159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#1
Tere!

Kuna oman Alfa 159 ja DPF filter on kompuutri arvates "Täis" siis oleks vaja autole teha enne ülevaatust Remap vms?

Probleemist: Nimelt on heitgaasid DPF filtrist mööda juhitud ja EGR lahti ühendatud, aga kardan, et tarkvaraliselt on see teostamata jäetud. Selle info sain TRK Värvidest, seal hoolduses käies. Nimelt oleks vaja siis see tarkvaraline pool ka ära teha, kuna ülevaatuse aeg on tulemas ning loodetavasti saaksin sealt läbi, kui see DPF tuluke dashboardis ei põle (Muidugi heitgaasid võivad probleeme tekitada). Niiet kas keegi teab mingit asjalikku tegelast Tallinnas või Tartus kes selle läbi suudaks viia?

Auto iseenesest sõidab hästi ning olen väga rahul, lihtsalt iga kord kui käima panen tuleb DPF error ning see käib vaikselt pinda. Hetkeseisuga mai kuust läbi sõitnud ca 15 tuhat kilomeetrit. :)

Teise küsimusena, mis võib põhjustada tagaluugi avamise lüliti viga salongis. (Puldist avab, sees olevast nupust mitte) Kas võib vajada vahetust mingi mikrolüliti?
Arhitektuuriteenused - www.externa.ee
Analoog kaamerate rent - www.emulsioon.ee

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#2
asdasdas
Teise küsimusena, mis võib põhjustada tagaluugi avamise lüliti viga salongis. (Puldist avab, sees olevast nupust mitte) Kas võib vajada vahetust mingi mikrolüliti?
Minu masinal pidi kompuutrist "dedicated boot lid opener" vms funktsiooni eraldi sisse lülitama. Ning see töötab ka ainult siis, kui kõik uksed on lukust lahti. Nimelt Alfal saab panna peale funktsiooni, et puldist avaneb ainult juhiuks ja teise (topeltkliki järel) alles teised uksed.

-muudetud 14:37 23.10.2015
"Indep. Boot" on selle nimi. Manualis kirjas. https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/ ... ndbook.pdf lk 38
Viimati muutis urmask, 23 Okt 2015, 14:37, muudetud 2 korda kokku.
--
Urmas

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#3
DPF filtri kohta uurisin ka. Minu autol kõik kenasti korras, lihtsalt info mõttes ja sain sellise tagasiside:
Kübemefiltri eemaldus ei muuda heitgaasi haisu, katalüsaatori eemaldusega hakkab haisema.
Ülevaatuselt läheb ka peale filtri eemaldust läbi, tahamasisaldus heitgaasis suureneb minimaalselt.
Tahmafiltri välja programmeerimine + füüsiline eemaldus 260€
Uurisin sealt, kuna seda soovitati (ei mäleta kes ja kust :eh: ) http://www.chip.ee/et/
Sealt saad lugeda, mida see tähendab.
--
Urmas

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#5
:hi:

Ühtrlasi arvesta ka sellega, et alates 2018 jääb eemaldatud tahmafiltri/EGR-iga auto ÜV punkti ukse taha :mrgreen:

P.S. palun lõpetage see eemaldamise idee ära- DPF ei ole panud autodele peale nöökimiseks. Päriselt on otsepritsediisli tahmaosakesed vähki tekitavad ja päriselt on hea, kui seda jama summutist tänavale vähem jõuaks
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#6
ts kirjutas::hi:

Ühtrlasi arvesta ka sellega, et alates 2018 jääb eemaldatud tahmafiltri/EGR-iga auto ÜV punkti ukse taha :mrgreen:

P.S. palun lõpetage see eemaldamise idee ära- DPF ei ole panud autodele peale nöökimiseks. Päriselt on otsepritsediisli tahmaosakesed vähki tekitavad ja päriselt on hea, kui seda jama summutist tänavale vähem jõuaks
Selle viimase mõttekäiguga olen nõus, aga siiski väidetakse, et see vahe on nii väike, et ei vääri draamat.
Keda siis lõpuks uskuda? :)
--
Urmas

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#7
üldiselt on asi laias laastus jaotatud kahte leeri selle järgi, kas tegemist on diislientusiastiga või tervishoiutöötajaga/rohelisega (ülejäänutel on savi)

Fakt on see, et pisikesed osakesed (ükskõik millised) ladestuvad kopsude seintele ja moodustavad seal erinevaid moodustisi (mida tahmasem, seda kehvemini see eraldub). Fakt on see, et otsepritse puhul pihustatakse diisel oluliselt väiksemate osadena silindrisse ning tuleb sealt ka välja. Fakt on ka see, et ükskõik mis tuleb summutist välja satub atmosfääri ja kui tegemist on tolmuga, siis keerleb ja pöörleb see samamoodi nagu ülejäänud tolm.

Kui nüüd võtta diislientusiastide mätta otsast, siis linnas on tahma niigi meeletus koguses ja asi see natuke diislitolmu siis ära ei ole. Teiselt poolelt- mida vähem on diisleid, seda vähem neid kübekesi ringleb.

lühidalt- sama olukord, mis metsa tuvastamisega-> mitmest puust algab mets? (või sellel näitel... mitme puu mahavõtmisel ei ole tegu enam metsaga).
kui kõik puud eemaldada (antud näte puhul nagu Pariis kavatseb teha- diisleid linna ei lubata), siis metsa ei ole (mis tähendab seda, et linna jääks alles vaid kaminatest/korstendest tulev tahm).

Sama olukord on näiteks CO-ga (maailma 10 suurimat tankerit reostavad rohkem, kui sõiduautod). Järelikult, kui sõiduautod reostaksid poole rohkem, siis oleks olukord selline, kus pooled maailma sõiduautod reostavad samapalju, kui 10 tankerit- hetkel eelistaks siiski pigem jääda sellele, et midagi peaks tankeritega ette võtma, mitte sõiduautode norme vähendama).

Pilti kah (nagu kombeks).. tegemist Pekingiga
Pilt
Pilt
Pilt
(kopirait nende piltide tegijatel)

P.S. mai 2018 on kohustuslik teha diislitele ka tarkvaratest- s.t. kõik masinad, millel ei ole EGR-i või DPF-i (või on see tarkvaraliselt kinni keeratud) jäävad ilusti viisakalt liikuma marsruudil töökoda-garaaz-ark-tüv punkt niikaua, kuni kõik seaded on taastatud :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#8
Siis ma olen ikkagi õiget teed läinud, et ei võta seda välja. Pole ka põhjust, kuna auto ei tossa.

Aga selle jutu jätkuks, siis põhjuseid tuuakse sellest, et EGR ja DPF probleemid on väga kallid. Et lähevad kergelt läbi (kütuse kvaliteet, ebapiisav kuuma mootoriga sõit jne põhjused, mida tuuakse).

Mis on selle hirmkalli varuosade ostmise alternatiiv? Millega seda probleemi ennetada ja välistada?

Leian lihtsalt, et probleemist rääkimise ajal võiks ka alternatiive arutada, mitte soovitada bensiini- ja elektriautosid :)
Mul elu esimene diisel, seetõttu ka tegelikult teemat uurin.
--
Urmas

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#9
:hi:

alustuseks natuke sellest kuidas mis töötab-> EGR on lihtne aparaat, mis suunab osa gaase tagasi sisselasketrakti. Peamine põhjus selle kinnijäämisel on (üllatus üllatus) tatt ja tahm, mis tekib lühikestel otstel. Lihtsaim altaernatiiv EGR-i eelmaldamisele on see ära puhastada (must töö aga tasub ära).

DPF on keerulisem. Erinevalt katalüsaatorist, mis vajab suht vähe piina on DPF-i töölehakkamise minimaalne aeg ca 10-15 min stabiilse kiirusega sõitu (peamine põhjus, miks isiklikult olen kategooriselt seda meelt, et diisel ei ole linnasõiduks mõeldud ja ei saa ka kunagi olema). Kui teha vähemalt kord nädalas korralik maanteesõit korraliku kiirendamisega, siis on dpf/egr/kat võimelised eemaldama ka osa kogunenud tahmast ("järelpõletamine"). uuematel aparaatidel on peal ka isepõletav mehhanism

Kui DPF on täis, siis on see samuti võimalik puhastada (või vahetada)

Alternatiive eriti palju rohkem polegi:
-kas kasutada autot sihtotstarbeliselt ja arvestada, et umbes 120 tuh tagant tuleb dpf vahetada/puhastada ning egr puhastada
- kasutada autot mittesihtotstarbeliselt ning liita linna ökokulule juurde egr-i ja dpf-i hind

ja muidugi põhiline asi- jumala eest mitte osta autot, kus egr ja dpf juba eemaldatud on. Ja muidugi soovituslikult mitte osta ainult kütusekulule otsa vaadates linnas liiklemiseks diiselautot ja pärast põriseda, kui vastikud on looduskaitsjad ja kuidas riik nöögib diisliomanikke.

Kütuse kvaliteet ei ole tegelikult juba pikka aega teemaks olnud (soovitaks alati tankida ühest tanklast ning probleemi tekkimisel keerata see tanklaketi kaela... kaotad võibolla natuke raha või pead natuke kaugemal tankima, kuid igasuguse jama puhul on üks kindel vastapool, kellelt nõuda- on teada juhtumeid, kus korralik kett kompenseeris hulgal masinatest reostunud kütusest tekkinud )

P.S. diisel ongi kallim pidada kuni 30 tuh aastase läbisõidu juures (alles sealt tuleb piir, kus kulud 4 aasta jooksul jäävad alla bensiinimootori summaarse kulu). On näha olnud ka inimesi, kes hoiavad 10 küünega diisli puhul kinni longlife vahetusvälbast jms (see ei ole normaalne auto pidamine)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#10
ts kirjutas::hi:
DPF on keerulisem. Erinevalt katalüsaatorist, mis vajab suht vähe piina on DPF-i töölehakkamise minimaalne aeg ca 10-15 min stabiilse kiirusega sõitu (peamine põhjus, miks isiklikult olen kategooriselt seda meelt, et diisel ei ole linnasõiduks mõeldud ja ei saa ka kunagi olema). Kui teha vähemalt kord nädalas korralik maanteesõit korraliku kiirendamisega, siis on dpf/egr/kat võimelised eemaldama ka osa kogunenud tahmast ("järelpõletamine"). uuematel aparaatidel on peal ka isepõletav mehhanism
Kas see on kindel väide ja töötab sedasi kõikide diislitega?
Ja kas see siis tähendab, et 2x kuus linnast välja saades ma sõidan oma DPF'i ja EGR'i nö kinni ära?

Tead öelda ka, kes Tallinnas neid filtreid ja klappe kenasti puhastab ja kui tihti siis seda tegema peaks? Enne kui kahetsen mootorivalikut, tahan aru saada, kas on ikkagi variant seda ka ilma maanteesõiduta puhtana hoida :)
--
Urmas

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#11
võid kasutada seda: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf

puhastamiseks on võimalus, et lased kuskil diislikojas seda teha VÕI teed ise - dpf puhul on olemas selline võimalus (kogusumma mingi 45.- ):
http://www.autoekspert.ee/public/files/ ... s%20LM.pdf

väga hea ja ülevaatlik leheke dpf-ist: http://www.hot.ee/d/dpfoff/

EGR puhul on asi lihtsam-> 99% juhtudest on see puhastatav (kui see täiesti kinni on tahmanud, siis on asi kehva)- kuskil on olemas ka step by step õpetus sõltuvalt mootorist (hetkel ei leia seda)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#12
urmask kirjutas: Ja kas see siis tähendab, et 2x kuus linnast välja saades ma sõidan oma DPF'i ja EGR'i nö kinni ära?
Kui sa mõtlesid seda nii, et "vaid 2 korda kuus linnast välja saades", siis ma arvan, et ei jää see asi siiski kinni. Maanteel saab kõikvõimalikud asjad soojaks ja tööle ja neist käib palju õhku läbi ja siis nad ka puhastuvad. Kui vaid linna vahel nühkida, siis on lootus kõik ära tahmata palju suurem.

Üldiselt ärge ökotage. Sõitke nende diislitega nagu bensukaga..:) Redline tahhomeetril on selleks, et seda seieriga katsuda..;) Kui sa saad paar korda kuus teha pikemaid otsi, siis piisab ka sellest, et asjad puhtad hoida.
Eesti Saabiklubi ja foorum

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#13
No ma olen proovinud diisliga mitte ökotada. Need vanad lamellid, mis autoga kaasa tulid, käivad kogu aeg all ringi. Ja kütusekulu tõuseb 1,5l@100km/h. Kuid on siiski 2-3l@100km/h vähem, kui mu 1.8 turbo bensukas oli ;)

Ma uurin neid lehti ja ilmselt kevade poole lasen üle vaadata ja puhastada ka. Enamus sõite siiski linnas.

Mulle tundub, et see teema võiks olla kinnitud foorumi esimeste postituste hulka. See hetkel parim kokkuvõtlik arutelu sel teemal minu jaoks. Üleülidselt saab siit ka küsimuse vastusele, kas osta diisel või bensiin.

Kiire arvutus näitab, et ca 30'000km aastas = ca 600 liitrit / 600€ kütusevõitu, kui diisel võtab 2l@100km vähem, kui bensukas. Iga 2 aasta tagant vahetada EGR ja DPF, siis on bens ja diisel kulude poolest samas klassis. Aga kui filtrid-klapid puhtana hoida, siis on võit ikkagi suurem.
Viimati muutis urmask, 13 Nov 2015, 08:29, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas

Re: 159 EGR ja DPF eemaldus (tarkvaraline)

#15
Millega tehakse diisli puhul karuteene, eriti põhjamaal ongi see, et rõhutatakse kui ÖKO see on (madalad pöörded ja pikad õlivahetusvälbad), aga ei tooda välja "kasutusjuhendit", kuidas ja mismoodi sõita ning hooldada ilma, et see kasutajale suuri väljaminekuid tooks.
Kas või pikkade otste sõitmine ja sooja mootioriga korra nädalas ka kõrgetel pööretel sõitmine, et tahma põletada, aga see ei ole enam ÖKO, kui tuleb kütust raisata või siis iga 10000km tagant õli vahetada.

Huvitav, mis see tegelik mõõdetav CO" näit oleks, kui ka tahmapõletus protsess sinna sisse arvestatakse :twisted:M

Uuem tend on ka sõiduautode heitkaaside puhastus Ad Blue-ga :crazy: - kas see on ÖKO + siis jamad anduritega mis ssul sõita ei lase kui miski andur pekki läheb. Vw saad sõita 500 või 1000km poole võimsusega ja pärast seda ei tohi autot välja suretada ... siis enam käima ei saa ... kes kaugel maal reisides Hotelli arved kinni maksab?

Ja Hiina on suuremast tahmamisest päästnud see, et sõiduautod on enamuses bensiini mootoriga ja ma arvan et 100% (vähemalt mulle tundus nii) taksodest sõidavad gaasiga.
Seitsekümmend Viis