Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#49
Jep - ma arvan, et see kehtib kõigile teistele wasted spark süsteemidele samamoodi.

Nord twinspark on eriti ablas ühe elektroodiga küünalde osas (praegu loeb nelja elektroodiga küünaldel juba vist 60 tuh ning pole mingit märki kustumisest - ühe elektroodiga ngk-d pole kordagi üle 15 vastu pidanud... Hinnavahet arvestades pole muidugi suurt erinevust )
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#50
Sain täna uued küünlad ja õhufiltri kätte.
Enne kui küünlad maha keerasin lasin küünalde pesad suruõhuga puhtaks, et mingit prahti silindrisse ei lendaks. Esimene kord selle masina peal küünalde vahetamine oli paras jeblamine. Mille kuramuse pärast oli vaja küünal nii sügavasse sahti ära peita. :mrgreen:
Heaks abimeheks said näpitsad millega koukisid küünla ilusti pesast välja ja uue küünla libistasid näpitsatega omasse pessa tagasi.
Tuli välja, et vanad küünlad olid 4-elektroodiga Boschid, mis ei näinud just kuigi head välja peale ühe küünla, mis oli enam vähem kuidagi.
Selline vaatepilt osutus välja võttes (järjekord pole silindrite põhine, kuna vend suutis mulle ütlemata küünlad paigast nihutada).
Pilt
Uued küünlad on siis Denso Iridiumid, mis külge läksid, lisaks tellisin ka Hengsti õhufiltri, mis on plaanis mingi aeg külge kruvida.
Pilt
Puhastasin otsad mis küünaldele peale läksid lapiga ära, kuna olid mingil moel õliseks saanud. Ladusin kogu mandi tagasi peale ning andsin süüdet - auto käivitus hästi ning seda lõbu oli healjuhul paariks minutiks - aju otsustas hakata mootori pöördeid reguleerima. Vahepeal lasi pöörded kõrgemaks ning siis alla tagasi, kuniks mootor hakkas taas vahele jätma. Esimesed kaks minutit mis mootor töötas oli mootoritöö väga ühtlane aga siis läks tagasi endiseks, võib-olla natuke parem on kui vanade küünaldega aga siiski jätab mootor tühikäigul vahele. :eh:
Kellelgi mingeid ideid, kust viga otsida?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#51
Esimesed 2 min mootor lambdade näite ei arvesta, sest katalüsaatorid pole piisavalt kuumad. Soojenedes võtab ka lambdade näite arvesse aga kuna esimesed katid ei tööta siis mootoril ka töötamine konarlik. Süütepoolid/küünlad jätavad mittetöötamisel veateated mootori juhtajusse.
Infoks veel: kui jahutuse temp. ronib 100-kanti siis on radiaatori efektiivsus vähenenud. Tõmba näpuga radiaatori alaosalt üle ribide, ilmselt jääb sealt palju pudi maha...
Alfaholic since 1997

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#52
Giuseppe kirjutas:Esimesed 2 min mootor lambdade näite ei arvesta, sest katalüsaatorid pole piisavalt kuumad. Soojenedes võtab ka lambdade näite arvesse aga kuna esimesed katid ei tööta siis mootoril ka töötamine konarlik. Süütepoolid/küünlad jätavad mittetöötamisel veateated mootori juhtajusse.
Infoks veel: kui jahutuse temp. ronib 100-kanti siis on radiaatori efektiivsus vähenenud. Tõmba näpuga radiaatori alaosalt üle ribide, ilmselt jääb sealt palju pudi maha...
Tänud vastamast. :)
Eks tuleb sammud siis TRKsse seada ja lasta auto üle vaadata ning halvimal juhul eesmised katakad uued panema.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#53
Sai tegeletud täna summuti lekke tuvastamisega. Kruttisin põhjakaitse alt ära ning vaade mis vastu vaatas oli selline:
Pilt
Tundus, et ülaltpoolt lekkis ka, kuna ülemine osa oli ka ühenduse ümbert must. Tegu siis eesmiste katalüsaatorite järgse ühendusega.
Seejärel sai ühendus lahti võetud ning ära puhastatud traatharja ja liivapaberiga. Samuti ka plekktihend sai ära puhastatud ning läks uuesti kasutusse selle vahega, et lõikasin 2 uut raudasbestist tihendit vana plekktihendi kuju järgi ja jätsin plekktihendi kahe raudasbest tihendi vahele. Need omakorda tegin veel tihenduspastaga kokku ning panin alla tagasi.
Homme proovin auto käima panna ja vaadata kas leke on kadunud, kui jah siis läheb puhasatud põhjakaitse ka omale kohale tagasi ning lähen uuesti heitgaase mõõtma.
Seniks aga stay tuned.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#54
Vahepeal on saanud terve põhi ja sisemised poritiivad enne puhkuse lõppu täiendava korrosioonitõrje grafiitmäärde, värske mootoriõli, transmissiooniõli ja ML segu näol - lootuses, et rooste seda autot niipea ei murra. Põhi ise oli alt ilus ja roosteta, tänu eelmisele omanikule, kes oli lasknud täiendavat korrosioonitõrjet teha.
Tekkis ka üks küsimus, et kas kellelgi on kogemust seguklapi (drosselklapi) või siis inglise keeles throttle body puhastamisega?
Välismaistest foorumitest uurides on selle puhastamise kohta igasuguseid erinevaid soovitusi. Kes ütlevad, et seda liblikat võib liigutada ning selle alt õrnalt hambaharja ja spets drosselklapi puhastamiseks mõeldud aerosooliga puhastada, kuid on ka neid kes ütlevad, et seda liblikat ei tohi mitte mingil juhul liigutada, muidu rikub mootori ja hambad ära ning võid asja prügikasti visata.
Plaan on see auto mootori küljest lahti kruvida ning põhjalikumalt ära puhastada - kui seda otse mootori küljes teha saaks. Ehk oskab keegi soovitusi jagada kuidas oleks seda kõige ohutum puhastada, ilma et seda vigastaks?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#56
Slicer kirjutas:Tegid ise seda põhja korrosioonitõrjet või lasid teha?
Korrosioonitõrje sai ise tehtud, kuna tööriistad selleks on olemas.
Enamasti kantakse põhja alla tavalist MLi või siis muid huvitava nimega tooteid, mis tegelikult on üks ja see sama. ML iseenesest on hea kraam, kindlasti parem kui lasta põhja alla kivikaitset või mastiksit, mis vana auto puhul on täielik surm. Kui põhja seisukord on uueväärne, siis on kivikaitse või mastiks igati õigustatud asi, kuid kui on mingigi kahtlus, et töödeldaval pinnal võib roostet eksisteerida, siis nende toodete pinnale kandmine kiirendab roostetamisprotsessi veelgi.
Ma segasin antud segu kokku grafiitmäärdega, kuna sellega on head kogemused eelnevalt olemas, isegi liigagi head. Kunagi sai auto uste alumine osa sellega enne talve üle käidud ning poole talve pealt roomas grafiitmääre juba mööda uksi üles, oli uste välisplekke veerandi jagu altpoolt katnud. :D
Seega põhja kaitseks lisan teda nüüd iga kord ka segudesse, sest sel tootel on omadus roomata ajapikku edasi kohtadesse kuhu ei pruugi kivikaitsepüstoli ja tema külge käiva voolikuga ligi pääseda. MLil üksinda nii häid roomavaid omadusi pole.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#58
Slicer kirjutas:Mingit pindmist roostet vms maha ei kraapinud enne seda, sodi jms? LIhtsalt kandsid nii nagu oli pinna peale?
Pindmist roostet esines õrnalt vaid sillatalal jms. Auto kerel ma seda ei tuvastanud, mastiks kusagilt ei kobrutanud.
Sillatala jms. kohad, kus pindmist roostet esines lasin ma traatharja ja liivapaberiga puhtaks ning kandsin seda sama vahendit peale.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#60
spark kirjutas:kas see ML on see asi
Pilt
http://www.interparts.ee/index.php?rout ... duct_id=68
Tegu on sama asjaga jah, ainult ma ise olen kasutanud teise firma tooteid ja kivikaitsepüstolile mõeldud varianti. Kasutusse on läinud kas Tectyli või Terosoni tooted, kuna tegu on head hinda ja kvaliteeti omavate toodetega. Aerosooli kasutasin karpidesse laskmiseks, kuna kivikaitsepüstoli otsa käiv voolik oli liiga jäme ja ei tahtnud hakata sellejaoks auku karpi puurima. Aerosooli variandil on tunduvalt peenem voolik ja mahub ilusti väiksemast karbis olevast august sisse (tüübli august).
Ise kasutasin siis sellist varianti, saada on teda Autokaubad24.ee lehelt aga kohapeal neil seda poes ei ole. E-poest tellides on üldjuhul järgmisel päeval see toode pakiautomaadis.
Pilt
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/m ... isevaha-1l
Viimati muutis Alfa Romeo 33, 09 Aug 2017, 20:22, muudetud 1 kord kokku.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.