Küsimused 156 kohta

#1
Tere
Kõigepealt tervitused- olen siin foorumis uus "nägu". Hetkel veel küll mitte Alfa omanik, kuid kuna esimene proovisõit tehtud, siis mõtted või... eelkõige vist süda nagu "kisub". Et asi pelgalt emotsiooni põhjal ei saaks otsustatud, siis küsiks mõned küsimused. Kinnitan, et olen foorumit lapanud ja otsingut kasutanud, kuid üht-teist on siiski segaseks jäänud.
1. Mootor. Diislit ei taha, ei sobi see minu nägemuse kohaselt Alfa iseloomuga. Seega valikus 2,5 V6 140 kW vs 2,0 JTS 122 kW. Kumba eelistada, miks (töökindlus, hooldus jne)?
2. Käigukast. Esimese valikuna näen manuaali. Kuid...alati on võimalikud alternatiivid. Poolautomaadi selespeedi kohta "tean" niipalju, et kui korras, siis väga hea, kuid kui miskit "läheb", siis muret rohkem kui rõõmu? Samas jäi aga ühes hiljutises kuulutuses silma automaatkastiga isend, märgituna Q-systemi nimega. Kas tegu on põhimõtteliselt tavalise automaadiga või on see Q system midagi, mida peab kartma nagu selespeedigi? Kui töökindel see on, kas kahandab oluliselt sõidurõõmu. Kuskil kiirendamas ei käi, lihtsalt tahaks, et auto oleks piisavalt ergas ja tagasisidet andev.
3. Kuulutustes http://www.auto24.ee/used/1090665 , http://www.auto24.ee/used/1939931 ja http://www.auto24.ee/used/1925654 ei loe ühelgi juhul välja, et istmetel oleks soojendus. Kas vanadel Alfadel polegi?
4. Remont. Niipalju olen kuulnud, et hammasrihma vahetus on teema, mis maksab selle mudeli hoolduse juures rahaliselt üsna suurt rolli. Kahes ülalpooltoodud kuulutuses näen,e t see on teostatud. Juhul kui see seisaks alles ees, oskab keegi öelda orienteeruvat hinda? Ja kas ka näiteks Tartus leidub mõni töökoda, kus see kvaliteetselt tehtud saaks. Eelmine hobikas oli SAAB 9-3 OG Aero, mida, nii kummaline kui see ka ei tundu, Tartus remontida ei osatud (ei tahetud). True story!
5. Ja teema, milest eriti ei räägita, kuid...julgen siiski küsida- kütusekulu. Autodata märgib V6 kütusekuluks linnas 17,2 l/100km (JTSil 12,2). Kas päriselus on veel "hullem"?
Esialgu kõik. Vist :)

Re: Küsimused 156 kohta

#2
1. Kindlasti 2.5V6 , vähem muret ning parem sõiduelamus.
2. Manuaal kindlasti, ning 6 käiguline. 2.0 TS'd olid minuteada ainult 5 käigulised. Natuke säästvam maanteel kui on 6 käiguline.
3. Oleneb paketist, kuid ikka peaks olema ka vanadel istmesoojendus.
4. V6'l on hammasrihma vahetus umbes 360 eurot, oleneb muidugi kas osta jupid ise ning originaal või mingi B osa. Tartu kohta ei oska kommenteerida.
5. Minu 3.2L V6 GTA ametlik kütusekulu tehase järgi on linnas 18.3 L/100!! :D Pole elusees seda numbrit näinud! Suvel on kuskil 11.5 ja talvel 12,5.

Re: Küsimused 156 kohta

#4
1. Mootor- kui kannatab, siis V6 (proovi ja saad aru millepärast). Ühtlasi ei ole siis küsimust ka kas 5 või 6 käiguline kast ja kuidas selespeed vastu peab. 2. Q-system on tavaline automaatkast, millel on valits lihtsalt H kujuliseks tehtud - IMHO... Busso peaks ikkagi manuaal olema (12V puhul pole vahe suur aga 24V automaatkast on paras ikaldus-> kast ise võtab suure osa võlust ära)... mugav muidugi on
3. V6-d on vist kõik istmesoojendusega (ka JTS-id peaks kõik soojendusega olema)-> kas need töötavad või mitte on juba eraldi küsimus
4.rihmavahetusest on juba jutt olnud -> arvestada võid umbes 350€-ga ja Tartu osas ei oska keegi öelda (ma arvan, et ehk saaks Janoga kokkuleppele aga .. kes teab). Kuluosad meie teedel-> ülemised õõtsad...
5. Linnakulu-> kõik võtab ära... V6 reaalne linnakulu on vahemikus 12-22 (sõltuvalt tee pikkusest, ilmast gaasijalast jms). JTS-i kulu on vahemikus 11-22; tegelikult ka TS mootori kulu jääb linnas 10-16 vahele.

Linnasõidul pead arvestama trajektoori ja tee pikkusega-> üldiselt võtab külm mootor (alla 60 kraadi) kiirendamisel hetkeliselt vajutades kuni 80l. See tähendab, et kui sõidad iga päev nt 2km mooda ristmikke ja stardid iga kord täisgaasiga, soojendades talvel autot ka veel koha peal jne siis võid saada talvel kuu keskmiseks kuluks ka 40l/100-le; kui sõidad ökotades ja igapäevalselt ca 10km, siis jääb see tõenäoliselt kuhugi 12 kanti. Kui auto on ainult linnas kasutamiseks, siis ei oma ka suurt tähtsust kas Sul on diisel või V6, kuna kuu kütusesumma sellest oluliselt ei muutu
P.S. IMHO- linnakulu osas pole ka vahet mis tootja auto Sa võtad ja kui suur mootor sellel on (kas kulutad igakuiselt ühe paagitäie või kahe kuu tagant ühe paagitäie ei ole üldiselt oluline arvestades muid lisanduvaid kulusid) :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Küsimused 156 kohta

#5
Tänud neile, kes juba vastanud. Auto saab olema nö nädalavahetuse liikur (tööauto olemas)-lustiauto ja suvel trippimiseks. Proovisõit saigi tehtud 2.5 V6 manuaaliga. Kuna minus pole peidus väga palju nahhaalsust, ei hakanud müüja närvidel mängima ja popsutasime niisama linna vahel ja kilomeetrike maanteed, seega ma väga sõidurõõmust veel rääkida ei oska. Lihtsalt mõjub selle auto....ausalt, ma ei teagi, mis see on :D Hea tunde ta tekitab ja hoolimata vanusest tegu stiilse autoga. Niipalju kui olen üldfoorumites uurinud, soovitavad kõik Alfast eemale hoida. Pole midagi parata, ei mõju....

Re: Küsimused 156 kohta

#6
:hi:

minu soovitus- ligine müüjale natuke kindlama sooviga, vaata üle õli, jahutusvedeliku jms tasemed ja tee selline tripp, mis (kui Tartus sõidad) liiguks mööda Tartu ringteed (kõige parem oleks võtta Võru poolt Viaduktist üle aardla ringi, lõunakeskuse ringi ja liikuks üle Ilmatsalu ringi Tartust välja... võimalusel Rahinge kaudu -> sealt soovitaks teha sissepõike mööda külavaheteed Kardla suunas ning siis teeotsast uuesti Tartu poole pöörata ja sealt siis kesklinna kaudu tagasi kuhu iganes peaks jõudma).

Sisetunne ütleb, et hea ilma, kuiva asfaldi, korralike rehvidega saab selle selle ringiga täpselt selgeks, kas auto on Sulle või mitte (külavaheteed tasub proovida selleks, et kolksud üles leida-> seal muidugi üle 60-ne praegu sõita vist ei saa, kuid uuesti maanteele jõudes saad kiirelt 100-ni lapata).

Enne testi küsi müüja käest üle, kui kindel on Ta selles, et hammasrihm on vahetatud-> kui jääb sellele kindlaks, siis on tegemist tema probleemiga, kui seal mingit jama peaks tekkima.

P.S. 156 on võimeline võtma ringid kiirelt ja täpselt (igaks juhuks lausa 50-ga ei tasuks minna-> võõras raske ninaga auto ikkagi) kui seal täpsusest puudu tuleb või auto viskama/vajuma hakkab, siis on samuti teada, millest müüjaga rääkida.

P.P.S. kui selle ringi peale põsed õhetavad ja süda peksab, siis peaks olema tehing tehtud- kui jätab külmaks, siis pead edasi mõtlema :roll: Üldiselt kipub olema nii, et kui alfat sihtotstarbeliselt ei kasuta, siis muutub auto kurvaks ja läheb katki :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Küsimused 156 kohta

#7
H.E kirjutas:
Suvel on kuskil 11.5 ja talvel 12,5.
Pilt
Valevorst. :mrgreen:
:D
See number seal all on kivistunud. See pole muutunud sellest ajast kui selle lingi lisasin profiilile.
Minu numbrid tulid auto pardakompuutrist. Mis numbreid näen talvel ja mis numbreid näen suvel "Average consumption" :mrgreen:

Re: Küsimused 156 kohta

#8
Sõidan OT-ga sisse

Mis 350-360eur rihmavahetusest te siin räägite, mul vaja kohe-kohe vahetada ja alla 600 ei paku keegi. Et ikka terve päev lammutamist jne..

Loodan, et ei hirmutanud potensiaalset uut alfisti ära :angel: , aga öelge mulle kah, kust saaks 350 eest, viiks kohe, et hooajaks valmis olla.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: Küsimused 156 kohta

#11
Pinguti ˇ105.- (INA)
Vabajooksurull x2 = 100.-(SKF)
Rihm 38.- (CONTITECH)
Veepump 80-120.- ( metall tiivikuga! mitte plast)
Klapikambrikaane tihendid+ küünlaaugu tihendid ˇ70.-
Kokku umbes 400.- Varuosad (e-parts letti hindade põhjal).
+ töö (lammutamist omajagu). Mina vahetaks ka korraga juba abiseadmete rihma ja rulle/pinguteid ka.

PS. palju lihtsam oleks ka kohe küünlad vahetada kui juba lammutamiseks läheb.

Ise soovitaks kindlasti V6 võtta!

Re: Küsimused 156 kohta

#15
lehtla009 kirjutas:
Hehheeheee, anna mulle kah head nõu, kuda 2,5sel kytuse kulu alla saada :D Tagant tuleb siukest jubedat valget auru :D
Valget auru? Vb plokikaanetihendi vahetus töötaks nii kütusekulu kui üldse auto vaimse ja füüsilise tervise korrastamiseks?
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)
cron