Sai tehtud täna üks pikem sõit autoga ning mõtlesin, et kiikan ka Ülevaatuspunkti - vaatan, mis seis siis nende heitgaasidega kah on, kuna kipub seda mootoritulukest ikka põlema lööma - veateatega katalüsaatoritele.
Pikka ja rõõmustavat juttu polnud, öeldi et heitgaasid on paigast ära, lisaks olevat kõrva järgi kuulates ka väljalaske süsteemis leke. Mu arvamuse kohaselt, et see on Alfale omane sportlik müdin, sai korraliku hoobi.
Peale selle töötab mootor ka ebaühtlaselt - selle vea põhjustajaks pakuti süüteküünalt ning see omakorda on koos lekkega väljalaske süsteemist süüdi selles, et heitgaasid on paigast ära.
Arvatavasti ebaühtalase mootoritöö viga võib peituda, siis süüteküünaldes või hoopis süütepoolis?
Kuidas kindlaks teha milline süütepool või süüteküünal läbi on? Veneaegsel tehnikal on süüteküünlal sädeme olemasolekut või puudumist kerge kontrollida aga Alfa natuke teine teema.
Kui süütepoolis asi oleks, siis selle vea peaks ju diagnostikaseade ka tuvastama (ECU peaks veakoodi selle kohta genereerima)?
Samas süüteküünalde vahetusest on möödas pea 25000km ja 3 aastat (tegu tavaliste 4 euroste Boschidega), seega võib see ebaühtlane tühikäik süüteküünaldes ka peituda. Kütus mida kasutan on 98, seega kütuse viga ei tohiks see küll olla.
Kui auto kanali peale saan ajada, siis vaatan väljalaske süsteemi lekete osas üle.
Tellisin Denso Iridium küünlad ära, mis koodi järgi sobivad antud isendile, kui kätte saan siis pistan peale ja vaatan mis juhtub, kas läheb asi paremaks mootoritöö osas või mitte. Kui ei... siis tuleb pöörduda TRKsse, ehk leiavad täpsemalt üles milline silinder vahele jätab ja siis teab juba edasi tegutseda.
Heitgaasi testi tulemusest pildike ka:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.