AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#1
Jätkuks sellele: http://foorum.alfaromeoklubi.ee/viewtop ... 34&t=19672

Juhtus siis selline lugu, et sain pakkumise, millest on võimatu keelduda :mrgreen: Kuigi umbes kolm autot on "peaaegu valmis" ei olnud siiani ühtegi Bussot. Rääkimata siis läbi aegade absoluutsest lemmikust - TB-st.

Pikk jutt lühidalt-> kõik oli ilus ja pidulik kuniks salong sai kokku lapitud (jumal küll kui kohutav see hetkel on), auto käima ning peale pisikest kaalumist sai vastu võetud otsus, et ei hakka igaks juhuks omal jõul sõitma - see, et tossupilv hävitaks hetkega terve teeäärse eluslooduse on väike probleem... ikka juhtub. Kuna aga rihmad paistsid viimase ringi peal ja keegi oli autole paigaldanud väga kurjakuulutava moega kõrvitsa, siis sai otsustatud, et ei hakka enamvähem ainsa asjaliku asjaga auto juures riskima (tundus, et ka jahutusvedelikku oli lekkinud, õli polnud eriti värske ja kapoti all ning salongis on natuke liiga palju kahtlaseid pinge all juhtmeid)

Praegusel hetkel käivad palavikulised transpordiotsingud, et saaKS auto õigesse kohta ning alustada tubaste tegevuste ettevalmistamisega.

Kuna auto on jätkuvalt läti numbritega, siis registrisse ei kanna enne, kui on täiesti selge, mis sellest saab (kõige nigelama stsenaariumi puhul lahkub auto küljest kõik, mis lahkuda saab ja kogu mehhaanika leiab tee mõne 155 kerepaneelide alla :twisted: )

Siiski oleks jätkuvalt kuri plaan see aparaat viisakaks teha ja registrisse kanda (oluliselt ilusamana)

Aga pildid ja mis ootab tegemist:

Salong- läti porr (kõige stiilipuhtam porr, mis on võimalik üldse välja mõelda). Õnneks oli selleks ajaks ära koristatud punasekarvased uksepolstrid jms, kuid kobrutav jubekole värv on ikka alles :sick:
GTV4.jpg
GTV4.jpg (92.55 KiB) Vaadatud 8658 korda
Tulevik: Kuri plaan on küpsenud selle osas, et kogu detailide värv tuleb lahustiga maha ning kuna originaalpinda enam taastada ei õnnestu, siis läheb vinüüli alla (vaadates, mida meil pakutakse, peab minema arvataavsti puhta tuuningu teed ning :oops: tuleb 3d carbon imitatsioon). See puudutab kogu värvitud pindu pluss lisakellade plokki. Lisakellade plokk iseenesest on muidugi väga tänuväärne asi, kuid õlirõhu mõõdik vajab kontrolli, boosti kell vajab samuti uut paigaldust (üllatav, et see midagi üldse näitab). Olenevalt sellest, mis mootorist edasi saab võib juhtuda, et "häire"kellasid tuleb veel piilarile juurde (KUI jääb sama kõrvits vurriks, siis paratamatult oleks hea teada ka AFR-i, temperatuuri jms). Istmed on hetkel nahast, edasi ei tea veel. Mingit hullu tümpsu sisse ei plaani (mootor ise teeb piisavalt head häält).

Mootoriruum ja mootor:
Lahtiseid otsi, ebapädevaid ühendusi ja täiesti jaburat tuuningut täis laotud - pildilt on väljas veidra olemise koonus, mis on paigutatud rattakoopa peale... tühikäiku hoiab esimesed 10 sekundit, siis muutub segu umbes 1:2-le ja mootor hakkab lihtsalt detoneerima - aga täiesti välja kah ei sure
GTV5.jpg
GTV5.jpg (69.59 KiB) Vaadatud 8658 korda
Plaan lihtne-> pump ära vahetada, kütusevoolikud täies pikkuses ära vahetada, pihustid, andurid, jagaja, küünlad jms üle käia, kaablid, torud, voolikud jms taastada/vahetada ja siis vaadata edasi, kas suremise probleem on tingitud juhtplokist, BOV-ist või on keegi mingi tõsisema jamaga hakkama saanud (hetkel tundus, et piisab sisselaske ja kütusetrakti korrastamisest - võib muidugi olla, et ka rõhukell näitab korrektselt kuid turbo lekib rämedalt...) kolinaid, klõbinaid, krõbinaid jms igatahes kuskilt ei kostunud. Ja muidugi rihmad :!: ning veepump.

Muidugi kui selgub, et kogu üritust pidurdavaks faktoriks on ECU, siis ega jäägi midagi muud üle, kui progetav süsteem peale panna :roll:

Veermik ja pidurid ja sidurid ja värgid : krt seda teab :think: hetkel ei paistnud midagi häirivat (kolkse jms ei olnud), ainsa probleemina ilmnes, et sidurisilinder oli kinni (eks paistab, mis sealt veel üllatavat tulla võib)

Kere:
No mis ma oskan kosta :sick: :sick: :sick: värv on muidugi võrratu segu roosalilladest toonidest. Teada on, et kunagi on tegu olnud Rosso 130-ga, mis pleekides muutub peaaegu samaks, KUID lätlane oli sinna lisanud omalt poolt veel värvi, et asi ikka väga jube oleks :mrgreen:
GTV_1.jpg
GTV_1.jpg (101.47 KiB) Vaadatud 8658 korda
GTV2.jpg
GTV2.jpg (92.18 KiB) Vaadatud 8658 korda
GTV3.jpg
GTV3.jpg (124.65 KiB) Vaadatud 8658 korda
Üldmulje oli enamvähem-> kõik neli luugiamorti on surnud, juhipoolsel karbil on suur muljumisjälg ning kere ise vajab kindlasti ülevärvimist. Tjuuningkapott ja tiib on küll natuke koledad aga mis seal ikka - ülejäänud auto probleemide puhul :silent: ei kommentaari. Plaan on siseenesest lihtne- uus värv selga, vajalikud pisiasjad vahetusse ja ongi jälle nagu hea :shifty:

Värvilahendusest tunsub üha sümpaatsema mõttena valge koos paari värvilise triibuga (ametlikuma nimetusega siis tricolore a la 4C 8-) )

Ajaliselt ja rahaliselt muidugi :mrgreen: ma isegi ei prognoosi, millal niikaugele jõuab (aga noh- mingi hobi peab ju olema :mrgreen: )

Tänan tähelepanu eest
:hi:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#3
Ma ei usu hästi, et sooda selle jama sealt eemaldada suudab nii, et plast korralikuks jääks-> proovida muidugi tasub :-)

Asi selles, et GTV konsool on originaalis kergelt kaetud, peale paistis olevat kantud nitrovärv, mis ka aluspinna lahti kiskunud on.

sarnase jamaga olen kokku puutunud ka 164 makikatte puhul (seal oli küll kasutatud vaid mingit välispinnale mõeldud liimi, kuid täiesti originaalisiledaks seda enam ei saa... pisikese pinna puhul see õnneks väga ei häiri, kuid sellist plastilinivälimusega keskkonsooli eriti pikalt taluda ei suudaks- seda enam, et see ülemine viimisteltud plastikiht hakkab ka määrima)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#4
Sõitmiseks ei ole sul AFR-i ega EGT-d vaja küll kuhugi piilarisse vilkuma panna. Neid on vaja seadistamise ajal. Kui seade paigas, pole neil enam suurt mṍtet. Õlirõhk ja boost, piisab. Ja isegi boost on rohkem selline eputamise asi..:)
Eesti Saabiklubi ja foorum

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#5
Sõitmiseks pole tegelikult üldse ühtegi kella peale tahhomeetri vaja... aga vaadates kuidas see aparaat praegu kokku pandud on ning mis on peamised TB Busso probleemid siis :mrgreen: mida rohkem hoiatuskelli/tulesid/vilesid, seda parem (kati temperatuur iseenesest on hoiatusena olemas- kuulu järgi aga on tegemist sama asjaga, kui õlituli... kui see põlema läheb, siis on natuke hilja midagi teha).

AGA see on kõik juba viimase otsa nipet-näpet.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#6
Vahelduseks siis niipalju, et masin on lahkunud lätist paberitega ja keegi on need kuhugi vasakule pannud- üleskutse kõigile- kas keegi teab selle masina varasemate Eesti omanike kontakte, või oskab öelda, kuidas ma saan duplikaadi läti registrist ilma räiget pappi kulutamata (kuna ülejäänud ostu-müügipaberid on olemas, siis ...
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#8
nii- paprid olemas ja pool autot varuosadeks kah veel...

Generaalplaan-> tuleb natuke jõudsam, kui originaalis... võtaks esmaseks sihiks saada mootor kuhugi 180kW kanti nii, et see ka ametlikult töötaks; kui ei see ei õnnestu, siis liiguks pigem tagasi 150kw maile, kui edasi 200 poole (üle 200kW esiveoline auto on kasulik vaid juhul, kui see on Cadillac... sellega sõita niikuinii ei õnnestu :mrgreen: ).

1. esmalt on vaja saada kompott vähemalt paberil kokku, et üldse millesti edasi rääkida (ja muidugi on vaja teha põhjalik ülevaade sellest, mis seisus mootor üldse on-> selleks loomulikult on esiveoline V6 :mrgreen: parim võimalikest valikutest, et mootori ja agregaatide seisukohta hinnata). Kõrvitsa hingeelu hindamine muutub veel eriti keeruliseks.
2. faintjuunimiseks oleks vaja veel kahte pihustit ( 280 150 427 - kui kellelgi on mõni C20XE tükkideks, siis oleKS jummala hää) ning korralikku pumpa ning torustikujuppe ja kedagi, kes oleks võimeline kogu selle pudru ECU-le selgeks õpetama :mrgreen: kuna (loomulikult) kasutab GTV topeltjuhtimist, siis õnneks on pritseks primitiivne M4.1, mis (omast kogemusest) on võimeline adapteeruma üpris suurel määral (tegelikult muidugi tugevalt kahtlen, kas piisaval)...
3. Sisu osas on plaan lihtne-> konsool läheb kleepsu alla, lagi läheb uue kangaga ilusti kinni, näidikuplokid saavad uue paigutuse/hingamise, nahk annab ruumi riidest sisule ja nipetnäpet on veel lahenduste ootel
4. Kere-> kapotiamordid+pagassiamordid, üks karp on vaja sirgendada (keegi on sinna lohu tehitanud), vana värv maha nühkida ja uus selga panna ning kriibud peale tõmmata (täpsem asukoht ja triipude paksus on edasise disaini küsimus)
5. Veermik-> :oops: täiesti korras on see saadanas praegu ... perspektiivis siis polyfleximine
6. Veljed-rehvid... on tuleviku teema
7. Jõuülekanne-> siiani on täiesti toimiv, kui midagi lendama peaks, siis on muidugi jama

Ajakava-> kuniks garaazi pole, siis mingi suvi (kui see peaks kunagi kätte jõudma)... kui garaazi leiab, siis on asi lihtsam :beaver:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#9
:mrgreen:

niiisiiiiiis... praegu kõik tükid olemas (v.a. pihustid... läheb säästukampaaniasse ja ehk mängib välja originaalpihustitega)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#11
:hi:

Niisiis- ei oskagi nagu midagi head öelda :think:

Turbiin on lastud arvatavasti aastaid tagasi õhtale ja kogu mootor on sodi täis ... kapotile lõigatud avad on keeranud pekki osa elektroonikast ja roostetanud kinni ka siduri (pluss siduri töösilindri paigaldamisel on jäetud kõige ebamugavamalt paigaldatav polt ära ja selle tulemusena on pesa ära paindunud) ning kliimaradikas on eemaldatud koos mingi hulga esiosa kinnitustega, pool autost püsib pahtli ja teibi peal, küljeliistud on tõsiselt vigastatud ja palju muud huvitavat

Turbiiniks on K28 :twisted: :twisted: , mille võllil on külma otsast vaadates ca 2mm lõtk :| ja puks on ovaalne (kuuma osa ei hakanud hetkel lahti kakkuma)
voolikud on kõik purud, osa on lapitud isoleerteibiga, vaakumit pole see mootor saavutanud arvatavasti peale K28 paigaldamist
Radikad on kõik ääreni sodi täis
Kütusepump on kutu, kiirenduspump samuti, kütusevoolikud on mõrased
Salong on lootuselt peesse keeratud (kasutatud on nitrovärvi, mille eemaldamiseks sobib ainult grafitieemaldaja, mis aga keerab plastpinnad natuke tuksi); 80% kruvipesadest on ära lõhutud, kõlarite kaabeldamisega on ära rikutud ka sisseviigud; lisapaneelid kõlaritele on lastud kipsikruvidega plasti; ustel tüübleid ei tuvastanud
Alumine tuleplokk on sisse küpsetatud ja pooleks murtud (liiga võimsad udutulepirnid)

Positiivse poole pealt-> Kõik on tehtav... aga vajab kordi rohkem aega, kui võtta oli (hetkel on põhiline küsimus selles, et mida teha edasi turboga...)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#13
albertini kirjutas:eeee... küsimus rumalate voorust aga miks sa sellega üldse vaeva näed? :D
aus olla, siis auto enda pärast (GTVTBV6 on tegelikult ainus 916, mida võiks tahta ja ega auto ise süüdi pole, et otsapidid Lätti sattus :D ) ja veel ausam olla, siis ega ma pole eriti veel vaeva näinud kah (pluss praeguse seisuga on eelarve jätkuvalt selline, et kui turbiin lahti tuleb ning on remonditav, siis saab üpriski korraliku auto oluliselt väiksema kuluga, kui ülejäänud sobivad kupeed)

Tegelikult võiks ikkagi autopargis olla ka kupee (ja vahel tundub, et ka universaal- aga 156-te hetkel veel vahetama ei ole plaanis hakata)

EDIT: pealegi-> praeguseks on kulunud täpselt niipalju ressurssi, et tobe oleks pooleli jätta :mrgreen: enne suuremaid tõrkeid
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: AR GTV 2.0 TB V6 1995 - TS

#14
Geim õuver... kui ükskord jälle aega on, siis ehk tuleb miski kupee asemele

Kel miskit vaja on annab PS kaudu märku (salongiplastikuid ei ole mõistlik küsida... need on tuksis )
Tegelikult ma olen normaalne....
cron