164 V6 TB tahhomeeter

#1
Millised on võimalikud variandid?
Peale käigukasti eemaldamist-paigaldamist hakkas tahhomeeter "jõnksutama", tunnustatud Alfaproff soovitas mul "kaevuda" salongis kelladeploki tagapoolele.
See võib olla muidugi JUHUSLIK kokkulangemine, aga ma ei USU seda, kuna see jama algas kohe peale eelpoolnimetatud töid ja varem kordagi sellist häiret pööretelugejaga polnud. Kus asub andur ja kuidas ta saab signaali? Kas on võimalik k.kasti ja hooratta eemaldamisel midagi vigastada, et tekivad tahhomeetri töös häired?
Sõbralike tervitustega!

164 V6 TB tahhomeeter

#2
... loomulikult on v6imalik seal andur tuksi keerata, kuid kui ma nyyd ei eksi, siis pøørdeid loetakse siiski teiselt poolt (s.t v2ntv6llilt)
Kuna TB vist piirdub samuti vaid yhe anduriga, siis oleks selle vigastamisel probleeme ka mootori tøøs.

Igaks juhuks v6iksid siiski yle vaadata k2igukasti ja kellaploki massid (esimene suudab korralikku jama kokku keerata) ja seej2rel siis juba kellaplokk ise.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#5
:hi:

tuletaks taas meelde põhitõed :mrgreen:

võta kellaplokk eest ja vaata ühendused üle - kliima rakendumisel kasutab 164 "rikkamat" segu (ma eeldan, et ka TB puhul tõstetakse koormuse rakendamisel natuke kurvi). Selleks, et kõik ilusti toimima jääks on lisaahel ka kellaplokki, mis muudab natuke kellaploki toimetamist (kurat seda teab, miks see vajalik on).

:think: kui kõik ülejäänud näidikud näitavad normaalseid näite ja mootor vahele ei jäta, siis jääks jätkuvalt massirahutuste juurde :mrgreen: kas kellaploki taga või siis käigukasti küljes (käigukasti massijuhe muuseas jookseb juhipoolsest tiivaservast kastini umbestäpselt paisupaagi all ja peaaegu mööda tuleseina)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#6
Ok, kui aja ja tahtmise leian ... siis vaatan, kuigi igasuguste paneelide ja plastikust vidinatega ei taha tegeleda, tavaliselt tahab midagi puruneda või kaduda.
Mootoriruumis ükskord toimetasin vasakul niipalju, et võtsin maha esimese logari, amordipüstaku, õhufiltri kasti ja aluse jalaga , õhu sisselaskevoolikud ja metallist õhutoru ning turbo vahejahuti ja kõik klemmid-pistikud-juhtmeotsad said kõrvaltegevusena üle käidud.. Kas jäi ette ka kasti massijuhe, seda ei tea öelda.

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#7
Mis siis viimase aasta jooksul juhtunud on? Ei olegi mingeid tulemusi. Sõidab ilusti aga mootor ei käi soojalt tühikäigul ühtlaselt. Ja nii on see olnud alates auto ostmisest.
Üks pihusti oli vigane/kahjuks jäi kirja panemata, millise silindri oma/, nukkvõllid kulunud. Need ja kõik teised kulunud ja katkised osad said vahetatud, korda tehtud. Läks paremaks aga ideaalselt mootor ikkagi ei käinud. Lõpuks öeldi et neid 164 tb ei saagi korralikult tööle jne.
Selge siis, pole probleemi..

Hiljem tekkis tahhomeetri häre nagu eelnevalt postitatud, rohkem märgatav sooja mootoriga, süüte keeramisel viskab ka seierit. Arvan, et tahhoka probleem seisab omaette.

Lõpuks hakkas see kõik häirima, heitgaasid ka enam paika ei läinud, mingil hetkel lööb segu paigast ära.

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#8
Sai siis käidud teises kohas uute suurte lootustega kus lõpuks sain sellise jutu paberi peale:

Teostatud tööd: Diagnostika, veakoodide lugemine
Kliendi kaebus: Mootor aegajalt jätab vahele/puterdab
Kontrollitud sõlmed: Süütesüsteem, toitesüsteem (stetoskoobiga pihustite nõele liikumise kuulamine)
Tuvastatud vead: Kuna küttesegu mittesüttimise hetkel hakkas tahhomeeter kaootiliselt liikuma andis see märku süütesüsteemi probleemidest (tahhomeetri signaal loetakse antud autol 1. silindri küünlajuhtmelt). Teostades visuaalse küünlajuhtmete kontrolli (juhtmed õrnalt niiskeks ning ruum pimedaks) selgus, et 1. silindri küünlajuhtme isolatsioonis on defekt küünlapiibu alguse ning juhtme kohtumiskohas, kust säde "üle hüppas". Tegemist oli silikoonisolatsiooniga juhtmetega. Visuaalselt samasuguste juhtmetega on olnud ennegi probleeme. teistes juhtmetes vigu ei tuvastatud. Veakoodide kontrollimine kinnitas, et probleem asub ainult esimeses silindris.
Soovitus oleks juhe/juhtmed vahetada originaalilähedase isolatsiooniga juhtmete vastu.

Niiviisi siis, tegemist on magnecori siniste juhtmetega. Sai siis proovitud erinevaid variante mitmete süütejuhtmete ja ka süüteküünaldega. Tulemus null. Praegu on 1-2-3 silindril peal uued Boschi juhtmed, 4-5-6 Magnecori sinised. Ei ole õnnestunud neid 90 nurga all minevaid Bosche kätte saada, otse üles tulevad kipuvad pesas logisema. Paar kuud on läinud Boschi tellimuste peale, mida nagu küll pakutakse aga lõpuks öeldakse et ei ole saadaval enam.

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#9
Alfa164 s.JPG
Alfa164 s.JPG (141.55 KiB) Vaadatud 5339 korda
Ja 4/neli kuud on läinud Magneti Marelli tellimise peale /lõpuks olevat tellimus ikkagi tehasesse jõudnud/, mille tühistasin. Kui ikkagi pakkumine jõuluks tuleb, siis võtan. Jäänud on siis eBayst Beru. Tegelikult ei usu ma küünlajuhtmete probleemi aga tahaks järgi kontrollida.
Korra ühendasin 1. silindri juhtme pealt mineva anduri juhtme lahti, mis signaali sealt ka loetakse või edasi antakse aga kohapeal töötasid nii mootor kui tahhomeeter ilusti sünkroonis kõrgetel ja madalatel pööretel.

Vahepeal lasin mõõta surved ja kõige viimase asjana panin uued pihustid, kuna mulle tundus, et 1. silindri küünal oli niiske ja teistest erinev, kuigi remonditöökojas midagi kahtlast ei leitud.
Arvan kokkuvõtteks et:
1. Peaks leidma elektriku kes süveneks ja kontrolliks mõõdaks üle võimalikud veakohad
2. Uuesti klapid reguleerida
3. 1. silindris võib olla ka kahjustus
4. Pakutud on ka anduri teemat, just mehhaanilist loksu, millest ma tegelikult hästi aru ei saanud

Praegu on aeg maas aga head mõtted ja soovitused on alati teretulnud!

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#10
:hi:

saada diagnostikud istmikkusse ja väga väga sügavale :mrgreen:

KUI mootoril hakkab tahho jonnima ja mootori pöörded muutuvad, siis iga normaalne kodanik tõmbaks paraleeli pööreteanduriga (selle mootoril on ainult väntvõlli asendiandur). Küünlajuhtmetelt ei loeta mitte pöördeid vaid koputamist (ehk siis kui mootor lõhkuma hakkab määratakse kas esimene või tagumine silindririda ning RPM järgi asukoht)

panustaks sellele, et probleem on puhtalt vända asendiandurid (kuna tegemist on magnetanduriga, sisi temperatuuri tõustes muutub ka anduri takistus ja sealt on vead kerged tulema) - peaks olema 20 kraadi juures ca 540 oomi

Minu ettepanek-> mõõda pööreteandur üle ja kontrolli ploki ning ECU vaheline ühendus (ECU pin 21 ja ploki oma kahjuks ei mäleta) ära ja saad asja korda.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#12
OK! :hi: Panen selle jutu "kõrvataha". Väntvõlli andur asus vist ees all paremal rihmaseibi lähedal.
Vahetasin selle paar aastat tagasi /oli mingi KW või Facet/, kuna mootori töös midagi ei muutunud siis jäi vana orig riiulile.
Lisaks veel seda, et mingil hetkel hakkab tahhomeeter täiesti "oma elu elama".

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#13
:roll:

kui täiesti oma elu, siis võta lahti tahhoploki ühendused ning ECU ühendused (kui näed korrosiooni, siis puhasta ära), sama võiksid proovida teha pistikuga, mis jookseb läbi tulemüüri (ei mäleta enam kummal pool see TB-l oli)

tegelikult võiks kogu ploki lahti võtta ja ära korrastada (kuna tahho signaal suht olematu, siis kehva ühendus või mingi lisanduv häire on väga tõenäoline ... eriti, kui auto on pikalt seisnud - kui mingi ploki ahel korrodeerub, siis see läheb ajaga ainult hullemaks ).


DÄÄÄM :wtf: dezavuu tekkis praegu :crazy: vaatsin ülejäänud teema üle ja voila... võiks pakkuda lisaks ka käigukasti massijuhet :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#14
Väjendasin end veidi valesti. Tegelikult töötab ilusti aga vahetevahel lööb üksikult ja ka järjestikku seieri tõmblema, täiesti suvalisel hetkel, tavaliselt töösooja mootoriga. Viimati peale pihustite vahetust tegin testsõitu ja tükk aega oli vaikus, mõtlesin juba, et uskumatu, see probleem kadunud. Kui mootor oli soojaks sõidetud läks seier täitsa pööraseks mingiks ajaks. Külma mootoriga seier ei trikita.
Pean panustama elektriku ja elektri peale.

Re: 164 V6 TB tahhomeeter

#15
:hi:

siis pigem ikkagi ülelöök või massirahutus (või andur).

Hea meelega pakuks ennast elektrikuks aga ilm on vastik ja aega on vähe :roll:

P.S. kellaploki eemaldamise osas - oleks Sul huvi ehk step by step juhendi vastu (ma pean nädalavahetusel niikuinii 164 ploki maha kruvima, et paar pistikut ära puhastada ja kaks pirni vahetada)-> saad elektrikule juhendiks anda vms (kuna seal on mõned toredad nagad, mis katki võivad minna, siis ehk on abiks)
Tegelikult ma olen normaalne....