kas alla 20min või üle 36h.

Kõigil kellega olen sel teemal arutanud on kuulid koos just selle 36h ooteperioodi peale (ja minul samuti)

samas olen täiesti kindel, et lahendus on liiga lihtne :evil: kõik keerulised asjad olen juba läbi proovinud :lol: lihtsatega ei oska aga kuskiltotsast alustada :oops:



EDIT kirjutamisvaeva premeerida võin mõne sind huvitava 164 elektriskeemiga näiteks :lol:
Tegelikult ma olen normaalne....

164 ei tohi seista?

#10
seee 36 tunni teema võib küll päris marru ajada :D



igatahes abi eest oleks väga tänulik. auto seisab tallinnast 15 kilti tartu poole Patikal.



olen nõus vaeva kinni maksma kui viitsid mõni õhtu ära käia.



514 3541

164 ei tohi seista?

#11
ega ma mingi spetsialist nüüd muidugi pole, aga mõningaid asju saab ju kahe või enama autoga proovida... näiteks õhulugejat ja tühikäigumootorit. viimast oled vahetand/puhastand?



mul töötab kõik laitmatult, seega kui mingi detail minu auto küljest paneb foteki oma normaalselt tööle, siis on ju viga leitud. uusi juppe ehku peale pole ka mõtet osta.

164 ei tohi seista?

#13
Kui tuleb välja, et on relee viga siis arvan, et mul oleks sulle pakkuda üht releed oma autolt :wink:

Enne tuleks aga välja uurida, kas on selles viga. Minuteada võib esineda esineb uuemaltel volvodel sellist viga - auto käivitub peale mingit seismist, mitte kohe