JTD siduripedaali värin

#1
Tere!

156 1.9 JTD siduripedaalis on tunda vibra, kui sidur lahutada värin kaob. Eriti tuntavaks muutub peale 1500 pööret minutis. Mingit kuuldavat müra pole. Siduri just vahetasin, vahetuseelset seisundit täpselt ei mäleta, mingi vibra oli vist siis ka. Hooratas? Siduri hüdrosüsteemis on ka vibratsioonileevendi, see ei või ülesse ütelda? Sai küll üle vaadatud, mingeid lõtke polnud, ühes suunas oli vedru pinge natuke nõrgem kui teises suunas. Kohalt võttes tühikäigul väristab ka õrnalt, seda siis nii edasi kui tagasikäigul. :crazy:
159 2.4 JTDm:
Pilt

Re: JTD siduripedaali värin

#2
kui ma nüüd väga ei eksi, siis diislil ei ole pedaal kuidagimoodi hoorattaga seotud (ehk siis sellel peaks olema silinder kasti peal?). See tähendaks, et laager või hooratas peaks olema täiesti lapergune, et üles pedaalini jõuda (ja see omakorda tekitaks korraliku kahina)

kui värin on pesaali suhtes üles-alla pulseeriv, siis panustaks sellele, et leevendi vajaks vahetamist või on kastipealne hoob lahti. Kui värin on pedaaliga risti, siis vaata üle, kas pedaal ja siduri peasilinder korralikult kinni on.

Kas värin on olemas ka kohapeal tuuritades või tekib vaid sõites ? (ja kas muud vibra sees ei ole?)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: JTD siduripedaali värin

#3
Kastipealne hoob on nuutide ja stopperiga, tõsi need nuudid ei ole just kõige tihedamad, käega saab hoova pealt maha tõsta. Värinat tunda on siduri vabakäigu lõpus, ehk siis selles punktis kui laager on õrnalt pinges. Tegu ei ole sellise vibraga mida silmaga näha. Tundub, et tegu mootori vibratsiooniga, mida enamikel vanematel diislitel läbi pedaali tunda, mõnel rohkem, mõnel vähem. Siiski arvan, et tehasest auto sellisena välja ei veerenud, kuna linnasõidul on natuke häiriv see surin. Samuti ei karga kohe pähe adekvaatset meetodit kuidas leevendi korrasolekut kontrollida.
159 2.4 JTDm:
Pilt