Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#16
Tööpäeval sai siis räägitud elektrikuga, et äkki saab ta auto üle vaadata, aku ära vahetada ja kõik vajalikud parameetrid kontrollida.
Tööpäeva lõpus juhendasin, kuidas pagasniku lahti saab, kui aku tühi, andsime täkku ja töösse ta läkski.
Kui tööpäev oli läbi saanud, käisin siis ja heitsin pilgu peale. Ja õnneks selgus, et akut ei pidanudki vahetama. Klemmid said seestpoolt liivapaberiga üle käidud ja sai korda. Lisaks said ka lõpuks üles leitud tagurpidikäigutuled. Ning ka parktulede pirnid said vahetatud lõpuks. Aga pagasnikusse valgustust ei saanudki. Kus tollel lüliti on? Sest ega ma armatuuris ka ei näe, kui pagasnik lahti on.
Kui keegi sellega oskaks anda juhendeid, oleks hea.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#19
Selge pilt. Igatahes, pagasnikus tuld ei põle ja ka armatuuris märku ei anna, et luuk lahti. Peab siis probleemi süvenema veidi.
Aga, vahelduseks jälle midagi tehtud auto kallal. Tagumistes numbrituledes olevad ledid vahetasin tavapirnide vastu, et saada lahti tulede hoiatustulest armatuuris. Lisaks vahetasin ära ka eelsüüteküünalde relee, lootuses küünlad tööle saada. Ja sain lausa neli tükki. Üks otsustas mitte elu sisse võtta. Kuid pole hullu, võiks loota, et homme hommikul tellin küünla ära ja õhtuks on ta ka vahetatud. Siis on ka eelsüüteküünlad korras, üks veateade vähem ja saab edasi minna teiste tööde poole.
Lisaks sai veel tõmmatud ka 166 remondimanuaale paar tükki ja kui saaks kuskilt ainult võimaluse kasutada tõstukit paar päeva, siis hakkaks edasi vaatama juba mootoritööde poolele. Lootsin küll et ei pea ise käsi määrima, aga ei vedanud. :D

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#20
Eelsüüteküünalde saaga lõppes sellega, et vahetasin kõik 5 hoopis, tänu millele sain lahti ka vilkuvast hoiatustulest armatuuris. Homme lähevad alla ka talverehvid, et saaks talevele ka rahus vastu minna.
Ning siis edasi tulevad teised jooksvad kulud ja mõtted, millega siis hoian ka siinset rahvast kursis.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#21
Ka täna sai oldud tegus auto kallal.
Sain alla talverehvid. Aga, jube vibra on sees. Lasen töö juures üle kontrollida ja kui mingi jama on, lasen likvideerida.
Lisaks käisin ka ühes lammutuses. Sealt sain endale terve ja korraliku juhiukse tihendi, juhiukse polster, pagasiluugi tihend ka.
Enamus neist asjadest olid minul puudusega. Juhiukse tihend oli lapitud silikooniga. Juhiukse polster oli silikooniga kinni pandud, pagasiluugi tihend oli ribadeks.
Said siis need asjad ümber lapitud ja tehtud ka üks teine pisitöö. Nimelt, minul olid tagumised el. akende lülitid katki, ei töötanud. Teise uksepolstriga sain kaasa aga teised lülitid, miltel tagumised töötasid aga esimesed olid veidi vigased. Veidi jootmist ja nüüd olemas 3 elektriakent neljast. Neljanda tööle ennistamiseks tarvis uut tõstukit ja mootorit, kuna need on asendatud praegu puupulgaga mõne eelneva omaniku poolt.
Lisaks sain lahti lõpuks airbagi hoiatustulest, veakoodid kõik kustutatud ka. Ainus, mis tagasi tuli, on õhulugeja viga. Esmaspäeval tellin uue ja vahetan ära.
Aga, avastasin ka õlilekke asukoha. Väntvõlli otsasimmer vigane, vajab vahetust. Ja eks seal mõned väiksemad kohad on veel. Aga noh, nüüd vähemalt peamine koht olemas.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#22
Veel pole õhukululugejat vahetanud.
Kontrollisin täna veel arvutiga üle ja vaatasin täpsemalt, mida viga endast kujutab.
Veakood on P0101. Tuleb peale nii 5V, kui 12V. Mootorituli ei põle ja jõukadu ei ole endale tuntavalt. Tahmab kiirendamisel, kuid olen süüdistanud selles chippimist.
Ütleb, et intake air quantity on 700 mg/l, See ei muutu.
Desired intake air quantity muutub. Air quantity signal ei muutu, püsib 0,034V juures. Air temperature muutub, nagu ka air temperature signal, mis voltides.
Kas nüüd siinkohal võib pidada süüdlaseks chippimist, või tegemist on kutu õhukululugejaga? Uus tükk küll palju ei maksa, kuid ennem selle hüppe tegemist tahaks siiski teada, kas mu suund on õige või ei.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#23
Loobusin ja ostsin uue õhulugeja ära. Lisaks veel ka uued Bosch Aerotwin kojamehed ja ka tsentreerimisrõngad. Kojamehed said külge, õhulugeja ja rõngastega ootan sobivat hetke, millal ette võtta ja vahetus ära teha.
Esimene lumi möödus aga ilma probleemideta. Auto käivitus ilusti, lõpuks läks ka soojaks, peeglisoojendused isegi töötasid. Kahju ainult, et istmesoojendused ei tööta.
Juppe ka vaikselt vaatan, eks ühel hetkel peab selle lükke ära tegema ja varuosi hakata kokku ostma, ega pääsu pole.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#24
Täna sai siis veidi veel tehtud.
Esiteks sai tehtud paar pilti.
Pilt

Pilt

Siis sai liigikaaslast veidi tühjendatud
Pilt

Ja muidugi sai ka saak kohe kõik külge pandud.
Vahetusse läksid siis: antenni võimendi, töötav armatuuri peal olev kindalaegas, korralik volüüminupp, töökorras tagumine aknatõstuk, kapotialuseid plastikuid ja ka iluvõred. Lisaks vahetasin ära ka õhulugeja. Veakoodist sain sellega lahti ja nüüd on kõik korras.
Et enam siis muud polegi, kui sõita ja jooksvalt remontida. Häirivate pisiasjade ärategemine muidugi käib vaikselt, juhiukselukk vajab veel vahetust. tagaluugi märguandetuli ei tööta, mõned salongiplastikud tahaks veel vahetust jne.
Aga ei, midagi muud polegi, täitsa rahul veel autoga. Ei kujutaks ette küll, et peaks hakkama autot vahetama. Isegi mitte uut autot ei tahaks praegu võtta selle asemele.. :D

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#29
Tuunikala kirjutas:http://www.ebay.com/itm/98x2-Black-Fron ... dT&vxp=mtr
Selle esimese lip-i näol on tegemist suure tõenäosusega antud tootega. Ta on selline painduv jne, et värvida on keeruline, kuid saab. Terve alumine ring on värvitud lisaks ka kerevärvi.
Veljed all on 17, kuid tunduvad kuidagi väikesed. Ilmselt tulevikus plaanis 18" alla panna, koos õige madaldusega, et saaks pildi visuaalselt ilusamaks.
Kui neist 17" lahti tahad saada, siis karju. Sobivad minu maitsele valatult.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#30
Pikka aega on vaikus olnud, kuid nüüd ka mingisugune uuenduselaadne asi olemas, millest kirjutada.

Ütlen ausalt, see "talv" mis meil olnud on, pole ühtegi probleemi tekitanud. 1-2 korda eelsüüdet ja käib. Muidugi võiks veidi paremini käivituda, kuid mis parata sinna. Veidi ilmselt võiks uurida seda.

Kui otsustan neid velgi müüma hakata, eks annan teada siis veidi kisa tõstes, pole küsimust.

Aga, nüüd ka siis veidi uuendusest, mis ukse taga koputab. Nimelt on Alfaga sõitmine juba raskeks muutunud. Otsib teed jubedalt, ujub, koliseb ja käuksub. Tagumised pidurid ei tööta ilusti ja ka käsipidur on kaugel töötamisest. Ka hammasrihma vahetusest pole midagi teada, rääkimata siis veel veepumbast. Õlivahetuse oleks pidanud ka ammu juba ära tegema. Vibrast kiirendamisel parem üldse ei räägi. Muidugi on ka õlileke väntvõlli otsasimmerist, muidugi käigukasti poolt..

Kuna aga auto ennast ise ei remondi ja ise ta terveks ei saa, siis peab kuskilt otsast alustama sellega. Niisiis, tehtud väike ostlemine, mis kukkus välja nii:

P23067 - Ketaspiduriklotsid
202334NF - Piduriketas NF x2
8847018SBS - Remondikomplekt,Pidurisadul x2
C15893 - Õhufilter
W7003 - Õlifilter
FILK1116A - Salongifilter söega
VKMC02176 - H.rihma kpl.+veepump
8699045SBS - Kolvid,pidurisadul x2
VKMV6PK1740 - Soonrihm SKF
GCH102TRW - Käsipiduritross
GCH103TRW - Käsipiduritross
JTC390TRW - Õõtshoob
WK8546 - Kütusefilter
46308126 - Pooltelje tripoid x2
JTC389TRW - Õõtshoob

Sellega saab enamus muresid ühelepoole. Siis jääb veel likvideerida õlilekked, summuti üks leke, juhiukse lukk vahetada, uus pult kuskilt muretseda, soovituslikult kaks lausa. Ja noh, eks nipet näpet kindlasti veel. Aga see kõik on praegu esmatähtis.

Muidugi, varuosade suhtes olen kahtleval seisukohal õlifiltriga, kuid väga sellepärast ei muretse. Teine asi on sisemise poolteljeotsa kattekumm, kuid sellega ka, vaatame jooksvalt.

Suur plaan on igatahes alustada remonttöid jooksvalt, töö kõrvalt ja kui kõik saab tehtud, siis ette võtta puhkusereis Jurmalasse. Ilmselt vaja ka mingisugune karterikaitse alla leiutada selleks tarbeks. Õnneks võimalik kasutada nii alumiiniumi, kui ka turvaterast metsamasina kabiini küljest.

Hetkel siis jääb mu uuendus nii, eks kommenteerige ja kel vähegi aimdust nende varuosade hindade kohta, siis võib arvata ainult, mis see kõik maksma läks... Igatahes üks auto pidi autopargist selle nimel lahkuma. Parem oleks, et Alfa rahul oleks selle kõigega. :D