Re: Suvaline pläma Vol 2019

#211
Suvine ITA tripp jälle tehtud ja ega ei pettunud. Stelvio on alates Saksa keskpaigast allapoole tõsine rahvaauto. Alguses näed, et ooo, AR, siis ooo, veel üks, siis oo, jälle, miski hetk juba Stelvio, Passat, Stelvio, Stelvio, 3seeria, Stelvio :)
Aga kogu tripi peale oli suhe küll julgelt 6:1 Stelvio vs Giulia. Mõlemate QV-sid ka ikka liigub, õnneks. Ehk siis on lootust, et kunagi "odavalt" meile ka jõuavad :P

Aga sellist Stelvio uputust küll ei oodanud. Aga eks linnamaasturid teevad igal margil müüki praegu.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#212
bnd kirjutas:
21 Aug 2019, 21:24
Suvine ITA tripp jälle tehtud ja ega ei pettunud. Stelvio on alates Saksa keskpaigast allapoole tõsine rahvaauto. Alguses näed, et ooo, AR, siis ooo, veel üks, siis oo, jälle, miski hetk juba Stelvio, Passat, Stelvio, Stelvio, 3seeria, Stelvio :)
Aga kogu tripi peale oli suhe küll julgelt 6:1 Stelvio vs Giulia. Mõlemate QV-sid ka ikka liigub, õnneks. Ehk siis on lootust, et kunagi "odavalt" meile ka jõuavad :P

Aga sellist Stelvio uputust küll ei oodanud. Aga eks linnamaasturid teevad igal margil müüki praegu.
Ma olen kuulnud, et lõunamaalased itaaliast ei hoolda oma autosid väljasapool garantiid... :)
Aga eks need seepärast Eestisse müüaksegi.. :D
--
Urmas

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#213
Mõnel foorumlasel on ligipääsu tõesele statistikale ehk aga mulle on jäänud mulje, et Stelvio on ARi jaoks üldse tõeline täistabamus.
Alfas are for nice people...

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#214
Stelvio oli täistabamus, kuid niipalju, kui kuulda on olnud, siis viimane aasta on hakanud numbrid tagasi kukkuma (hiilgeaegadeni tagasi on veel pikalt-pikalt minna); ja tegelik autode arv ei ole üldse väga suur (2018 31 tuh autot)

Peale 2010 aastat on Alfal krooniline mudelipuudus, mis teeb kogu pildi veidi õnnetuks. Kuigi kui veel 2015 sai osta kahte autot (MiTo ja Giulietta), siis nüüd lausa kolme (Giulietta, Stelvio ja Giulia) ei muuda see üldpilti just väga palju.

Tegelikult oleks hädasti vaja väikest SUV'i (mis saab kindlasti hitiks) ja suurt sedaani (mis arvatavasti hitiks ei saa-> AR on varemgi luksusturgu suure sedaaniga püüdnud ... kõik teavad, kuidas see lõppes) ning universaali (mis oleks võimeline suurele kolmikule saba peale astuma) ja muidugi GTV/Spideri elustamist (mis toimub alles 2021)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#215
Alfade suurim häda on kõrge hind. Olgem ausad siin.
Nad maksavad samapalju kui konkurendid. Miks peaks mõni Korea või Saksa automarki seni eelistanud inimene Alfa võtma?
Kui neil on tõsine soov turuosa tagasi saada, siis lööd hinnaga. Näiteks -5000-6000 eurot odavam baasmudelist. Müüd 0'ga või selle lähedase marginaaliga.
Ning siis kui piisavalt palju inimesi on ostnud seda ja on numbrites näha, hakkad tõstma hinda (järgmise mudeli uuendusega). Sest kui pole väga pask esimene kogemus, ostavad inimesed ka seda kõrgema hinnaga pärast. Kuid tundub, et FIATi juhivad inimesed, kes turu ja majanduse põhialustest ei tea midagi.

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#216
Slicer kirjutas:
24 Aug 2019, 19:31
Miks peaks mõni Korea või Saksa automarki seni eelistanud inimene Alfa võtma?
hmm... kui sama raha eest saab ilusama ja parema auto, siis miks mitte- tegelikult on nende eesmärk olla kõrgemas segmendis ; kui hind lasta eelmise segmendi peale, siis saaks küll rohkem müüa, kuid sellega seoses kukutaks kohe ka segment allapoole (kui Porsche müüks Cayenne sama hinnaga, kui VW müüb touaregi, siis ei ole ju mõtet seda autot üldse liinil hoidagi)

tegelikult on AR defineeritud sport-luksus segmenti (umbes sinna Audi juurde); kui nüüd müüa autot 6k jagu odavamalt, siis tekib toyota/VAG effekt-> KUI lexus maksaks natuke rohkem, kui Toyota, siis ei ostaks seda keegi; kui Audi maksaks samapalju, kui Seat, siis ei ostaks seda samuti keegi

tegelikult on autoajaloost mitmeid näiteid selle kohta, kuidas marketing ja müük ajavad erinevat joont ning tulemus on kõike muud, kui hea (Infinity ja Acura on väga hea näide sellest- nad ei ole suutnud kuidagi Lexusele kandadele astuda, kuna erinevalt lexusest nende enda mudelid alles hakkavad vaikselt kujunema. Kunagine suur plaan panna primerale natuke paksemad vaibad ja öelda, et see on teine auto ei ole kuidagi hea plaan)


Alfa puhul ei ole kunagi täiesti sellist plaani peetud (kuigi platvormijagamine oli moes, siis puhtakujulist badge engineeringut ei ole süõiduatodena kunagi tehtud- isegi see õnnetu ARNA oli tegelikult eraldi auto)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#217
Mondeost kallim peaks ta olema - sinna 30k€ kanti oleks paras.
+ veel see, et praegu on vist ainult Gulietta mida saab manuaal kastiga.
Samas 159 lõpu mudelid, neid sai ainult manuaaliga :)
muidugi võiks ka baasvarustuse 16" velg olla kenam :)

ei kujuta ette, kuidas müüks alfa puhul samasugune "baasmudel" nagu on 911T
edev riidest sisu
sport pakett ... (topelt sumps, et natuke eristuks)
Q2
200 või 280hj mootorid
Tagavedu
Manuaal (või siis ka automaat) kast
16" Retro välimusega veljed
mõned elemetaarsed mugavused ... (minu puhul kliima, püsikas ja elektri peeglid ja aknad :) )
Seitsekümmend Viis

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#218
Alfa on ilus tõesti, kuid uue Giulia praktilisus annab soovida. Tõsi- see auto on sõitmiseks, aga kui igapäevaselt kasutad, siis tahaks saada telefonile kohta, topishoidjaid, kuhu midagi panna mahutab jne. Samas ka kõige väiksem mootor on juba päris hea mootor, aga hinnad alates on ikkagi ulmelised + lisada juurde kindlustus, mis nende masinate puhul samuti on ulme.

Sõber vurab Škoda VRS-iga ringi. Igasugu imevidinaid on autol küljes, panipaiku ja asju. Ning sõiduomadused pole ka kurta. Ehk et kui praktilist väärtust natukenegi otsida, jääb Alfa kahjuks kohe jalgu. Minu 159-l polnud ühtegi topsihoidjat näiteks (peale tagumiste).

Ja mis puudutab turundust, siis Giulia väljatulemise ajal anti Eestile esindusautoks ainult hall diisel ja mitte ühegi reklaami ma kusagil ei näinud :) Ma arvan, et paljud ei tea siiani, mis imeloom see Giulia on ning ostavad rõõmsalt on C klassi, A4 v BMW 3-seeria masina. Ning mis seal salata- nende masinate tootekvaliteet on ikkagi parem, kui Alfal :)

Uute mudelite puhul oleks oodanud rohkem turunudst + mingeid diile pankade ja kindlustustega, et Giulia mitte ainult oma kiirendusega ja välimusega, vaid ka kättesaadavusega oleks ahvatlevam.

Aga see on minu arvamus.. :D Ja kui raha oleks, et korraga välja osta, siis ostaks ikkagi Giulia :D
--
Urmas

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#219
urmask kirjutas:
25 Aug 2019, 13:16
topishoidjaid, kuhu midagi panna mahutab
Selle kohta saab öelda ainult seda, et erinevalt muust maailmast oskavad itaallased elada. Kohvi juuakse kodusvõi kontoris või kohvikus, mitte autos :D

muuseas- tuletaks taaskord meelde, et üldse esimene topsihoidjaga Alfa oli 147... ja peale seda võeti topsihoidja uuesti ära (välja arvatud 159 tagaistmete oma, mis ei olnud vist kah standardis- ma ei kordagi vaadanud, kas mul seal laekas on hoidja olemas).

IMHO- mahtuniversaali puhul saan topsihoidjatest aru (võin praegu eksida aga vist toyota sienna oli varustatud 13 topsihoidjaga, millest suurimad mahutasid 2l pudelid).

koostekvaliteedi osas- vaidleks tugevalt vastu. Tegelikult on Alfade koostekvaliteedi nurin tingitud sellest, et võrreldakse võrreldamatuid autosid (Giulia ja 3 seeria või A4 osas ei ole küll mingit vahet-> Stelvio on kindlasti paremini koostatud, kui touareg jne); Giulietta ja Mito rühmas sakslastelt lihtsalt millegagi võrrelda ei ole (suurel kolmikul ei ole selle klassi autosid).

ka 164/156/147/GT/159 puhul võiks öelda, et koostekvaliteet ja materjalid ei jää oluliselt selle aja konkurentidele alla (kui muidugi keegi on auto juba laiali kiskunud ja vanade tüüblitega viltuselt kokku pannud, siis see nagu hästi ei loe). 145/146/155 on muidugi mõnevõrra kaheldavam (seoses jube odava plastikuga, mida audi-bmw selleks ajaks enam ei kasutanud)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#220
Kuid Toyota jms juba oma kvaliteeti tõestanud autod väärivadki seda hinda.
Alfa on alates 159'st suutnud oma kvaliteedikontrolli tõsta, kuid kohe loota, et nad oma premium klass- natuke naljakas.
Kui isegi VW'l on tänapäeva mõttes võimalik konfigureerida autot tehniliselt nii, et see oleks peaaegu isesõitev.
Alfa on meedia ja tehnika poole pealt endiselt 2010'ndas aastas. Selline tech oli siis juba S ja A klassidel olemas. Seega ilma selleta ei saa nad minumeelest ka preemium olla. Ning see sama topsihoidjate puudumine. Nagu tõesti :D Pole ime, et neid ei osteta, sest inimesed tahavad vahel autos juua ka sõidu ajal. Ei pea olema kohvi vaid mingi veepudel, kuhu saaks seda mugavalt panna. Kui juba mingites superautodes nagu Lamborghini ja Ferrari on topsihoidjad, siis sellise asja puudumine "preemium" brändi baasvarustusest on põhjendamatu!
Inimesed ju ei osta neid omale rallikateks ja pühapäeva sõiduautodeks, kus seda vajdust pole. Nad konkureerivad kõrgemal turul, samas pakkudes vähem mugavusvarustusi ja praktilisust. Juba puhtalt selle tehnilise puudujäägi pealt võtaks neilt ise hinnast -5000 maha.
Sama seis on ka Maseratiga. Justkui peaks preemium olema. Nii Lavante kui Ghibli. Samas tehnilise ja mugavuse poole pealt jäävad sinna 2007'a. Audi A8 kanti.
Mootor võib hea olla, kuid seda vaatavad ainult 5% ostjatest. Ülejäänud vaatavad kogu paketti, et mida pakub samasuguse hinnaga BMW 7 seeria ja Audi 8 seeria, siis kratsid kukalt, et sama hind kuid teises on 70% rohkem mugavus varustust ja turvalisi abimehi.

Ning kui aus olla, siis miks Alfa ei võiks võistelda seal VW klassis. VW parimatel mudelitel on päris korralik sisu ja mugavusvarustus. Ning enamus rahast seal segemendis tulebki ju. Kui Alfa seal võistleks saaks nad kõvasti müüki juurde. Hetkel justkui on nad sellise mentaliteediga, et parem perse mullas kui nõks nõrgem bränd ja käsi kullas.

Ning siin juba toodi näide Skoda VRS'i näol. Isegi olen sõitnud eelmise faceliftiga (see millel oli 170kw?), mingi 2015.a. mudel oli minumeelest. Ei saanud väga arugi, et tegu oli esiveolise masinaga. Minek oli muljetavaldav. Heli väga polnud, kuid seda pole ka Alfa 2L Giuliadel, millega olen sõitnud. Aga jah Giulia'ga sõita oli kordades mõnusam.
Kuid sisu poole pealt, ütleks et kogu see keskmine meediakonsool ja VRS'i korv istmed olid mugavamad kui Alfa oma sisu ja meedia poolega. Igapäeva kõlbulikum.

Ning see, et Giuliast pole universaali või luukpära on ka arusaamatu. Ideaalne auto oleks personaalselt just selline SportWagon. MB C63 universaal oleks justkui ideaalne. Või siis RS6. Seda ostetakse sitaks. Ma arvaks, et universaal Giulia Quadrifogliol oleks potenstaali. Stelvio müüginumbrid natuke näitavad seda, et rahvas tahab praktilist autot rohkem.

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#221
VW segmendis on ju Fiat :)

Toyota ja lexuse vahe on mäekõrgune (toyota aga on odav)

Superautodest vist ainus, millele saab topsihoidja osta on F12 (see muidugi maksab lisana miski 4000.- kanti).

praktilisuse poole pealt- ei vaidle vastu. Skoda on teinud praktilise poole pealt imet (tegelikult parem, kui vw ja disaini hoitakse koledana nagu öö sellepärast, et muidu ei ostaks vw-d enam keegi), aga küsi endalt teistpidi- palju neid odavaid autosid ikka segmenti mahub?

Preeminumklassis saad 10 auto müügist sama raha, mis säästuklassis 200 auto müügist, auto väljatöötamise kulu on aga vaid natuke kõrgem, kliendid aga oluliselt tundlikumad, seega kui brändida Alfat läbi QV (mida praegu ka tehakse), siis odav Alfa on ikka sama; Skoda puhul ei tuleks keegi sellele mõttelegi, et neid läbi VRS-i brändida (või Subaru puhul hakata neid brändima esiveoliste säästuautode alternatiivina Toyotale) .

Preemiumklassi puhul ei ole suurt mõtet panustada praktilisusele, kuna 90% juhtudest ei osta neid inimesed, kes seda praktilisust hindavad (pmst on kogu see segement ehitatud edevusele)- see, et meil siin ostetakse kalli raha eest multifunktsioonaalne auto (maastikuvõimekus + 7 kohta + veokonks + muud jutud), et läbida igapäevaselt 5 km on tingitud natuke teistest asjadest ;)

IMHO- jah Alfa hüppas suure sammu edasi aga tegelikult on AR olnud preemiumklassis kogu aeg (nagu ka nt Volvo ja Saab- teadaolevalt on seal klassis nüüd ruumi juures, kuna Saab'i enam ei ole), nüüd on vaja lihtsalt laiemat mudelispektrit, et seal ellu jääda. BTW- vw on preemium vaid siis, kui sinna on enamvähem audi jagu raha lisavarustusse lükatud
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#222
2010+ aasta autodel peaks olema eesistujatele topsihoidja olemas. Kui seda pole siis on minumeelest natuke kummaline autot preemium klassis reklaamida.

Siin tüübid teevad ülevaadet täiesti ringrajale fokuseeritud Porche 911 GTRS2'st. Isegi seal on topsihoidja olemas ning isegi lahedasti ära peidetud. See ei ole mingi vabandus Alfa jaoks, et nad ei saaks sarnast lahendust teha.
https://www.youtube.com/watch?v=q0cTrGpBw9A&t=14m10s

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#223
Ei tahagi Alfat kiruda. Autod väga meeldivad :)
Aga mõne koha pealt võiks veidi rohkem sakslastelt eeskuju võtta küll.

Topsihoidjat pm saab, aga sinna midagi sobivat toppida on üsna keeruline. Ja siis on USB ühendus telefoni jaoks, aga nagu telefoni kuhugi panna samal ajal pole :D
Ses osas olen Sliceriga nõus, et preemiumklassiks nimetatud masinal võiksid elementaarsed mugavused ja lisad olemas olla. Aga sõiduomadustelt on muidugi Giulia lahe ning sõitmise ajal ma puuduvat topsihoidjat ei märganud :D

Samas ega mul pole Giuliat ja seetõttu võib-olla minu sõnavõtt on veidi kohatu ;)
Pilt
--
Urmas

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#224
Kallaks palju õli veel tulle :)
Ütleme, et 40000 eur eest tahaks saada võimalikult uut ja palju kw, Giulia Veloce vs Stinger
Ühe kasuks räägib ajalugu, juured jne, teine on lihtsalt statement- me ka oskame kui tahame

Eelneva juurde tagasi tulles: kui vaadata nt kui palju sõidab Euroopas Macan-e, siis peaks Stelvio olema ju tegelt otsene konkurent, on diisel, on bens ja on hard-core verioon. Ja Porsche müüb ju üldse hästi, miskipärast, Kui võtta väga average-joe seisukohast, siis "tava"autona ongi ju kasutatavad aind Macan ja Cayenne
Viimati muutis bnd, 25 Aug 2019, 20:18, muudetud 1 kord kokku.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: Suvaline pläma Vol 2019

#225
Veloce hinnast parem üldse ei räägi. Kui see ära specida on hind sama mis Giulia Quadrifoglio! Nagu whats the point? Ning enamus asju on juba QV'l olemas baasversioonil.
Üldsegi on Alfal üks 250+ kw mootor sealt kahe vahelt puudu. Hetkel 206kw ja siis juba 375kw.... Jah on ka lahjemaid kuid need kõik siis samad mootorid, erinev remap lihtsalt.
Selles osas on BMW'l ja Audil võimalik võtta mingeid 250kw mootoreid ja panna natuke mugavusvarustust ja täitsa kiire ning mugav sõiduriist.
Hektel peab Alfal sisuliselt võtma selle ühe ja ainukese baasmootori, mis on erinevates tuuningu astmetes ja kogu lugu.
Nad võiks sinna vahepeale seda sama V6't pakkuda ühe Turboga näiteks ja mingi 360-370hp vahel. Stinger on selles osas ka veel praktilisem, kuna on luukpära ja korralikult praktilisem ning samas luukpära näeb minu isiklikust maitsest ilusam ka välja kui puhas sedaan.
cron