Kriuksuvad pidurid

#1
Tere,

Lugu siis selline, et autol pidurid kipuvad kriuksuma, mitte pidurdades vaid siis kui auto veereb, pidurit vajutades kaob kriuksuv heli; võtsin velje maha ning näha on et tegelikult on klotse veel kõvasti järgi;
Esindusest küsides selgus, et tuleks teha pidurihooldus, kus nad õlitavad silindreid, võtavad lahti ning panevad uuesti kokku pidurid; Ise olen värske alfa omanik ning pole kursis selle autoga veel väga ning minu küsimus on, et kas see on tavaline alfade puhul või on eelmine omanik võibolla paigaldanud odavad klotsid mis kipuvadki kriuksuma, sest kui supporte veidi toksida siis tuleb sealt üsna peenikest tolmu. Siiani on aidanud see piduripuhastus spray kuid see ainult aitab 10 km :D siis kriuksub uuesti :D. Ise-enesest oleks nõme klotse vahetada kui nad pole väga kuluda jõudnudki ning kas tasub lasta teha pidurihooldust ning kas sellest oleks reaalselt kasu, sest endale tundub, et asi on lihtsalt ebakvaliteetses klotsis. Samas ei ole kursis ise väga alfadega.

Re: Kriuksuvad pidurid

#2
:hi:

pidurite kriuksumine on "normaalne" enavähem kõigil autodel.

Kriuks tekib sellest, et klots ei suuda pesas korralikult tagasi liikuda. Vahel on selle põhjuseks vigane pidurisadul, kuid tavaliselt on tegu lihtsalt piduritolmu ja roostega (vigane sadul hakkab "vilisema").

Selle parandamiseks on kaks võimalust- kas lased sadulad ja klotsipesad teeninduses korda teha või teed ise. Uute klotside paigaldmine on väga ajutine lahendus (kuna klots ise probleemi ei tekita).

Kuigi pidureid ei tohiKS parandada keegi, kel sellega varasemat kokkupuudet pole... kui Sul võtmed käes seisavad, siis võid seda ise teha (võtad ratta alt, päästad sadula lahti, klotsid alt ja tõmbad viiliga nii klotside servad, kui klotsipesade servad üle, selliselt, et klots "kukub" pesast välja).
Tasuks viiliga ka klotsi hõõrdepind üle käia, kuna juhul, kui klotsid on vastas olnud, siis kipub klotsi pind klaasistuma (eriti kui tegemist on mitte kõige kvaliteetsema klotsiga)
Tagasipanekul lisad klotsi ja pesa kokkupuutepindadele vasemääret vahele ja tõenäoliselt kriuksu enam niipea ei kuule (kui väga tahad võid korraga ka silindrid ära määrida-> selleks lased törtsu moS2-te kummiluti vahele ja surud silindrit vaikselt sisse-välja, kasutades näiteks pitskruvi).
Kui Sul on ATE süsteem, siis tasuks ka esimesed liugurid maha võtta, ära puhastada ning uuesti määrida (kasvõi sellesama vasemäärdega).

Töö üldine raskusaste on peaaegu olematu ning ajakulu umbes 15-20 minutit per ratas- sõltuvalt sellest, kui hea viil on ja kui kergelt tükid eemalduvad (tagumiste piduritega on asi veidi keerulisem... aga samuti mitte võimatu-> seal pead arvestama sellega, et pidurisadula kolb käib tagasi keerates)

Vajalikud tööriistad: viil, liivapaber, võtmed, pitskruvi, tangid (võibolla ka meisel/kruvikeeraja ja haamer)
vajalikud materjalid: Brake cleaner (3€), vasemääre (9€), MoS2 (ca 5€)

ja muidugi korralik (!) tungraud (originaaltungile tõstetud auto alla pidureid tegema ronida tasub vaid juhul, kui suitsiidseid mõtted juba terve peatäis kogunenud on)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Kriuksuvad pidurid

#3
Kriuksumine pole margipõhine viga, tavaline on jah hooldamata ja roostes pidurid või on siis klotse vahetatud ja need ei istu kettal vanade klotside jälge. Kulumisest tingituna tekivad ketta sise- ja välisserva kõrgemad ääred ja üsna tihti võivad uued klotsid nendele äärtele kandma jääda- pidurdamisel surutakse klotsid esmalt vastu ketta kulumata sise- ja välisääri ja alles seejärel saavutab kontakti ketta keskpinnaga. Piduri vabastamisel tõmbub klots natuke tagasi ja vabastab ketta aga ketta servad jäävad ikka klotsi nühkima st. vilistama. Kvaliteetsemad e. oluliselt pehmemast materjalist klotsid kuluvad heal juhul probleemideta ketta järgi, odavamad e. kõvemast materjalist klotsidel see tavaliselt ilma abita ei õnnestu. Aitab ainult ketta sise- ja väliservade käiamine nii sise- kui väliskülgedelt. Üsna tüütu ja tolmune töö mida keegi teha ei taha, lihtsam uued kettad panna. Ajutine lahendus on ka klotsi servade faasimine nii et need vastu ketta kulumata servi ei puutuks.
Minul pole ükski klots vilistama jäänud ega pind ka klaasistunud. Isegi kõige odavamatega. Klaasistumise probleem seisnebki ehk selles kui klots tasapinnaliselt kettale ei istu ja ebaefektiivsest pidurdamisest lihtsalt ülekuumeneb?
Alfaholic since 1997

Re: Kriuksuvad pidurid

#5
Mul on sama lugu ainult, et kohapealt ära sõites automaat kastiga vaikselt pidurit lahti lastes käib mingis asendis selline tumedam krigin. See on ainult teatud piduri asendis ja kohapealt ära liikumisel vaikselt.
Huvitav oleks teada kas sellele loogiline seletus või asi tõsisem? Kontrollida neid lasnud veel ei ole kuna täidavad oma ülesannet eeskujulikult kõik katsetatud lihtsalt see heli on häiriv.

Re: Kriuksuvad pidurid

#6
Kui vaikselt minnes ja ühes asendis, siis on arvatavasti sama lugu ühe klotsiga või sadulaga (tume krigin viitab sellele, et klots liigub kaasa- häält võib teha vedrukriuksust kuni kajaka kriiksumiseni välja - kajakahäält olen kuulnud 2004 A6 tagapiduritest. .. )

Tegelikult oleks normaalne kuulda vaid väikest nõksu - igaks juhuks kontrolli pikemal sõidul ųle, et ükski ketas liiga kuum poleks (kui juba kuuldav kriuks on, siis võib seal ka muud huvitavat olla)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Kriuksuvad pidurid

#7
Kahro kirjutas:Mul on sama lugu ainult, et kohapealt ära sõites automaat kastiga vaikselt pidurit lahti lastes käib mingis asendis selline tumedam krigin. See on ainult teatud piduri asendis ja kohapealt ära liikumisel vaikselt.
See on ilmselt see hetk, kui auto veojõud hakkab pidurdusjõudu ületama ja auto liikuma hakkab vaikselt. Siis teeb sellise "krouh" hääle just sel hetkel, kui auto liikuma hakkab ja sa pole pidurit veel päris lahti lasknud. Mul teeb auto samamoodi, kui väga vaikselt koha pealt ära libistada.
Eesti Saabiklubi ja foorum

Re: Kriuksuvad pidurid

#8
oleme jälle sealmaal, kus proovime interneti kaudu häält edastada:

krauh on normaalne, krõks samuti, kriuks ei ole, kraaks kah ei ole (ehk siis metall vastu metalli teeb kriuks, kui rooste on vahel tuleb tumedam kriuks)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Kriuksuvad pidurid

#9
ts kirjutas:oleme jälle sealmaal, kus proovime interneti kaudu häält edastada:

krauh on normaalne, krõks samuti, kriuks ei ole, kraaks kah ei ole (ehk siis metall vastu metalli teeb kriuks, kui rooste on vahel tuleb tumedam kriuks)

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

väga hea :D
ilmselt ei osanud seda heli sõnadesse panna, aga krauh kõlab tõesti väga ligilähedasena mitte, et ma probleemi eiraks