Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#1
Lühidalt siis- hall , metallik, diisel

paar kiiret pilti:
89197197.jpg
89197197.jpg (198.55 KiB) Vaadatud 6138 korda
ja tuuningsuunatulede ning kolekilpidega kaunis eestimaises talves
16111328_1605699086123976_2119450779_n.jpg
16111328_1605699086123976_2119450779_n.jpg (36.94 KiB) Vaadatud 6138 korda
ning esimene raske remont:
enne
16111273_1605699352790616_1543930791_n.jpg
16111273_1605699352790616_1543930791_n.jpg (16.08 KiB) Vaadatud 6138 korda
Pärast
16118654_1605699396123945_1024593672_n.jpg
16118654_1605699396123945_1024593672_n.jpg (18.09 KiB) Vaadatud 6138 korda
esimene mõnisada km läbitud ja võiks öelda, et pole nagu üldse halb... võiks isegi öelda, et 85kW JTD polegi nagu tavaline diisel vaid üpris rafineeritud ja suhteliselt vaikne

rohkem emotsioone siis, kui neid kogunenud on :-)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#3
Kusjuures tõesti ei läinud aastatki. Noh muidugi eks siin sai ka mõned mööndused lõpuks tehtud...

Algul oli välistatud must, hall ja punane , ning kohustuslik oli konks...lõpuks jäi kaalule ikkagi hall ilma konksuta masin. Vähemalt teada, et korras ja hooldused äsja tehtud.

Konksu asi tegelikult lahenes lihtsalt- kohtasin üht mitteeemaldatava konksuga 156 sw-d ja ahastus tuli peale (no see konks on seal ikka rõve )

Värvidest jäigi lõpuks valikusse kolm erinevat halli ja kaks musta...

Njah- oleKS kuskil olnud sobivat xenonitega masinat, siis oleks kohe selle järgi läinud aga ei muhvigi (krrt mina ei saa aru, mis pagana jama nende tuledega juba tehasest tehtud on - mitte kui kuradi midagi ei näe)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#4
Mu masinal on udupeen kõhu alla peitu pugev konks. KOGU auto elektroonika on sellega integreeritud.
Nii, kuk konksu välja võtad, hakkab üks piiksumine peale. Ju vist mõeldud Saksa peale, kus väidetavalt? ei tohi konksuga niisama sõita ja seepörast tehtud ebamugavaks. Ja praeguste ilmadega-lumi- on eriti lahe, kuna pakib alla nii jääd ja lund täis, et lihtsalt keeldub alguses välja tulemast ja pürast tagasi pessa minemast.
Vanakooli poltidega või poolkuuga eemaldatav on vist lollikindlam?
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#5
Elektroonkaga varustatud sisse-välja sõitev veokonks on minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt üks haigemaid leiutisi üldse (käib samasse kategooriasse nagu pisikesed esiveolised linnamaasturid :mrgreen: või viiekohalised mahtuniversaalid :clap: ). Üldiselt peaks asi olema lihtne-> kui on vaja vahel harva haagist vedada, siis võtad kuuliga (või poltidega) konksu, kui enamjaolt on vaja haagist vedada, siis ostadki juba fikskonksuga veidi mahukama aparaadi (mitte ei kasuta 4 meetrist kipsplaaditega laetud haagist hyundai getzi järgi, mis eritab jõuliselt siduriaroome)

Aga üldiselt - vaatasin teoreetilist konksu kasutust, eemaldatava konksu hinda ning arvutasin selle nelja aasta peale JA leidsin, et kordi mõistlikum on tellida vedu või siis rentida konksuga auto.

Praeguseks hakkab juba tuhande piiri jõudma ning esimesed vead on juba olemas:
- üks tagaamort on viimase piirini jõudnud, mistõttu teeb auto imelikke ujuvaid liigutusi jõulisemal sõidul
- üks salongituli on vigane ja ei lülitu nupust välja (tüüpviga vist- eelmisel oli algul sama probleem)
- tagumine juhipoolne sisemine ukselink jääb poolavatud olekusse
- Õlitaseme andur on haigevõitu... checki lõppedes olen seda näinud ühe korra, kui see eile õhtul karjus, et pöördu esindusse, kuna õlitase on madal (tundub, et andur on otsa saanud)
- kojamehed tundusid korralikud olevat, seega jäid vahetamata (täna hommikuse lägaga aga ei puhastanud need enam midagi)
- kolekilbid on ikka rõlged (eelmise all need värvi kontrasti poolelt nii kohutavad ei olnud, halli all aga...)
- siduripedaal kriuksub (vajab määret)
- üks udutule pirn on otsas
- kompuuter näitab mingeid imelikke kütusekulu numbreid
- mootor lagiseb ja väriseb

kui nüüd kunagi satun kuhugi tankla lähedusse, siis mõõdan keskmise kulu ära, eks siis paistab, kas need numbrid konsoolis ehk ikkagi on pädevad
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#6
Nädala kokkuvõte:
- kompuuter valetab numberid veidi ilusamaks vist (1200 km peale oli armatuuri ja paagi summaarne vahe pea 10 liitrit s.o. siis "keskmiselt valetatav" 0,7l 100-le). Tegelikult tuleb peamine vahe maanteesõidust, kus vahepeal jääb ette mingi kolmega algav number...) Mõõdetud kulu on hetkel 5,8 100km läbimiseks (marsruut on 80 maantee/20 linn)... tehase andmete arvutuslik samade näitajatega on 5,7l/100-le
- kojamehed said uued ja koos nendega ka ultraturbosuperbrightpluss150protsenti pirnid, mis peale kolmandat paigalduskatset lõpuks ka õigesse kohta said (damn... Ma ei saa aru, kes kurat mõtles välja h7 pirnipesad... Küll aga ei nurise enam kunagi 156 tulede juures tee valgustamise osas)
- udutuli sai korda
- ühel pagassinublul on kumm kadunud ja luugi avamine selliste ilmadega on kohutav
- numbrialused on vaja välja vahetada
- meie kaubandusvõrgus pakutavad ilukilbid kvalifitseeruvad selle 156 all kõik kolekilpideks (järgmine aasta vist tuleb valudele üle minna)
- raadio töötab enamvähem hästi, FM modulaatoriga pole midagi peale hakata ning makk plaate ei mängi
- ja muidugi värvkattele oleks vaja korrastamist (algul ei paistnud kriipsud kraapsud välja kuid peale põhjalikumat uurimist jäi kuidagi väga kripeldama)
- käigukangi ümbris on vigastatud
- käigukangi põhi on vigane ning käiguvahetus käib vahepeal nagu uazikul (kangi käiguulatus on paremale-vasakule umbes 6 meetrit)
- õlitase on näidanud vahepeal veel korra alla miinimumi ja korra üle maksimumi ning korra ka normaalset taset nagu varda järgi tegelikult on

Lühidalt - nikerdamist jagub aga üldiselt on sõita hea (seista nii hea pole)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#7
teise nädala kokkuvõte- alguse asi, pärast ei viitsi nii tihedalt kribada- lühidalt... õnneks üpris igav
kütusekulu on stabiilsevõitu- kompuuter ei loe seismist, ummikuid ning külma mootorit ja valetab stabiilselt 0,7 liitrit madalamaks (ekraani 5,2 on tegelik 5,9)
õlikulu on stabiilne- 2000km ning mitte grammigi (reaalne kulu vist on niipalju, kui kontrollimisel vardalt ära pühkida :mrgreen: )
kõlarid vist jukerdavad vahepeal (juhipoolne twiiter undab vahepeal imelikult- võib ka maki probleem olla)
armatuuris on vist mingi teadmata lühis- lisaks ühele tagumisele tulele annab vahepeal signaali üle ka tulukestele ning vahepeal käivitades lülitab tagumise udutule sisse
käigukangi põhja tuleb 2 nädala tagant kinni keerata (kui aega saab, siis peab ikkagi põhja korda tegema- tundub, et plast ise on enamjaolt terve ja piisaks uuest vahetükist ning poltide asendamisest või siis mingist ajutisest klambrist)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#9
Ma kõige odavamat transmitterit ei tahtnud osta- jäin sinna 15.- piiri... Kuid antenn on nii kaugel, et transmitter töötab tõsiste häireteta ainult pagassis (millest muidugi pole palju abi, kuna pagassi 12v on õudsalt kaugel ja mugavaks toimimiseks peaks kellegi pagassi kinni panema... Seda aga ei tahaks kah teha)

Ma arvan, et tuleb ikkagi hardwire jubina peale minna (147 näitel toimib see täiesti häirevabalt)

Alfaomanike ringi osas... :roll: kui midagi tõsist viga pole, siis peab hakkama asju välja mõtlema (hall diisel nõuab lausa mingit pisikest tuuningut, et toyotade vahele ära ei kaoks)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#10
Diisliomaniku rõõmud:
- 19 kraadi ja käivitamine õnnestus kolmandal korral (esimest korda ei käianud piisavalt, teine kord lubas aga lasin vist süüte liiga vara lahti, kolmas kord 3x küünlaid, miski 6sek ja edasi tuli selline hääl, nagu keegi oleks kirvega kive purustanud)
- ummikus jahtub auto meeletu kiirusega maha ning haiseb diisli järgi (üllatus onju)
- rihmarullik viliseb

ja Alfaomaniku rõõmud:
- sidurit vabastades liikus auto veidi edasi ning foori all raputab meeletult ... kahjuks tuleb tõdeda, et lõhnab kahtlaselt väsinud siduri järgi
- autosse istudes näitas keskkonsool pikslimäsu, soenedes näitas numbreid ja kui palavaks hakkas minema, siis triipe (weee.... ekraan kutu)
- uksetüüblid andsid külmaga alla (krigiseb ja põriseb)
- salongiventika puksid on läbi (viliseb saadan)

kolm nädalat, 3000km, nüüd on õli juba natuke vähenenud, keskmine reaalne kulu (paagi järgi) 5,5; näidiku järgi 4,9
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#12
ei ole saladus...

uue embleemi võtsin teise auto pagasnikust, kuhu see oli mingil hetkel koos cuorega sattunud :-)


aga soovitaks vaadata ebay-st või alist kleebitavaid metallkleepse. Oluliselt lihtsam variant, kui embleemi vahetamine... odavam muidugi kah-> embleem ise maksab ca 15.-, alumiiniumpõhjaga kleeps miski 2.-

P.S. ole väga tähelepanelik, kui tellid-> müstiliselt odavalt võib sealt müstilisi asju saada :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#14
ts kirjutas:Diisliomaniku rõõmud:
- 19 kraadi ja käivitamine õnnestus kolmandal korral (esimest korda ei käianud piisavalt, teine kord lubas aga lasin vist süüte liiga vara lahti, kolmas kord 3x küünlaid, miski 6sek ja edasi tuli selline hääl, nagu keegi oleks kirvega kive purustanud)
- ummikus jahtub auto meeletu kiirusega maha ning haiseb diisli järgi (üllatus onju)
- rihmarullik viliseb

ja Alfaomaniku rõõmud:
- sidurit vabastades liikus auto veidi edasi ning foori all raputab meeletult ... kahjuks tuleb tõdeda, et lõhnab kahtlaselt väsinud siduri järgi
- autosse istudes näitas keskkonsool pikslimäsu, soenedes näitas numbreid ja kui palavaks hakkas minema, siis triipe (weee.... ekraan kutu)
- uksetüüblid andsid külmaga alla (krigiseb ja põriseb)
- salongiventika puksid on läbi (viliseb saadan)

kolm nädalat, 3000km, nüüd on õli juba natuke vähenenud, keskmine reaalne kulu (paagi järgi) 5,5; näidiku järgi 4,9
Ma eile hommikul pidin 2x vaatama temperatuuri autol et number kohale jõuaks, peale seda läks mõte muige saatel kohe kõigi diisliomanike peale. :roll:

Re: Alfa Romeo 156, JTD 2002 ts

#15
mitte just muige saatel kangekaelselt käivitasin täna (-20 näitas tubane termomeeter) veidi kauem- 1 katse (2x küünlad + 8 sek) läks luhta, teine katse (2x küünlad... mingi 6 sek vist hoidis ning peale seda umbes 10 sek) pani auto õudsa kolina ja tossupilvega tööle (kolin õnneks kadus 2 sek pärast käivitumist)

kuna rehv oli veidi löts, siis bensukas pumpamas olles ajas auto jälle toore diisli lehka sisse... linnas ummikus samuti...
kui 1h40min hiljem sihtkohta jõudsin ja kapoti lahti tõmbasin, siis ei paistnud kuskilt mingeid lekkeid ega muud ebanormaalset (kütet läheb aga sellise ilmaga linnas lausa nähtavalt kohe, kuigi kompuuter seda ei tunnista... panustaks, et keskmine tuleb umbes 8)

eile õhtul oli -14 kui peale 8h seismist auto käivitus 1x küünlad ja 1 sek starterit. Tundub, et kütte või filtriga on midagi vist nihu (praeguseks on kolm paagitäit talvist diislit läbi käinud aga...)

Positiivse poole pealt- ka 1,6TS hakkas allapoole -18 kraadist temperatuuri jonnima
Tegelikult ma olen normaalne....
cron