Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#1
Lugu siis sellien, et sai eile soetatud 156 sportwagon.

Küsimus siis selline , kas keskkonsooli ekraan peaks näitama kütusekulu ja veel midagi huvitavat ja kuidas seda kasutada?

Praegu on seal ainult paar valikut : kiiruse piirang, heledus , talverehvid ja mingi service info. Samuti on valikus trip2 ,mille aktiveerides ikkagi midagi ei muutu. Või on kompu jaoks veel kuskil mingi nupp?


2) Mis nupp on spido nullimise kõrval?

3) Mida teeb nupp mono kliimaplokis?

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#2
Nupp "Mono" laseb sul eraldi reguleerida kõrvalistuja ja juhile tulevat kliima tempi. Kui tuluke põleb ja keerad kliimaratast, siis mõlemal on üks temp.
Kui see on väljas siis saad kummalegi eraldi tempi panna.

Seal püsikiiruse kangi otsas, kui on olemas selline asi (mul on) on eraldi nupp siis millega üleval konsoolis surfates näed erinevaid asju. Ka TRIP2 mida aktiviseerisid ennem teisest menüüst. Lisaks sealt näitab minul hetke kütusekulu, keskmist. TRIP A ja B keskmist kiirust, õlitempi jms.

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#7
killer666 kirjutas:Lugu siis sellien, et sai eile soetatud 156 sportwagon.
Küsimus siis selline , kas keskkonsooli ekraan peaks näitama kütusekulu ja veel midagi huvitavat ja kuidas seda kasutada?
Praegu on seal ainult paar valikut : kiiruse piirang, heledus , talverehvid ja mingi service info. Samuti on valikus trip2 ,mille aktiveerides ikkagi midagi ei muutu. Või on kompu jaoks veel kuskil mingi nupp?
2) Mis nupp on spido nullimise kõrval?
3) Mida teeb nupp mono kliimaplokis?
Kordame siis veel kogu tarkuse üle. Nii kokkuvõtlikult, kinnistamise mõttes (jah, ma olengi päriselus õpetaja).
Kompuutris ringiaelemiseks on keskkonsoolis nupud 'info', '+' ja '-'.

1) Tuledekangi otsas olev nupp, mille klõpsimisel saab kompuutrist igast ägedaid asju vaadata, peaks tegema ringi (eeldusel et algseis on kuupäev ja välistemperatuur): range (kui palju olemasoleva kütusega sõita saab, mitte liiga usaldusväärne)-->trip (palju peale viimast nullimist sõidetud)--> avarage consumption (keskmine kütusekulu antud tripi raames) --> actual consumption (hetke kütusekulu) --> travel time (aeg, kui palju mootor on viimasest nullimisest käinud). Seda nuppu all hoides tehakse reset trip. Aga kui ma ei eksi, saab reseti teha siis, kui konsoolil pole ees algseis (kuupäev, temp), vaid nt. range või trip. PS: see trip, mis on kompuutris ja trip odometer, mis on spidoka küljes, ei ole üksteisest sõltuvad, st ühe nullimine ei nulli teist.

Mõned eripärad kompuutri kohta veel:
Kui välistemp on alla 3.5 kraadi, annab ta libedahoiatuse ja lumehelbeke jääb ekraanil põlema. Muide, kui temp nüüd edasi tõuseb, nt kuskile 5-6 kraadi kanti, lumehelbeke ära ei kustu. Vähemalt mitte enne, kui süüde on korraks välja keeratud.
'Attention: limited range', mis tuleb ette, kui paagis on alla 3 liitri, mis laias laastus tähendab ca 50-60 km või tiba rohkem (linnas vähem), tähendab, et range muutub mõttetuks. St veel mõttetumaks kui ta niigi on. Range näitab siis sellist pilti: 'range -----'
Muidu see kütusekulu/range on üldse üsna suvaline. Ta võib visata ette limited range ja järgmisel käivitusel näidata jälle 130 km. Üldiselt 'limited range' hoiatus tähendab, et oleks hea üsna varsti tankla leida. Parem kui eile.

2) 'mono' tõepoolest reguleerib seda, kas juhi- ja kõrvalistujapoolne temperatuur on sama või erinev. Kui see on sees, on sama. Kui ei, saab erinevus olla kuni 7 kraadi. Kui mono on väljas, temperatuurid erinevad ja siis mono sisse vajutada, hüppavad mõlemad ühtseks juhipoolse järgi. Kui mono sees keerata juhipoolset, muutuvad mõlemad. Kui mono sees keerata kõrvalistujapoolset, lülitub mono välja ja muutub vaid kõrvalistujapoolne. Ühesõnaga, asi lihtne, seletus keeruline.

3) Nupp spidoka (täpsemini tripi) nullimise kõrval võimaldab reguleerida konsooli taustvalgustuse tugevust. Kui ta väga kulunud pole, peaks seal olema näha sümbol, mis sarnaneb nt volüüminuppude/heeblite peal olevaga.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#8
3)volüüminupp.
Vot sellest ma pole veel aru saanud, et kuidas see toimib. See on ju ainult üks nupp? Plõksisin siis valgus muutus, aga mingit seost ma ei suutnud leida.

Ja siis veel üks küsimus:
Vaatasin juutuubist coldstart videoid ja panin tähele, et osadel on kellad valged ja osadel kellad mustad. Ning valgetel tundus veel kahte varianti olevat,punase ja rohelise valgusega. Millest erinevused? (aasta, varustus jne?)
Mul näiteks miski 2003 keskpaik.


Ja veel üks küsimus:

Kas Alfadel "seasaba" polegi? Või on ilmad veel nii soojad?

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#9
killer666 kirjutas: Vot sellest ma pole veel aru saanud, et kuidas see toimib. See on ju ainult üks nupp? Plõksisin siis valgus muutus, aga mingit seost ma ei suutnud leida.
Proovi vajutada ühte ja teist serva, st vasakut/paremat, tuhmimaks/heledamaks. Vaata, kas toimib. Ta võib muidugi olla tolmu täis või mingi plögaga koos või mida iganes, nii et hästi ei tööta. Vaevalt, et teda liiga palju kasutatakse.
killer666 kirjutas: Ja siis veel üks küsimus:
Vaatasin juutuubist coldstart videoid ja panin tähele, et osadel on kellad valged ja osadel kellad mustad. Ning valgetel tundus veel kahte varianti olevat,punase ja rohelise valgusega. Millest erinevused? (aasta, varustus jne?)
Mul näiteks miski 2003 keskpaik.
Ma pole 100% kindel, eks ts parandab mind, kui ma eksin, aga pre FL (ja FL vist tuli 2003 lõpust, minu oma näiteks on dec 2003) on valdavalt valge/roheline, post FL (ainult?) must/punane.

killer666 kirjutas: Kas Alfadel "seasaba" polegi? Või on ilmad veel nii soojad?
Pead silmas eelsüüteküünlaid?
Täiesti olemas. Variant on, et võib praeguse temperatuuriga nii kiiresti vilksatada veel, et ei pane tähele. Ta jääb kenasti rooli taha ka, kui ei tea, kuhu vaadata: tahhoka ülemises paremas nurgas, 'vesi kütusefiltris' hoiatuse kohal.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#10
No ma ei tea kust ma lugesin , aga kuskilt.

Aru sain et kaks feisslifti:
1) millalgis 2002 peeglid ja liistud kerevärvi + armatuurlaua muutus.
2) 08/2003 esituled, kapott, stanged ja tagatuled

Peangi hakkama uurima seda eelsüüte asja, väga võimalik, et see ei töötagi?

On kellegil äkki mõnda head linki kust lugeda ja ennast harida? Hea oleks Eesti või siis äärmisel juhul inglise-keelne.

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#11
killer666 kirjutas: 2) 08/2003 esituled, kapott, stanged ja tagatuled
Peangi hakkama uurima seda eelsüüte asja, väga võimalik, et see ei töötagi?
On kellegil äkki mõnda head linki kust lugeda ja ennast harida? Hea oleks Eesti või siis äärmisel juhul inglise-keelne.
Surfa foorumis, siin on mingite manualide lingid täiesti olemas.
Kui oled tartu kandis, võin sulle laenata täiesti eestikeelset 156 owners manuali. Sitasti tõlgitud, aga enamvähem saab aru.
post FL (siis viimase) ja pre FL SW tagatuled on täiesti üksteisega vahetatavad.
Vahel põlevad armatuuris indikaatorite pirnid läbi...

EDIT: ma olin laisk, manualid on siin:
http://foorum.alfaromeoklubi.ee/viewtop ... =12&t=1415

http://alfisti.net/ ja http://www.alfaowner.com
on ka kindlasti abiks, kui välismaa keeltest kuigipalju jagad
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#13
Mai tea. Nt kaugtule indikaator küll põhineb pirnil. Ja kangid ei helenda: olles ise paar aastat enne 155-ga sõitnud, siis see ongi absoluutselt kõige häirivam puudujääk. Ma mõtlen kui sõiduomadused (156 imeb 155-ga võrreldes), vastupidavus, mootor, välimus ja muud pisiasjad välja arvata.
156 on puhas downgrade.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Re: Mõned küsimused seoses 156 nuppude ja kompu kohta.

#15
Olen ma kunagi midagi teistsugust väitnud?

Ma olen alati vahetust põhjendanud järgnevalt:
a) tahtsin proovida järgmist alfat
b) universaalkerega ökotraktor oli antud eluetapil ratsionaalsem omand kui väga cool auto

Kui sa oled kordagi mu jutust välja lugenud, et '156 on parem kui 155', siis:
a) sa oled loll ja ei saa eesti keelest aru
b) ma pidin olema purupurjus, kui ma midagi sellist väitsin.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)