AR 155, 2,0 16V

#1
Kuna eile algas masina lammutamine, siis oleks paslik siia teema teha.
Masin on siis 2,0L, vin-koodi järgi 95a toode, 16V ja rattast mõõdetuna väidetavalt 120kw, mida saame muidugi peale kokku lappamist vaadata.
Masinal purunes rihm, või ehk mitte ei purunenud vaid väntvõlli rihmaseib tegi 20cm ulatuses rihma "hambutuks" :D
Pilt
Saigi eile masinaga pikemalt tutvutud
Sisu on korralik, natuke määrdunud, aga ilma vigastusteta. Ainult kõva raha eest müün maha
Pilt
Pilt
Masinal endal on mõned kere kahjustused, esiporitiival ühest kohast koorub natuke värvi, taga poritiival on ukse ja pamperi juures kobrutav värv, aga sellest ei lase end segada hetkel. Samuti ees "grilli" pealt tuleb kroom maha. Aga need asjad ei tekista mootori ja muud tehn jamasid korda seada.
Pilt
Plaanideks- teha masinast OpenTracki auto + teisipäevade masin.
Esialgu on nr 1 mootor käima saada. Lahti võtmisel oli mootor seest täiesti puhas, st õli pole nagu seal kunagi mustaks saanud, mingit setet ka polnud.
Pidureid näppisin- kettad on, aga voolikud ja sadulad täiesti läbi. Võtsin sadulad maha, aga näevad välja nagu üks suur pruun tükk roostes rauda. Siit ka küsimus, kas tasub laiali lõhkuda ja lihvida ja värvida jne, või pakub keegi kasutatud sadulaid? Uued 70eur tk- kuidagi ei raatsi.

Mis masina juures veel silma hakkas, siis on see ääretult raske ja vaikne auto. KÕIK kohad on pigimattidega üle käidud+ pigi peal on veel "kolhoosniku puffaika :D" soojustusmaterjal, peal veel miski pigi/kilelaadne asi. Oma 2-3cm seda materjali. Seda annab ikka välja võtta.

Väike list ka tegemist vajavatest asjadest siis:
1 Mootor- st klapid peas ja sealt edasi kogu jama
2 Pidurid- sadulad käima (olemasolevad, või osts?)
3 Armeeritud pidurivoolikud, teised klotsid, kettad ok, neid ei puutu- nii soovitati
4 Veljed lähevad vist müüki, tahan säilitada küll 15'' velge autol all, aga need on vist vale offsetiga, st väga sügaval koopas sees. Seega need veljed pakkuda, võib hetkel vahetuseks pakkuda ka plekkvelge + väikest vaheraha. Peal suht ok suverehvid ka. Teen eraldi müügiteema ka äkki koos piltidega.
5 Madalamaks, st kõht ikka vastu maad :D
6 Salongiga olen kahevahel- üks kõrv kuuleb mehikest, kes ütleb, et tühjaks ja salong müüki- äkki keegi tahab?
Teise kõrva ütleb teine mehike (ei, ma olen täitsa kaine :mrgreen: ), et ainult istmed välja, põhi alles jätta ja jätta istmed pööningule, et kui tekib ametivõimudega korvide pärast probleeme, siis saab kohe tehaseistmed tagasi panna.
7 Plaan jätta esialgu veel arvele, et ei peaks treilatama kogu aeg.
8 Keretööd
9 Kindlasti peale esimest käivitust ja 100m sõitu avastame veel 26 asja, mis teha vaja.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

AR 155, 2,0 16V

#2
Muuseas, see mootor on juba laiali olnud ja paistab et plokikaan on pesus käinud. Sellise mustusega kaetud nuka pukid ( jäid vist pesemata ) näitavad et õli on ikka must ka olnud ja kärnitud on nad ka. Sellest võib järeldada, et kas on hüdrotõukureid vahetatud või kaant tehtud. Aga see on isegi hea, sest kaane puhastamine on tüütu töö.

AR 155, 2,0 16V

#3
2. olemasolevad lahti ja puhtaks ning uued mansetid (ülejäänud raha või panna kõrvale, juhuks, kui kunagi planeerid võimekamate pidurite peale liikuda :wink: )
3. armeeritud voolikud... ei ole mõtet, kui ülejäänud pidurisüsteemi ei kohenda (ainus, mida see annab on pedaalivastus ja suurem survetaluvus... selle 155 pidurid on niikuinii "kännu taga" ja selle võimendiga pedaalireaktsiooni tunda on lootusetu)
4. kui uusi velgesid otsi, siis vaata üpris laiade velgede poole :arrow: 205/50R15 on standardis alla pandud. 17 tolliste velgede juures tähendaks see 215/40 rehve (enam laiemaid sinna alla õige offsetiga ei pane- vale offset rajal aga ei ole vist eriti hea lahendus).
5. kõht vastu maad- madaldusvedrud :icon_thumbup: on igas mõõdus olemas aga ära korralikku põhjakaitset unusta (mootori eesosas on igasuguseid huvitavaid asju, mis kergelt purunevad ja hunniku jama võivad korraldada- näiteks õliradikas, millest alles juttu tuleb)
6. Salong tühjaks ja istmed pööningule (muidugi, kui kavatsed liikluses osaleda, siis on alternatiiv ka "poolkorvide" kasuks otsustada ja originaalvaiba, mattide jms asemel lihtsalt mingi tekstiil põrandale sirutada) Muuseas 155-le on TÜV kinnitusega siinid enamike tegijamate korvitootjate jaoks olemas :icon_thumbup: seega saad ka legaalselt korvidega liigelda :icon_thumbup: tagumised istmed ei kaalu mite midagi ja võivad sisuliselt ka sisse jääda
7. Kui kat jms alles jääb ja ülevaatusel (TRK-s nt) probleeme sellega ei teki, siis loomulikult - kati kaotamine annab küll "natuke" juurde aga...
9. ma arvan, et nendest 26-st tuleb umbes 12 juba selle käigus, kui salong tühi on :roll: . Mida võiks kohe mõelda on:
- aku nihutamine pagassi- kui peaks midagi juhtuma, siis on "kriitilised" kohad mootoriruumis kiirelt kättesaadavad
- käiguhoovastiku ülipõhjalik kontroll- kui poole kangiga rapsimise pealt mõni munakas pesast eemaldub, siis võib olla jama nii, et mühiseb
- õlijahutus - kui filtri alus välja vahetada (mida soovitaks niikuinii teha- kuna see on alumiiniumist ja sealt käib jahutusvedelik läbi, siis tasub üle vaadata niikuinii), siis saad ilusti radikaväljundid sinna, kus on õliradika kinnituskohadki olemas

Edu ja hoia siis teemat üleval :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 2,0 16V

#4
ah jaa- kui suuremaid pidureid tahad, siis selline aparaat, nagu Fiat Coupe sai omale võimsaima mootori juurde 304 mm kettad koos Brembo sadulatega- Brembo sadulaid saab arvatavai Jano käest (kuna 166-tele jagus neid kah... ning 155 originaalsadula kinnitustele üleminekuflantise joonised on kuskil siin foorumisügavustes olemas- hetkel ei mäleta enam, kas see võis olla Jarmo, kes need siia riputas)

:icon_shifty:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 2,0 16V

#6
rizto kirjutas:aga nende suuremate piduritega oli see et 16 tolli oli min. velg mis alla mahtus.
ma kahtlustan, et 16 sõltub üle 300 ketaste juurst juba liiga palju velje randist :wink: seega 17" on kindla peale minek - pealegi nii absurdsete mõõtude juures on tõsiselt hea 17" rehv ka lihtsamalt leitavam (rääkimata siis velgedest)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 2,0 16V

#7
Joonised on mul täitsa olemas jah.
Mis mõõdus sul muidu esimesed kettad on?
Mul on 284 mõõdus kettale kaks pidusrisadulat üle. Peaks täitsa enam-vähem korras olema.
155, 2x166, 159 ja 75?

AR 155, 2,0 16V

#9
284mm on nad jah
Täna võtsin esimesed sadulad laiali, st vaja tihendite kpl ja kolbe. Kolvid olid kuni tagumise tihendini roostes ja isegi tagapool oli paar mulli. Homme proovin ülejäänud raua ära puhastada ja tellida tihendid ja kolvid ära, arvan, et saan need käima.

Lisaks küsimus- kas käiguhoovastik on trossidega või pulkadega?
Tahan kangi ülespoole tuua, aga lühema käiguga. On üks rats, aga esialgu tahaks seda vältida.....
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

AR 155, 2,0 16V

#13
Pulkadega on kogu see kompott, mis k2ike lylitab- ma arvan, et k6rgemale JA lyhemaks seda tuua ei ole eriti lihtne - lyhemaks V6I k6rgemale ei ole probleem :)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 155, 2,0 16V

#15
Mul oli kunagi LADA-l peal selline ülekandega asi, st olemasolev kang oli lõigatud 5-7cm pikkuseks ja uus kang oli munakuga toodud 10cm tahapoole ja nende vahel oli täpselt välja arvutatud nurga all ühendus (kahvel),
St siis oli kang pikem ja juhile mugavamas kohas + lülitused olid lühemad, muidu pika kangiga lükka 15cm edasi-tagasi.
Joonistasin eile natuke cadis seda varianti juba, peab aga vaatama kuidas reaalselt autosse sobib.
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)
cron