Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#62
Slicer kirjutas:Ennem siis mingi muu keemiaga auto põhja tõõtlema ei pea?
Lahtine rooste/sodi pealt maha ja see mõks peale?
Ei ole vaja eelnevalt millegi muuga seda pinda töödelda. Põhjapesu võib teha mingi tugevama toimelise autošampooni ja veega aga siis peab arvestama, et enne selle möksi pinnale kandmist on vaja lasta pinnal ära kuivada ning see võib võtta aega paar päeva enne kui põhi täielikult ära kuivab, võib-olla isegi ka veidike kauem.
Soovitavalt tuleks seda ikka kuivale pinnale kanda - seega kui eelneval päeval on vihma sadanud ja oled autoga sõitnud, siis pigem oodata ja lasta põhjal kuivada ning paar päeva hiljem töödelda põhi üle selle vahendiga.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#63
Kui hästi läheb, siis saab homme minna MAF anduri puhastamisega uuele ringile. Sai üritatud seda paar päeva tagasi puhastada aga tuli välja, et itaallased on suutnud erilise peaga kruvid MAF anduri kinnitamiseks teha - ehk siis auguga tähikvõti mida mul kahjuks võtta polnud see hetk.
Ning kui ilm lubab, siis kruvin ka drosselklapi maha ning teen sellele puhastuse ära.

Ahjaa, siin mingi aeg sai rahulikult kruiisitud Viimsis, kui vastu tuli kaaskannataja punast värvi Giuliettaga, kes viskas ka käppa. :thumbup:
Teist marki autodega sõites pole veel sellist viisakust automargi põhiselt kohanud. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#64
Sai drosselklapp maha keeratud ning ära puhastatud. Pidin tõdema, et seda vist pole keegi lähimate aastate jooksul küll puhastanud, jubeda mustuse ja õliga oli koos.
Enne:
Pilt
Pärast:
Pilt
Enne:
Pilt
Pärast:
Pilt
Seejärel peale tagasi panekut jätsin süüte sisse 90 sekundiks ning keerasin süüte välja. Süüde väljas kuid võti sees hoidsin uuesti 90 sekundit ja siis käivitasin auto ning lasin käia 15 minutit ilma gaasipedaali puutumata, kuniks mootor hakkas lonkama korralikult ja viskas ka mootoritulukese vilkuma. Seepeale jätsin auto seisma ning võtsin akult miinusjuhtme maha 20 minutiks ja pärast seda ühendasin paariks minutiks miinusjuhtme aku plussiga, et kondekad tühjaks laadida. Panin auto käima ning mootorituluke hakkas uuesti vilkuma, kuid lonkamist enam polnud nagu alguses. Seejärel andsin gaasi ja hoidsin pöördeid kõrgel, mispeale vilkuv mootorituluke kadus ära.
Vaatasin OBD seadmega järgi ning 2 veateadet oli ees:
Pilt
Resettisin need veateated ära, kuna mootoritöös enam lonkamist ei olnud tühikäigul (endiselt jättis mootor tühikäigul vahele, kuid samamoodi nagu enne puhastust).
Kui peaks hakkama uuesti seda veateadet ette viskama, siis tuleb esimese silindriga kõigepealt tegeleda - tõsta süütepool ringi ja vaadata kas misfire läheb teise silindrisse, kui jah, siis on süütepool vigane, kui ei siis...
Ehk nüüd sellega seoses tuli ka see tühikäigul vahele jätmise põhjus välja. Enne ei andnud mingit veateadet.

Jäi silma, et sel pildil olevalt lahtisest otsast tuleb korralikult õli õhulõdvikusse. Tegu peaks vist karterituulutusega olema?
On see normaalne, et lödistab õliga õhulõdviku ja drosselklapi täis, õline oli ka drosselklapi taga olev osa, mis läks sisselaskesse.
Pilt
Pilt
Lisaks on õhulõdviku kummist põlvel mõrad sees (sel osal mis kinnitub ühe poolega drosselklapi külge), päris läbivad ei tundunud olema. Katsin need mõrad kummiliimiga aga ehk oskab keegi öelda, kust uue saaks? Ainus variant ebayst tellida või leidub neid Eestis ka kusagil e-poes?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#65
Sai tehtud täna umbes 30km pikkune sõit nii maanteel, kui ka linnas, et drosselklappi uuesti nö. käima õpetada.
Tuvastasin põhjuse mille tõttu auto tühikäigul vahele jätab. Nimelt lükkasin alustuseks kui sõitma hakkasin kliimapaneeli täiesti välja keskmisest ekraanist - ehk siis OFF asendisse, nii et ükski tuluke ei põlenud kliimapaneelis. Fooritaga seistes tuvastasin, et auto mootor töötab väga ühtlaselt. Seejärel kulgesin autoga parklasse ning lükkasin kliima sisse, mispeale käis mootoriruumis klõpsakas ja natukese aja pärast hakkas auto mootor tühikäigul vahele jätma. Proovisin siis uuesti kliimasüsteemi välja lükata, mispeale läks umbes 30-60 sekundit, kui käis klõps paremal pool mootoriruumis - seal kus asuvad kliimatorud ning mootor hakkas ühtlaselt käima.
Seega mis seda poltergeisti põhjustada võib? Hetke seisuga tundub küll, et viga võib olla siis kliimasüsteemis osaliselt, et kipub vahele jätma aga 100% kindel ka olla ei saa.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#66
Kliima puhul on koormuse kasv tuntavalt olemas.

Soovitaks esmalt teha kliimale hooldus ja täitmine (võib olla tingitud sellest, et ainet on vähe), kui see paremaks ei tee, siis arvatavasti on kliimapump väsinud ja kiilub hetkeliselt kinni - see lõpeb mingil hetkel sellega, et pump jookseb raginal kinni ning kliimat enam kasutada ei saa (taastatud pump maksab miski 250.- ning eeldab muidugi süsteemi uuesti täitmist)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#68
Vahepeal on muretsetud uus keskmine summuti ning kõik selle vahetuse juurde kuuluvad tihendid, kummipuhvid ja montaazhpasta. Lisaks tellisin ka kollektoritihendi ja klapikambrikaane tihendi, kuna tundub et selle viimase tihendi vahelt lekib õli küünalde peale. Mingi hetk peab ka selle vahetuse ette võtma. Selle nädala sees loodan keskmise püti ära vahetada.
Järgmine nädal autoga Pilotisse diagnostikasse, lasen üle vaadata mis selle ebaühtlase tühikäigu põhjustajaks on, kuid pakuti, et tegu võib olla ikkagi pihustitega, mis ei ole just pihustite hinda ja vahetust arvestades väga hea uudis aga eks seda järgmine nädal näha ole, kui saab täpsema hinnangu.
Lisaks on läbi põlenud ka parempoolne eesmine gabariitpirn, selle vahetuseni pole veel jõudnud, sest jupp aega üritades seda pesa lahti saada pidin alla vanduma, kuna ei jõudnud seda kuidagi moodi lahti keerata. Ühe väikese pirni vahetus on paras ettevõtmine. :D
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#70
Slicer kirjutas:oo jaa, kõik mis seotud pirnide ja tuledega 156 puhul! FAKK THAT SHIT!
Ütlen ausalt. Isegi teenindused jamavad selle 156 pre fl ja FL tuledega hästi kaua.
Pika jamamise peale sain õnneks gabariitpirni nüüd täna vahetatud. Pesasse tagasi saamine oli paras jeblamine, ei leidnud õiget kohta kohe üles. Peale 10 minutilist nokitsemist sain pirni siiski paika :thumbup:

Sai eile õhtul alustatud keskmise summuti vahetamisega ning niipalju "ilusaid" sõnu pole veel teele saadetud, kui selle töö saatel. Ei tea kas see on itaallaste omalooming või keegi soss-sepp on vahepeal auto kallal käinud, et need ühendused, mis on katalüsaatori ja keskmise summuti vahel ei ole liikuvad ja tikkpoldid on katalüsaatori poolse kinnituse küljes kinni - ei ole läbipoldid, et saaks küljest võtta ja summuti tuleks ühendusest lahti. :wtf:
Ja, et nüüd keskmist summutit kätte saada, ei piisa sellest, et liigutad tagumist summutit tahapoole, kuna tagumine summuti ei anna niipalju tahapoole liikuma, et keskmist summutit katalüsaatori poolsest ühendusest lahti saada, sest stange jääb tagumise summuti liikumist takistama.
Ainus variant oleks lasta summuti eestpoolt lahti, kuid see oleks lisatöö mida ma ette võtta ei soovinud.
Täna sai võetud kätte relakas ning lastud keskmise summuti toru pooleks, et see summuti ilma suurema vaevata kätte saada. Uuel keskmisel summutil on õnneks katalüsaatori poolne ühendus liikuv ja ei ole sellist jama nagu vanal summutil.
Aga see ei olnud ainus peavalu tekitanud asi, lisaks keskmise summuti ja katalüsaatori poolse ühenduse oli midagi sellist, mida ei leidnud ühestki varuosa kataloogist. Tegu on nö. metallist rõngastihendiga, kuid selle vahega, et see on katalüsaatori poolse toru küljes kinni ja seda vahetada ei saa. Proovisin igatepidi seda sealt kätte saada aga ei tulnud. Nüüd vaja välja mõelda, et kuidas see ühendus tihedaks saada, ilma et lekkima hakkaks. :problem:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#72
Sai täna autoga Pilotis diagnostikas käidud ning tuli välja, et silindrites on kütusekogus erinev ning kaks silindrit pidavat seest ka teist värvi olema võrreldes kahe ülejäänuga. Seega on Piloti diagnoos järgmine: Kaks pihustit on oma aja ära elanud.
Pikka juttu ei teinud, kuna sain ka TRKst töödele hinna ning lasen kõik 4 pihustit Pilotis välja vahetada. Loodetavasti saan tühikäigu ning heitgaasid korda peale seda.
Kui ei, siis ajab ikka nutma küll. :( :mrgreen:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#73
Vanake käis täna Pilotis pihustite vahetuses läbisõidul 185 289km - lõpptulemus on endiselt see, et jätab vahele. Kuid tundub, et natuke vähem kui enne. Seega hetkel ei teagi kas naerda või nutta - või teha kõike seda läbisegi. :cry:
Tuli välja, et eesmised katid on autol lahti lõigatud, seega pikalt vist mõtlema ei pea millepärast - sisu on tühjaks tehtud, nii et järgmise asjana tuleb hakata neid vahetama. Nädalavahetusel kui rohkem aega, siis kisun lambda andurid maha ja vaatan borescope'iga kattidesse sisse ning uurin kas mu oletus vastab tõele. Seega kaasfoorumlane, kes sellele enne viitas, siis Su oletus pidas paika. :thumbup:
Pilotist pakuti, et vahetama peaks kõik süütepoolid uute vastu, kuna üks süütepool on väheke teistsugune, kuigi tegu ikkagi Boschiga. Lisaks tuleks vahetada ka küünlad NGK-de vastu, sest Densod ei pidavat JTSile eriti hästi maitsma ning see võib omakorda vahelejättu põhjustada.
Õnneks küünalde, süütepoolide ja katalüsaatori vahetusega saab ise hakkama - mutrivõti püsib kindlalt käes, vähemalt siiani on püsinud. :beaver:
Tuleb ka asjas positiivset leida, enne hoog sees madalama käiguga kiirendades oli tunda kergemaid jõnksatusi kiirendamisprotsessi alguspoole, kuid nüüd sellist asja enam ei tuvastanud. Proovisin igate pidi, nii 2. kui ka 3. käiguga gaas põhja kiirendada. Aga võib-olla on asi selles, et rahakott on tunduvalt kergem ja auto lippab kergema rahakoti tõttu paremini. Kaaluvõit - kiirem sõit. :mrgreen:

PS. Vahepeal käis juba mõttest läbi, et ostaks mingi asisema probleemivaba V6 mootori vahele ja jätaks JTS mured seljataha... :beaver: :mrgreen:

Nädalavahetusel sai kojamehe varte kallal nokitsetud, kuna roostes kojamehe varred riivasid autost vaadates sõidu ajal silma.
Before pilti pole aga After pilt on selline:
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#74
Sai käidud autoga TRKs nukkvõlle kontrollimas, et välistada kulunud nukkvõllid, mis põhjustavad tühikäigul vahele jätmist.
Tuli välja, et nukkvõllid on heas korras ning kulunud pole. Sai ka peale pihustite vahetust nüüd uuesti heitgaasid seal üle mõõdetud ning kuna need olid korras, siis sai ka TÜV tehtud.
Tühikäiguga maadlema enam ei hakka, vaid tuleb leppida sellega - kuna see tühikäik pidi väga hea olema JTS mootori kohta ning paremat on raske tahta. :)
Lisaks vahetati ka kõrvalistuja poolne airbagi kardina pistik ära, mis oli omadega läbi, nüüd kustub airbagi tuluke peale käivitamist kuni 5 sekundi jooksul ära, enne jäi põlema. :)
Lähiajal plaan ka mootoriõli vahetada. Mootoriõliks siis Castrol EDGE 10W-60 ja õlifiltriks Mahle Original.
Pilt
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.0 JTS TI, 2004, Alfa Romeo 33

#75
Olen siin sõitma hakates tähele pannud, et salongipuhur teeb diskot. Nimelt on seatud puhuri kiirus näiteks 1 astme peale ning koht kuhu õhku puhub jalgadele, kuid mingi hetk muudab ta ise kiirust ja kohta kuhu õhku puhub.
Keskkonsoolis olevalt displeilt on näha, et salongipuhuri kiirusel on juba 1 pulga asemel, kas 3, 4 või 5 pulka ja koht kuhu puhub on ka muutunud, kas siis aknale või ülemistesse armatuuril olevatesse avadesse.
Aegajalt kipub auto ise ka kliimaseadet järgi lükkama, armatuuris läheb lumehelbekese nupu peal olev tuluke põlema, kuigi kliimaseade on eelnevalt välja lülitatud.
Milles selline iseeneselik sätete muutmine peituda võib või on tegu täiesti tavalise asjaga ja ei peaks tähelepanu sellele pöörama?
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.
cron