Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#16
Teab keegi, kas 164-le üldse sedalaadi luksust nagu veojõu-, pidurdusjõu- ja stabiilsuskontroll külge poogiti?
Mobile.de või kusagil nagu nägin ühte 164, mis oli väidetavalt varustatud pidurdusjõu- ja stabiilsuskontrolliga.

Samas, sama aasta 166-l olid nad vist küll olemas. :icon_think:
Viimati muutis alfa164, 24 Dets 2011, 01:34, muudetud 1 kord kokku.

Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#23
:icon_hi:

Nonii, sai siis lõpuks jälle Alfa veerema. Lähemal vaatlusel selgus, et tagasillatala oli tänu soolastele talvedele täitsa läbi mädanenud. Tala sai vahetatud. Õnneks keret läbivat roostet ei leidnud, ainult pindmine. Lasin ka korrosioonitõrje terves tükis ära teha.

Mingi rullik vigises kahtlaselt. Sai kõik rihmad, rullikud ja lamerihma pinguti ära vahetatud. Kusjuures, 12-klapisele 164-le on ikka suhteliselt keeruline juppe leida. Paljud asjad on tootmisest maas ja kui leiabki, siis tahetakse ülemõistuse kõrget hinda saada. 24-sele leidub jubinaid märksa rohkem.

Armatuuris põles punane sissepritse tuluke. Ainuke veakood, mida arvuti näitas oli „Evaporator valve“ ja selle lasi ära kustutada. Lambda hälvetest märke polnud.

Juhipoolne peegel sai lahti kakutud ja puhastatud. Peale seda hakkas asi liikuma.

Hammasrihma vahetamise käigus selgus, et mootori eesmine padi oli täiesti ribadeks ja asendamist vajas ka ülemine tugivarras. Sai needki uutega asendatud.

Jahutusvedelik pani viimasel ajal pidevalt plehku. Kahtlustasin, et leke on paisupaagi juurest, aga oli hoopis termostaadi korpuse tagant V vahelt üks voolik lõhki. Nüüd on vedeliku tase ilusti normis olnud.

Seisupidur oli tervenisti laibastunud. Sai seegi ellu äratatud.

Kahe istme vahel lebotava lebopadja fiksaator sai parandatud. Nüüd enam tugi alla ei vaju.

Makikate oli lääbakas ja ei liikunud korralikult. Sai teist kohendatud, aga mingi pragu jääb ikkagi nuppude vahele. Õnneks see väga silma ei riiva.

Alusvankris sai ära vahetatud piduriklotsid, tagasilla pikivarraste rattapoolsed puksid ja tagumine vasak amordipadi.

Pagassiluuk ei avanenud nupust ja lukusüdamik tuli tihti koos võtmega välja. Nüüd on see ajalugu.

Roolivõim undas. Õli juurdevalamine ei muutnud asja paremaks. Sai pump ära vahetatud. Undamine kadunud.

Kapoti all oli palju juhtmeid lääbakil. Sai needki korrastatud.

Kõik vedelikud ja filtrid vahetatud ning kliima hooldatud ja täidetud.

Enne sügist läheb ka termostaat vahetusse. Külma ilmaga ei tahtnud hästi soojaks minna.

--------------

Üldiselt on tegu hästi hoitud ja korraliku isendiga. Tundub, et selle voki kallal ketramisega [loe: rõvetsemisega] tegeletud ei ole ja 300 000 km odokal on õige. Nahkistmetel kulumismärgid minimaalsed. Salong on seest üllatavalt vaikne. Igasugused kriginad ja viginad puuduvad. Isegi suurel kiirusel on tuulesahinat suhteliselt vähe kuulda ja salongis valitseb vaikus.

Üllatusi valmistas ka kütusekulu. Nii palju, kui mina olen seda Alfat kurjaks ajanud, pole benakulu suurt üle 12 l/100 saanud. Poole aasta keskmine (suht 50/50) ja kliima järgi, on tulnud 9 kanti. Maanteel on maiustanud stabiilselt 7 ja vahel ka alla selle.

Võrdluseks, 24v automaadiga linnas lõbutsedes ja ummikutes istudes väga alla 15 l hakkama ei saanud. Trassil kulus üldiselt 9 l ja aasta keskmine jäi 12 kanti. Nii et, kui kedagi huvitab, siis 24v automaadi ja 12v manuaali keskmise kütusekulu vahe on julgelt 2-3 l/100. Ütleks, et 164 3.0 12v mootor on originaalis ja hooldatud kujul oma võimsuse ning suure kere kohta üks ökomaid üldse!

:icon_thumbup:
cron