Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#1
Tere,
ma selline vanakooli mees, kui on auto, siis peab margifoorumis ka jaurama, olgugi, et foorumites vist enam kuigi palju liiklust ei toimu.

Alfat mul varem pole olnud. Oleksin peaaegu saanud Alfa omanikuks ca 10 aastat tagasi, kui oli plaan vahetada oma Saab 900NG foorumikasutaja janar t Alfa 166 vastu. Proovisõidud said tehtud ja põhimõtteline konsensus saavutatud, aga diil jäi sündimata, ei mäleta miks, ilmselt lendas emmakumma autol midagi laiali. Järgnes hoopis veel mitu Saabi ja siis muid autosid, kuniks sel sügisel oli jälle olukord, kus igapäevaseks paarutamiseks oli mingit paaritonnist autot vaja.

Juhtumisi täpselt samal ajal lisandus hea tuttava autoblogija Anti 100-auto-projekti jutuksolev 156. Tema tegemistest, kes pole veel jõudnud, saab lugeda siit ja siit. Nagu selgus, oli autol olnud hoolivaid varasemaid omanikke ja mingil perioodil on see vist ka TRKs 'arvel' olnud. Kas pole hea lihtne autot osta, kui usaldusväärne inimene on teinud juba põhjaliku ostueelse ja -järgse kontrolli ja lasknud parandada leitud vead ja hädad? Sisuliselt kohe, kui mainit Alfa oli turule tagasi jõudnud, leppisin kokku proovisõidu ja selle lõpuks oli kaup koos. Tegelikult teadsin muidugi juba enne sõitugi, et ära ma selle ostan, aga kombestik on vanem kui meie ja seda tuleb täita. Proovisõidu ajal küll Alfa teatas, et on Alfa ja lõi pidurite hoiatustule põlema, aga mind see ei morjendanud, asi lõppes lihtsalt uute esimeste klotsidega.

Põhiline, millega mind ära võluti, oli muidugi värvikombo - sail blue on tan, nagu inglise keeles öeldakse. Sellest peenem oleks ainult british racing green (on tan, loomulikult). Ja noh, autosse istudes selgus, et see on väga meeldiv koht, kus olla. Helge. Mugav. Ja sõit on kaasakiskuv. Kusjuures sõiduelamus on väga retro, seda on keeruline kirjeldada, aga tunne on vanamoodne. No eks ta on suhteliselt analoogauto ka ju! Rool on väga hea täpne, kurvilised kõrvalteed on selle auto leib. Summuti on ilmselt mingi aftermarket produkt, sest lärm 1. ja 2. käigul tundub päris kõva. Korraliku pesu käigus ilmnes, et on paar kehva kohta ka, eriti juhipoolne esimene tiib, aga üldpilt on väga viisakas. Sisu on muidugi hiljem lisatud, aknanuppude ja väntade kurioosumist kirjutas ka Anti, aga vähemalt on see täitsa uueväärne, tagaistujad ütlevad, et pink on täitsa sisse istumata. Netist leitud kataloog ütleb, et seda värvikombot (sinine metallik/helepruun nahk) pakuti ka tehasest, nii et kõik on õige.

Varsti saab 2 kuud täis ja ei olegi veel pidanud otseselt midagi tegema! Eks tal mingid vigurid on, näiteks nullib aegajalt iseseisvalt ära tripi näidu, või siis vahepeal kiilub juhiukse lingil nupp kinni ja on tükk tegu, et seda liikuma saada, lahtise uksega on ka halb sõita. Täna hommikul oli nupp üldse kinni jäätunud, peab sinna mingit määret vahele laskma ilmselt. Makk ei ole originaal ja see mulle ei meeldi, aga võimalik ka, et see originaalmakk ei kannata üldse kriitikat. Korra otsustas auto ka mitte käivituda, aga sain kiirelt jälile, et kehvalt kinnitatud akujuhe on süüdlaseks.

Mõned pildid tegin ka omalt poolt lisaks:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#2
:beaver:

Retrominutid :D

Nupuga - silikooni ja pesuainet ja silikooni
See on tüüpviga ja sellest saab lahti vaid lingipõhja puhastamisega
Originaalmaki leidmine on vähetõenäoline - praegune tundeub enamvähem ajastutruu olema. Küll aga otsi kuskilt 156 din1 raam - siis saab servad ilusti paika
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#3
ts kirjutas:
10 Nov 2021, 21:00
Küll aga otsi kuskilt 156 din1 raam - siis saab servad ilusti paika
Ebayst tõepoolest sellise leidsin ja üldpilt sai viisakam.
Otsisin hea hinnaga püsika kangi ka, aga ca sotised pakkumised hetkel ei kõnetanud. Kuna mul enamik pikki otsi on mööda sirget lenska maanteed Viru vahet, siis tegelikult tunnen sellest featuurist täitsa puudust.

Pilt


Muidu on 156 talveautona täitsa tehtav. Kinni ei jää ja käima on läinud iga kraadiga. Sõita on temaga lõbus ja teist samasugust vastu tulemas näeb ikka üsna harva. Ainult jäätumisega on pidev teema. Nt kipuvad jäässe minema esiustenupud vaatamata pidevale määrimisele. Siis peab tagauste kaudu sisenema. Enda ja kaasteeliste meelehärmiks avastasin tankuri kõrval, et ka tankimisluugi lukustus saab totaalselt kinni jäätuda. Kui samal ajal ka juhiuks parasjagu väljast ei avane, siis on luugi nupu ja luugi vahet käimine testimaks, kas WD40 on juba tööle hakanud, aeganõudev, sest seda tuleb teha kõrvalistuja ukse kaudu. Korra jäätus ka kässaritross, aga blokeerunud ratta sai trossi manuaalse menetlemise teel siiski liikuma.

Põhiline mure on mul hoopis ruumiga. Nelja inimese ja nende kraami jaoks, nagu mul tihtipeale tarvis, on see auto ikka liiga väike. Aga Alfa kui selline meeldib. Vastuseks 159 SW?

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#4
"Enda ja kaasteeliste meelehärmiks avastasin tankuri kõrval, et ka tankimisluugi lukustus saab totaalselt kinni jäätuda" 😆 ma polegi ainuke kelle üle tankla tibid naerda saavad. Viimane kord uputasin terve lukusula pudeli luugi vahele. Kui viimaks lahti sulas, siis lahtise luugiga sõit linna tankima.

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#5
159 sw on nõks suurem küll. 156 sw muuseas on samuti nõks suurem :D

See tankimise ja esimeste uksenuppude asi on muidigi klassika
Btw - mina harjutasin sisse selle, et määrisin lukke ja tankimisava muu hulgas ka aerosoolsilikooniga (esimestele nuppudele muidugi seda ei lisanud)

Esimesed nupud olid vist ainult lukusula (kusjuures mingi maagiaga sain oma teise 156 nupud selliselt käima, et need enam põhja kinni ei jäänud aga ei mäleta kas see oli seotud lukkude mahavõtmisegs või mitte)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#6
Omal tundus, et käsipidur toimis probleemideta, kui mõne aasta tagant uued trossid panna.
Juhiukse nupuga tuli pöidlaga üht kindlat liigutust teha, et põhja kinni ei jääks. Ja kui jääs oli, tuli virutada. Lahti lammutamiseni ei jõudnud, seega ka ühed käsipiduritrossid võiks riiulist kellegi auto alla jõuda.

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#8
Mõned asjad läksid järjest katki. Kõigepealt läks katki ainuke võti, mis murdus pooleks kinnikiilunud uksenuppu välja koukides. Uue võtme tegi Võtmekeskus. Siis läks katki signa- ja kesklukumoodul, mis ei tunnistanud enam pulti ja ei avanud uksi või avas neid oma suva järgi. Uue mooduli paigaldas OÜ Widder ehk lihtsamalt öeldes Linnahallis toimetav Tõnu. Seejärel läks "katki" esimene ülemine vasak õõtshoob, rõveda kolksuga auto TRKsse läks ja kolksuta välja taas sõitis. TRKs selgus veel, et katki on ka jahutusradikas, mis kuidagi tähelepanuta ei saanud jääda, see sai ka uus.

Lappasin siis huvi pärast lõpuks läbi ka arved, mis ma autoga kaasa olin saanud, mingil põhjusel olin seni need pardakasse unustanud. Võiks arvata, et õõtsad on sel autol paberist, sest seesinane vasak esimene ülemine on ca aasta tagasi juba uus saanud. No jumal temaga. Aga et omal ka kõik silma ees püsiks, siis panen kirja, mis minu andmetel viimase 2 aasta / 10k km jooksul on uuendatud (jah, nii vähe see auto sõitnud ongi!)

Hammasrihm
Karbid ja põhi üle käidud
Summuti
Lambdaandur
Termostaat
Tagumised amordid ja vedrud
Tagumine rattalaager (väidetavalt, paberit ei ole)
Esimesed õõtsad
Süüteküünlad
Käigukangi remontkomplekt
Uued esituled
Kesklukumoodul
Jahutusradikas

Varsti juba kevad käes ja peab mõtlema hakkama, kas on meil ühist tulevikku ka ületalve või tuleb hakata uut peremeest otsima.

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#9
Ega need 90'ndate Alfa'd eesti kliimas igapäevaseks liiklemiseks pommikindlad ole. Kuid kui saab juba palju asju ringi vahetatud siis võiks mingi hetk ikka muretult ka sõita. Oma 156 GTA'l läksid need ülemised õõtshoovad ikka päris tihti. Kuid praegu vist juba üle 20k üks ja sama vastu pidanud. Ei teagi mis ime läbi.
Mingi tootja omasid sai siin vahetatud iga 2000-5000km järel. Kahjuks enam ei mäleta mis viimati ostetud sai. Tundub, et osad on tehtud margariinist vms.

Re: Alfa 156 2.0 TS 1999, fittipaldi

#10
Nii ta tundub olema jah. Just täna sattusin topgear.com artiklile, mis võttis sama teema kokku:
Rorty petrol engine, manual gearbox, Italian styling and the opportunity to use ‘brio’ entirely too much when talking about your car. What more could you want? Er, reliability, you say?
Indeed, the thing that killed this generation of Alfas as a second-hand proposition is the price of upkeep. And we know this from VERY personal experience. Ball joints go, as do suspension bushes, control arms, gear linkages... Alfa’s engineers threw a lot of top-end stuff at the 147 and 156, but the overlords at Fiat made them do it for about six Euro per car. So stuff wears out.
The good news, at least from your point of view, is that you can get an entire 156 for peanuts and then drive it to destruction, because, while these worn parts mean that it’ll creak and groan as you do some stern-faced driving up and down a B-road, it’ll keep working for a good while.
Ehk siis - lühikokkuvõte maakeeles - kannata kolin ära ja sõida võiduka lõpuni!