Re: Giulietta head ja vead?

#16
FK+ kirjutas: DNA seadistused.
IMHO- D seadistuses on väga hea sõita; N- nagu oleks natuke katkine enamvähem normaalne luukpära ja A- nagu sõidaks 83 aasta civicuga.

tegelikult piisaks seal vabalt kahest režiimist (või pigem peaks N natuke äkilisem olema)-> võib-olla mulle ainult tundub, kuid MiTo ja Giulia seadistused on veidi paremini läbi mõeldud (paratamatult tundub, et Giulia puhul on jäänud arvestamata, et auto on pikem ja raskem, kui MiTo)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Giulietta head ja vead?

#17
Väike selgitus dna-st.Räägin,kuidas oli giulietta qv-l tct kastiga.1,4 on nähtavasti sama kui on kastis dif.lukk.
D muutis tõesti loomaks ja tehase ütluste järgi lisati 15% jõudu ja lülitati lukk sisse.Rool muudeti jäigemaks.
N tava sõiduks ja eco-ks ning lukk oli lahti ühendatud.
A muutis gaasipedaali tuimaks ja sisse lülitati jälle lukk.See reziim mõeldud kehvadesse ilmastikuoludesse.Nüüd rakendusid igasugused juhiabid kergemini tööle.Talvel suure libedaga oli A väga abiks just luku näol.Kohalt startisid sama hästi kui need linnamaasturid :lol:
Minu meelest on see alfal kõige paremini välja mõeldud vidin.Vajutad nuppu ja sul on teine auto ;) Olen saanud proovida ka teiste markide sarnaseid lülitusi ,mõnel ei saagi aru mis nüüd muutus.
Nii, et seltsimehed Alfa on vinge sell.

Re: Giulietta head ja vead?

#18
Kui lumisel või jäisel platsil proovida, siis on hämmastav, kuidas DNA auto iseloomu muudab. D asendis on Giulietta tugevalt alajuhitav nagu vanakooli esiveoline, aga A asendis muutub ta päris tugevalt ülejuhitavaks, isegi väga väiksel kiirusel, uskumatu, et tegu on esiveolise autoga. Seega A muudab lumel/jääl Giulietta juhitavuse väga kindlaks.

Re: Giulietta head ja vead?

#19
Tere Alfa huvilised,
tekkis probleem miinuskraadidega kui on nüüdseks 2 korda õlivarda välja surunud ja seega ka natuke õli välja pritsinud õlivarda avast.
Muidugi esmaseks variandiks oli karterituulutuse ja selle kopsiku puhastamine. Lisan illustreeriva pildi Mahle 70358414.
Pilt
Peale puhastamist oli kõik justkui ok ligi 10km testsõidu järel. Sõitsin järgmise päevaga ligi 500km maha ning kordagi probleeme ei esinenud. Auto seisis paar päeva. Täna peale 10km sõitu oli aga jälle sama probleem. Võtsin kopsiku maha ja oli uuesti kondentsi täis.

Versioon miks ta õlivarda välja lükkab on see, et kondentsi tõttu külmub pikema seismise järel mingi klapp kinni. Küsimus aga miks seda kondentsi üldse niipalju tekib.

Küsimused Teile oleks siis sellised, et kas kellelgi on sarnast probleem esinenud? Kas klapikambrikaane all on ka mingi filter, mis võib umbes olla, või mida veel antud mootori puhul kontrollida/puhastada. Või vajab mingi klapp vahetust? Näiteks see sama, mis pildil?

1.4 125kw giulietta läbisõit 70 000 kanti (loodan et mootor veel tihe :D) , 95% sõitudest on pikemad maanteesõidud ja seega saavutab mootor ilusti töötemperatuuri. Temperatuuri näidik tõuseb ilusti keskele ja seega termostaadis probleem olla ei tohiks.

Tanel

Re: Giulietta head ja vead?

#20
Kui õlivarda välja viskab, siis on karterituulutus kinni külmunud. Kas mingi klapp või terve toru, sõltub konstruktsioonist. See, kas külmub või ei, oleneb nii välisõhu temperatuurist kui ka niiskusest. Kehvemal juhul leiab karteris olev surve endale väljapääsu moel et kogu mootoriõli ka sama teed lahkub. Siis võib mootori ära visata.
Võiks püüda uurida kus täpselt see ummistus tekib? Üks kandidaatkoht on see, kus karteri tuulutus sisselaskekollektorisse suubub. Seal saab soe ja niiske karterigaas kokku külma välisõhuga. Lahenduseks võiks püüda karterituulutust "soojustada", et vähendada külmumise riski. Mõne muu margi puhul on külmumisriski vähendamiseks karterituulutuse torule pandud vahele jahutusvedelikuga soojendatav torujupp. Sõltub konkreetse mudeli karterituulutuse konstruktsioonist...

Re: Giulietta head ja vead?

#22
see jama tekib vist pea kõigil mootoritel lühikeste otsega, turbomootorite puhul on see tõenäolisem (kuna külmaga puhuri rakendumisel tekib suurem temperatuurierinevus)

tavaliselt on probleem õlikogumispotsikus, kuhu hakkab talveperioodil koguma niiskust ning mingil hetkel külmetab lihtsalt selle kinni (164 näitel -15 kraadi juures maatneel ei olnud mingi aeg tühikäiku, kuna surve oli valel pool _> ja muidugi läks sinna nahka paar õlikorki)

kui peale puhastamist on asi korras, siis on probleem leitud :)

P.S. ma ei ole 100% kindel, kuid Giulietta recall'e vist on olnud vaid 2 (TCT ja diisli egr - rohkem ei meenu hetkel)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Giulietta head ja vead?

#24
Sama probleem karterituulutusega on avaldunud kaks korda, esimesel korral 12.02.2017, kui sõidetud 51 tuhat (kolm nädalat vedeles auto Pilotis) lõi väntvõlli simmeri vahelt õli välja ja nüüd jõulude ajal avastasin, et oli õlivarda välja lükanud ning veidi õli mootorikattele pritsinud. Sinna vahele jääb ka üks katkiläinund õlikork, mis vahetati 90kkm hoolduse ajal. Ehk seda ülerõhku on ilmselt olnud ka vahepeal aga välja pole löönud.

Otsides selle Mahle 70358414 koodi järgi analoogseid postitusi, leidsin vaid ühe poola foorumis oleva pildi, kus kondensisegune õli oli klapi alla kogunenud. Kas ära külmub selle ümmarguse kaane all olev vedruga klapp ja klapikambrist ei pääse kuum õhk enam välja? Pilot otsest vastust ei anna, kas selle klapi vahetusel ka mingi vajadus on ja kas teda mõne hoolduse käigus vahetatakse? Nad mainisid kord, et Fiat 500X mootoril on selle jaoks soojendus aga Autospirit teenindus ei osanud seda kinnitada.

Re: Giulietta head ja vead?

#25
Endal kah sama probleem olnud jaanuar 2016 ja veebruar 2017. Mõlemad korrad oli karterituulutus umbes ja viskas õli välja korralikult. Teine kord läks sama karterituulutuse detail vahetusse kui tootjapoolne praak. 2018 ei täheldanud seda probleemi. Ei tea kas läks lihtsalt õnneks või oligi detail vigane.... Igatahes tundub, et siinmail on see probleem mitmetel autodel olnud.