Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd

#1
Tere röömus/murelik alfapere. :wave:

Olen omanud juba mönda aega üht muhedat ja kapriiset alfat. Alfa sai ostetud just tema välimuse pärast. Kellegile peavad ju meeldima ka vähe omanäolised masinad. Autot olen omanud kuskil 7 kuud umbes ja selle ajajooksul olen teda sipa nokitsenud. Mootor on 2.4 jtd ja 100 kw.

Mis masinaga tehtud ja mis plaanis. Oh plaane ja mötteid on palju, aga eks vaikselt teeb, kuniks valmis saab äkki :)

Tehtud tööd:( umbes ajaline järjestus)
¤Ülemised öötsad ees. (töö oli valutu ja kiire)
¤Esimesed stabika puksi. ( Kes teinud see teab kui palju vöörsönu saab selle tööga ära öeldu, aga tulemuseks oli kobina vaba söit)
¤Kliima täitmine ja remont (vahetusse läks röhuandur? asus vasakul nurgas ees, immitses vaikselt läbi. Päris üks kord sai käidud värvainet sisse panemas ja otsitud töökojas leket, aga hetkel terve suvi söidetud jaheda autoga ja rööm oh rööm :) )
¤Starteri värskendus ( üks päev suvalisel ajahetkel arvas, et aitab tänaseks, kondrolliti üle ja vahetati köik jupid välja mis olid vajalikud )
¤Karteri keevitamine ja tihendite vahetus. (üldiselt kujunes suht valutult, kui välja jätta ned faktid, et enne mind oli keegi möned keermed üle keeranud ja eiranud fakti, et neid saab ka korda teha :) )
¤klapikambri kaane tihendi vahetus. (Vana oli kalk ja lapitud juba eelnevalt silikooniga kövasti, 10 euri ja asi kuiv)
¤esimese rattalaagri vahetus
¤ tagumiste pidurite remont( uued klotsid ja sadulate remont pluss paremapoole sadula vahetus, Vahetuse käigus selgus, et nii piduri toru kui ka öhutus nipple kinnitamiseks oli kasutatud torude keerme teipi. Loogiline, et keermed sadula sees olid maha keeratud. Hetkel tehnoülevaatus ütles, et väga head pidurid said )
¤Vedrude vahetus. (ees oli ühel vedrul keerd ära murdunud ja taga oli perse lihtsalt vastu maad. sai pandud original körgusega vedrud ja nüüd väga mönus pehme söita ja mis peamine pöhjakaitse ei käi enam vastu maad.)
¤Jama mootoriga( Diagnostika näitas et kütuse röhk liiga suur ja kiirendades suri auto välja. Peale pikki ja valulikke öhtuid töökojas selgus juhuse peale, et kütuseröhu anduri juhe oli katki hoopis pistiku seest, sai see ära vahetatud ja asi korras selleks korraks. )
¤Sisu uuendamine: hele nahksisu, uus päikse sirm(vana ei seisnud enam üleval) ja pagasiruumi värskendus. Vana sisu oli räbal ja ära kulunud, kövasti oli igal pool kasutatud omaloomingut ja ohtralt silikoni :D Pagasi ruumis sai hallist toonist villand :twisted:
¤ 16 "wheels . Mulle sobib see suurus talveks küll ja pealegi see origninaal velg on väga ilus minu silmis.
¤maki vahetus. Heli puhtam ja mönusam.

Muidugi on tehtud palju erinevaid muid asju ka, nagu ölide ja filtrate vahetus ja pisemad mud tööd mida ülese ei jöua lugeda, aga teevad söitmise paremaks ja vaiksemaks.

Mis veel teha omateada?
Veidi tuleks pöhjas maastiksiga möllata. et ennetada hapuks minemist. Kuna taastan hobikorras vanu masinaid, siis same selel tööga kergesti hakkama :D Ära tuleb vahetada tagumine stange ja esimene stange ära ravitseda. Teha muid pisemaid värvi parandusi. Köik need tööd jäävad kevadesse, siis aega endal teha, kuna ruumid ja tehnika omal kodus olemas :) Oleks vaja uut rooli, kuna vanal, on nahk maha nülitud ja näeb jube välja. rohkem kohe ei meenu. Kindlasti neid asju tuleb juurde selles ma ei kahtle :D Tegu siiski alfaga :)

Paar küsimust on ka tekkinud. Pagasiruumi valgustus . Kuidas asi toimib, kus kaitse on ja kas luugi sees olev tuli peaks ka samal hetkel tööle hakkama ? Mingi lüliti oli luugi lukustus mehanismi küljes, lüliti ise töötas, aga toidet peale ei tule. Igatahes ühesgi lambipesas pinget pole. Kui keegi oskab soovitada , mida uurida, vaadata siis oleks tänulik abi eest .

Söita on mönus ja mugav ise olen Rahul. :hi:

Re: Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 jtd

#5
Tere taas. Sai tehtud sipa suuremat remonti jälle. Nimelt hakkas körvalistuja poolne sisemine pooltelje ots häält tegema. Sai ostetud siis uus ots ja alustatud vahetamist. Kui lahti sain vana, selgus et laager oli keevutatud völli külge ja poest antud laager oli veel takka otsa vale. Vana laagrit ei saanud tagasi ka panna, kuna see oli seest juppideks.

Sai siis kiirelt kasutaja Jan!-le helistatud ja küsitud kas tal uut juppi on, sipa otsimist ja ühe ta igatahes leidis. Mis seal ikka pörutasin siis K-Nuiast tartu kiirelt öhtul. Jupp mis oli olemas oli täitsa öige. Koju tagasi ja uuesti alla. Hetkel pole ei vibra ega kolksu enam. Toimetab ilusti.

Lisaks poolteljele koos sisemise otsaga sai veel lisaks toodud tartus bensiinipaagi lukusti ja tagaistuja aknatöstuki lüliti. Lisaks veel head nöu ja paar öpetussöna kuidas lihtsam vahetada pooltelje otsa ( kuidas välimine ots lahti saada kergelt) Seega tänud kiire abi eest :clap:

Veel sai tehtud tagumised aknad korda, nimelt ei tahtnud korralikult need liikuda, sai siinid ära puhastatud ja nüüd liiguvad ilusti.

Et siis aknad käivad, bensiini luuk avaneb ilusti ja pole enam mingit tobedat kruvi süsteemi ja pooltelg teeb oma tööd sujuvalt.

Lisaks sai käidud sillakontrollis ja vigu ei leitud. :angel:
cron