Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#1
Tsiteerides siis autoajakirjanikku Jeremy Clarksonit: "You can’t be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo". Olen siis ka mina selleni jõudnud.

Autoajalugu on olnud pikk ja kirju, autosid läbi käinud käest ehk 20? Kindel ei ole. aga mitte ükski neist pole olnud Alfa Romeo. Polegi kindel, kas asi oli arvamusest margi kohta või lihtsalt ei tundunud nad kättesaadavad, aga vähemalt nüüd on see punkt käes, kus saab visata võtmed lauale ja öelda: "Mul on Alfa".

Loo algus on lihtne. Siin paar päeva tagasi sai enda ajutine igapäevaliikur maha müüdud, kuna vajadus oli teine. Kriteeriumiks oli mul hind ja diisel, mitte midagi muud.

Asusin siis avatud meelega kuulutusi vaatama, kuid mitte midagi silma ei hakanud.

Pühapäeva hommikul, pärast venna sünnipäevapidustusi, vaatasin uuesti üle kogu auto24-ja. Vaatasin ühte, vaatasin teist. Diisel-Passatit ei tahtnud, MB-d olid roimad enamuses, Audid olid Hitleritega, BMW-d TDS-id. Mõtlesin, et äkki Omega või mõni Saab, kuid midagi ei olnud võtta lihtsalt.

Kuniks pilk peatus siis käesoleva teema peategelasel. Pildid olid, nagu nad olid, midagi otseselt silma ei riivanud aga iluvigu oli näha. Kuulutuses kirjeldati, et on iluvigu, on pisivigu, aga auto sõidab. Ülevaatus kehtiv, asub Harjumaal.

Teel Tallinnasse sai antud autole mõeldud, kuid ei tõusnud veel käsi helistama. Peas ikka käisid kõik erinevad lood, mida nendest räägitakse. Et küll on halb, küll paha, laguneb ja mädaneb ja teeb kõik imetrikid ära. Kuid süvenedes veidi teemasse sain teada, et tegelikkuses 166 kohta midagi halba otseselt ei räägita. Rooste nad naljalt ei lähe, mootorid pommikindlad ja selle 2.4 JTD kohta, kui 6-se manuaalkastiga, on ka pigem kiidusõnu.

Mõtlesin mis mõtlesin, aga tegin selle kõne ära. Auto omanik küll kodus polnud, kuid tal naine oli ja siis seadsime sammud autot vaatama. Piisas esimesest pilgust ümer auto kui juba oli selge, et ei, siin pole midagi enam mõelda. Auto töötas ilusti, oli nii nagu kirjeldatud. Ootasin siis omaniku ära, rääkisime veidi autost, vaatasime siit ja sealt, võtsime mootorikatte ka maha, vaatasime sinna alla, väänasime käsi ja nii ta koju tuligi.

Esimene peatus muidugi tanklas, kuna küte hakkas otsa saama. Aga, esmamuljed olid head. Gaasi andes liikus hästi, kolinaid kuulda ei olnud, pidurid ka pidurdasid, no mis siis viga.

Et poleks ainult jutt, siis viskaks paar pilti müügikuulutusest ka sekka, ning ka mõni enda tehtud.
Pilt

Pilt

Pilt


Tegemist siis 2001 aasta 166-ga, millel aiste vahel 2.4 JTD ja kastiks 6-ne manuaal. Varustuse poole pealt olemas navi, kliima, telefon, juhiiste mäludega, mõlemad elektriga, tagumine kardin, must nahksalong, mis viisakas ja palju muudki. Ei oskagi öelda kohe, kuna ei tea, mis nendel üldse varustuses võiks olla. Puudu on püsikas ja seda samas igatsen ka, et see oleks tore lisa. Mootor on väidetavalt chipitud ja astub edasi küll isaselt.

Suures plaanis aga tegemist korraliku asjaga, mis küll omade armidega, kuid päästetav. Kere ise on tugev ja kuigi Leedust toodud, pole kuskil jälgi suuremast avariist, rooste puudub ja kõik muu on positiivne. Juhipoolne esitiib vajaks ilmselt veidi paremini paigutamist, kuid see asi, millega suudan elada.

Kuid ükski hea pole ka ilma halvata. Mootorist on õlileke, mille hetkel olen tuvastanud kui klapikambrikaane lekkena. esimestes alumistes šarniirides on lõtkud sees. Tagasillas vajaksid vahetust pidurikettad, piduriklotsid, mõned pulgad ja varred ka veel lisaks, kuid mitte midagi katastroofilist. Tuvastatud ka õlileke käigukasti pealt, oskab keegi ehk selle koha pealt veidi valgust heita, et kust võiks see leke olla. Lisaks ei tööta ka tagumised aknad ja istmesoojendused. Tuled küll lähevad põlema istme peal, kuid pigem mati viga. Lisaks tunda ka vibratsiooni sõites, viga võib olla kas hoorattas või hoopis pooltelje sisemistes otstes? vajaks selle koha pealt veidi valgustamist. Lisaks ka üks-kaks õhulõdvikut kapoti alt teibiga lapitud, et ka nendega peab tegelema. Eks kindlasti on miskit veel, kuid hetkel igatahes enam kui rahul autoga.

Töösse lähevad esimese asjana siis õli+filtrid, hammasrihm, veepump, tagumised kettad-klotsid. Edasi lähevad esimesed alumised õõtshoovad. Ülejäänud asjad selguvad ajapikku. Muus osas aga autoga igatepidi rahul hetkeseisul, aknast vähemalt ilus vaadata seda vaadet, mis maja ees laiutab. :D

Selline siis minu lugu. Kui kellelgi soovitusi-ettepanekuid-mõtteid, mida võiks teha, mida veel lisada ja mida muuta, et veel paremaks saada, oleks hea. kuulan kõiki soovitusi, kuna Alfad siiski täiesti tume maa.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#3
Ütleme nii, et edu kindlasti tarvis. :D

Põhjus, miks ei tahtnud bensukat, on ausalt öeldes lihtne: iga nv vaja sõita üks 500km ots põhimõtteliselt. Ja noh, ega turul olev valik on suhteliselt väikene.

Aga, lasin auto täna töö juures puhtaks pesta ja siis said ka sujuvalt uued pildid tehtud, mis annavad vähe ülevaatlikuma vaate autost:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Annab vähe parema aimu autost.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#4
Meeldib see väike esistange lisa seal all ning küljekarpide juures.
Kuid ütleme nii, et kui üks pikem ots siis 3.0-3.2L bensukad vägagi OK maanteel. Mul oma 3.2L'ga kõigub bensuka kütusekulu seal 7.5-8.3 vahel kui stabiilselt püsikiirusega sõidan nii 95 km/h, et täpselt kaamerate eest läbi saaks ilma välgatuseta :D
Ja linnas õhtuti, kui tee on tühi ja saab ilma käiku vahetamata cruiisida 5-6käiguga, siis näitab seal 5-6L vahel tarbimist. Ja kiirus siis ~55km/h. Öko auto :D
Aga no muidugi kui vajutad korraks siis viskab sinna 15+ peale kohe :D

Aga edu auto hoidmisel, ilus auto ja WELCOME!

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#5
Väga ilus auto!
Sellised mõtted et oli mul vaja see 159 osta..
Endal olid samuti nõudmised diislile ja ka automaatkastile. Ning lisaks ka kindlasti püsikas.
Peale pikka juurdlemist jäid kõikide markide kõrval pinnale vaid Alfad ja Saabid. Ja eks Clarksoni aegumatu ütlemine mängis ka oma rolli.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#6
Kusjuures, ka endale see lisa meeldib. Tegemist on selle ebay vahtkummist lisaga, mis liimitav stange külge. Annab täitsa palju juurde välimusele.
Aga noh, minu puhul sai diisel määravaks mitme asja tõttu. Sõitusid tuleb tegelikkuses palju, odavam üleval pidada kui V6-te, seda ka varuosade poolest. aga tegelikkuses, miks sai diisel 166 võetud, on tegelikult lihtne: neid ei olnud rohkem müüa ka. 2 bensukat, mis müügis, on liiga suurte vigadega, pole registris ja samamoodi teadmata ajalooga. Selle konkreetse puhul vähemalt teada, et auto on sõitnud ja autot on kasutatud, ehk siis paljud seismisega seotud vead autot ei kimbuta.
Aga, hetkel siis pea nädalake sõidetud ja kui välja arvata airbagi tuli, mis põleb omast lollusest, siis kõik muu on tore. Silma hakkas ka päikesesirmi vahel olev pealtnäha praht, mida aga vaadata ei viitsinud. Kuid kui lõpuks vaatasin seda, siis selgus, et tegemist on ICS koodiga, mis esinduse pakendis veel. Niiet, sellega läks hästi, saab rahus aku klemmegi maha võtta. :D
aga jah, kui seda vaatasin müügis, siis Clarkson tuli koheselt ka meelde..
Aga suured tänud edusoovijatele, ilmselt seda vaja läheb. :D

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#7
Eile sai siis vaadatud ja mõeldud, et võiks veidi autot teha. Eelnevalt sai käidud ka lammutuses ja toodud sealt endale orig. parem esituli koos elektrimootoriga, hall mootorikate, püsikiirushoidja kang ja õhulõdvik, mis läheb otse turbosse .
Sai siis alustatud töödega. Esiteks maha vana mootorikate ja kõik plastikud, et saaks ligi siis lõdvikutele. Vana lõdvik sai küljest võetud, uus igaks juhuks ära teibitud, et vältida lõhenemist. Siis aga saabus üllatus..
Uus lõdvik oli palju väiksema läbimõõduga turbo poolt. Arusaamatu hetk tekkis, kuid mis seal ikka: vana lõdvik sai siis ära lapitud vähe paremini ja korralikumalt, ning edasi vaadatud.
Õnneks puudub ka turbol lõtk ja üleüldse oli kuidagi kõik korras.
Okei, see selleks. Sai siis edasi vaadatud. Kuna kell oli juba palju, ei hakanud püsikiirust peale paigaldama. Mõtlesin, et uus kate külge ja kõik.
Ja üllatusena ei sobinud ka uus mootorikate. Oli palju väiksem..
Siinkohal tekkis ka küsimus: kas 2.4 ja 2.4 mootoril, mis ühe nukkvõlliga, on vahe sees siis? Mõtlen kasvõi turbo suuruselt ja mootorikattelt? kas seal on veel mingid erinevused aastate vahel sees, mida peaks silmas pidama?
Aga, positiivse noodina ka miskit. Kui auto sai ostetud, nägin mingit prahti juhi päikesesirmi all. Midagi sellest ei arvanud. Nüüd mõtlesin, et peaks vaatama ja kui mõttetu asi, siis ära viskama.
Selgus aga, et tegemist oli ICS-i koodiga, mis ilusti oma pakendi sees veel. Kunagi keegi itaallane oli tellinud selle siis ilmselt. Peaks tegemist olema ka õige koodiga, kuna peal on üpriski värske välimusega aku ja raadio ka töötab.
Vähemalt saab ühel päeval siis selle püsika rahus peale nokitseda, et mugavam sõita oleks.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#8
Enamik asju (v.a. turbiin) peaks ilusti 100 ja 103kw puhul sobima (110kW puhul ei tasuks kapoti alt eriti palju pingutada- kindluse mõttes, 20V puhul pole kattuvaid detaile enam eriti palju)
10V ja 10V mootorite vahel on pisikesed erinevused 100kw , 103 ning 110kw vahel. Peamiselt justnimelt turbiini osas. turbod on omavahel vahetavad, kuid vajavad täiskomplektina ka uusi lõdvikuid). Kuuma osa poolelt ei ole igaks juhuks 100% kindel- need võivad omavahel sobida.

Muud muutused on suhteliselt väiksed- tihendid on veidi erinevad, nukkvõllid on veidi erinevad (110kW puhul) ning sidur on 110kW puhul teine.

10V ja 20V mootoritel on "veidi suurem" vahe sees. Nimelt kõik see, mis asub mootoriplokist ülevalpool, kogu juhtimine ning käigukastid ja kinnitused ja palju palju muud.
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#9
Okei, selge. Siis seletab ära ka turbo külma osa erinevuse ja ka mootorikatte suuruse erinevuse. Tänud vastuse eest.

Nädalavahetus aga möödus töökojas. Mitte et auto oleks laiali läinud, vaid sugulase auto vajas remonti, teise sugulase auto vajas korralikku sisepuhastust, millele tegin otsa ka välipesu+vaha, töökoda vajas täies mahus koristamist, projektiauto pesin ka survekaga üle ja siis võtsin ka alfa käsile.

Tehtud siis täielik välipesu - leotuspesu, pigipesu, šampoonipesu. Kõik ukseaugud puhtaks tehtud, pagasnik korrastatud ja puhastatud, klaasid seest-väljast puhtaks, originaal jalamatid sisse pandud ja siis veel ka vahatatud auto. Muidugi, hõbedase pealt ei paista see kõik eriti silma, aga endal parem siiski.
Mõned pildid siis ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Mõlemat tehtud alla 100 000 ühiku, mõlemast ei tea keegi eriti midagi, mõlemat pole näha liikumas eriti meie teedel ja mõlemaga sõitmine tekitab mõnusa sooja ja positiivse tunde. Pealtnäha erinevad autod aga samas ka nii sarnased. Naljakas mõelda isegi. :)

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#10
Naiss- IMHO üks väheseid disainitud VW-sid üldse (seda öelnuna- proovi kuskilt leida testsõiduks Bussoga Alfa - 156 nt ja peale seda saad aru, mis vahe on mootoril ja mootoril :roll: mitte, et VR oleks kehva )

Siiski oleks G60 ägedam (pole küll VR6 Corradoga kokku puutunud aga tavaline jättis kuidagi väga golfise mulje... tegelikult oluliselt golfisema, kui Scirocco II)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#11
G60 oleks ägedam, aga ega mul erilist valikut ei olnud.
Tegelikkuses pole tegemist tehase VR6-ga.
(Ma loodan, et keegi nüüd pahaks ei pane, aga veidi kirjutan Corradost)
Tegelikkuses alustas see auto oma eluteed tehasest 16V 9A 2.0 mootoriga, mis tootis 100kW. Minu kätte jõudis ta ka tolle mootoriga ja siis ma sõitsin temaga.
Esimesed pildid peale korralikku kasimist ja üleüldist korrastamist
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Aga tollega paralleelselt oli mul ka üks teine auto:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ehk siis kunagine politsei-Vento, mis liikles Tartus ja oli tuntud, kui Tartu Hirm omal ajal. Pole stock-mootoriga auto, kunagi on teda aidatud omajagu kaasa ja kui ta läbisõit oli 380k, käisin temaga EMÜ dünos ja sain sealt sellised tulemused:
Pilt

Mis teeb siis tegelikkuses 142kW mootorist. Tehasest oleks pidanud olema 128 uuest peast. Need lisa-kW kokkupanduna kergendatud hooratta, teiste ülekannetega kastis ja muuga, tegid temast tõelise relva tegelikkuses, mis liikus ikka jube hästi.
Tollega aga juhtus hoopis nii:
Pilt

Kindlustus kandis auto maha ja auto jäi mulle. Kuna aga Corradol oli kaanetihendi viga küljes ja ma sisimas otsisin põhjust, miks ma peaks sõidukorras auto ära lõhkuma, et mootor Corradole tõsta, siis juhtus nii:
Pilt

Ja kõik edasine on juba ajalugu.
Igatahes, jah. Selline kõrvalprojekt siis, mis ootab juba ammu valmimist ja millega läheb veel kaua aega, et ta ka valmis saaks. Ühel päeval aga.. :D
Positiivse poolena on Corradot nüüdseks õnnistatud ka 5x100 valemiga, mis tegelikkuses annab mulle võimaluse vahetada kahe auto vahel velgi. Ja kuna mõlemale mul tegelikkuses on veljeplaanid küpsemas, siis saab ehk mingil hetkel hoopis 2 kärbest ühe hoobiga tabatud, seda aga näitab aeg.
Aga, sellega siis kõrvallugu ka piirdub. Kui mul miskit lisada Alfa kohta, siis lisan seda.

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#13
Suured tänud tähelepanu juhtimast, just avastasin ise ka seda.
Aga ma ei kujutagi ette, miks mul oli kõrvu jäänud, et 166-l poldivalem 5x108. Aga siis tegelikkuses oleks isegi velgede otsimine lihtsam, 5x108 vähe rohkem levinud poldivalem kui seda on 5x98, vähemalt meie tingimustes. Ja 5x100 velgede leidmine pole ka just meelakkumine..
Ja noh, ise-enesest, kui Corradole korra tagasi minna, siis ülelaadimine on mõttes olnud. Ruumi on, üks üleliigne kaalikas ka nurgas seismas tegelikkuses, aga kõike näitab aeg.. :D

Re: Alfa Romeo 166 2.4 JTD '01 - Tuunikala

#15
Õnneks ei karda suures koguses velgi, hoiuruumi on piisavalt. Isal 300 ruutmeetrine töökoda, kuhu niiehknii peavad 8 auto suve/talverehvid ära paigutama. Ilmselt 2-3 jooksu nendele otsa ei tee halba. :D
Aga, üle pika aja võib miskit kirjutada ka.
Eile sai mindud autot käivitama ja ta käivitus. Korra. Teist korda enam mitte. Seejärel sai avastatud signalisatsioon, mis töötab teisest puldist, mida mul polnud kaasas..
Et mitte kisava autoga läbi linna sõita, panin enda oma laadima ja võtsin töö juurest auto. Täna hommikul panin aku klemmid peale, võtsin signa maha, istusin autosse jaa...
Ei midagi. Aku surnud.
Ehk siis läheb täna uus aku peale ja lasen üle mõõta ka lekkevoolu ja laadimise, et vähemalt uus aku kestaks veidi rohkem kui see, mis praegu peal on.