Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#196
Kui mootor maas veel oli siis sai starteriga ringi aetud küll. Ühendasin aku taha ja mõõtsin komperssiooni. :)

EDIT: Vahepeal sai selgeks, et surinat ei tee mitte starter vaid hoopis tühiköigumootor (= jääb vait kui juhe tagant võtta).
Sai ka selgeks, et relee mida pidasin küttepumba omaks oli hoopis pasuna oma. :lol:
Lappain nüüd veidi manauaali ja lähen uuesti uurima asja.

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#206
Täitsa tore kui keegi kiidab teinekord! :icon_thumbup:

Hetkeseisuga peaksin homme kätte saama kesksummuti ja käsipiduritrossi. See tähendab, et saan pärast trossi paigaldust salongis kõik asjad omale kohale tagasi kruttida. Siis veel vaja mõnes poes müüjatel minna juhet kokku ajama ja otsida tagapidurite liugtappidele tolmukaitsed. Ja peale seda: Pidurid külge - logarid külge - stange külge - diffrisse uus õli - jooks regullida - kindlustus - ülevaatus - liigud teha.

Tahaks kõik selle nädala sisse ära mahutada (epic ajastus muidugi - täna kaevati garaazist tänvani viiv ca 15m pikkune tee, täies pikkuses kopaga 1m sügavuselt üles :icon_clap: ).

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#207
Sisse(-välja)sõidutee sai õigel ajal kinni tagasi lükatud. Ja see andis võimalust teha KAAAUAOODATUD esimene sõit. Aga see kõik ei olnud nii lihne ia kena nagu mõnes filmis. Alustasin reedet teadmisega, et vaja veel pidurid õhutada ja veljed alla keerata ja siis on minek. OK, sõber külla kutsutud, pidurid õhutatud, rattad all, nüüd on MINEK. Päris oligi, starter ei võtnud vedu. Võtit keerates käib hele klõpsakas ja kõik. Starteri mootor ringi ei käi. Mõtlesin end lolliks. Lõpuks aitas see kui käigu sisse panin, autost välja tulin ja autot "loksutasin" edasi-tagasi. OK nüüd on MINEK! päris oligi. Vajutan mina siduri põhja, ja sinna ta jääbki. Üli aeglaselt kerkis tagasi üles (ca 10 sek). Kõned peale targematele inimestele... Ei oska keegi telefonis diagnoosi panna. Lõpuks aitas natukene see, et panin ema sidurit pumpama ja ise leotasin WD40ga siduri töösilindrit. See andis mingil määral tulemust. Pärast paari pumpamist saab käigu sisse lükata ja auto garaazist kuidagi välja meelitada. Siis pesin 2 aastaga kogunenud tolmu maha ja võtan esmalt suuna töökotta, et lasta jooks paika panna. Päris õudne sõit oli. Juba selle omasuva järgi üles kerkiva siduripedaaliga liikluses osaleda oli päris piinlik. Lisaks jookasid rattad nii julmalt kokku, et auto aegajalt muutis ise kergelt sõidusuunda. Tundsin kuidas alfal on valus. Aga otsusatasin siiski 2km kaugusel asuvasse töökotta ära sõita. Heakene küll, jooks sai paika. Läksin ma siis raha välja võtma, sest kaardiga ju ometi maksta ei saa. Teepeal tunnen, jube pensiini hais. Seisma jäädes avastan, et pihusti toru otsas oleva tagasivoolu klapi tihend tükkideks ja pensiini märgab mõnusalt mootoriruumi. JESS! Okei. Stress! Vend järgi, pooled Tartu poed läbi sõidetud, tihend käes. Statoilis paar tundi liiklust kergelt häirinud alfa saab jälle liikvele. Venna masina pealt viskan kohustusliku kraami pagassi ja võtan suuna ülevaatuspunkti. See oli päris tore kogemus. Nähes, et ülevaatajale ikka üht koma teist sima jääb hakkasin talle oma lugu rääkima. Õnneks ta leebus ja ütles lõpuks, et kuna ma nii palju vaeva olen näinud, siis annab mulle vead andeks. Suurim kink oli vist air bagi tuli. See, et ma tal põrandat kinni keeramata korgi tõttu diffri õliga määrisin ja, et ma parempoolse sarniiri poldid olin milleipärast lõpuni kinnikeeramata jätnuda, polnudki nii suured murekohad. Sarniiri kinnitamiseks andis ta mulle isegi oma võtmed. Muidugi jättis ÜV-mees vaheapl mu auto mootori seisma. Kuna senine käivitumiste reiting oli olnud ca 40/60 käimatõukamiste kasuks, siis mõistagi oli mul junn suht jahe kui ta palus mul välja sõita. Aga seekord mul joppas. Sellega saigi vist reede ühele poole, kogu see mäss võttsi aega mingi 10h, olin väsind. Siis jõudis kätte tänane. Õppisin in-the-hard-way miks on jahutusvedeliku lõdvikutel niidid sees ja a la karetri tuulutus torul mitte. Olin 1 tillukese lõdviku jupi veepumba juures asendanud mingist pehmest kummist toruga. Lõppes asi sellega, et pärast ühte lapiandmist oli kogu kapotialune mu uut ja kallist tosooli täis. Mis seal ikka, kui koju tahan saada pean korda tegema... (25km Tartust). Lasin viimasegi tosooli välja, 1,5L oli alles jäänud ca 10-st mis sisse valasnud olin. Kuna muud mitte kuskilt võtta ei olnud, siis läks samasugune õhuke kummivoolik sinna asemele, mis juba korra laiali lennanud oli. Sain vähemalt koju. Siiani kestab veel, aga see on järgmine töö mis ette võtta tuleb. Suuremad seiklused sellega piirdusid kuna staret otsustas mõneks ajaks täitsa normaalselt tööle hakata. Aga täna õhtul pidin siiski tõdema, et on hea kui sõpru on. Ja eriti kui nad kaasas juhtuvad olema, sest umbes 10 käivitus korrast 8-l pidid nad alfa käima TÕUKAMA. Ei aitand enam mingi loksutamine ega muu. Suht mark oli linnas niiviisi liikuda. Okei, päris pikk jutt sai, aga eks ole need viimased 2 päeva päris emotsionaalse ja sündmusterohked olnud.

Mõni pilt kaa siis preemiaks usinatele lugejaile. ;)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis AaduT, 29 Mai 2011, 02:32, muudetud 3 korda kokku.

Alfa Romeo 164 Super V6 3.0 24v 1995 AaduT

#210
Ise kaa täitsa rahul nendega. :)

Üldsiselt on tunne hea, et masina sõitma sai jälle, aga paar viimast pingutust on veel vaja teha enne kui saab joone alla tõmmata selleks korraks. Ja paari asja kohta tahaksin nõu küsida foorumi inimestelt:

1. Starter ei tööta alati kui võtit keerata. Viga ei tohiks olla süütelukus, sest kui võtit keeran, siis käib selgesti kuuldav klõpsatus mootoriruumis, eeldan et seda teeb ikkagi starter. Vahepeal mõjus see kui käik-sees auto "kõigutada" edasi-tagasi. Et see seal millegi asendid siis muutis ehk... Ma pole veel ühtegi starterit ise lahti võtnud ja ei tea mida see muutis, aga tööle see starteri pani. Nüüd aga ei aita enam see kaa. Ainult tõugates läheb käima kui kohe võtmest ei lähe.

2. Sidur on kuidagi kinni. Kui jalg siduripedaalilt järsult eemaldada, siis pedaal kohe üles ei tule. Võtab aega ca 1-2 sekundit. Alguses oli see aeg mitu korda pikem. Pärast töösilindri õlitamist samal ajal kui keegi teine pedaali pumpas muutus asi paremak, aga päris korras ikka veel pole. Esialgu tundub, et ega paremaks vist enam ise ei lähe. Õlitamine pole enam mingit täiendavat efekti andnud.

Huvitab mida keegi soovitab nende 2 probleemi lahendamiseks.