Alfa 166 2.0 v6 lambda anduri vahetus

#1
Tere kõik ilusaid autosid eelistavad inimesed! Nüüd on aeg paotada oma teadmiste pandora laegast ning lasta teadmised kontrollimatult lahti. Nimelt soovisin teha eelpool nimetatud isendile ülevaatust, kuid CO tase oli munamäe kõrguselt üle (võrreldes sügava lohuga). Kuna olen kindel, et käed on sama kuldsed nagu kõri, siis soovin teada, kui tore või mittetore selle vahetus on....kui keegi on nii tark, siis see oleks nüüd koht, kus oma tarkusi jagada.

Tasuks on tuhat tänu, sest momendil olen materjaalselt sama vaene nagu vaim lambda anduri vahetuse koha pealt :)

Ette tänades!!!

Re: Alfa 166 2.0 v6 lambda anduri vahetus

#2
korra tehtud... küll mitte 166-l aga tehnoloogia on sama (2.0 peaks olema ühe lamdaga)

tegelikult on üpris lihtne tegevus võrreldes mõne teise agergaadi vahetusega.

vaja läheb kanalit/tõstukit vms, korralikku võtit (mul oli kasutada avatud löökpadrun) ning loomulikult sobivat lamda andurit (ning kui seda pole, siis kaabliühenduskomplekti ja kaablite värvikoode- sel peaks olema nelja kaabliga andur, tavaliselt on valge ja must soojendus ning ülejäänudte koodid on kaasas)

edasi on juba lihtne-> ronid auto alla, leiad sealt anduri (asub kati ees, kus torud kokku jooksevad), kui sobiva pistikuga andurit pole, siis markeerid kaablid ära, lõikad läbi, paned võtme andurile peale, rakendad "natuke" jõudu ning eemaldad anduri. Uue anduri paigaldamine on oluliselt lihtsam, kuna seal pole nii palju jõudu vaja.

Kui andur paigas, siis paned kaablitele rüüsid peale, ühendad ära, tinutad ära ja hermetiseerid (nagu ikka õues olevate kaablitega tehakse). Peale seda tõmbad kaablid kaablivitsaga kokku ja naudid paremat minekut ja väiksemat portsu heitgaase.

NB- KUI Sul ei ole kanalit või tõstukit, siis soovitan pöörduda kuhugi, kus need olemas on (reaalselt ei ole "veidikese" jõu rakendamine kuidagi teostatav ilma oma elu ohtu seadmata :mrgreen: )

P.S. selline võti on jube palju abiks (mõõdu peaksid ise auto alt vaatama- reeglina on 22)
Pilt
http://fixus24.ee/?st=5;info=autotarvik ... %B5ti.html

ja selline ühenduskomplekt on jube kasulik
Pilt
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa 166 2.0 v6 lambda anduri vahetus

#3
Mina jällegi olen kuulnud mitmest erinevast kohast, et lambda anduri juhtmeid EI TOHI tinutada. PEAB ühendama pressitavate jätkuhülssidega. Ka värvid on mulle meelde jäänud niipidi, et must ja hall on anduri osa juhtmed ja kaks valget kütte omad.
Endal pikk-pikk tee maha käidud nende lambdadega ja minu jaoks osutus võitjaks uus andur originaali tootjalt BOSCH- Soetasin ta Tallinnast Automester-nimelisest poest, maksis alla 100 euri, ja ühtegi ühendust ise tegema ei pidanud, tuli koos pistikuga (ilma pistikuta oli mingi 5 euri odavam). Proovisin ka algul odavamalt läbi saada, maksin kahe lammutuse lambda eest pluss tööraha. Oleks kohe õige asja ostnud, oleks hoidnud kokku nii juppide, töö, kui kütuse arvelt (kütusekulu läks peale vahetust poole väiksemaks). Minu soovitus - mitte hakata niidi ja nõelaga kondoomi lappima ja osta kohe õige asi.
Minu kogemus küll 2.0 TS 156-ga
alfadel pole vigu, alfadel on iseloom

Re: Alfa 166 2.0 v6 lambda anduri vahetus

#4
pressitavad hülsid on kõige paremad (nagu ka lisatud pilt ütleb), ilma nendeta ei pääse tinutamisest (tavalised kaabliühendused teevad rohkem halba).

tinutamisega kaasnev probleem on wideband anduritel (ja muidugi sõltub palju ka sellest kuidas tinutada)- REEGLINA on oluliselt kehvem variant see, kui sõlmitakse lihtsalt kaablid kokku ja tõmmatakse teip ümber (nähtud)

KUI vähegi õnnestub leida õige pistiku ja kaablipikkusega andur (Bosch-i oma näiteks), siis on see absoluutselt parim variant. Teistel on tavaliselt kaasas ühendusraamat (mõlema otsa värvikoodidega)- kuid selleks, et sealt sotti saada on vaja esmalt auto poolsed kaablid selgeks saada (must-valge on pakutud mälu järgi auto enda kütteahela otsteks). V6 puhul hinnavahet ei tea, Nordi jaoks oli hinnavahe kuuekordne (pluss tarneaja vahe 2 nädalat)

Aga üldjoontes-> kasutatud lamda anduri ostmine on üldiselt mõistlik vaid juhul, kui on täpselt teada, millal see paigaldatud on (Bosch ise ütleb anduri elueaks ca 160 000 km, tegelik võib olla ka üle 250 tuh, kuid kasutamata vormis rikneb see oluliselt kiiremini)
Tegelikult ma olen normaalne....