AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#46
Mul endal olid tõukurid suhteliselt puhtad, ei hakkanud kõikidel klappi lahti kiskuma, leotasin lihtsalt bensus, suruõhuga üle, kontrollisin nõelaotsaga kuuli liikumist ja puhkudes kuulklapi sulgumist/avanemist.

Ma ei jaga ikka välja mismoodi ME3.1 ennast paika kalibreerib, akuklemm maha ja käima siis töötab nagu rolex, saab ööpäeva seista siis krutib segu ära, jõnksutab rahulikult sõites madalatel pööretel, ebasujuvad käiguvahetused ja ebaühtlane tühikäik. Akuklemm maha siis jälle OK. Ei tea kas on mälu aastatega kehvaks jäänud. :D

Tuleb vist niikaua taguda kuni selge on. ::itpnt::
Ei tea kuidas esindus uut MAF´i õpeatab? :icon_think:
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#47
Nonii.

Tekkis probleem, vahele jätmine tühikäigul ning mootori pöörete langemine ülimadalale pidurdades.
FES taha, lambda graafik oli katkendlik.

Sai masin uue Magneti Marelli lambda ja ECU reseti, mõned nädalad muretut sõitu ja jälle probleem tagasi. Kui Lambda tagant ühendada siis asi töötab ühtlaselt, kuigi õrna bensulõhnaga summutist.
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#50
sellisel juhul pakuks teist poolt (TB, EGR vms mis on võimeline lamda hulluks ajama) vaevalt, et Sul kuskil ahelad nii tuksis on, et andurile pinget annavad?

millalgi olen sarnaste sümptomite puhul kuulnud ka seda, et summutiühendusel oli roostet rohkem, kui metalli ja lamda lihtsalt ei saanud massi ning see muutis toimetamise väga kaootiliseks (see muidugi eeldab seda, et Sul on kuskil eespool mingi "ilus" külasepa poolt tehtud keevis)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#51
Avastasin karteri tuulutuse voolikus õhulekke, paikan ära, vaatan mis teeb. Kõige lollim on see, et auto ise ei saa aru, et tal midagi viga, aju enesediagnostika funktsioon on enamike vigade puhul ikka suht kasutu. Räägitakse küll, et Alfa on pirtsakas, aga põletab igasuguse kontsentratsiooniga küttesegu. :icon_thumbup:
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#52
Probleem käivitusega. Miinuskraadidega ei võta starterit kohe järgi, tuleb mitu korda lülitada või hoida võtit pikalt käivitusasendis. Sealjuures ei tumene ka armatuurivalgustus, justkui ei jõuaks vool kohale. Ilmselt pole tegu starteri solenoidi külmumisega, sest armatuuris tulesid tuhmimaks ei tõmba. Kas on vahepeal veel mingi relee mis võiks külmuda või ei lase mingi selespeedi anomaalia mootoril käivituda(külma õliga ei lahuta koheselt sidurit vms)?
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#53
külm ei tohiks starterit kohe üldse mitte mõjutada - pigem panustaks mingile "random errorile"

vaata või lase vaadata üle tõmberelee ja mootori mass (õhkõrn võimalus muidugi on, et seal mingi jäätumine kuskil rolli mängib)
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#54
Lambda ja õhu väärtused õhulugeja lahti:
Pilt
Õhulugeja järel:
Pilt
Pilt
Kõik mõõdetud tühikäigul 800-900 rpm.

Kuskil on mingi kala. Kui maf tagant võtta muutub lambda ilusaks. Kahjuks ei tea palju normaalne väärtus tühikäigul on, kuskilt jäi silma, et 14-15 kg/h. Samas aju pakub ilma andurita esimesel graafikul olevat väärtust.

Heitgaasid muutuvad mootori soojenedes auravaks/halliks - ilmselt tohutu veeaur mida kat toodab hapusid gaase ümber töödeldes. Kui maf tagant võtta kaob toss vaikselt ära, ebaühtlase töötamise hinnaga.

Peaks kellegi kindlalt töötavat õhulugejat proovima :roll: Kahte erinevat lambdat olen juba proovinud, mõlemad annavad ühendatud mafiga väga imeliku graafiku.
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#56
Kõige loogilisem on ikkagi, et mõlemad proovitud lambdad nässus, kuna väljundpinge jääb alla 100mv ja segu rikas. Korras zirconia lambda peaks andma rikka segu puhul 1v lähedast pinget. Teine võimalus on, et kuskil lambda ahelas on lühis. Samas kui o2 lahti ühendada annab aju väärtuseks keskmise 437, pihustamisaeg samuti langeb. Tühikäigul 4-5 ms lahtise lambdaga.
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#57
Kus asub Selespeedil starteri relee?(see mis annab starterile voolu, kui selespeedi aju on loa andnud)

EDIT: Leidsin, aku ees kõige vasakpoolsem, kuhu jooksevad punased jämedamad juhtmed. Ingliskeelne info ütleb reeglina, et selespeedi aju kõrval, sai tunnike pead vaevatud otsimisega.
Igatahes olid relee kontaktid põlenud, seetõttu tekkiski külmaga käivitusel viide.
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#60
Jah, korrga oli kolin, peeglist oli näha kuidas juppe kukkus. :D

Õnneks rihm jäi terveks ja vahele ei kiskunud. Ei osanud arvatagi, et rulliku metallosa lihtsalt ära murduda võib. Laager ise oli väga OK, ei mingit lõtku ja vaikne.

Homme peaks uue komplekti kätte saama...
159 2.4 JTDm:
Pilt
cron