AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#1
Alfahaigus sai süvenemist ca aasta/kaks tagasi esimese 156 diisel loomaga. Nüüdseks värske 166 omanik, mis hirmsat vaimustust tekitab. Masin tuli 2000 Eestisse ja hetkel tundub, et läbisõit vastab tegelikkusele (79000). Auto käitub ja sõidab tõesti nagu uus.

Küll aga on elekter tekitanud veidi küsimärke.

Probleem 1:

Kundepoolne esituli ei töötanud (nii kaug kui lähi, ääretuli toimis). Mõeldud tehtud, vahetasin esialgu lähitule pirni ära. Hopp, toimib. Siis vaatasin, et kaugtuli ka ikka probleem. Võtsin ta pesast välja - läbi põlenud. Kuna tanklates on olulisem hot-dogi müük kui autokaubad, siis panin vana pirni pessa tagasi ja tule kokku. Ja nüüd tutikas lähitulepirn ka ei tööta. Visuaalsel vaatlusel tundub kõik korras. Täna panin uue HB3, lootuses et ehk on mõlema pirni olemasolu oluline, et pirnid töötaksid. Ikka vaikus.
Ehk siis kõik on uued pirnid, aga kundepool töötab ikka vaid ääretuli. Kaitsmeplokis kõik kaitsmed terved ja nüüd on ideed otsas. Kust august veel probleemi otsida?

Probleem 2:

Kesklukusüsteem on iseloomuga. Vahest on nii, et võtmepuldist uksed lukku ei lähe. Suunatuledega annab auto märku, et sain su signaali kätte, aga tulemit taga ei ole. Siis proovin võtmega - vahest töötab võtmega ja paneb kõik uksed lukku, vahest mitte ja tuleb uksed ükshaaval lukku laduda. Vahest on nii, et võtab ilusti signaali puldist vastu, paneb uksed lukku, aga miski jääb nagu klõbisema ja mõne hetke pärast viskab ise uksed lukust lahti. Olen paar korda avastanud autoni minnes, et on omapäi uksed lukust lahti visanud. Auto minu käes olnud ca 2 nädalat. Mingi periood ei tahtnud üldse uksi käsu järgi lukustada ja viskas neid ise lahti. Mingi periood toimib kõik veatult. Ei oska ise üldse millegi hea peale tulla kust alustada otsimist.

Auto siis Alfa Romeo 166 2.5 v6, tehasest tuli välja 1999a.

Paiknen aparaadiga Tallinnas, et kui keegi kohe teab mõnda nippi ja on nõus käpaga aitama, siis oleks eriti hea. Aga kui keegi oskab kohe häid ideid pakkuda, kuhu vaadata ja millele mõelda, siis vabalt teen ka oma käpad töiseks.

Re: AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#2
lahe....

alustame algusest-> tuledega soovitaks vaadata üle esmalt kaablid ja tulepistikud (kui kuskil on kehva kontakt, siis on täiesti tavaline, et vool on ja pirni pole) ning seejärel vaadata, kas vool ikka ilusti peale tuleb. 166 esitule skeem peaks käima selliselt, et ääretuli on teise vooluahela all, kaugtuli käib üle lähitule (st kui kummaski ahelas on katkestus, siis valgust ei saa)

Kesklukk on klassika- mitte ainult Alfal vaid kõigi elektriliste kesklukkudega. Probleem on ühes kesklukumootoris- kui kesklukk ei toimi, siis proovi kõigi uste juures kuulatada, milline uks uuesti luku lahti viskab (sulgemisel on kuulda klõpsu, kui lukk kinni ei lähe, siis tuleb sellele kohe teine klõps järgi ning mingi 0.x sek jooksul lööb teised uksed samuti lahti).
Probleem võib olla kas ukselukus, mis ei sulgu korralikult, ukselülitis, mis näitab, et uks on lahti või pagassilukus/lülitis. Reegel on see, et peale keskluku vea tuvastamist lubab plokk kaks korda uuesti proovida enne, kui alla annab ning lubab uksed ükshaaval kinni panna (võid proovida ka selliselt, et paned esmalt tagumised uksed lukku- kui siis tõrkeid ei ole on probleemiks tagauks... senine kogemus näitab, et mingil põhjusel juhipoolne).
Soovitus oleks vigasel uksel polster maha kiskuda ja vaadata üle, mis seal toimub. 95% juhtudest on probleem selles, et kesklukk ei jõua hooba kinni tõmmata ning määrimise ja painutamisega saab mehhanismi uuesti tööle ilma lukku vahetamata (vahel võib juhtuda, et piisab lukkude määrimisest ilma ust lahti kiskumata - sel juhul aga peaks olema probleem ka sellega, et link jääb ülemisse asendisse kinni või liigub liiga raskelt vms).
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#3
Nonäedsa, tee silmad lahti ja näed küll kus suslik peidab. Täistulede üks kontaktijuhtmest oli otsas läbi kärssand lausa. Sai jupike lühemaks ja puhtaks, klemmid ka veidi korrosioonist puhtaks ja täistule sain tööle. Lähituld tööle ei saanud, see juhe lühem ja ei näinud hästi detailselt uurida, kus miskit pahasti paistab. Käed hakkasid ka külmaga tänaval ära jäätuma.
Ehk siis ootan nüüd veidi vaiksemat ilma või väikest varjualust, et lähemalt inspekteerida. Seniks, aga kes Tallinnas näeb ühesilmset hõbedast püssi, siis lehvitab :)

Re: AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#4
Nii palju, kui ma ise olen aru saanud, siis kui tagaluugi lüliti enam aru ei saa, kas luuk lahti, siis see kesklukku ei mõjuta. Et pigem pöörduda jah, uste poole ja käituda vastavalt Ts-i soovitusele. Kõige lihtsamalt ilmselt proovida seda nii, et kõik uksed lahti teha, ustelukustid panna kinnisesse asendisse ja siis katsetada.

Uksepolster õnneks raskelt maha ei tule, kuid selleks tööks tasub varuda fooliumteipi. Kuna ukse sees olev müratõkkematt on tugeva liimiga kinni, siis vähemalt saab ukseplekis olevad augud teibiga kinni panna. Võib ka pigimatti panna nendele, igal juhul kaasneb sellega vähe vaiksem salong.

Uksepolstrid kinnitatud torx-kruvide, tavaliste kruvide ja tüüblitega. Endal nende asukohad selged, kui vaja, võin juhendada.

Tulele on ligipääs kehva, aga saab ligi. Seal saab ilusti tegelikkuses need juhtmed ära parandada, kuid jah, ruumiga kehva. Et tuld kätte saada, on tarvis maha võtta esistange, mis ilma tõstukita on ikka mõnetunnine töö.

Aga jah, soovin edu ja kui tarvis diagnosti teha, võid ühendust võtta. Lükkame juhtme sappa ja vaatame, ehk tuleb sealt veel miskit välja, mis võib tähelepanu vajada.

Muidu aga soovin pikki kilomeetreid ja nauditavat Alfa omamist, ise olen samuti suhteliselt värske antud automargi roolis, kuid juba on tunne, et ei tahaks välja vahetada. :D

Re: AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#5
Nüüd läks just veidraks. Olin veendunud, et lähitulega on miskine juhtmejama ja kuskiltotsast maha kärrsanud. Nüüd tuleb välja, et tegemist on "iseloomuga". Täiesti suvalisel hetkel kui auto käima panna, siis avastad ülaatuseks, et mõlemad lähituled põlevad nagu kord ja kohus, vahepeal põleb ainult üks ja siis vahepeal ei põle jällegi samuti kundepoolne udutuli ees (auto ostes ei töötanud kumbki udutuli, vahepeal töötasid mõlemad, nüüd töötab vahelduva eduga ainult üks). Probleem siis kundepoolsete lähitule ja udutulega. Tuleb vist kontaktides tuhlama hakata, kes kus pirtsakas on.

Re: AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#6
väike soovitus alustuseks-> osta omale kaks udutulepirni. Siis vaheta need kõik ära ja vaata, kas on erinevust või mitte.

isiklikult olen kaks korda sattunud sellise portsu otsa, kus vana udutulepirni kontaktid olid lihtsalt väsinud ja selle tulemusena põlesid tuled samuti nagu jumal juhatas...

EDIT- lähitulede osas vaata üle kõik massiühendused ja proovi kogu ahel ära mõõta (eriti pööra tähelepanu massi olemasolule tuledes)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#7
JA tasub tulepoolsed pistikuotsad/pirnipesad üle käia. Ma küll jälestan 166, nagu eelpool mainitud, aga ega seal 156/147ga suurt erinevust pole. Vabalt võib pesa/pistik pisut sulanud olla (klassikaline probleem)....vibratsiooniga hakkab tööle ja siis järsku enam ei tööta jne. Teine variant on alati salongis tulelüliti kontakte vaadata. Ei kõla, nagu oleks mure seal ja rooli/lülitiploki eemaldamine pole ka 2 sekundi töö, aga kui tulepoolne on korras, võib sinna piiluda.

Tester pistikusse veendumiseks?

PS: udutulesid pole vaja mitte kellelegi ega mitte millekski. Eestis on udu umbes 3 korda aastas. Ja udutuled ei muuda midagi ka neil kolmel korral. Need peavad põlema ainult ülevaatusel. Kui nad põlevad muul ajal, eriti mulle vastu sõites,, on mul pesapallikurikas valmis...
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Re: AR 166 1999 elektrilised anomaaliad

#8
166 tulelüliti kontrollimine on oluliselt lihtsam, kui 156/147 oma-> nimelt on seal kasutusel keeratav lülitiplokk, mis asub armatuuris eraldi.

Siiski seal probleemi ei kahtlustaks, kuna siis oleksid tuled ühtlaselt pimedad. Pigem panustaks siiski tuleploki juhtmestikule (pistikutele)
Tegelikult ma olen normaalne....
cron