AR 166 ja velje soetamis abi tarvis???

#1
Tervist.

Olen siin vaikselt oma Alfale (2001 AR 166) uusi velgi suveks otsimas. Silma on hakanud Japan Racing JR10 mudel. Nüüd aga tekkisid mul mõned küsimused.
Ideaalis on soov osta 18ˇ 8,5laiad ET40 ette ning 18ˇ9,5laiad ET40 taha. Küsimus aga: kas need lähevad ilusti alla ehk siis ei hakka kusagilt püstaku või tiivaäärte vastu käima? (auto on originaal vedrustusega) ET peaks nende puhul olema suht originaali lähedane aga kuna laiused on suuremad originaalist siis sealt ka see mure koht tekib.
rehvideks läheks taha 235/40r18 ja ette 215/45r18 ehk ei ole eriline strech aga samas ei ole ka väga balloon ja ulme lai.

Ootan abistavat infot ja mõtteid.
Parimat
Kaarel

Re: AR 166 ja velje soetamis abi tarvis???

#2
Rehvide üldreegel - eri mõõdus rehve esiveolistel ei kasutata. Välja arvatud kiirendusvõistlustel, kus ees on laiemad.

Seega...

Soovitaks minna mõlemal teljel 225/40 rehvi peale 7,5 veljega (et 40 või 41) ning probleeme tekkida ei tohiks.

235 ja 8.5 on natuke overkill ning ma arvan, et Sul jäävad koopad ette :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR 166 ja velje soetamis abi tarvis???

#3
Mis sellest juhtub kui eri laiused on esi ja taga teljel... Mul igapäeva sõidukil (audi a6 c5 esivedune hitler) on ees 8 ja taga 9.5 laiad veljed suvel. ning mingit muret pole. ei uju ega kisu kuhugi.

Aga tegin siin ise natuke matemaatikat:
Esimene velg oleks 8,5tolli lai ehk 215.9mm ning sellele läheks peale 215/45/r18(peaks ilusti mahtuma kuna hetkel 205/55r16 7,5laial veljel ning sellega on ruumi nii mis tapab nii koopa kui ka püstaku poole) uus velg koos rehviga peaks olema nii koopa kui püstaku poole umbes 2cm laiem... ehk tundub et mahub :)
AGA
tagumine velg oleks 9,5tolli lai ehk siis 241,3mm ja sinna läheks 235/40r18... ning see oleks mõlemalt poolt 3cm laiem...
ehk peab teine päev tagumise ratta alt ära võtma ja möötma palju seal koopa ja püstaku vahel ruumi on :D :D :D

Re: AR 166 ja velje soetamis abi tarvis???

#4
Üldiselt ma arvan, et 235 hakkab tavalise etga koopasse käima, kui seda aga vähendada, siis käib vastu amorti.

Mis eri mõõtudesse puutub, siis laiemad rehvid tagasillal on reeglina selleks, et veojõudu paremini maha panna (esiveo puhul veerevad tagarattad niikuinii ainult kaasa, seega mingit kasu sellest pole)

Juhitavusele eri mõõtu rehvid kaasa ei aita - pigem hakkavad seda halvendama. Nimelt on laiemal rehvil suurem takistus, seega muutub libedal teel auto tõenäolisemalt alajuhitavaks (suurt kontaktpinna vahet kompenseetitakse tavaliselt veojõu suurendamisega aga nagu öeldud- esiveo puhul seda aga teha ei saa).

Ja praktilise poole pealt - samas mõõdus rehvid saad ühtlaseks sõita (segu on sama vaja, keerutades saad ka ühtlase kulumise ning rehvid vahetad samal ajal uute vastu), eri mõõdu puhul käituvad rehvid erinevalt.
Tegelikult ma olen normaalne....