159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#1
Viiaskas tere, äkki ei jää mu viimaseks postituseks siin foorumis ;)

Internet täis igasugu andmeid. Palun Alfa 159 omanike reaalseid kogemusi, mis on Eesti tingimustest selle auto linnaliikluse kütusekulu?

Selline tore isend müügis: http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1978976 ja see tundub mingi veidi võimsam variant olevat. Kas seal pakutud 10l@100km linnas on reaalne?

Mis on teiste omanike kogemus?

Urmas
Viimati muutis urmask, 11 Mai 2015, 09:47, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#2
:hi:

linnakulu sõltub linnast-> nt Tallinna kulu on Tartu omast oluliselt erinev (samuti on oluliselt erinev mis ajal ja mis trajektoori sõita-> hommikul Mustamäelt Lasnamäele saab ka 8-ga hakkama; kesklinnas sellist numbrit ei näe).

Reaalselt tasub arvestada kuluks umbes 11 (Tartus nt)

masinast endast-> (kui sel masinal ka päriselt squarda chip sees on, siis on reaalne, et selle konkreetse masina kütusekulu ongi tehase omast natuke väiksem-> samuti on selle tegelik võimsus natuke suurem, kui toodud 147kW (reaalselt kuhugi 160kW kanti)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#3
Ehk et tegelikult väga öko see diisel pole... 11 linnas on päris palju diisli kohta. Maanteel eeldatavasti 5-6 ringi siis?
Eks sellise kaalu ja mootori juures seda oodata ei saagi.

Aga kui näit 1.9 võtta, siis kas see nö tehase seades liigutab masinat edasi ka? Et julgeb 3 inimest ja täis pagassi ja paagiga autoga maanteel rekkast mööduda? Või peaks 1.9 ära chippima, et jõudu juurde saada?
--
Urmas

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#5
Slicer kirjutas:Kui sellel masinal see DPF ja EGR eemaldus teha, usun et see kütusekulu ja võimekus paraneks veelgi.
DPF on kübemefilter? Kas selle äravõtmine mitte torust tahma ei hakka välja ajama? Kuidas ülevaatusega lood?
EGR oli see, mis kütuseaure tagasi mootorisse paneb?

Miks need on, kui neid vaja pole? :)
--
Urmas

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#7
tegelikult see diisel ise on öko (linnas tehase andmetel 9.4l 100-le) -> kast on see, mis asja ära rikub :mrgreen: (maanteekulu umbes 5,5 juurde pole paha, aga linnas maksab mugavus kätte)

1,9 diisel on nii ja naa-> automaadiga on linnakulu ikkagi 10 juurde ja maanteekulu umbes 5,5 -> 2,4 on oluliselt võimekam (kiirenduse vahe 0-100 on poolteist sekundit; maanteekiirusel on vahe veel suurem).

Ja kui 1,9 ära chippida, siis linnakulu kasvab kindlasti kõrgemaks.

Kokkuvõtlikult-> kui Sul on vaja sõita enamjaolt linnas lühikesi otsi ja tahad igal juhul automaatkasti, siis vaata parem bensuka poole (diisel, mis linnast välja ei jõua on suhteliselt ajuvaba investeering). Kui liigud pigem maanteel, siis 2,4 (mis on kordi võimekam... ja sujuvam ning lärmab vähem).
1,9 oleKS mõistlik olukorras, kus sõidad pikka enamvähem sirget trassi (nt igapäevalt Tallinnast Keilasse tööle vms).

P.S. kunagi ei tasu vaadata ainult kütusekulu (reaalselt on kütusekulu mõjutatav 100-st pisiasjast ning on manuaalkasti puhul on sama liikumise puhul võimalik mängida umbes 3-4 liitri piires sõltuvalt sõiduharjumusest... automaadi puhul on ökotamine keerulisem ja mänguruumi jääb umbes 2 liitri osas)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#8
Ma lihtsalt uurin numbreid, kuna Spritmonitori kaudu ma loen lausa 13,5l@100km välja. Ei taha eriti uskuda seda.

Põhisõit jääb linna ca 30-40min hommikul ja õhtul + päeval veidi, suvel kindlasti palju ka maanteesõitu. Bensukas ei ahvatle, kuna see 2.2 ei pidavat väga hea mineku ja öko omadustega olema.

Ala selline http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=1994888
Mis nende reaalne linnakulu on? Maantee?
--
Urmas

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#9
Slicer kirjutas:Mingid nõmedad EU reeglid, et vähem saastaks vms. Pärsivad korralikult mootori tööd.
OT

ei ole nõmedad- ilma retsirkulatsiooni ja tahmafiltrita poe ees tiksuvad diislid tekitavad igakordselt küsimuse, et kas inimesed ongi idioodid :mrgreen:

Diislitahm on tervisele rämedalt ohtlik - põhjus, miks DPF autodel peal on ongi selleks, et ainult linnas liikuvad diislid inimesi täiesti ära ei tapaks (veoautode/busside puhul on see tõesti natuke ülepingutatud- tahma tuleb sealt kordades vähem, kuna masinad liiguvad palju)

iga mootor on ette nähtud oma elementi-> suured diiselmootorid ei ole ette nähtud linnas kasutamiseks (ei ole kunagi olnud ja ei saa ka kunagi olema) vaid on mõeldud katma mõistliku kuluga pikki vahemaid - sama muuseas ka suurte bensiinimootorite kohta. Normaalreziimi (maantee/linn) jaoks on optimaalne töömaht 1,6-2,5 liitrit (ja sõltuvalt maantee osakaalust peaks õige suuruse valima)-> 159 puhul-> 30/70 peamiselt linn (1,8), 60/40 natuke rohkem maanteed (2,2); veel rohkem maanteed 1,9 (70/30) palju maanteed ->2,4 (80/20 ja enam) lihtsalt hea auto millega sõita 3,2 :mrgreen:

Ainult linnas sõitmiseks on ideaalne valik kuni 1,3 liitrit mootor pisikese auto peal või veel pisemad elektriautod (ehk siis masinad, millega maanteel ei ole mitte midagi peale hakata). meil väga populaarsed 140+kw masinad on tegelikult mõeldud katmaks mugavalt kiirteid.

ja muidugi 200+kw pereautod on ehitatud sõitmaks bahnidel (ja mittepereautod tegelikult on mõeldud ringile, mitte Tallinna vanalinna munakivisillutisele).

/OT
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#10
ts kirjutas:...
iga mootor on ette nähtud oma elementi-> suured diiselmootorid ei ole ette nähtud linnas kasutamiseks (ei ole kunagi olnud ja ei saa ka kunagi olema) vaid on mõeldud katma mõistliku kuluga pikki vahemaid - sama muuseas ka suurte bensiinimootorite kohta. Normaalreziimi (maantee/linn) jaoks on optimaalne töömaht 1,6-2,5 liitrit (ja sõltuvalt maantee osakaalust peaks õige suuruse valima)-> 159 puhul-> 30/70 peamiselt linn (1,8), 60/40 natuke rohkem maanteed (2,2); veel rohkem maanteed 1,9 (70/30) palju maanteed ->2,4 (80/20 ja enam) lihtsalt hea auto millega sõita 3,2 :mrgreen:
...
/OT
Ma nõus, et tegelikult oleks 2 autot vaja. Lihtsalt see Alfa on ilus. Ja taga on ruumi lapsele olemiseks. Maanteel on 2.4 diisel kindlasti mõnus sõita. Mul on lihtsalt see dilemma, et auto, mida pakutakse, on hea (navi lisana küljes :)), aga kas nii suurt diislit mul reaalselt vaja.. samas 1.9 tundub veidi liialt lörisev ja mõttetu valik. Bensukat kardan jälle, et see liiga kulukas linnas.

Kunagi oli 2.5l R6 BMW, 125KW, sain linnas 12,5 keskmise
Lexuse 2.5 V6 oli ka 2,5
Praegune Passati 1.8T 110kw bensukas on ca 10-11

Aga no kesklinn-laagri on põhitrass täna. Kas seal diisli edu üldse välja tuleb? Soov on küll linnast välja kolida, aga enne 2 aastat seda ilmselt ei juhtu.
--
Urmas

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#12
Slicer kirjutas:Kui suur su laps on?
Kui rääkisin telefoni teel selle auto müüjaga paar nädalat tagasi, siis just müügipõhjuseks oli see, et lapseistmega on kehvasti. Lapsel käivad jalad vastu esiistmete selga. Kui juba suurem laps ja taha pole istet eradli vaja siis sobib :)
Läheb kohe esimesse klassi ja kui õigesti mäletan, siis tal jalad juba ripuvad üle istme. Turvatool hakkab väikseks jääma, vaja kasutada kõrgendust ja auto enda turvavööd. Tundub nagu sobivat v nii :)
--
Urmas

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#13
kesklinn-laagri :roll:

reaalselt ma arvan, et praegusega võrdne võiks tulla küll (ja tegelikult ega selle marsruudi puhul pole vist ka oluline, kas Sul on tööpäevad kokku läheb kuu jooksul 7 liitrit rohkem või vähem. Kiire arvutus näitab, et eeldades ühe otsa pikkuseks umbes 20 km, siis kuu lõikes on jutt umbes 10-st eurost) :roll: mille eest saad masina, millel on vägagi hea varustus (ja oluliselt parem mootor, kui 1,9) ning mille maanteekulu on sama ja minek oluliselt teravam :mrgreen:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 2.4 diisli reaalne kütusekulu

#14
ts kirjutas:kesklinn-laagri :roll:

reaalselt ma arvan, et praegusega võrdne võiks tulla küll (ja tegelikult ega selle marsruudi puhul pole vist ka oluline, kas Sul on tööpäevad kokku läheb kuu jooksul 7 liitrit rohkem või vähem. Kiire arvutus näitab, et eeldades ühe otsa pikkuseks umbes 20 km, siis kuu lõikes on jutt umbes 10-st eurost) :roll: mille eest saad masina, millel on vägagi hea varustus (ja oluliselt parem mootor, kui 1,9) ning mille maanteekulu on sama ja minek oluliselt teravam :mrgreen:
Tegelikult see mõni liiter siia-sinna tõesti suurt rolli ei mängi, aga pigem on küsimus selles, et kas see diisel vastu peab sellisele sõidule.
--
Urmas