Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#1
:icon_hi:

Olin siin vahepeal võõrutusravil. Omal ajal sai ikka päris alfkassiks kätte ära mindud.
Ega kui alfakurat on juba kord sisse pugenud, ega siis tast enam lahti saa! :twisted: :grandpa:

Tegu 1998. a. ehk siis ilmselt kõige uuema 164-ga, mida siit maalt leida võib. Odokal ilutseb 300 kilo jagu kilomeetreid, mis tähendab, et tõenäoliselt selle voki kallal ketramisega ehk rõvetsemisega tegeletud ei ole. Kapotialust jagavad s6bralikult 3 liitrit, 132 kiluvatti ja 12 klappi, kuigi esiti olin rohkem kui kindel, et see 155 kW on. Kuna auto on pikalt soolaseid talvesid näinud, siis põhja all ikka roostet esineb. Kerel leidub mõningaid värvivigu. Kivid on kapotiserva päris korralikult pommitanud, aga koopaservad ja uksepakud on kõik ilusad. Mootor tiksub ühtlaselt ja uriseb vaikselt, v.a. siis, kui issias paremasse jalga lööb. Võrreldes 24v automaadiga on see apastraat oma 132 kW-ga ikka väga nobe edasi astuma. :twisted: Selle ajastu nahktugitoolid ja -diivan on ikka ülimugavad ning sel isendil ka suht hästi säilinud. Autol olemas veel säherdune tore asi nagu cd-box. Küll aga tunnen puudust püsikiirushoidjast. Kuid üldiselt nagu originaalvelgedega 164 ikka. :wink:

Madaldust ja Konisid küll enam ei ihka. Alfa originaalvedrustus on just parajalt pehme ja samas ka jäik ning püsib kurvides ka sellisena sigahästi. :icon_thumbup:

Natuke vigadest kah:

- Keskkonsooli ekraan on poolnutune (üllatus missugune), kuid 6nneks on puhuri soojaastmed täielikult nähtaval. Autolehes reklaamis kunagi mingi firma, et parandab erinevaid displeisid. Ehk hakkab hammas ka Alfa tehnikale peale.
- Kahe istme vahel lebotav lebopadi ei ole enam oma ülesannete k6rgusel. Kergelt peale toetades vajub asi lääpa ja lebotamisest ei tule enam midagi välja.
- Juhipoolne peegel ei taha korralikult toimida. Üles-alla kuidagi liikus, aga vasakule-paremale mitte. Samas parempoolne liigub igas suunas.
- Armatuuris p6leb punast värvi sissepritsetuluke.
- Seisupidur on totaalselt surnud.
- Rooliv6im undab.
- Veermikus tuleks nipet-näpet vahetada.
- Käivitus tundus nagu liiga pikk, samas automaat käivitus nagu paugupill poolest pöördest
- Makikate ära väsinud, ei püsi hästi peal, tuleb sättida
- Pisivärvivead ei puudu ühelgi vanal autol.
- Liistud
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis alfa164, 18 Juun 2012, 03:35, muudetud 6 korda kokku.

Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#5
alfa164 kirjutas:Natuke vigadest kah:

- Keskkonsooli ekraan on poolnutune (üllatus missugune), kuid 6nneks on puhuri soojaastmed täielikult nähtaval. Autolehes reklaamis kunagi mingi firma, et parandab erinevaid displeisid. Ehk hakkab hammas ka Alfa tehnikale peale.
- Kahe istme vahel lebotav lebopadi ei ole enam oma ülesannete k6rgusel. Kergelt peale toetades vajub asi lääpa ja lebotamisest ei tule enam midagi välja.
- Juhipoolne peegel ei taha korralikult toimida. Üles-alla kuidagi liikus, aga vasakule-paremale mitte. Samas parempoolne liigub igas suunas.
- Armatuuris p6leb punast värvi sissepritsetuluke.
- Seisupidur on totaalselt surnud.
- Rooliv6im undab.
- Veermikus tuleks nipet-näpet vahetada.
- Pisivärvivead ei puudu ühelgi vanal autol.

Millalgi tulevad ka korralikud pildid. Kuid üldiselt nagu originaalvelgedega 164 ikka. :wink:
vigadest:
- käsipiduri tross maksab mõne kopika, tagumised klotsid tasuks ära vahetada ja tolmukatted välja vahetada (enda autol suvel tegin kuuri ära... neli tundi ja korras)
- sisspritsetuluke... keera süüde sisse ja vajuta 5 korda umbes sekundiliste vahedega gaasipedaal põhja - selle peale peaks hakkama tuluke vilkuma- kui vaatad foorumist zakalwe viimast teemat, siis seal on koodide kirjeldused olemas
- undav roolivõimupump on klassika (võid proovida vedelikku juurde valada- mõneks hetkeks aitab)
-juhipoolne peegel- tuleks üle vaadata (ma arvan, et asi on pistikus puhtalt)
-lebopadi vajub ära siis, kui see on "üle" surutud (tal on iseenesest stopper all olemas, KUID kui sinna kogu kehaga peale vajuda, siis annab see järgi... ma pean keldrist järgi vaatama, kuidas selle kinnitamisega lood olid aga kergelt see remonditav ei ole)
-manuaalkastiga ongi käivitamine veidi pikem (mingil veidral põhjusel peab neil mootor enne ühe ringi tegema, kui käima läheb- see on vist kõigil kaheklapitehnikas Alfadel, millega on kokkupuude olnud... 16V/24V läheb hoobilt)
- keskkonsooli ndisplei osa asja tead ju varasema 164 omanikuna isegi - kui saad mingi kokkuleppe kodanikega´kes seda remondivad, siis võin keldrist otsida vahetusdisplei :wink:
-makikatte osas- tõenäoliselt on üks serv puruks vajutatud (enamikul autodest, millega on tehtud "testsõite" kipub see nii olema- see on tingitud "asjameestest, kes üritavad maki paneeli kinni saada selliselt, et vajutavad sinna peale- kui soovid, siis mul on üks luuk koos keskkonsooliga keldris olemas)
-liistud maskvad ... mitusada uut raha tükist- aga sõitmist eriti ei sega
- puksid ei maksa mitte midagi (esisilla omad vähemalt)

Eniveis- kui mõnel ilusa ilmaga päeval aega saad, siis tule külla ... vaatab mis seal kiirkorras teha annaks :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#7
::itpnt::

minu tähelepanekud- kaheklapitehnikas mootorid teevad vähemalt poolteist ringi enne käivitamist ... automaadi puhul tõepoolest läks kohe, neljaklapitehnikas lähevad veerand pöörde pealt- miks seda lisaringi "vanadel" pritsesüsteemidel vaja on võib ainult aimata :roll: (eeldatavasti on point selles, et juhul, kui käik sees on, siis ei sõida auto kohe minema- aut kasti puhul ei ole vist kummalgi versioonil käivitamine D või R peal võimalik)

Uutel autodel siis ilmselt mingeid selliseid turvarakendusi vaja pole :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#8
Palju neid 132 kW-seid üldse toodeti? Olin surmkindel, et see 155 kW on.
Mida ma siis nüüd 12v-ga kokkuvõttes võitsin? Kas mootori välimuse järgi vahet teeb ning kas lisades ka mõni erinevus kajastub? Püsikas on vist ainult automaadil, eks?

Igatahes minek on küll asjal nii, et ikka kohe on. 8)

Automaat käivitus jah ainult siis, kui valits N või P asendis oli.

Meenus veel selline asi, et kui täisgaasiga edasi astuda, siis rool nagu kisub veits mõlemale poole. Kas õõtsad tahavad vahetust või ongi esiveolise rõõmud? Automaadiga oli ka vist sama jant mingi aeg, kui jalg raskeks läks. :icon_think:

Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#9
3,0 12V algas koos AR 164 turuletulekuga (tegelikult küll 3,0 suurusega juba 75 peal algas kogu teema 1979 Alfa 6-ga) ning lõppes alles mudeli tootmisest lahkumisega (ehk siis kuni MY98 oli 3,0 12V täiesti olemas)- lõplikult kadus 12V ära koos 916 seeria faceliftiga 2003 aastal (seega kokku 24 aastat)

:roll:

Kuna tegelikult on 12V sujuvamalt käituv mootor, kui 24V siis oli see "luksust" hindavatele inimestele suhteliselt hea pakkumine

Hinnavahet muuseas eriti oluliselt ei olnud :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#11
alfa164 kirjutas: Meenus veel selline asi, et kui täisgaasiga edasi astuda, siis rool nagu kisub veits mõlemale poole. Kas õõtsad tahavad vahetust või ongi esiveolise rõõmud? Automaadiga oli ka vist sama jant mingi aeg, kui jalg raskeks läks. :icon_think:
Nagu juba kasutaja Cyber mainis, siis see on täiesti normaalne nähtus. Endal ehmatas ka ära, kui 3.0 166-ga sai gaas põhja laiatatud ning kiskuma hakkas. Sõitsin varem kergema ja 120kw sõidukiga, sellel sellist asja ei täheldanud aga ega need lisa 46kw on päris suur edasisamm. Nüüd juba harjunud sellega ja kui mingil põhjusel täisgaasi peaks kasutama siis lihtsalt tugevasti roolist kinni hoidma. :)

Alfa Romeo 164, 1998, alfa164

#13
ts kirjutas:3,0 12V algas koos AR 164 turuletulekuga (tegelikult küll 3,0 suurusega juba 75 peal algas kogu teema 1979 Alfa 6-ga) ning lõppes alles mudeli tootmisest lahkumisega (ehk siis kuni MY98 oli 3,0 12V täiesti olemas)- lõplikult kadus 12V ära koos 916 seeria faceliftiga 2003 aastal (seega kokku 24 aastat)

:roll:
no jah, ega ta vist suuremasi mootor polnud kui nii kiiresti tootmisest maha võeti, nordi tehti vist ca 50aastat