156 1.8 ts mootori mure

#1
Tere

Olen värske alfaomanik, autoks siis 1.8 103kw twinspark.

Sai soetatud väiksema rahaeest kuna autol esines mootori rike. Eelmine omanik väitis et kat umbes ja sellepärast ei tööta mootor nagu peaks. Ehk siis, algul kui sai toodud siis sõittis ikka väga vaevaliselt jõudu polnud üldse kaherealisel teel 110 oli ikka päris hea katsumus saada. Pöörded ei läinud ka üle 4000 ei tühikäigul kui ka kiirendades. Esmalt võtsin sumpsi lahti, esimesed kaks katti olid täitsa okeid, käis õhk läbi ilust aga tahmafilter vms oli küll halb. Sai see siis vahelt välja visatud. Peale seda hakkas nagu käima vabamalt pöörded lähevad lakke välja ja puha aga sõidaks nagu ikka mingi 66 kw autoga. Vahel kohalt startides või lihtsalt sõites tundub nagu oleks vale käigu pannud...

Vahetatud said käigupealt ka küünlad, lisaks hakkas mootori tuli põlema vahel. Tööjuures panin diagnosti järgi, näitas et miski temp anduri viga, kustutasin ära, mõneajapärast pärast kiirendamist hakkas jälle tuli ilmutama.
Natukese olen surfanud siin foorumis ja leidnud et osadel autodel on siin temp andur teema. Oskab keegi öelda mille temp andur villast võib panna? Jahutus vedelik, õli, õhu mingine?

Teine anomaalia on see kui natukese tuuritada või käiguvahetusel kostub sisselaske kollektori juurest sihuke plastmassine ragin või plagin. Kas võivad olla seal mingised pöörd klapid vms mis võivad seda võõr heli tekitada.

Tänud kui keegi oskab mind aidata. Vahel mõtlen et sai vist üks mõttetu ost tehtud selle auto näol :crazy:

Re: 156 1.8 ts mootori mure

#2
No ront Alfasi ja "väike mure, muidu korras" autosi üldse väldiks.
Alfad mis ehitatud peale 2003.a. on elektroonika jms poolest palju töökindlamad.
Ei tasu osta seda kõige odavamat kui pole just plaanis jäärajale minna ja siis 2 nädala pärast vanarauda viia...

Aga kui on korras TwinSpark (kui juba siis 2.0 versioon) siis minek on mõnus ja see heli toob ka naeratuse näole.
Ei tea teisi 2.0L autosid sellest ajastust mis sellist heli teeks. NIng need TS mootorid on pommikindlad, jälgi ainult õli taset.
Samamoodi ka Alfa V6 mootorid.

Re: 156 1.8 ts mootori mure

#3
mootoriveaga auto ostmine on kahe otsaga asi- kui veab, siis saab odavalt hea auto, tavaliselt aga ei vea (kipub olema, et mootorisse lastakse hulgivead- s.t. üks viga tavaliselt sõitmist ei sega, küll aga tekitab järgmise ja see omakorda veel järgmise jne).

aga algusest-> kui näitab temp anduri viga, siis on tegemist selle 10.- maksva anduriga, mis istub termostaadi lähedal. Sissetuleva õhu tempi näitab eraldi.
Sisselaskes ei tohiks 1,8-l midagi pöörlevat olla , küll aga võiks viidata kogu probleemistik sellele, et:
1. seal on kas leke-> vaata kogu sisselasketrakt teraselt üle
2. tühikäigumootor on vigane - see pesitseb gaasiklapi all
3. pedaaliandur on vigane (kuna Sul aastat ei ole kirjas aga jutt on mitmest katist, siis eeldaks, et Sul on gaasisiiber ilma trossita)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 156 1.8 ts mootori mure

#5
jahutusvededelik võib anda veateate (kui katid ütlevad, mootor on soe aga jahutusvedeliku andur ütleb, et ei ole, siis läheb ECU veareziimi; sama ka juhul, kui mootor on külm aga adnur ütleb, et on 110 kraadi vms).

TS reguleerib üle temp anduri lisaks kütuse hulgale ka nukaajastatust. Seega vaata temp anduri kaabel üle (tihtipeale on pistik vigane ning kui niiskus vahel, siis läheb põnevaks).

Katte on sellel autol kolm -> mõlema tuletoru otsas ning põhja all, ma kahtlustan, et mingi retsirkulatsioonisüsteem peaks sel samuti olema (2002 on kehva aasta_> kunagi ei tea, kas tegu on euro2 või euro 3 mootoriga)
Pilt
ja muidugi võta lahti ja vaata üle gaasisiiber
Tegelikult ma olen normaalne....
cron