Tere,
Kui saabusid ilmad -5-7 kraadi ja allapoole, siis pikema seismise järel autot käivitades, käib kõigepealt selline ebameeldiv ragin, ja siis umbes 5-10 sekundit teeb roolivõimu pump sellist häält, nagu õli ei oleks üldse süsteemis (tean seda häält kuna mõni aeg tagasi lekkis roolivõimu voolik ja kui õli oli otsakorral tegi samasugust häält). Peale seda 10 sekundit läheb hääl jälle normaalseks ja kõik on korras, kuid roolivõimu potsik on pealt õline. Peale sõitmist vaatasin ka sinna potsikusse, õli oli selliseid häääästi peeneid mulle täis, aga ei vahutanud. Soojade ilmadega sellist jama ei olnud ja kui mootor on juba soe siis uuesti käivitamisel ei tee midagi imelikku. Roolivõimu õli tase on normis ja ei kao ka kuhugi. On siin keegi tark ja oskab aidata ?
Re: 159 2.4 JTD roolivõimendi probleem külmaga
#2Tõenäoliselt tõmbab roolivõimupump kuskilt õhku vahele (tagasivooluklapp kinni ning külmaga vajub õli ära). Mõrin kestab nii kaua, kuni õhumull on pumbast (survesüsteemi kõrgeim koht) jõudnud latti ning sealt õlitopkasse.
Lahendus on esmalt uus vedelik (vahel võib olla, et vana vedelik ei ole enam külmakindel ning sisaldab vett) ja plaan uue pumba ja võibolla ka lati hankimiseks (alternatiiv on tõmmata võimu pump lahti ja klapid ise üle vaadata).
Alternatiiv (mida mina tegin 164 ) on mitte sõita alla -10 kraadiste temperatuuride puhul
Lahendus on esmalt uus vedelik (vahel võib olla, et vana vedelik ei ole enam külmakindel ning sisaldab vett) ja plaan uue pumba ja võibolla ka lati hankimiseks (alternatiiv on tõmmata võimu pump lahti ja klapid ise üle vaadata).
Alternatiiv (mida mina tegin 164 ) on mitte sõita alla -10 kraadiste temperatuuride puhul
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 2.4 JTD roolivõimendi probleem külmaga
#3Roolilatt peaks olema korras, aga vedelik võib olla küll kahtlane, sest kui voolik lekkis pandi sinna "mingisugust" õli sisse (eelmise omaniku deela, ta ei teadnud täpselt milline vedelik asemele läks)
Kahtlustan ka et kui tal süsteem tühjaks jooksis, siis lihtsalt peale vooliku vahetust valati uut õli juurde ilma et midagi muud tehti. Praegune plaan siis osta õige vedelik ja teha korralik vahetus, seal hulgas ka tagasivoolu klapp üle vaadata ja potsiku sees olev filter.
ts, kas sa juhtud teadma kas sellele originaal Tutela GI-R õlile ka mingit analoogi pole, mida oleks siin Eestis vähe lihtsam kätte saada? Tahaks panna originaal õlile võimalikult sarnanast, sest targad inglismaa alfamehed räägivad internutis et 159-l on see õige vedelik väga tähtis, muidu võib asi päris kalliks minna
Kahtlustan ka et kui tal süsteem tühjaks jooksis, siis lihtsalt peale vooliku vahetust valati uut õli juurde ilma et midagi muud tehti. Praegune plaan siis osta õige vedelik ja teha korralik vahetus, seal hulgas ka tagasivoolu klapp üle vaadata ja potsiku sees olev filter.
ts, kas sa juhtud teadma kas sellele originaal Tutela GI-R õlile ka mingit analoogi pole, mida oleks siin Eestis vähe lihtsam kätte saada? Tahaks panna originaal õlile võimalikult sarnanast, sest targad inglismaa alfamehed räägivad internutis et 159-l on see õige vedelik väga tähtis, muidu võib asi päris kalliks minna
Re: 159 2.4 JTD roolivõimendi probleem külmaga
#4loogika ütleb, et enamvähem iga tänapäevane asjalik hüdraulikaõli peaks sobima.
Peale leket tavaliselt võetakse lähimast tanklast pudel, millel on punaselt kirjas leakstoppowersteeringfluid ning sealt kogu see jama hakkabki (tavaliselt on selles pudelis mingi DeX 2 ja DeX3 vahepealne mögin)
Lihtsaim viis oleks lasta õlivahetus teha kuskil Fiati / Alfa spetsiga kohas (TRK/Pilot/UnitedMotors)- sealt saab kindlasti sobiva vedeliku (võid muidugi küsida eelmainitud kohadest, kas nad pudeliga õli kaasa müüvad).
Peale leket tavaliselt võetakse lähimast tanklast pudel, millel on punaselt kirjas leakstoppowersteeringfluid ning sealt kogu see jama hakkabki (tavaliselt on selles pudelis mingi DeX 2 ja DeX3 vahepealne mögin)
Lihtsaim viis oleks lasta õlivahetus teha kuskil Fiati / Alfa spetsiga kohas (TRK/Pilot/UnitedMotors)- sealt saab kindlasti sobiva vedeliku (võid muidugi küsida eelmainitud kohadest, kas nad pudeliga õli kaasa müüvad).
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 2.4 JTD roolivõimendi probleem külmaga
#5Pool aastat vana teema küll, aga isegi Tartus sain kunagi United Motorsist väga mõistliku hinnaga Selespeedi hüdraulikaõli tellida, usun, et neil pole ka probleemi "Tutela Gi/R" hankimisega.
Re: 159 2.4 JTD roolivõimendi probleem külmaga
#6United ei tegele enam Fiatiga (veebruari alguses termineeriti leping ära)
ja teisel teemal- alates eilsest enam United Motorsit Tartus, Pärnus, Kohtla-Järvel ning Haabersti ringi kõrval ei ole. Nende asemel on Inchcape BMW
ja teisel teemal- alates eilsest enam United Motorsit Tartus, Pärnus, Kohtla-Järvel ning Haabersti ringi kõrval ei ole. Nende asemel on Inchcape BMW
Tegelikult ma olen normaalne....
Re: 159 2.4 JTD roolivõimendi probleem külmaga
#7Sorry OT eest: Kas nüüd muutub BMW teenindus paremaks?
--
Urmas
Urmas
Re: 159 2.4 JTD roolivõimendi probleem külmaga
#8kuna inimesed läksid kõik üle, siis natuke kahtlane. Teatavasti ju teenindust ei tee ju mitte ettevõte, vaid inimesed, kes seal töötavad.urmask kirjutas:Sorry OT eest: Kas nüüd muutub BMW teenindus paremaks?
KUIGI mingi aja pärast võiks asi muutuda küll, inchcape on natuke teist tüüpi katusorganisatsioon
Tegelikult ma olen normaalne....