156 JTS mootori temp

#1
Tervitus
Olukirjeldus järgmine: 156 JTS soojenes sõites nii külmaga kui ka soojemate ilmadega probleemideta 70° kraadini. Seistes läks ka 90°+, samas toasooja jagus alati. Aga tänaste ilmadega maanteel algul tavapärane 70, linnas uimerdades kohe temp üleval ja pigem seal 95-100° juures. Vent on hakanud tööle teinekord mingi 110° alles, tänase ilmaga kliima sees pigem juba nii 100° kandis. Linnast väljudes vajus kümnete km pärast alles 90 madalamale.

Lahendus - uus termostaat? Veepump 2a tagasi vahetatud, võiks nagu korras olla.
Radikas paistab justkui kenasti läbi

Teie kord, palun

Re: 156 JTS mootori temp

#2
:hi:

vaata üle radika kohal olev takistiplokk (see on ventika ülaservas). Sümptomite järgi pakuks, et Sul ei ole esimest kiirust enam alles (kui see JTS-il ikka samal kohal on)
pildil nr 5
a2ef_2.jpg
a2ef_2.jpg (7.71 KiB) Vaadatud 3342 korda
vasakul on "tavaline" takisti, paremal on uus takisti
Pilt
niipalju, kui ma mäletan, siis peaks 156 esimene kiirus lülituma sisse umbestäpselt 92 kraadi juures, teine 98 kandis... Kliima ja selliste ilmadega peaks esimene kiirus peaaegu kogu aeg uhama (kui takisti tuksis on ja kliima sees on, siis võib 30 kraadise välistemperatuuriga ka maanteel mootori temperatuur 100 kanti jääda... testitud :mrgreen: ).

Muidugi- tegelikult ei ole põhjust muretseda-> normaalne mootori töötemperatuur peakski olema 90 ja üle.

Termostaati saab väha lihtsalt kontrollida-> kui temp on üle 90-ne, siis teed kapoti lahti ja katsud radikat. Kui saad katsuda, siis on termostaadiga jama, kui aga radikas palav on, siis on jama mujal
:hi:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 156 JTS mootori temp

#4
pane korra tester peale ja vaata, mida see näitab - peaks olema 0,23 oomi (JTS, Diisel ja V6; 0,3 peaks olema TS mootoritel). Kui ei ole, siis proovi kontaktid jms ära puhastada ja vaata, mis saab.

Teine variant (mida mina ajutise lahendusena kasutasin)- jupp kaablit ja kaks klemmi ning ventikal on ajutiselt ainult üks kiirus. Kui sellega tempi alla ei saa, siis on üpris kindlasti probleem kas kuskil jahutustorustikus (minul ummistas pisike roostetükk tagasivoolu 5 mm toru täieslikult ära) või termostaadis (seesama eeltoodud radika katsumise test)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 156 JTS mootori temp

#5
Nõnda läks, et õnnestus imekombel ka too "toru" vendi korpuse ja radika vahelt leida
Pilt
Kuna ta on algselt kuidagi pressitud sinna, siis jootmisega ei õnnestunud ning nö ajutine kinnitus sai peenete neetidega.
Takistust polnud kahjuks võimalik mõõta, küll aga toimib kohe pärast 90° vendi käivitumine ja märksa vaiksemalt, kui varem. Ilmselt siis esimeses astmes ja teises astmes ei 'õnnestunud' tänaste sõitudega tööle saada :angel:

Käega radika katsumise test kinnitas radika kuumust pärast 90°, aga termostaat on ikka kahtlane, kui sõites 70° näitab (küll mitte tänase ilmaga :lolno: ).

Küll aga häirib jahedama temp.-iga diisli häält tegev variaator (ilmselt) kuumaks sõites oma erilise lõginaga.

Re: 156 JTS mootori temp

#6
:thumbup:

variaatori vastu ei saa.... on kaks võimalikku varianti: uus variaator (mis hakkab lõgisema umbes 60 tuh pärast ja maksab sadapalju raha) või relief kit, mida ei ole võimalik JTS-ile panna :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....