Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#20
Täna sai lõpuks ülevaatuse. Olin pea 3 nädalat ära ja Avo toimetas. Läksime ikka selle peale välja, et mitte lihtsalt ÜVd saada, vaid masin surmasuust tagasi tuua.

Põhi keevitatud, karbid korras, tiivaääred konserveeritud ja alla korrosioonitõrjet pandud. Visuaalselt on ikka selline... mitte just näituseauto, aga vähemalt peaks kõik timm olema rooste mõttes.

Kohe ÜVst läbi ei saanud, sest piduritorustik oli lekkima hakanud ja ÜV papi nii toredasti ütles, et "No ei saa sellega läbi lasta ja ei taha ka. Tahaks ikka järgmine aasta jälle seda autot näha." Samas hoovis oli rem. töökoda ja tehti pidurid ka korda.

Nüüdseks siis ost, uued rehvid, uus katalüsaator, rihm, õli, kere ja nipet näpet veel. 1k Alfa on 3k Alfaks saanud, aga täna sain peale keretööde arve tasumist kohe 1,5h väikseid kõrvalteid sõita. Veits leevendas 🙂

Nüüd mõnda aega tahaks sõita, kuigi tegemist oleks stx, alates armatuuri taustavalgusest kuni helini. Ahjaa, uued embleemid tellisin ka eBayst. Näis, kas tulevad normaalsed.

Peaks mingi unistuste nimekirja tegema asjadest, mida tahaks. Äkki kuskil vedeleb või näeb keegi lammutuses. Ideaalis tahaks kunagi ikka heledat nahksisu...vist. Jube hall on see elu halli autoga 🙂

Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#21
Kui tellisid Hiinast embleemid, siis need soovitaks kasvõi mingi odavama spray lakiga üle lakkida. Kuna nad tulevad lakkimata kujul ja aastaga on embleemist järgi plekitükk millel pole mingit logo peal. Lakitud kujul peaks ikka kordades kauem kestma.

Edu ja katkematut närvi autoga!
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#24
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/buss ... vaid-asju/ omanik on rääkinud :D

Ja ma seda osa veel avalikult pole tahtnud/julgenud kuskil öelda, aga hetkel on Poolast juba jõudnud kohale ka Leedu varuosasaidi kaudu ostetud "ideaalses seisukorras" 185k läbisõiduga uus Busso mootor, mis ootab vahelaos ja on vaja TRKsse viia... :beaver: Leedu, Poola, ideaalses seisukorras kasutatud mootor... mis saaks valesti minna :)

Kogu see põhjaalune töö läks 690.

Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#25
Tahepold kirjutas:
21 Aug 2020, 13:39
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/buss ... vaid-asju/ omanik on rääkinud :D

Ja ma seda osa veel avalikult pole tahtnud/julgenud kuskil öelda, aga hetkel on Poolast juba jõudnud kohale ka Leedu varuosasaidi kaudu ostetud "ideaalses seisukorras" 185k läbisõiduga uus Busso mootor, mis ootab vahelaos ja on vaja TRKsse viia... :beaver: Leedu, Poola, ideaalses seisukorras kasutatud mootor... mis saaks valesti minna :)

Kogu see põhjaalune töö läks 690.
Varsti jälle teel. Isegi kui ei oleks, siis need lahingus (rajal) saadud haavad ei ole mingi häbiasi :D

Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#26
Raja osas lihtsalt märge- 156 on üsna viisakas rajaauto võrreldes nii mõnegi teisega , kuid kindlasti ei anna tehaseseades päris sportmõõtu välja.

Küll aga ei ole sinna väga keeruline jõuda - 17" veljed, korralikud rehvid, powerflexi ring, natuke madalamad vedrud ja voila

Tänaval peale seda küll väga sõita ei taha :D
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#28
Eesmärk ikka tänaval peamiselt sõita. Ilmselt olid kuidagi liiga kõrged ootused. Eks vaatame, mis saab. Jamps on see, et ega väga ei teagi, miks ta niimoodi kuumaks läks. Radikas läheb vahetusse enivei ka. Seega kui järgmine kord ikkagi minna, siis ilmselt on pilk rohkem temp näidikul, kui rajal 🙂

Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#29
Ringrajal sõites on kaks peamist asja mida tuleb pidevalt jälgida - 1. temperatuur ja 2. õlisurve.
Ei oma selgeltnägija võimeid aga pakuks paar varianti, mis võisid ülekuumenemist põhjustada.
Kas mootori õlitase oli ikka MAX kriipsu ligidal? Kui alla selle tuntavalt, siis kiiremaid kurve võttes võis jääda õlipump kuivale ja põhjustada seda, et õli ei määrinud enam mootorit ja kuumutas mootori üle. Üldjuhul kiiremat sõitu tehes ringrajal kasutatakse lisaks dry sump oil tanki, mis hoiab karteris õlitaseme selliselt, et õlipump ei jääks kunagi kuivale.
Vanasti, kui olid metallist karterid, siis keevitati ka vaheplaate karterile sisse, et õli ühte nurka ei lendaks ning õlipumbal oleks alati õli mida karterist võtta.
Kas jahutusventikas üldse toimetab? Kui mootor oli juba 130 kraadi juures, kas siis ventikas uhas ka ringi pidevalt, mitte pausidega (pausidega töötamine viitab sellele, et kliima on sees) või oli vaikus?

Pidurite upgrade'misel soovitaks vaadata veidike asisemad kettad ja klotsid, näiteks Brembo soontega või aukudega ketta ja Ferodo klotsi poole. Lisaks kindlasti asisem ringrajale mõeldud pidurivedelik sisse (see ei tee paha ka linnaliikluses kulgedes).
Motuli toodete hulgast leiab täitsa normaalse hinnaga ringrajale mõeldud pidurivedeliku.
Ja mis pidurite puhul kõige tähtsam - liikuvad osad tuleb liikuma panna - liugurid ja muu sinna juurde kuuluv silikoonmäärdega ära määrida, et kõik pidurdamist rakendavad osad võimalikult kergelt liiguks, kui piduripedaali puutud - see on A ja O.
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 156 2.5 V6

#30
Soovitaks kasutada Eibachi stabikaid. Pidi olema põhimõtteliselt nr.1 uuendus (kui Q2 differ välja jätta).
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling ... :1107.html

Teine variant on GTA stabikad, mis ka pidi omajagu paremaks tegema, et auto ei kalduks niipalju ning ei oleks nii alajuhitav. Aga neid pead tellima tõenäoliselt Autolussost Inglismaalt, seega kokkuvõttes ma ei tea kui palju odavam see tuleb kui võtta kohe Eibachi omad.

Siis lisaks kindlasti ka PU puksid (Strongflex) Normal use on punased, kollased on sisuliselt rinka auto jaoks jaoks ning siis mustad on custom track.
Sama kvaliteet mis Powerflex kuid 2x odavama hinnaga. Saab osta terve komplekti kohe Alfa jaoks.
https://www.strongflex.eu/en/10-alfa-romeo-156-97-06
https://www.strongflex.eu/en/content/6-red-or-yellow

Sama soovitan osta ka Strongflexist kohe selle Eibachi stabika komplekti suurusele mõeldud Strongfelxi PU puksid (kui plaan osta Eibachi komplekt), sest nende Eibachi arb'dega kaasta tulevad nende in-house puksid pidid kohe läbi minema.
Kõikidel on sama häda kui on ostnud. Seega soovitan kohe vahetada.
Strongflexil on nüüd ka eestis edasimüüja.
https://www.ladu24.ee/tuuning/strongfle ... aan-puksid

Ülekuumenemise vastu aitab paksem õliradikas, mis ei peaks enam üle kuumenema ka rajapäevadel.
Autolusso teeb neid GTA'de jaoks, kuid ideeliselt võiks sobida ka 2.5L jaoks.
https://newalfaparts.co.uk/popular/344- ... 6-gtv.html

Siin rohkem stuffi just 2.5L V6 jaoks.
https://newalfaparts.co.uk/1954-156-2-5-v6

Kui tahad inspiratsiooni kuidas vanematele Porschedele 156'ga ära teha, siis loe seda :) palju videosid Youtube'i ka, kus rajapäevadel karmimate autodega mõõtu võtab.
https://www.alfaowner.com/threads/156-t ... ct.308807/
cron