156 2,5 termostaat

#1
Sai siis eelmise aasta talvel vahetatud oma 98 aasta isendi termostaat kuna autu mootor ei kippunud tollaste külmade ilmadega enam kohe üldse soojaks minema. Peale termostaadi vahetust olukord paranes ja mootor läkis ilusti ilusti soojaks aga nüüd olen hakanud tähele panema et mootoritemperatuuri osutil on komme seal 90 kraadi ümber kõikuda olenvalt sellest mis kiirusega liigun. Teisel automarkidel millega sõitnud olen(kaasa arvatud 2004 aasta 147) olen tavaliselt täheldanud et osuti seisab tikksirgelt paigal kui ükskord töötemperatuur juba saavutatud on. Kas mul on alust kahtlustada et termostaat ei tööta korralikult või ongi see 156-le iseloomulik?

156 2,5 termostaat

#2
Minu 2,5 teeb aga sellist nalja, et külmalt sõitu alustades läheb kähku 90 kraadi peale, aga siis maanteel sõites langeb sinna 70-80 vahele. Samas kui linnas on aga suts üle 90 kraadi- nii et võta sa kinni, kas peab olema paigal või on lubatud ka vähe kõikumist.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

156 2,5 termostaat

#3
kopipasten siis:





The water temp rises too slowly, hitting 90c° only after 10Km (driving

about 90Km/h with 5c° outside), when temp reaches 90 it suddenly drops

to 75-80 and then rises a little but usually is always below 90c°.



Reason:

Alfa uses a different way of showing the temperature compared

to i.e. Opel, Audi, VW. I guess Seat is VW so......

The difference is that in fact the temperature always goes up and

down because there is a thermostat (in all cars!!) that opens when

the cooling circuit reaches a certain temperature like 90dgr.

When the thermostat opens, a whole lot of relativaly "cold" cooling

drops from 90 to 70-75dgr.

Alfa shows this immediately on the temperature indicator whereas many

other cars measure an AVERAGE temperature that goes up and down very

slowly and certainly will not show the peaks like the Alfa way.

I guess this is done because the "normal" car driver will get in panic

and goes and see their dealer to check if nothing is wrong and Alfa is

of the opinion that Alfisti, as real, true car drivers, as enthousiastic

and knowledgeable car dirvers and can "see through" this.



So, forget about bothering the dealer, just enjoy your Alfa and keep

a regular eye on all engine fluids; don't forget the fuel tank ;-)



Thanks to Gert-Jan from Holland for this info!

156 2,5 termostaat

#4
Kle, lgp. E.T. Mulle tundub, et siin foorumis liigub juba piisaval arvul kodumaised autoeksperte ( a la kui kütust annab palju peale, siis on pumba relee tuksis jne), niiet pole mõtet enam välismaiseid siia juurde tuua....

(ehk siis viimane spets hollandist väitis, et Alfadel termostaadi avanemine paneb temp. seieri kukkuma....:)



P.S. Termostaat on seade, mis on loodud mingi kindla temperatuuri hoidmiseks, mitte kõigutamiseks.

156 2,5 termostaat

#5
tegelikult on sul ilmselt seieri kõikumise põhjus kuskil sügaval saatjas või trükiplaadis (või ka osutis endas)



termostaadi avanemisel tekib hetkeline langus (90 :arrow: ~80) see on normaalne ja kehtib kõigile autodele, mille seier enam vähem kraade näitab (suurem osa jaapanlaste seiereid näitavad külma, keskmist ja kuuma :lol: )

termostaadi avanemisel ja sulgemisel saab tekkida kõikumine teoreetiliselt 80-90 kraadi piires (reeglina aga sõitval autol termostaat enam ei sulgu- võibolla vaid talvel pikal maanteesõidul -20 kraadi juures)



seega, kui sul osuti mängib pidevalt mingis kindlas vahemikus mis on alla 95 kraadi- ignoreeri seda.

tegelikult temp. näidikult on vaja saada infot selle kohta, et mootor on soe ja et vedelik ähvardab keema minna kõik vahepealsed väärtused ei oma mingit tähtsust :)
Tegelikult ma olen normaalne....
cron