Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#1
Nii nii...tegemist minu esimese alfa romeoga mille omanikuks sain puht juhuslikult ühe naljaka vahetuse käigus.
Alfasi olen tegelikult juba pikalt pikalt jälginud ja mõelnud, et kurat...ilgelt oleks ühte vaja :D noo ja nii siis läks.
166 oleks vahvam olnud aga arvestades diili siis ma ei vingu ,ning peab tunnistama, et tegu on üli laheda autoga.
Mille otsa ma siis komistasin
Alfa romeo 156 2,0 114kw ,manuaal kast, musta värvi, must nahk, nagu oleks mingit puitu sees kasutatud, 2x el aknad. Vist isegi istme soojendused
Teisel omamis päeval avastasin, et õli varras jumalast kuiv...sai kohe 4l peale kallatud ja senini on nagu ok.
Taga suunatuledega oli jama, et hakkas piduri tuld vilgutama ja kui samalajal pidurdasid siis läks päris lolliks. Viga oli mõlema suunatule klemmi oksuterumises...väike lihv ja korras.
Head:mootori rihm peaks olema vahetatud :D jeah...peaks...piiludes tundub värske ja kirjad rihmal ilusti kulumata peal.
generaatori rihm uus
tagumised klotsid on uued
üli mõnus auto on

Jaaaa vead :D
Kõige suurem viga...kohvi topsi pole kuhugi panna :crazy:
esisillas klobinad...vist kondid
mingi anduri juhe ripub taga nagu paljudel 156tedel olen näinud rippumas...mingi kinnitus on küttepaagi küljest puruks läinud
udutule klaas puruks
stange alumisest võrest tükk väljas
Ei taha käima minna vahest...ja kui saad käima...teed sõidu..pargid auto...tuled tagasi jaaaaa jälle ei lähe. Korraks nagu läheb aga sureb uuesti välja...samas mõni päev on korras. Kahtlustan ise vända andurit. Ühekorra on sõiduajal lihtsalt mootori välja suretanud nii, et kellad jäid särama kuid õnneks sain veeredes teepealt ära ja läks kohe käima kui proovisin.
Radika ventilaator ei rakendu...temp tõuseb kuhugi sinna 120 kanti...enne mängib kõikumisega 80 ja 90 vahel mõndaaega. Samas keema ei lähe.
Vool peale tuleb ja misiganes andur radika küljes on igatahes töötab. hetkel veetud juhe releest otse keresse ja hakkab vendikas kohe käivitamisel puhuma...samas mingiaeg keksib seier 90 ja 80 vahel kui lõpuks peatub veits enne 90.
Kahtlustan termostati.
Nädalas kulub liiter roolivõimu õli...mingi rämedalt lekib juhi poolt...vast mingi toru piiksus.
Põhi vist on pehme kohati...tõstes tahtis tung tuppa pugeda :lol:
Võtmel kummi nupp kadunud ja puldist uste lukustamine ja lahti tegemine käib läbi mingi maagia ning jopamise
Niih...sai oma roigast tutvustatud :D ärge siis kohe hukkamisele mind saatke, et sellisest sarast mõtlen asja saada
Nüüd üritan kuidagi soti saada, et kuidas siia mõned pildid pista.

Re: Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#3
Rahowa kirjutas:Teisel omamis päeval avastasin, et õli varras jumalast kuiv...sai kohe 4l peale kallatud ja senini on nagu ok.
See asi ei pruugi hästi lõppeda, kui mootor täitsa kuiv oli õlist. Oleneb kaua niiviisi oli. :beaver:
Piltidel tundub päris viisakas masin olema aga pildid kipuvadki tegelikult tegelikkust petma. :mrgreen:
Samuti väga kena Jaguar. :thumbup:
Edu ja paksu rahakotti edaspidiseks. :thumbup:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#5
Töötava mootoriga on korra ainult seda teinud, muidu on käivitamisel see mure.
Kuna jubedalt meeldima hakanud siis üritaks ikka asja saada :D
Õli kohapealt siis päris kuivalt ei käinud. mootor vist nõuab 4,4l ja 4 l lisamisel oli veits üle normi. Igatahes nüüd vaatan taset ülepäeva :D
Arvasin, et aastad jaguaritega sõitmisi ja nende remonti on mind karastanud aga tundub, et alfa on oluliselt kapriisem tegelane :D
Ahja...meenus veel, et tagumine vasak ukselink on puruks ja kojamehed töötavad ainult kõige kiiremas astmes.

Re: Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#6
Ja loomulikult meenus just öösel autot käivitades ja rämeda geneka rihma vilina peale, jälgides mitmeid korteritulesi põlema minemas, et seda rihma oleks jubedalt vaja pingutada...käivitades teeb koguaeg pikalt sea kisa ja vahest lampi ka sõites. Loomulikult on genekas eriti loogiliselt kuskil mootori all taga nurgas, et seda vist saab ainult auto all roomates pingutada?

Re: Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#8
:hi:

vedas Sul :-) saad korraga oma alfadoosi kätte.

geneka rihma pingutab pinguti-> kui rihm on uus ja genekas viliseb, siis tuleks pinguti välja vahetada
juhiukse taga oleva ukse link-> klassika (90% 156-test on katkise lingiga)
Kojameeste puhul-> võta lüliti lahti ja puhasta ära (haruharva juhtub, et kiiruseplokk on viga saanud)
Kui Sa arvad, et genekas on kehva koha peal, siis edu vända anduri vahetamisel (viga on vändaanduri moodi ja mingil hetkel Sul auto enam ei käivitu)
Väntvõlli asendiandur asub (oled valmis?) starteri all :mrgreen: st sellele ei pääse ligi auto alt (ainus variant on eemdaldada throttle body ja kõik, mis seal eespool on ning leida keegi, kelle on piisavalt väike käsi, et see kätte saada (andur ise maksab 30midagi raha ja piisavalt väikeste näppude olemasolul on selle vahetamine umbes 20 min töö)
4l juurdekallamine tähendab üldjoontes seda, et mootor oli jummala kuiv (KUI mingit kolinat ei tekkinud, siis Sul vedas ikka meeletult-> tavaliselt on TS mootorite puhul juba liiter alla miinimumi see, mille nahka saaled lähevad... s.t. kaks liitsit kuni maksimumini)
Esimesed stabikakondid maksavad mitet midagi ja nende vahetamine on paras piin ja peavalu (tõsi küll-> kui soovid autoga kauem liigelda, siis tasuks korraga ka ülemised õõtsad ette võtta ja ära vahetada)
Radika vent - sul ei ole läbi mitte ventikas ise vaid takisti, mis asub ventika korpuses (maksab autopoes ca 14 raha, veebis kuskil sai 7 raha eest, praegu vaatan, et alvadi küsib 10.-). nimelt on ventikal kaks kiirust- esimene on umbes 95-100 ja teine on umbes 120.
Rooli puhu- panustaks latile (jube lihtne on kontrollida- keerad rattad paremale välja ja katsud juhipoolt seda, kas kattekumm on alles või mitte. Kui on ja sealt ei lahma, siis saad liikuda mööda torusid auto ette (kuidagi on meeles, st kogu roolivõimu osa on ilusti peopesal nähtaval)

Põhjaga-> vaata kindlasti enne talve üle (kui juba pehme on, siis pead kiirelt tegutsema, muidu võid kevadel istmega asfaldile kukkuda :mrgreen: )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#9
Vända anduri vahetusega juba tutvusin kuskil välismaa foorumis :D valmistan ennast selleks vaimselt ette juba.
Mootoris mingeid kahtlaseid klobinaid pole...lisandunud on fooritaga tühikäigul põõrete imelik kõikumine, et kõigub seal veits alla ja veits peale 1k vahel aga see ilmselt anduri viga. Ilmselt mõistlik küünlad ka vahetada enne talve.
Eks peab esialgu proovima kas aitab radika takisti vahetus sest nagu aru olen saanud siis termostaat on ainult koos korpusega ja maksab veits rohkem...hetkel päris nõme kui kohe käivitades ventikas täis põõrdel uugama hakkab....samas kui juhe alguses relee ja kerevahelt eemaldada, kaob kohe ka geneka vilin aga eks selle arvelt peab genekas ka rohkem töötama.
Ahjaa...odo näidik vist peaks kuidagi välis tempi ka näitama?..Pragu oskab see nupp ainult näitu nullida. Kellegi teemat sirvides mõistsin, et vist nupp võib halba ühendust anda või siis teen midagi jube valesti.
Kuna vajadus on pidevalt kahe auto järgi ning jaguar peab olema ja nüüd peab alfa ka olema :D siis ilmselt teeb ta võimalikult heaks.
Jama on see, et kola ei mahu palju kumbagi liikurise...kaks turvatooli ja sinna vahele peab vahest üks rõga(vanem turvatooli mitte kasutav mudilane)veel mahtuma ja kui ärikaksikute käru pagasiruumi pista siis alfal on võimalik ainult mingeid väiksemaid asju kuhugi sinna vahele susada :D
Eks peab tuleviku planeerima siis oma kolmanda kinnisidee ja organiseerima omale ka vana range rover...siis hea vaadata milline kolmest kõige legom on kuigi elu on näidanud, et kunagi vanemat xj40 jaguari omades oli kõrval hobiautoks passat 5,5 :D

Re: Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#12
damn, ma kirjutasin umbes miljonikilomeetrise kommentaari, mis läks kaotsi, aga selle võib kokku võtta kolme lihtsa punktina:
1) loe, mida ts ütles
2) roolivõimuõlileket (siuke sõna?) otsiks juhi poolt sealt, kus toru nina poole pöörab (toru on kinnitatud plastikklambritega, mis lähevad katki...ja seega taob metall vastu metalli). Akuplaat maha ja see koht on üsna hästi näha. Ehk siis, äkki pääseb kuidagi roolilati taastamisest/vahetamisest.
3) Palju õnne, oled alfaomanik.

Edit: ja kui sul oleks sitaks ruumi vaja, poleks sa seda autot ju valinud. Mai tea, minu pägalikud (kellest küll vaid üks vajab lisaistet) pole küll kurtnud. Ja minu meelest pole salong küll SW omast väiksem. Ehk tagaistujatel on vähem pearuumi sedaanis. Muidu peaks need gabariidid ju identsed olema, seestpoolt vähemasti.
PS: selle autoga on vana-võru-maanteel päris huvitav natuke kiiremini sõita. Soovitan. Mul on ju täpselt samasugune...

Edit 2: paar asja, mis veel silma jäid ja mida ma ei viitsinud eile (uuesti) kirjutada:
1) kuskohas see välistemp näit üldse armatuuril asuma peaks? Mulle küll hetkel ei meenu, et ma oleks midagi sellist seal näinud (aga olgu, ma pole kuu jagu ka enam 156 ligi käinud, vedeleb maal)...FL versioonil küll on, jah.
2) genekarihm võib viliseda umbes 3l põhjusel ja ta teeb tõesti kuradi jubedat häält. Esiteks mainitud pinguti. Selle vahetamine on naljategu. Vaja vaid üht võtit (vist 15) ja mugavuse mõttes kedagi, kes rihma uuesti peale aitab, kuni ise auto all seda pingutit venitad. Üksi on ilge tüütus. Teiseks on seal rullik. Või 2, ei mäleta, see õnnetu rihm veab kõiki agregaate, kurat seda jaksab meeles pidada, palju neid kettaid seal on. Sitaks igatahes. Selle laager võib unnata. Kolmandaks, äkki on mõne agregaadi ratas kinni, nii et rihm seal üle libiseb. Roolivõimupumba oma näiteks.
3) käivitamiseviga kõlab 98% vändaanduri moodi. 147-l oli seesama värk. Õnneks ma ei pidanud seda ise vahetama. Aga väidetavalt tõesti paarkend minti tööd, kui tead, mida teed.
3) kohvitopsihoidjat seal pole jah. Kohvitopsihoidja jaoks tuleb 147 hankida. Selle kõrval kohe ka teine sahtel kaartide jaoks, kuigi see on mõttetu: sittagi keegi sulle enam krediit- või muid kaarte väljastab, kui juba alfat omad: see näitab ilmselget intellektipuudulikkust/teovõimetust: usu mind, ma olen selle valdkonna spetsialist:)
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

Re: Alfa romeo 156 2.0 99a Rahowa

#14
albertini kirjutas:Välistemp. näit timmiti ette mingist nupust mis asus mingis kohas ja millel oli veel mingi funktsioon :eh:
Kõlab (alfa)loogiline. Et kui seda mingit nuppu täpselt kell 13.32 vajutada ja salongipeegel on 67,4 kraadi keeratud sinnapoole, ja seda õigest kohast vasaku silmaga vaadata, siis vilksamini oleks see temperatuur tagaklaasi paremas ülaservas 8,6 cm tihendist allpoole nagu näha?

Eniveis, mulle näidikuplokis küll ei tule ette kohta, kus see nähtav peaks olema.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)
cron