Re: Suvaline pläma Vol 2019

#107
Kuidas teistel 159 omanikel rattapoltidega lood. 2 kuud peale rehvivahetust ja ühe poole rattapoldidbon nii kinni, et võtmetel tükid taga.
Ühe tuttava 159'l sama mure. On uued poldid pannud ja määret vahele ja kuu ajaga sama seis, täiesti kinni.

Mõni tarkus?

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#108
Rattapoltidega on selline lugu, et kui rumm saab kuuma, siis võivad need kinni küll jääda. Samuti, kui need on karujõuga kinni keeratud (ma ise eelistan kas moment võtit või siis knarrega kinni ja pika võtmega veerand pööret peale).

Võtmete purunemine on nii tavaline asi, et on kohe (isiklik kogemus - pika varrega tavaline 10.- maksev rattavõti kestab vaid 2-3 hooaega, rattarist on täiesti mõttetu moodustis - parim juhtum oli see, kui poest värskelt ostetud ristile sai esimesel pingutusel ring peale keeratud )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#109
Tegemist oli kaubikutele mõeldud suure rattavõtmega, ca 60 eurine asi. See ka miski pool aastat kasutuses olnud. See läks tükkideks.
Tavalisem ca 20-30 eurine võti läks banaaniks.
Ideid, kuidas oleks hea silitada lahti neid?

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#110
Kõige esimene idee oleks löökpadrun, 125 mm pikendus, t-ots ja 1.5 meetrine toru :) ning sõber, kes vahepeal keeratavat padrunit haamriga toksiks. Niimoodi saab nt lahti veovõlliotsad ja laagrimutrid mis on vähemalt 2 korda kõvemini kinni.

Võid proovid ka selliselt, et esmalt koputad kõik pildid padruniga üle ja siis keerad.

Tegema peaks seda niipalju ettevaatlikult, et velgesid ära ei rikuks muidugi.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#112
Mul on pigem 159-l olnud probleemiks see, et kui momentvõtmega tehase jõuga kinni panna kipuvad lahti keerama end, seetõttu olen käe järgi veidi tugevamini pingutanud. Seda nii originaal kui mitteoriginaal velgedega ja esisillal.
159 2.4 JTDm:
Pilt

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#113
alfahoolik kirjutas:
17 Apr 2019, 13:32
Mul on pigem 159-l olnud probleemiks see, et kui momentvõtmega tehase jõuga kinni panna kipuvad lahti keerama end, seetõttu olen käe järgi veidi tugevamini pingutanud. Seda nii originaal kui mitteoriginaal velgedega ja esisillal.
Minu arust on probleem siis poltides ja soovitaks millegi kvaliteetsema vastu vahetada. Või on keere vana ja vajab ülepuurimist/ vahetust vms.
Minu 159-l kahte tüüpi velgedega töötasid poldid väga hästi, kuni paar tk logisema hakkasid ja 5st üks lausa ära kadus. Uued pildid aitasid lahendada probleemi.
--
Urmas

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#114
urmask kirjutas:
17 Apr 2019, 15:33
alfahoolik kirjutas:
17 Apr 2019, 13:32
Mul on pigem 159-l olnud probleemiks see, et kui momentvõtmega tehase jõuga kinni panna kipuvad lahti keerama end, seetõttu olen käe järgi veidi tugevamini pingutanud. Seda nii originaal kui mitteoriginaal velgedega ja esisillal.
Minu arust on probleem siis poltides ja soovitaks millegi kvaliteetsema vastu vahetada. Või on keere vana ja vajab ülepuurimist/ vahetust vms.
Minu 159-l kahte tüüpi velgedega töötasid poldid väga hästi, kuni paar tk logisema hakkasid ja 5st üks lausa ära kadus. Uued pildid aitasid lahendada probleemi.
Keermed on tihedad, poldid arvatavasti originaalid. Kuna paar korda on logisema hakanud mõnesaja km jooksul peale rattavahetust siis vast pigem ennetan probleemi ja keeran 130Nm asemel 140-150 kinni. See hoiab ilusti ja ratta lahti saamisega pole ka probleemi olnud kunagi.
159 2.4 JTDm:
Pilt

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#115
Ma 156 puhul kunagi jõudsin rataste vahetusega nii kaugele, et ühele poole sain suvised 17" alla aga kundepoolsed jäidki vahetamata endal! 2 võtit keerasin ära, ise vandusin, sõber vandus. Ega midagi, pidi minema järgmine päev teenindusse absurdnaljakalt kaldus Alfaga, sest talvekad oli ju 15 tollised :D
Alfas are for nice people...