Re: Suvaline pläma 2015

#2
Slicer kirjutas:Mõtlesin, et kuna uus aasta käes, võiks siis ka uue teema teha 2015 aasta pläma jaoks :P

Selline oleks praegu paras liiklemiseks
:beaver: :beaver: :beaver:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Samas sinna on pandud Lancia mootor vahele? Või olen millestki valesti aru saandu, originaalis peaks olema ikka mingi Alfa oma looming?
Mootor, kast ja sillad ongi Lancia omad. 8-)

One version of the 155 that stood out from the rest was the 155 Q4, which was supposed to be to Alfa what the Integrale was to Lancia. You see, Fiat's brainiacs fitted the Q4 with a de-tuned version of the Lancia Intgegrale 16v's rally-bred 2.0-liter turbocharged engine delivering 190PS (187hp) paired to the same four-wheel drive system.

Re: Suvaline pläma 2015

#4
täpsutustuseks veel, et ka põhi oli integralelt (kere külgstruktuur muidugi 155-lt)

Tootmise põhjuseks homolgeerimisvajadus, et saaks need päris päris nobedad Ti tähisega 155-d DTM rajale

Homolgatsioonireeglid olid sel ajal põnevad-> kuna 155 ringiauto oli nelikveoline JA V6-ga varustet, siis tehti homolgatsiooniks kaks eraldi masinat-> 155V6 NING 155Q4. Mõlemad versioonid olid saadaval kuni 1995 faceliftini, peale mida jäi kiireimaks versiooniks 2,0TS (1995 aastal toodeti kokku tervelt 110 uue kerega q4 tähist kandvat masinat; V6-tesid nokiti veel vaikselt edasi-> nende laia kerega versioonidest info puudub)

MUUSEAS- 2700 jäi lõplikuks müüdud q4-de arvuks, Eestis on neid tervelt 1 (mis peale rihma katkemist juba mitmeid aastaid tagasi jõudis herr Kotkase garaazi ning ootab kokkulappamist :beaver: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2015

#5
Kummad Q4'd siis töökindlamad on kas Lancia põhja, veermiku ja mootoriga või siis Alfa V6'ga (nelikveo süsteem oli ikka Lancia oma)?
Või sain jälle millestki valesti aru :P
Sest Lancia Delta Integrale mootor nüüd vist väga pommikindel polnud, just see turbo versioon seal peal. :?

Re: Suvaline pläma 2015

#6
V6 oli tavaline esiveoline (vana põhja ja vana latiga)

Q4 oli saadaval ainult turboga Lancia 16V -ga (ehk siis 100% identne integralega ja buustitav sinnasamma, kuhu Lancia mootor)

Lihtsalt homolgeerimiseks lükati tootmisse mõlemad variandid teineteisest sõltumatult. 155 TI ise kasutas hoopis teist V6 mootorit ja hoopis teist nelikveoskeemi (muuseas käivad kõlakad, et ka 16V 2,0 ja 1,8 TS quickrack latt läks tootmisse vaid selleks, et oleks võimalik see TI-l homolgeerida- selle aja reeglid olid, et kasutada tohib vaid detaile, mida on toodetud tänavale vähemalt 25 tuh tükki-> selleks, et pääseda kiire roolilatiga rajale olla AR siis kogu widebody kontseptsiooni tänavale toonud... natuke raske uskuda, KUID Alfa ajalugu ja seda ajastut vaadates võib isegi uskuda)

kokkuvõtteks- 155Ti homolgeerimiseks kasutati 155 60 kraadist V6-te (kuigi kasutusel olev 2,5 mootor oli 90 kraadine PRV-l põhinev jõuallikas), 155 Q4-a, kuigi kasutusel olev veoskeem ei kasutanud hüdromuhvi vaid torsenit ning mootor oli paigutatud piki, mitte põiki( ning roolilatt pärines masinast, mida alles hakati tootma).
tulemuseks siis see....
Pilt
P.s. 96 aastal lükati PRV kõrvale ja tõmmati Montrealilt ja 33-lt tuttavast mootorist kaks silindit maha ja puuriti see üle (tulemuseks siis uus 90 kraadise nurga all 2,5 liitrine V6, mis tegi 12 tuhat pööret ja andis umbestäpselt 490 hj- ametlikult seda uuesti ei homolgeeritud, seega võib tegu olla vaid legendiga)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2015

#7
:eh:

hakkasin praegu loogikat otsima ja vaatasin üle 93 ja 96 Ti mootorid-> esialgu oli tegemist siiski vist kuskil Bussol pärineva 60 kraadise jõuallikaga... millest kuskil 95-dal aastal sai 90 kraadine (PRV?) ja peale seda kas sama PRV edasiarendus VÕI lõigatud ja puuritud Montreali V8 :mrgreen: mida homolgeerimsiel ei uuendatud, kuna seda polnud piisaval arvul tänaval kasutatud

Lühidalt-> kuna tänavamootoritega neil midagi ühist ei olnud, siis pole oluline:
93 - selgelt kõrgema nurgaga (Busso?)
Pilt
96- selgelt 90 kraadi (kas selle põhja näol on tegu PRV või Montreali mootoriga on hetkel teadmata- homolgeeriti PRV, aga legendid ja pilt räägivad muud)
Pilt
ja siis juurde ka PRV pilt ning Montreali mootori pilt:
PRV:
Pilt
Montreal:
Pilt
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2015

#11
kusjuures ma vaatasin mingi aeg tagasi seda pakkumist ja mõtlesin, et on ikka inimesed- müüvad velgi ja annavad auto kauba peale...

Momo Vega korras originaalveljed on suurusjärku poolteist tuhat uue aja rutsi, kulunute eestki saab 1000 kätte...

EDIT: huvitav oleks muidugi teada, kuskohast need veljed välja ilmusid :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma 2015

#12
ärge nüüd torkige, ma olen essa :shh: , juba nädal tagasi tahtsin neid velgi ära osta, esialgu saab koos autoga ja need on natuke kannatada ka saanud

Re: Suvaline pläma 2015

#15
Üleskutse:

Ostke keegi palun Jano käest kopikate eest ära 155 :idea: http://www.auto24.ee/used/1905100 enne, kui see kuhugi põllurallikaks satub

põhjused-> jube odav on pidada (jupid ei maksa midagi; kütet võtab vähe; sõita on üpris hea), hind on olematu JA tegemist on ühega 12-st kehtiva registreeringuga 155-st Eestis (sõitvaid on vähemalt 2tk vähem, kuna mul on kaks masinat kehtiva registreeringuga aga veel ei sõida)

kampaania korras- päästke 155 :mrgreen: [ma muidu päästaks ise aga mul on neid juba mõned olemas]

EDIT: üldse on "liikluses" praegu alles 83 Alfat, mille esmane registreerimine on enne 1998 aastat :thumbdown:
Tegelikult ma olen normaalne....
cron