2.4 JTDm mootori lonkamine ja suits.

#1
Üritan siis lahendada hiljuti soetatud 159 2.4 mootoriprobleeme.

Sümptomid:
*Hele suits käivitades, käivitub nõks kaua,1-2 sekundiga, peale käivitust mõni hetk kerge diisli"ragin".
*Kohapeal tuuritades selja taga mustad murepilved.
*Kiirendades viskab tagant samuti veidi palju musta.
*Tühikäik lonkab, viga süveneb sooja mootoriga.
*Mootor tundub madalatel pööretel veidi uimane, Pole kahjuks millegagi võrrelda.

Tegin telefoniga ka mõned mõõtmised, antud graafikud on küll veidi kehva ülesehitusega. Kui leian läpaka mille aku peab üle 5 minuti vastu siis üritan natuke paremad mõõtmistulemused saada teise programmiga.

Õhukulu näit, tundub vist loogiline. Erinevus reaalse ja soovitud õhukulu vahel peaks tulenema kinni pandud EGR-st.
Pilt
Turborõhk.
Pilt
Pihustite korrigeerimine ilma koormuseta.
Pilt
Pilt
VIdeo mootori lonkamisest. Kahjuks kaamera üritab veidi stabiliseerida, aga üldiselt liigub patjadel ja salongi ka õrnalt jõnkse tunda.
https://www.youtube.com/watch?v=UMpklQj ... e=youtu.be

Peamine kahtlus on hetkel pihustitel. Eelmine omanik rääkis enne müüki miskit pihustite kontrollist ja ühe vahetusest, aga kahjuks teda hetkel võimatu tabada, et täpsustada. Neljas pihusti paistab olevat vahetatud, läigib teistest rohkem. Mõni spetsialist võiks kommenteerida kuidas suhtuda pihustite korrektuuri ja kuidas neid õige mõõta oleks, mis pööretel ja koormusel. Antud näidud võetud kohapeal. Korrigeerimine käib pihustitel üksteise suhtes, kas kõigepealt tuleb kahtlustada neid pihusteid millel korrektuur madal(aju võtab kütust maha, kuna pihusti läbivool suurenenud?) või hoopiski kõrgema näiduga. Veel ka küsimus kas Bosch pihustid koodidega 0986435162 ja 0445110213 on samad, eri allikad näitavad samale autole neid pihusteid, eperi järgi tuleb välja 0986435162, hetkel autol peal on kõik 0445110213.

Teine küsimus turborõhu kohta. Mis pööretest alates 2.4 turbo rakendub? Kui jälgida armatuuris olevat kella siis kui 1500 pöörde juures vajutada pedaal põhja siis tõuseb rõhk paari sekundiga 0,8ni ja sealt edasi liigub koos pöörete tõusuga. Maksimaalne rõhk tuleb umbes 2000 pöörde juures.

Üks asi mille peaks vist üle kontrollima on mootori klapiajastus, Kui rihm on vahetatud ilma rakiseta siis võib see veidi paigast olla, kuigi pole kindel kas see taolisi tagajärgi tekitaks.

Ja lõpetuseks veel, et EGR ja DPF viga pole, EGR ka füüsiliselt kinni pandud. SIsselaskekollektor on vahetatud.
159 2.4 JTDm:
Pilt

Re: 2.4 JTDm mootori lonkamine ja suits.

#3
Nii, tõmbame teema laiemaks...kaklen ostest saadik sama teemaga aga sümptomid on süvanenud sinu omadest natuke hullemaks, muidu samad...

Räägin ära esmalt mis ma teinud olen...

Esmane kahtlustus oli nagu sinulgi: PIHUSTID
Mõõtsin üle OBD ja kompensatsioonid oli väiksemad kui sinul. Küll andmete järgi võib komp olla -4,5 kuni 4,5 ni (loodan et mälu ei peta hetkel. MInul oli külmast peast üks pihusti -3.xx ja teised pluss ühe kahe vahel. Võtsin pihustid maha ja kontrollisin stendis. Stendis oli seis nutusem, mitte üksgi pihusti ei töötanud korrektselt.
Läksid kõik 5 pihustit uued----tulemuseks õrnalt sujuvam mootor, kuid probleem ikka alles.

Teine kahtlustus: ÕHULUGEJA
Veakoodi ei andnud, kuid kui KTS*iga mõõta, siis oli õhulugeja uimane ning ei andnud oma väärtusi välja. Vahetasin uue vastu, tulemus NULL. Näitab ikka sama uimast reaktsiooni ning pööretel max väärtuseni õhulugeja ei jõua... Järelikult viga polnud selles :D

Kolmas kahtlustus: EGR
Veakoodi ei andnud, kui oli kahtlus et käivituse hetkel on EGR klapp lahti. aktiiv testidega töötas egr korralikult ning probleeme ei esinenud, paning igaks juhuks pimedaks, et proovida kas tekib mingi vahe sisse. Tulemus: ei mingit vahet peale süttinud mootoritule ja veakoodiks EGR kinni jäänud kinnises asendis.

Neljas kahtlus: TEMPERATUURI ANDUR.
Prooviga järele kas auto käivitus läheb paremaks kui temp andur lahti õhendada? (asub eest vaadates parema külje peal sisselaske toru all). Minul läks käivitus peaaegu et korda, mingit suitsu pole, käivitub poolest pöördest jne, nagu peaks üks auto käivituma. Kui aga andur lahti sõita, siis mootor avarii reziimis ja lonkab veel rohkem, + ei näita aramtuur laual enam mootori tempi ning vent ulub pidevalt täisvõimsusel.
Mõõtsin KTS*Iga temp anduri väärtusi, kui pistik küljes näidab adekvaatseid numbreid, kui auto käima venitada, siis hakkab temp ka korrektselt tõusma. Mõõtsin üle ka temp anduri takistuse, et veenduda anduri korrasolekus, oli korras...Igaks petteks panin veel uue anduri, Kõik ikka sama moodi....
Kui aga temp andur lahti, siis näitab mootori temperatuuriks +1327 kraadi ja auto nagu öeldud käivitub ilusti......Aga anduri viga pole...

Viies kahtlus: EELSÜÜTE KÜÜNLAD
Auto armatuuris küll näitab küünla tuld, kuid ampermeetriga mõõtes küünaldelt tarbimist polnud. Tarbimine tuli alles siis kui auto käivitus...ca 2 minutiks hoidis auto siis küünlaid taga...Kui aga temp anduri pistik tagant ära on, siis hoiab jõuga küünlaid kauem taga ja igal küünlal oli tarbimine kenasti 10A. Siis ka käivitub auto.
Varuosa katalooge tuhnates selgus tõsiasi, et 2,4 on kahte sorti küünlaid. Minul olid sees Boschi omad koodiga 0 250 203 001, elektroodi pikkusega 30mm ja võimsusega 10A. Vin koodi järgi küünal kattus ja klappis. Kui aga mootri koodi järgi võtta kapotialt, siis pidi küünlaks minema hoopis BERU, koodiga GN069, elektroodi pikkusega 35mm ja võimsusega 20A. Hinnavahe oli neil ikka märgatav boschi oma 11 euri ja Beru 32 euri :D....kuna boschi oma oli peal, siis võtsin prooviks Beru.
Tulemus...Auto käivitub nõksu paremini, mõõtes on näha et küünlad on ka reaalselt kauem taga ja auto hoiab nüüd küünlaid taga ka siis kui armatuuurlaual on märgutuli juba kustunud. Kuid viga on endiselt alles...

Kuues kahtlus: NÕRK KOMPRESSIOON
Kahtlustasin, et kui mootor hõre, siis ka külmkäivitus raskendatud. Esimine kord mõõtsin KTS'iga üle starteri ja siis näitas et kõik silindrid olid normi piires. Mingi aeg kui järjest sai asju proovitud ja välistatud, siis hakkasin jälle kompressiooni kahtlustama ja lasin selle uuesti üle mõõta, seekord siis korralikult reaalselt silindreid survestades. 23 Bar on minimaalne lubatud tulemus, minul kõige nõrgemas 25 bar, ülejäänud kõik kõrgemad, seega kompressioon on OK.

Seitsmes kahtlus: Avaldan kui olen saanud ära kontrollida ;)
Tegelikult saab olla pm alles vaid kolm suuremat viga: Gaasijaotus ajastus (olen kuulnud mitut juhust nii ebaõnnestunud rihmavahetusest tulenevalt probleemist, kui ka rihmaseibi kiilusoone lõtkudest. Kontrollimiseks vaja rihmavahetus rakist ja korralikku indikaator kella.
Klapid on põlenud
Mootori juhtplokk lollitab mind

Re: 2.4 JTDm mootori lonkamine ja suits.

#6
Minul on hetkel asi sealmaal, et kaks pihustit panin uued ja siis tõstsin vanu ringi. Tundub, et asi paranenud veidi, aga ei mäletagi kuidas alguses oli... Samas kompenseerimisnäidud hoopiski suurenesid, järelikult mingi erinevus uute ja vanade pihustite vahel on. Pihusti kompensatsiooni oleks õige mõõta koormuse all, näiteks maantee, 5-6 käik püsiv kiirus umbes 2000 rpm. Käivituse üle ei nurise,aga tiba suitsu viskab ikka. Külmalt kiirendades ka tossab. Sooja mootoriga vaevumärgatavalt, eeldusel, et teha vahel ka korstnapühkimissõitu. Hetkel pole aega põhjalikumalt süveneda, ilmselt plaanin ülejäänud pihustid ka välja vahetada. Kui ei tule mõni parem ja soodsam idee vahepeal mida katsetada.
dexter kirjutas: Võtsin pihustid maha ja kontrollisin stendis. Stendis oli seis nutusem, mitte ükski pihusti ei töötanud korrektselt.
Läksid kõik 5 pihustit uued----tulemuseks õrnalt sujuvam mootor, kuid probleem ikka alles.
Kus sa pihusteid kontrollida lasid? Plaanisin ka oma vanad pihustid kontrolli viia aga samas olen teatud kohtade kohta negatiivset tagasisidet kuulnud.
159 2.4 JTDm:
Pilt
cron