1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#1
Probleemid aasta 2006 Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V Sportwagoniga (Tundub, et tegemist kasutaja Propeller endise masinaga).

Mingil hetkel hakkas auto vahest madalatel pööretel jõnksutama, eriti umbes 50 km/h 4- käiguga sõites (justkui kaoks sekundiks jõud ja tuleks jõnksuga tagasi). Jõnksutamist esineb võibolla rohkem poolsooja mootoriga.

Üks päev hakkas korralikult jõnksutama (lähen ei lähe, lähen ei lähe) ja lõpuks tuli väike kärsakas ja auto jäigi seisma. Tuli välja, et etteandepumba relee kärssas läbi. Pump vahetati koos releedega ära. Jõnksutamine on siiski endiselt olemas ning nõõd on ka hakanud soojana vahest välja surema (mitte alati).

Autole tehti TRK:s diagnostika ning seal ühtegi viga autol ei tuvastatud, kuid soovitati mõne diiselmootoritega tegeleva töökojaga ühendust võtta (järgmine nädal on sihtkohaks Test-Rem).

Mainin ka ära, et auto tühikäik tundub üsna stabiilne olevat, kuid madalatel pööretel sõites vahest tundub, et jõudu oleks kuidagi vähe.

Kellelgi midagi sarnast olnud?

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#2
kas kui pedaal põrandasse vajutada, siis tagant musta tossu tuleb?
1- kui tuleb, siis on lõdvik kuskilt lahti (ei pea isegi palju tossu tulema ega palju lahti olema)
2- kui ei tule, siis tasub õhufilter ja kütusefilter vahetada ning vaadata, et ega kütust ei kao kuhugi (lekiva pumba või pihusti tagasivooluga on see täiesti tavaline, et seisma jäädes vajuvad pöörded pea suremise piirile ja püsivad seal )

otsepristediislitel muuseas ei hakka tühikäik tavaliselt lisaõhuga eriti suurel määral kõikuma (kõikumine on selline +/-50 pööret, mida on pidem tunda, kui kellalt näha)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#3
ts kirjutas:kas kui pedaal põrandasse vajutada, siis tagant musta tossu tuleb?
1- kui tuleb, siis on lõdvik kuskilt lahti (ei pea isegi palju tossu tulema ega palju lahti olema)
2- kui ei tule, siis tasub õhufilter ja kütusefilter vahetada ning vaadata, et ega kütust ei kao kuhugi (lekiva pumba või pihusti tagasivooluga on see täiesti tavaline, et seisma jäädes vajuvad pöörded pea suremise piirile ja püsivad seal )

otsepristediislitel muuseas ei hakka tühikäik tavaliselt lisaõhuga eriti suurel määral kõikuma (kõikumine on selline +/-50 pööret, mida on pidem tunda, kui kellalt näha)
1) Mingit erilist tossamist pole küll tähele pannud
2) Õli + kõik filtrid said vahetatud ca. 2000km tagasi

Vahest on välja surnud, kui sõita näiteks 2. käiguga ilma/vähese gaasiga vaikselt hoovi sisse (üle madala äärekivi). Kõrgematel pööretel liigub vägagi hästi ning minu meelest seda jõnksutamist veidi agressiivsema sõidustiiliga väga ei tulegi.

See jõnksutamine tuli esimest korda minu mälu järgi maanteel 6. käiguga 90-100km/h sõites (justkui mängiks püsikaga peale/maha) ja tundub, et on ka tasapisi veidi tugevamaks läinud. Praegu saab seda kindlalt esile kutsuda sõites 4. käiguga 50km/h vaevu pedaali puudutades.

Kui ta teele jättis siis tuligi mingi hoog peale ning "suri" jõnksutades ära, ehk põletas selle relee läbi.

Nüüd väljasuremine hakkab siis, kui sõidad auto soojaks ning peatudes lased mootoril 4-5min käia.

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#6
Nonii, mul oli 2.4 20v selline lugu. Vana egr oli tahma nii täis, et seal liikumisruumi praktiliselt ei olnud ja arvatavasti kärssas ülevaatusel läbi. Peale uue egr paigaldamist hakkas sooja mootoriga umbes 1800-2000 pöörde juures imelikku häält tegema, vahele jätma, kergelt jõnksutama, tunne oli selline nagu saeks keegi kapoti all puid. Niiöelda pädevad kui ka tavaremtöökoda vastasid, et nemad mingit viga ei tuvastanud. Peale seda piirasin katse-eksitusemeetodil egr heitgaaside pealevoolu, päris kinni mootoritule pärast ei pannud, nüüd on umbes 15000km rahu majas olnud. Tegemist oli siis 166-ga, mis on veidi lihtsam.

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#8
Nonii..

Test-Rem on auto üle vaadanud ning sama hämingus kui TRK ja teised kohad. Pihustid jne peaks väidetavalt olema ok. Arvati, et probleemid on auto tarkvaras, mis omakorda ei võimalda tegelikku viga tuvastada (autol siis DPF tühi ja EGR pime) ning väidetavalt selles osas kuidagi poolikult progetud. Soovitati minna esindusse ning originaal tarkvara peale panna ning siis hiljem vajadusel remap teha. :crazy:

On kellelgi kogemusi tarkvara taastamisest ning selle maksumusest?

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#10
Pezzi kirjutas:Kogemust ei ole, aga tarkvara tavaliselt ei ole "natuke pekkis"; ta kas töötab või ei. Kui probleem tekkis vähehaaval ja aja jooksul süvenes, siis tarkvara on küll viimane asi mida mina kahtlustada oskaks.
täpsustaks- natuke... tarkvara töötab ise tavaliselt ideaaselt samadel tingimustel edasi, kuid kui tegemist on mittesõltuva süveneva probleemiga, siis ei pruugi see nii hästi minna.
Tehasetarkvara on reeglina adaptsioonivõimeline (st mingid hälbed on lubatud, enne, kui kiip algseaded üle kirjutab ning uue standardväärtuse omaks võtab). Kui keegi nüüd julmalt ütleb, et nt egr on külmana alati kinni ja soojana alati lahti, kuid tegelikult on "pime" flants hakanud aja jooksul natuke läbi andma, siis läheb tarkvara segadusse. Kuna seal pole ette nähtud mingit muud väärtust peale I või O (aga ülejäänud andurid ütlevad, et on). Kui aga keegi osavnäpp on sinna progenud mingid ajas muutuvad konstandid, siis on see täiesti loomulik, et mingil hetkel lähevad asjad käest ära.

Variant 1-> restart (ma ei ole 100% kindel, kas ülekirjutatud kiibil on see võimalik)
variant 2-> uus programm peale (kas lasta kirjutada kuskil, kus tegeletakse selle äriga või lasta tehasekiip tühjaks ning see uuesti peale kirjutada-> see muidugi eeldab ka DPF-i ning EGR-i tagasipanekut)
Või variant 3-> ca 500 raha eest peaks saama squadra poolt medio kiibi-> seal on juba kaasa aidatud andmed peal ning vähemalt mingi aeg tagasi oli võimalik neilt saada ka egr-i ja dpf-i vaba seadistust. Tõsi küll ma ainult eeldan, et kiip ise on selle raha sees (võibolla pead kiibi sinna saatma- kui immo kodeerimine eeldab vanade andmete säilitamist) :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#13
ülekandearv on teine - tagurdades on tegelikult mootoril rohkem jõudu vaja, kui edasi sõites.

Hüpoteetiliselt-> kui kütusesurve on paigast ära, siis võib juhtuda, et gaasi andes jääb ikkagi natuke puudu.

paremaks minemisest- üldiselt sellised asjad ise korda ei saa (kui tegemist on mingi tarkvarast tingitud veaga, siis võib see muidugi aja jooksul adapteeruda ja paremaks minna).

huupi küsimus-> ega Sul kõrgsurvepump äkki ei leki? ka see võib sellist olukorda tekitada... (kuniks torustik on kütet täis ning pump on töösoe ja tihendid paisuvad). Selle puhul peam arvestama, et mida madalam on välistemperatuur, seda kehvemaks asi muutub.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#14
Esimene asi mida teha võiks on arvuti kütuserõhu ja muude elutähtsate parameetrite graafikuid salvestama panna, ehk on sõidu ajal näha mis muutused nende väljasuremiste ja jõnksutamistega kaasnevad. Uurida tasub ka kas etteandepumba relee pesa kontrolliti üle...kui miski juba sulama läheb siis on võimalik, et klemmid on kuuma saanud ja ei pruugi enam piisavalt eduliselt elektrit juhtida.
159 2.4 JTDm:
Pilt

Re: 1.9 JTDm jõnksutamine ning väljasuremine

#15
Relee pesa pole lastud kontrollida. Ükskord ei tahtnud algul tühikäigul käimas püsida ja siis võtsin korra osad releed välja ja panin tagasi -> ja auto töötas jälle..

Pole jõudnud temaga väga viimasel ajal tegeleda, kuid mõtlesin viimased ilmingud siia ikkagi kirjutada, et siin foorumis elu ikka sees hoida. :D

Maanteel 5-6 käigu kasutamine on nüüd täiesti välistatud -> lööb kuidagi hinge kinni ja kiirus hakkab kukkuma. 4 käiguga 90km/h sõites hakkab mingist hetkest järgi andma ja gaasipedaal ei reageeri üldse kuniks kiirus on langenud umbes 70 peale -> siis saab taas kiirendada kuniks taas kukub tagasi. Selle kukkumise ajal viskab tagant pahmaka heledat suitsu ning taga sõitvad hirmunud autojuhid hakkavad eemale hoidma. Antud veidruste ajal on salongis tunda ka mingit veidrat lõhna.

Jõnksutamise ajal hakkab ka turborõhk kukkuma ning pöörded lähevad nulli kuniks vahetad väiksema käigu peale (näiteks linnas 4 -> 3).

Proovisin sõitu ka ilma MAF andurita, ehk võtsin lihtsalt pistiku välja, kuid ei muutnud ka see miskit.

Laadisin ka youtube’i väikese video, kus sõidan siis linnas 4 käiguga kiirusega 50km/h: https://youtu.be/t1DRJI1Yzp4

Tundub, et ka välismaa foorumites sarnaseid teemasid (ka ilma lahenduseta): http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159 ... 292?page=1

Kas oleks aeg vanarauda viia? :D