Alfa Romeo 75, veiks

#1
Lõpuks on käes aeg oma 75 siia üles pista :)
Pilt
Auto aastast 90 ...el.aknad, katuseluuk ja momo puitrool...varustust enam kui küll :)



Eestise toodi auto 94 aastal, ajalugu on hästi teada ja see ka auto ostu põhjus oligi. Auto ostsin tegelikult juba pea paar aastat tagasi. Vahelduva eduga peamiselt seisis nukralt, nüüd oleks viimane aeg asi tõsisemalt käsile võtta.



Plaanidest:

kuna rahaga pole priisata siis tuleb kõik omal ajal ja tasapisi:



põhjalikud keretööd (mitte nii põhjalikud muidugi kui LL alfal :P ) koos üleni värvimisega, mõttes mõlgub ka EVO pakett.

veermik ja pidurid korda (pidurite kohapealt ootaks kohe soovitusi, kas vanadele rem.komplekt või kohe midagi asisemat? )

40 dellorto asemele 45 või 48 muretseda, oleneb mis leida õnnestub)

sisu taastada ja nahatada.

Ning mis veel huvitav, et algselt oli kone pritsungiga, veel ennem eestise toomis ehitati karpadele :roll:





Esialgu aga proovin auto korralikut jooksma saada, praegu tahaks vahetamist saada roolilatt, starteri pendiks ja 2 rattalaagrit. Sama moodi ka käikukasti-difri õli, külmaga ei taha käigud hästi sisse minna.



Ajalisi piiranguid ma endale ei sea kuna ruum on hetkel vana volga all kinni ja ka majandussurutis annab tunda :)





Kui aga kellelgi piduritega mingeid mõtteid siis andke aga julgelt teada!

pilte leiab siit:http://picasaweb.google.com/mithrandir164/20081104#
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT

Alfa Romeo 75, veiks

#2
kuratti 8)



on ikka ilus kere teisel

vaatan oma masinat ja

tunnen siirast kadedust 8)



kui tahad võid minult weberi karpad saada

ma nagunii ei suuda seda punast voolualla

saada veel niipea, hoian teist ainult sirge

kere pärast 8)

Alfa Romeo 75, veiks

#3
Ausalt öeldes kerega tööd jaguks, nii siit kui sealt on rooste väljas :(





PS. saladuskatte all võin öelda, et täna said kolm 75-e omavahel korraks kokku :D
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT

Alfa Romeo 75, veiks

#5
Kas see auto liigub vahest kopli tagaotsas seal balti-laevaremondi tehase juures?

Kui, siis ühte sellist ma jälitasin ükspäev seal lähedal oma hõbedase 155`ega.

Alfa Romeo 75, veiks

#6
Masin on väga kena! 8)
Aga noriks ühe asjaga,nimelt vaatan,et su masinal on üks esimene suunatuli kollane ja teine valkjas valge. :D
Kuid jällegi mis teha,kui Eestis nende varuosadega on lood nii,nagu nad on. :roll:
Ära siis pikka viha pea. :D
EDIT: Kuidas masina põhjaga lood on,kas on vaja keevitada,ning korrosioonitõrjet ka teha?

Edu,jaksu ja paksu rahakotti edaspidiseks! :wink: :P
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Alfa Romeo 75, veiks

#7
veiks kirjutas:Plaanidest:
põhjalikud keretööd koos üleni värvimisega, mõttes mõlgub ka EVO pakett.
veermik ja pidurid korda
40 dellorto asemele 45 või 48 muretseda, oleneb mis leida õnnestub
sisu taastada ja nahatada
praegu tahaks vahetamist saada roolilatt, starteri pendiks ja 2 rattalaagrit. Sama moodi ka käikukasti-difri õli, külmaga ei taha käigud hästi sisse minna.
Ei tahaks küll nüüd tujurikkuja olla, aga kogemust jagada küll:

- Raha kulub umbkaudu 75 tuhat kohalikku krooni.
Vähemalt mul kulus (tegelt mootori kap. on samuti selle hinna sees): keretööd, uus värv, uus sisu, kasti remont, uus sidur, kardaani remont, veermiku remont, uued tuled, esiklaas, uued keretihendid, uus sumbuti alates kolledest, rehvid jne
Kõik tööd, v.a. värvi ettev. + värv ja sadulsepatööd, tegin ise - kui lased teha, siis korruta see summa vähemalt kolmega.

- Kui 75el (või ka 33el) käigud, eriti teine sisse ei lähe, siis ei ole viga õlis, vaid kulunud sünkrodes, mis vahetatakse koos muhvidega. Seega kasti varuosad, miinimum, et käigud hästi lülituks - 5000.-. Lisaks laagrid, simmerid, puksid jne. + tööraha.
Kui lased raha eest kasti kusagil suvalises töökojas maha võtta, siis ei kuule muud, kui hala (see asub ju neile väga "erilises" kohas) ja küsivad jube palju raha. Mul nüüd ise tehes kulub juba pisut üle kahe tunni, teist samapalju pealepanekuks, seega, ei ole väga raske töö, lihtsalt peab oskama.
Õnneks on mitteisetegijatele olemas TRK Kalvo + meeskond, kes oskab seda tööd silmad-kinni teha (kõiki teisi 75t puudutavaid asju kindlasti ka), kuigi ta ei ole mingi odav kontor. (Järelikult, on hea... :icon_clap: )

- Paljudel 1,8 on pritse maha võetud ja karpad pandud, siiamaani pole aru saanud, miks. Boschi L-Jet oli ju üsna töö- ja lollikindel...Mul käib pritse siiani hästi, lisaboonuseks on odav tuunitavus ja -remonditavus.

- Mida pead silmas asisema piduri all? Kas Brembo kahekolvised alumiiniumsupportid ees ja ATE kahekolvised taga siis nõudlikku alfisti ei rahulda? :shock:
Minupoolest on need originaalid täitsa ok, piisas vaid uutest tihenditest-mansettidest-ketastest-klotsidest-voolikutest-torudest-peapumbast ja kõik on hästi. Isegi kässarit kannatab täitsa edukalt elustada, ilma, et peaks uue supporti ostma. Tross, muidugi, sai uus.

- kas latt on võimuga? Kui on, siis on see problemaatilisem...Pigem ma laseks remkomplekti kusagil paigaldada (tänapäeval päris paljud pakuvad teenust), kui kasutatud latt osta. Mina tegin mõlemat... :icon_censored:

- starteriga pole mingit probleemi, remonditav nagu iga teine.

- rattalaagritega samuti probleeme pole - lihtsalt vahetatavad (eriti esimene = 15 min.) ja suht odavad ka.

- See taga pagassi plastist punane serv, mis Sul valet tooni on (peaks ka kollane olema), on raskem juhtum. Kui mina omal ajal enda 75te taastasin, selgus, et uuena kollast enam ei toodeta. Pidin seetõttu kogu tuledekomplektiga punasele värvile üle minema...Kuidas praegu seis, ei tea.

- Tõsine komistuskivi on sel autol kardaan - pöörleb ta ju koos mootoriga max. 6000 pööret, seega balanss on väga oluline. Kuna mina lappisin ta kokku mitmest erinevast kardaanist (orignaalil oli ühel osal otsalaagri toetuspind hävinud), siis käis ta põhjanaabrite juures balanseerimises. (Eestis ei tehtud siis, praegu vist kah mitte; vähemalt kiire pöörde kardaane...)
Samuti kardaani muhvid, kõik kolm, soovitan kohe uued osta´ja enne balanssi külge panna + kardaani otsasilma laagrid vahetada + vahepukk uus osta.
Kui mõnigi neist pöörde pealt saba annab, kannatab kardaani tagaistmest välja kiskuda...mis ei ole vast hea.

- Üldkokkuvõtteks peab ütlema, et 75 on VÄGA RASKE ja kallis projektauto taastamiseks, võrreldes teiste, nö tavaliste autodega ja algajale, tegelikult, ei soovita...
Olen taastanud nii vanu jaguare, forde jms, aga teist sellist enda jaoks "vaeva" ei mäleta...Kõik see kast/sidur taga-kardaan mootori küljes, keeruline tagapidur, ootamatud tehnilised lahendused jne on ikka päris raske üle elada.
See ta, aga, minu jaoks praegu, kui kõik möödas, väga väärtuslikuks teebki.
Hiljuti sain proovida üht töössetulevat 69 Mustangi, alul tundus, et tegu on "ulmeautoga" - jube vääne, kiirendus, jõud jne. Aga asi oli lihtsalt selles, et ma polnud oma ALFAT juba hulka aega käima pannud - kui lõpuks panin, sain aru, et ford pole ikkagi SEE...(kuigi, ka sihuke võiks peres olla.. :icon_angel: ) Alfa juhitavus võrreldes selle mikide ikooniga on võrreldamatu - nagu kardil - ja jõudu on piisavalt ka pärast 100km/h saavutamist...siis, kui V8 351 vääne juba ammu lõppenud on...

Minu elukas: (praegu, muidugi, talvekorteris)
Pilt
Pisut on rohkem juttu ka siin: http://www.carrating.org/car.php?3171" onclick="window.open(this.href);return false;

Edu.
Küsimuste korral aitan alati.

Alfa Romeo 75, veiks

#8
Nõrganärvilistel mitte palun vaadata...




















































Pilt
Pilt
õnnetus juhtus juba pea 2 kuud tagasi, ise roolis ei olnud, laenasin autot...
südant pole olnud ise vaatama minna :cry:'
mahakandmisele...


vabandust alfistid...
R.I.P
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT

Alfa Romeo 75, veiks

#9
tere veiks

rõve pilt on tõesti :icon_shocked:
aga järsku saan endale miskit selle koolnu külgest :icon_hi:

Alfa Romeo 75, veiks

#10
Laipa praegu mõnitama ei hakka,
peab mõtlema mis ikkagi edasi teen sellega,
155 Q4 / 159 jtdm / Kappa 16vT

Alfa Romeo 75, veiks

#14
:shock: :cry: :cry: :cry:
Eino jah! :shock:
Mul oli mõtteis väike soov see auto Sinu käest ära osta,kui Sa ise poleks teda restaureerima tahtnud hakata! :cry:
Ise veel ilastasin siin topikus seda autot vahtides,aga nüüd pole enam midagi teha! :cry:
Krat peab neid õnnetusi ikka selliste haruldastuega juhtuma,aga mis siin ikka,mis tehtud see tehtud,peaasi et roolis olnud juht terveks jäi! :wink:
Ma ise ei laena ühtegi oma autot kellegile sõiduks,ning ise ei taha ka võõraste ega sõprade autodega sõita,sest kes teab mis juhtub,ning halvim on see mis juhtuda võib. :cry: :roll: :wink:
Kaastunne omakse lahkumise puhul! :cry:

Reijo :)
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Alfa Romeo 75, veiks

#15
Alfa Romeo 33 kirjutas::shock: :cry: :cry: :cry:
Eino jah! :shock:
Mul oli mõtteis väike soov see auto Sinu käest ära osta,kui Sa ise poleks teda restaureerima tahtnud hakata! :cry:
Ise veel ilastasin siin topikus seda autot vahtides,aga nüüd pole enam midagi teha! :cry:
Krat peab neid õnnetusi ikka selliste haruldastuega juhtuma,aga mis siin ikka,mis tehtud see tehtud,peaasi et roolis olnud juht terveks jäi! :wink:
Ma ise ei laena ühtegi oma autot kellegile sõiduks,ning ise ei taha ka võõraste ega sõprade autodega sõita,sest kes teab mis juhtub,ning halvim on see mis juhtuda võib. :cry: :roll: :wink:
Kaastunne omakse lahkumise puhul! :cry:

Reijo :)
mina laenan küll, sõidux masinaid
vahel on juhtunud sama nagu siingi 75-ga
kuid üldiselt tuleb oma sõpru ikkagi veitsa tunda
autod on tehtud siiski sõitmisex

näitex 1 vana hoidis rootsimaal kusagil puukuuris, sõiduriista nagu sinagi
kellegile ei andnud ise ei sõitnud
ülim julmus auto suhtes

aastad kulusid, inimesed arenesid kooos tehnikaga edasi
ja interneti vahendusel noor junker Lindanisast sebis endale
selle okasroosikese rootsimaalt

autole tekkis koirraga 2 omanikku
rootslane, kes on piisavalt vana ja teab, et hauda ju midagi kaasa ei panda
loobus peenraha eest, oma vanast plekksõbrast
hinges jääb ta siiski oma autrox mis siis, et juba müüdud

ja siis juriidilises mõttes uus omanik
ehk meie kõigi poolt palavalt armastatud alfakunn #1
on nüüdsest hooldajax sellele plekksõbrale

tuleb vaid loota, et veiks meelega ei laenanud käpardile masinat