Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#1
Teen oma aparaadile kah siis lõime, järje pidamise mõttes. :icon_hi:

Auto soetatud foorumlaselt 2009 aprillis, ees oli toona vist 113k km.
Vahetult enne ostu oli vahetatud radikas.
Augustis sai vahetatud tagumised paremad õõtsad, millede saabumist ootasin 4 kuud.

Varsti seisavad ees sellised tööd:
- hammasrihma ja rullikute vahetus
- generaatori rihma vahetus
- klapikambrikaane tihendite vahetus

Tulevikuplaanid:
Pidurid oleks vaja kõik lahti kraapida ja üle käia, profülaktika mõttes, samas ka käsipidur ei pidanud hästi, nüüd talvetemperatuuril peab jälle liiga hästi :mrgreen: raske on võõrduda harjumusest kogu aeg käsipidur peale sikutada :wink:
Juhipoolne istmesoojendus ei tööta, mis on suht jama talvel, ehk annab midagi ära teha.
Käigukang liigub eriti tihkelt, kui auto natukene seisab, trosside kontrollimiseks peab aega varuma, pidi üksjagu lahkamist olema.

Kui kunagi auto juurde satun hetkel, kui väljas ei ole kottpime JA too ei ole just sopaseks saanud, siis teeb päevapilti kah.
Viimati muutis ErikT, 09 Aug 2015, 11:35, muudetud 3 korda kokku.

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#3
:D
Täna sai TRK-s vahetatud 120k läbisõidu peal:
- mootori hammasrihm + jullad
- geneka rihm (või lamerihm, nagu seda nende endi lingos nimetatakse)
- lamerihma rullik
- küünlad (Platinum, käravad järgmised 120k km)
- klapikaane tihendid

:thanksspin:

Ütleks, et pärast küünalde vahetust on massin päris püssiks ära läinud :shock: :icon_thumbup:

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#4
Šaaaisse, öelge palun kuidas käivad 156-l tagumised numbrituled välja? Proovisin manuaali järgi, et surada kruvikas ääre vahele, mis lükkaks metallist painduva julla eest ära, et üks pool välja tuleks. No ei ole seal midagi suruda, ehk on juba varem midagi päris ära surutud :? Või siis lihtsalt ei oska. Mu meelest on see julla üldse pampri serva peal, kuhu nagu kruvikaga lähedale ei saakski :icon_eh: Igatahes hetkel on tunne, et ennem annab see tuli ise järgi kui edasi urgitseda. Teine tuli on juba vist kunagi jõuga välja väänatud, sest nüüd annab seda suht välja loksutada ja elastne metallist julla on mingis vales asendis.
Nõme värk, sihuke lihtne asi aga jagu ei saa.
Halp!

REDIGEERIMINE:
Ise küsin, ise vastan: sain lõpuks ise eelnimetatud tuled küljest ära. Trikk seisnes selles, et üks tuli oli tõepoolest kuidagi jõuga varem ära kakutud (metallist elastne pingestav osa, mis hoiab tuld logisemast, oli suht sirgeks tõmmatud), seega teine tuli ei evinud üldse sarnaseid jooni põrkeraua küljest eemaldamisel. Ja ära käivad need ka hoopis vastupidiselt manuaalis näidatule - mitte ei käi kruvikas sinna, kuhu näidatud (spets pilu kohe kruvika jaoks), vaid hoopis tuleb teisest servast lükata ja alla tõmmata, antud juhul siis mõlemal tulel vasakult paremale.

Nüüd siis pirn vahetatud, jälle üks märgutuli vähem, mis armatuuris põleb :roll:

Tänan kõiki panustamast!

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#5
123k km pealt tehtud õli ja vastava filtri vahetus. Sisse läks täissünt Comma 5w-40.

Rutiinse uurimise ja torkimise tulemused:
- käsipiduri trossid küpsed
- tagumised pidurid tsutt kinni

Seega järgmised ülesanded on:
- kässari trossid vahetada
- tagumised pidurid lahti võtta, leotada-puhastada
- vahetada tagumised pidurikettad ja klotsid

Kurat, võiks juba soojemaks minna, ilge külmaga lakkavad mõned elektrilised süsteemid töötamast (nagu kliima salongivent ja tagaklaasisoojendus). :icon_censored:

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#6
Ilm ilus, linnuke lõugab põõsas, kohe mõnus on näpud õliseks teha :D
Tuli uitmõte siva uksepiiraja ära vahetada, mille raksumine juba mõnda aega tuska tegi. Mõeldud-tehtud. ...Või siis mitte! Torx-poldid sai küll õnneks suurema vaevata lahti, kuid ei eeldanud, et piiraja vahetamiseks tuleb kogu ukse polster lahti võtta koos kõlarite ja muu mudruga. :icon_shocked: No mis seal ikka, kui juba sai algust tehtud... selgus, et polster oli üldse poole kohaga kinni, kes iganes oli aftermarket signa peale pannud oli kinnitamisel väga lohakat tööd teinud. :icon_eh: Ettevaatlikult tegutsedes, et mõnda olulist kinnitust mitte ära murda, võttis kogu opp ligi kaks tundi aega, kuid tulemus on iga minutit väärt :D Uks, mis avaneb ja sulgub täiesti hääletult, mmm 8)
Viimati muutis ErikT, 12 Apr 2010, 10:30, muudetud 1 kord kokku.

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#9
Jälle ühtteist tehtud:
- vahetatud tagumised pidurikettad-klotsid
- vahetatud käsipiduritrossid
- vahetatud esimene parempoolne rattalaager (ai raisk kui kõvasti rumm kinni oli, johhaidaa :icon_censored: )
- uued põrandamatid kah sees, mmm.

Nüüd vaja veel kevadine vaha peale määrida, enne kui väikese õnneliku linnukese väikene õnnelik kaka läbi värvi sööb :mrgreen:

Generaalne küsimus - kuidas originaalmakki (Becker) ilma spetsiaalsete "võtmeteta" kätte saab? See on võibolla natuke :coplights: teema, vastused PSi teel :D

Redigeering: Sain maki suhtes Pilotist abi :icon_thumbup: Väga meeldiv kogemus, viis pihku :icon_hi:

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#10
Vahetatud esimene parempoolne alumine õõtshoob, ette tiksus just 130k km. Midagi väga "huvitavat" polegi vahepeal juhtunud, et pikemat traktaati kirjutada :) Silm piilub kenamate velgede järgi asendamaks originaalne, esialgu pole midagi leidnud. Kel on, võib pakkuda 8)
Veel teha:
- Käigukangi nupp jääb pidevalt pihku, sellele vaja viisakas asendus leida
- Käiguvahetuse sistem tahab mudimist
- Üks poolassi porikate on kutu
- Gaasipedaali sensor vaja üles otsida, samuti airbagi juhtmed kontrollida või lasta aju diagnoosida, liiga palju üleliigseid tulukesi põleb armatuuril.
- Signa tuleks kuskil lasta üle vaadata, lõugab liiga palju

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#11
Kui küsid, siis antakse. Enam ma mingit huvitavat autoelamust ei soovi - sain kah alfaomaniku rõõme mekkida, ühel õhtul enam töö juures auto ei käivitunud, süüte peale ainult plõksumine kapoti alt ja signa niutsumine. Ka teiselt autolt krokudega särtsu võtmine ei aidanud. Lõpuks lükati käima :oops:
Võimalikeks vigadeks tundusid olevat surnud aku, surnud starter või massi puudumine - "õnneks" oli viga esimeses, sest suvalise teise akuga läks käima. Nüüd on peal uus Excide korporatsiooni aku ja kõik jälle :icon_thumbup:

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#13
Anthrax kirjutas:Aku väisimine on ju iga autoomaniku rõõm, mitte alfade tüüpviga vms.
Sedan'd küll, aga alfade tüüpviga on tee ääres seismine :mrgreen:
Igatahes, Pilotis head meistrid asendasid kulunud puksid käiguvahetuse sistemis uutega ja kang liigub jälle vabalt :icon_thumbup:

Edit: Nüüd on asendatud ka üks karterituulutuse otsik (esimesel plokil), mis võiks ju mitte olla plastikust :? Aga eks varuosade tootjad tahavad kah vorsti leiva peale.

Edit2: TRK-s vahetatud tagumise ploki klapikambrikaane tihend, mis oli hakanud lekkima.

Alfa Romeo 156 Sportwagon V6 2.5 2001 - ErikT

#14
Tagantjärge juttu kah:
133k läbisõidu pealt vahetatud mahl ja filter (Comma 5W-40), salongifilter ja parema poolassi porikate.

Leitud vead: praktiliselt kõik puksid tagasillas on olematuks muutunud.

Üllatusi kah: paisupaaki vahetades ilmnes, et GTA paak ei lähegi peale, raisk. Feil :icon_problem: . Kellelgi GTA paisupaaki pole vaja? :mrgreen:
cron