Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#16
ts kirjutas:Nüüd soovid, et poleks seadet ostnud :)

Kui ülevaatusel on heitgaasid paigas, siis on arvatavsti probleem keskmises lamda anduris, mis mingit suvalist jama näitab, teine variant on see, et mõlemad esimesed katid on kutud või tühjad...
Kus see keskmine lambda andur täpsemalt asub, millisesse katalüsaatori pütti läheb? :)
Sinna kuhu sel pildil olev kolmas detail on?
Pilt
TRKst uurides vahetati aasta alguses autol alumine katalüsaator ära. Seega see alumine katalüsaator ongi sel pildil olev kolmas detail vist? Arvatavasti läks sinna universaalne kat alla hinda arvestades, seega võib see vahetust vajada...
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#18
ts kirjutas:Euro3 mootoritel on kolm katalüsaatorit ja seeläbi ka kolm lamdat.

Kui nüüd ei eksi, siis esimesed lamdad on kohe peale katte (kaks eraldi) ja kolmas on enne viimast katti
Selge, esimese asjana vahetan termostaadi ära ja siis vaatan töösoojalt lambda näitajad üle multimeetriga. Peaks mingi vastuse saama kas mõni lambda on läbi või mitte.

Sai tagumisele otsale väike värskendus tehtud, kuna kulunud logo riivas silma.
Before:
Pilt
After:
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#19
Uus termostaat lõpuks käes ning mingiaeg hakkan seda vahetama.
Avastasin juhiust liigutades, et kõlarist kaob heli ära ja kinni pannes tuleb tagasi - seega on ühe uksega asi selge. Kusagil on juhe katki ning lühistab ära. Ostsin uue kõlarijuhtme ning termorüü. Kuidas seda juhet seal ukse sees kõige parem paigata oleks? Ühenduskoha üle jootmiseks pole eriti palju ruumi antud. :think:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#21
Tänud ts, vaatan selle puntra järgmise asjana üle. Täna sai lõpuks termostaadi vahetus ette võetud.
Mootoripoolse osa kuhu termostaat läheb puhastasin ära, tihendi tegin jahutusvedelikuga õrnalt kokku, klambrid panin korralikud keeratavad (tõmbas voolikule ikka vao sisse pingutades) aga jahutusvedelikku tilgub kõige alumise lõdviku peale. Kust tilgub, sellest aru ei saa. Ülemine lõdvik selle peal on käega katsudes kuiv. Rohkem pingutada ühtegi klambrit ega mootori külge minevaid polte ei julge, kuna need said kõvasti kinni. :icon_think:
Hea asjana vähemalt see, et nüüd liikus jahutusvedeliku temperatuur kiiremini üles, kui vana termostaadiga.

Kuna sai ka aku maha võetud, siis kontrollisin istme all olevaid juhtmeid, sest armatuuris AIRBAGi tuluke põleb. Käivitades kustub see tuluke korraks ära ja siis jääb põlema.
Tuvastasin juhiistme alt ühe pisikese lahtise pistiku, mis on haruna teise pistikuga (juhtmed tulevad samast pundist, mis ühendatud pistikul on) - teine pistik on ühendatud kujul aga see vedeles lihtsalt istme all ühendamata. Vaatasin kõrvalistuja poolse istme alla ning seal midagi sellist vastu ei vaadanud. Seal oli samasugune pistik aga selle juhtmepundist haruna teisi juhtmeid eraldi pistikusse ei läinud. :roll:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#22
lase mingi aeg olla- tihendil võib olla settimisaeg. Samas tasuks üle vaadata ka voolikud. Kui nädala pärast ikka veel midagi tilgub, siis vaata uuesti (vahepeal jälgi muidugi kui palju vedelikku kaob).

mul on kunagi ühel autol juhtunud, et see, mida ma pidasin lekkeks oli tegelikult pragunenud voolik (lekke peatamise ajutine abi oli korgi natuke lahti jätmine)- samas 156-l pisike immitsus, mida ma hulluks minemiseni taga ajasin oli lihtsalt kondents, mis kadus plusskraadidega ära
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#23
Selge. Eks ma hoian silma peal jahutusvedeliku tasemel ja vaatan kui nädalaga leke ei kao, siis tuleb viga edasi otsida. :)
Aga nagu ütleb iidne Tõstamaa vanasõna, siis ega üks ilma teiseta ei jää, sai venda ka nakatatud selle raskekujulise pisikuga ning otsustas omakorda soetada sellise aparaadi. Tegu siis 2.2JTS mootorit omava isendiga, millel eelmise aasta lõpus vahetatud mootorikett koos kõige juurdekuuluvaga. :beaver:
Värvitoon on hea, pimedama ilmaga muutub tumedamaks ja päiksega on selline heledam. 8-)
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#25
Slicer kirjutas:Alfa pisik on visa surema kui juba nakatab...
Eks ta üks raskekujulisi pisikuid ole, paneb isegi parklas totaka irvega tagasi vaatama. :crazy:
Hetkel pole jõudnud elektroonikaga tegeleda, ehk siis maki ja kõlaritega, loodan selle töö järgnevate nädalate jooksul ette võtta, kui ühe töö autol kaela pealt ära saab, mis hetkel olulisem.
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#26
Väike update jahutusvedeliku lekke asjus. Nimelt vend kontrollis huvi pärast jahutusvedeliku temperatuuri andurit, mis oli ostes termostaadiga koos. Tuli välja, et see ei olnud korralikult kinni keeratud. Temperatuuri andur sai nüüd korralikult kinni pingutatud ning suure tõenäosusega oli lekke põhjustajaks just see.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#27
Sai makiga tegeletud ning ka mikrofoni juhe ära veetud. Alguses kartsin, et see makk jääb nagu võõrkeha armatuurist välja punnitama aga üldpilt jäi täitsa hea.
Rooli pealt nupud ka toimetavad väga hästi, seega olen enam kui rahul tulemusega. :thumbup:
Mingi hetk peab kõlarid ära vahetama ja kõlarijuhtmed ustesse uued vedama sealt maalt, kus juhe vigastatud.
Ühed kõlarid on siiski Hertz DCX 170.3, mis kasutusse lähevad, kuna teist partiid Pioneere ei pidanud niipea tulema. Seega sai valitud Hertzid.
Pilt
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#29
Originaalmakk istub viisakamalt konsooli jah, kui aftermarket makid aga kuna minu originaalmakk oli juba vaikselt oma aja ära elanud - vahepeal läks käivitades mängima ja vahepeal ei võtnud käivitades üldse heli taha ning puudusid ka lisad (USB, Bluetooth), siis oli mõtekam see makk välja vahetada.
Heli pidi ka originaalmakil 50 peale kruttima, et sealt üldse mingisugustki volüümi välja tuleks, uue makiga piisab 20 peale sättimisest ja sound on täitsa korralik. Kui originaalkõlarid ka veel välja vahetab, siis peaks täitsa hea jääma see helikvaliteet.
Ja tundub, et raadiokanalid mängivad ka palju puhtamalt, kui originaalmakiga. :icon_think:
Lisainfoks teistele, kui vahetate originaalmaki välja, siis on uut antenni vaheadapterit ka vaja, kuna originaalmaki jaoks on teise otsaga antenni pistik.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#30
raadiot võtab aftermarket paremini, kui originaal-> helikvaliteedi osas on absoluutselt teistpidi.

Kui originaalmakk korralikult ei mängi, siis on arvatavasti probleem kõlarites või seadistustes (minul originaalmakiga jääb vol vahemik umbes 25 kuni 37 vahele-> uute kõlaritega on 25-> 30). Kui kõlarid ära vahetasin, siis läks EQ tuunimisesks umbes 25 min enne, kui rahule sai jääda (erinevalt laiatarbe- aftermarket makkidest on blaupunktil vaja kogu equaliser ise kõrva ja graafika järgi paika sättida). Tulemuseks-> kui võrrelda teise autoga (millel ei ole kah originaalkõlarid), siis helipilt on natuke parem (seoses twiitrite asukoha ja suunaga), kuid võimu on kõvasti vähem

mis välimusse puutub-> jätsin maki vahetamise sinnapaika, kuna viimased kolm aastat ei tehta enam hõbedase paneeliga makke :? ja must makk IMHO ei sobi kuidagi üldse hästi sinna (musta nahksisuga oleks jutt teine...)

P.S. vol controli 20 ja 50 erinevus on selles, et originaalmakil puudub loud funktsioon (tegemist on odava võimendiga-> nimelt pisikese kondega, mis võimendab heli), kui aftermarket makil loud välja lülitada, siis läheb ka sellel volume 30-ne peale. Loud võimendi ise on üks ütlemata niru asi, kuna tekitab pisikese nihke esitamises ning võimendab peamiselt bassi (s.t. helipilt läheb paigast)
Tegelikult ma olen normaalne....