1. leht 1-st

159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 12 Sept 2016, 17:26
Postitas valmarv
Ülevaatusel selgus, et tahmanäit oli jõhkralt kõrge - 7.88 aga peab olema kõige rohkem 1.5. Mootoriks on 2.4 JTDm, eemaldatud DPF. Autol üle vaadatud EGR, turbo (käib natuke raskelt aga öeldi, et see ei tohiks mõjutada). Soovitus, et sõita nagu segane ja suuretel pööretel - tehtud, ei muutunud midagi. Oskab keegi midagi öelda, et kus midagi veel vaadata?

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 12 Sept 2016, 21:47
Postitas urmask
Kui DPF (tahmafilter) eemaldatud, kas siis pole mitte loogiline, et see näitaja üle normi on?

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 13 Sept 2016, 09:24
Postitas ts
soovitaks esimese asjana EGR ära puhastada, pihustid ja õhukulumõõtja kontrollida, õhufilter välja vahetada ning võibolla siis sõitma jätkuvalt nagu segane ning siis ehk pääsed natuke väiksema tahmanäiduga- otsepritsediislite tahm tekib reeglina sellest, et õhu ja kütte suhe on paigast ära :)

DPF sellisel juhul ei päästa, kuna see ummistub lihtsalt ära.

Muuseas- puhul ei pruugi diagnostika vigast õhulugejat veana näidata (aga võiks diagnostika siiski teha).

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 13 Sept 2016, 13:22
Postitas valmarv
DPFi puudumine ei eelda, et näit läheks üle normi. Kui kõik korras oleks, jääks näit DPFi puudumisel nõksa allapoole ikka, kõrgem kui DPFi olemasolul aga siiski alla limiidi.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 13 Sept 2016, 13:24
Postitas valmarv
Vahetatud on MAP sensor, sisse sai koos kütusega pandud pihustipuhasti, selle läbi sõitmine alles kestab, kui see nii öelda läbi sõidetud siis lähen korra uuesti kontrolli, et vaadata, kas näidus midagi muutus ka. EGR on ka üle kontrollitud, töötab korralikult.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 13 Sept 2016, 15:30
Postitas swentson
Just käisin ülevaatusel. Mul on dpf välja võetud ja egr pime. Näit oli 0.4, nii et nende puudumine ei tõsta näitu oluliselt.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 13 Sept 2016, 15:40
Postitas valmarv
Võib olla on see viga kuidagi seotud tahma näiduga aga kiirendades, umbes 2500-3000 pöörde juures auto jõnksutab, turbo rõhk kõigub. Mitte alati aga aegajalt.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 13 Sept 2016, 17:12
Postitas swentson
valmarv kirjutas:Võib olla on see viga kuidagi seotud tahma näiduga aga kiirendades, umbes 2500-3000 pöörde juures auto jõnksutab, turbo rõhk kõigub. Mitte alati aga aegajalt.
Sarnane viga ühel autol olnud, siis lekkis intercooler.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 16 Sept 2016, 10:21
Postitas ts
jõnksutamine ja rõhu kadu on reeglina seotud lekkega süsteemist (osa õhku kaob ära), seega on surve maas, kütust liiga palju ja tahma nii, mis koliseb

kuna tahma mõõdetakse pööretel, siis võib seal viga ollagi-> kontrolli üle intercooler ning lõdvikud (lihtsaim on kasutada seebivett)

P.S. kui egr on pime ja dpf lahti, siis ei tekita kumbki probleemi. Probleem tekib siis, kui EGR on järgi aga sodi täis. Reaalselt ei ole mootori tööks vaja neist kumbagi (ja ka näidud võivad olla ilusti normis, kui ülejäänud mootoris mingeid lisaprobleeme pole)

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 16 Sept 2016, 11:28
Postitas valmarv
Kohapeal pöörded põhja vajutades tuleb alguses musta suitsu, nagu ikka ja siis hakkab sinakat tulema.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 16 Sept 2016, 12:37
Postitas swentson
valmarv kirjutas:Kohapeal pöörded põhja vajutades tuleb alguses musta suitsu, nagu ikka ja siis hakkab sinakat tulema.
Õli ei kao ära juhuslikult? Kontrolli karteri tuulutus üle.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 29 Sept 2016, 19:23
Postitas valmarv
Kogu turbo jõnksutamise ja tahmanäidu suuruse probleemiks oli sisselaske kollektor, läbi omadega, läheb vahetusse.

Re: 159 tahma näit kõrge ja alla ka ei tule

Postitatud: 16 Apr 2020, 11:29
Postitas ts
ei saa kuidagi vaiki olla:

probleem oli tegelikult:
1. sisselaskekolle +
2. katkine sisselasketoru (mis survega andis õhu välja- seda ainult sõites muidugi)
3. turbo, mis oli surve kukkumise tõttu viga saanud
4. chiptuning, mille tõttu lasti ettenähtust rohkem kütet peale