AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#1
Hõbedane, 1999 a, läbisõit midagi 145000 kanti näidu järgi, ei tea kas tõele vastab, arvestades salongi ja kere head seisukorda ei tohiks palju rohkem olla ka. Hooldusraamatus märge 2004 mai ~71000 km , uue auto lõhn ka veel sees.:P

Vead:
*esimese udutule klaas katki
*tagaratta kohal väike mõlk
*kunde aknatõstuki plastikliugur katki, tänu millele tross ka riknenud
*klõbin esisillas, kõlab nagu ülemine amordi kinnitus
*esiklaasis väike mõra
*lüliti mis vahetab välistemperatuuri ja odomeetri vahel streigib
*alumised küljeliistud natuke irvakil, ilmselt mõni tüübel katki
*külma ei puhu

Omaniku sõnul läks 5000km tagasi mootoririhm, loodame, et see tulevikus probleeme ei põhjusta.

Kuidas selespeedi hooldama peaks?
Kus Tartu kandis kliima hea hinnaga üle vaadatakse ja täidetakse?
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis alfahoolik, 22 Mai 2011, 14:38, muudetud 1 kord kokku.
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#2
A sa tee külje pealt pilti! Siis pole udutuld näha.
Võin kinnitada, et näeb täitsa 156 välja. Ausalt. Ise nägin.

Niipalju kui ma olen vaadanud, on kliima täitmine suhtkoht samas hinnaklassis siinkandis. Üks näidishinnakiri
(Eestis toimub nigunii igal pool mingi kuradi kartellikokkulepe, enamusel juhtudest on hinnavahe marginaalne)

http://kylminaator.ee/media/Hinnakirjad ... 1-2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ma muidugi pole mingit süvaotsingut teinud ja neid kohti läbi helistanud (üks on kuskil seal risti kandis, kust Põlva poole Võru maanteelt pöörad, Riia 138 on mingi Estpresto, Tõrvandis on Termoekspress ja eks neid ole veel) aga ma sügavalt kahtlen, et mõni on eriti vingelt soodsam kui teised.
Aga sa uuri.

Ja rahulikke kilomeetreid. Kilokilomeetreid pigem.
I teleport myself everywhere. Walking is for faggots. (Credits to the rightful owner of the saying on bash.org)

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#3
Kas jahutusvent käib läbi aju või on eraldi andur?
Mis temperatuuril ta peaks lülituma või peaks ta aeglasemal kiirusel koguaeg töötama kliima jahutuse mõttes.
Kohapeal seistes läks temp üle 90-ne sooja ilmaga aga ventilaator ei lülitunud.
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#4
esimene kiirus 90, teine 100 natuke

ja käib läbi aju.

Ma arvan, et probleem peitub takistis (peaks asuma radikaventika kohal)
Pilt
proovi teha test- võta takisti vahelt ja silda otsad ära- kui 90 juures vent tööle hakkab, siis on viga leitud-> acar.ee pakkus neid mingi 15 raha ringi jääva hinnaga :wink:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#5
*Tagumine ukselink taastatud uue tifti ja liimi abil Säästsin raha.
*Kõrvalistuja aken töökorda seatud kuid vaja oleks korralikku plastikliugurit mida trossid liigutavad.
*Jahutusvendi takisti oli tõepoolest eemaldunud aluse küljest....ilmselt vibratsiooni tõttu, lappisin kokku. Säästsin raha.:D

Suurim probleem ikkagi kliima, ei võta pumpa taha. Kas on kuskil mingi andur mis lõikab kompressori ära kui külmaine süsteemist kadunud?
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#6
alfahoolik kirjutas:Kas on kuskil mingi andur mis lõikab kompressori ära kui külmaine süsteemist kadunud?
Nii on. Andur peaks filtri küljes olema (kobakas radikatest paremal, pamperi taga).

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#7
alfahoolik kirjutas:Suurim probleem ikkagi kliima, ei võta pumpa taha. Kas on kuskil mingi andur mis lõikab kompressori ära kui külmaine süsteemist kadunud?
Kui soojuskandjat välja lekkinud ja süsteemis rõhk langenud siis teatud piirist pump tööle ei lähegi! Esmalt tuleks lekke koht kõrvaldada ja uuesti täita. Kui aga rõhud normis ja pump järgi ei lähe siis võib vigu palju olla: rõhuandur (asub ees paremal torustiku küljes), pumba relee, pumba sidur, temp. andur jne.
Tartus eduliselt kasutanud http://www.jaad.ee" onclick="window.open(this.href);return false; teenuseid.
Alfaholic since 1997

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#8
Siis on vähemalt teada, et on piisavalt targad oldud, et kompressori säästmiseks andur pandud. Kas see andur on on/off tüüpi? Siis saaks ise üle kontrollida testriga kas on süsteem tühjaks jooksnud. Mida võtta ette stabilisaatorvarda puksidega? Poolraami peab ilmtingimata alla laskma?
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#9
andur on kaks kaksik või kolmiklüliti [sõltuvalt sellest, mis sellega veel kaasas käib- kui Sul on kahetsooniline kliimaseade, siis on neid andureid veel palju palju palju...]

aga põhimõtteliselt on tegu survelülitiga- s.t. kui surve on vastavas vahemikus, siis lülitamine lubatakse, muidu mitte.

Üldreeglina- kui kahtlustad, et probleem ei ole surves, siis tõenäoliselt eksid :wink: 99,9% on kliima mittelülitamise taga surve

küll aga võid üles otsida kliimapumba siduri relee ja selle sisse lülitada- tood poolile pinge peale... kui relee selle peale lülitab ja pumba järgi võtab [Ühtlasi saad ka teada mis häält pump teeb- võibolla on süsteem seetõttu tühjaks lastud, et pump on kinni :banned: ]
Peale seda siis jääb alles põhimõtteliselt kaks võimalust- KAS kuskil ahelas on katkestus VÕI on süsteem tühi- soovitaks siiski alustada sellest, et täidad kliima ära ja lased lekkekoha (kui see on ) üles otsida :roll:
Tegelikult ma olen normaalne....

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#10
Tuhlates internetis avastasin, et selespeed tahaks ka natuke õliseid käsi.
Pump nimelt lülitub iga 5 sek järel, ilmselt akumulaator õhtal. Mida see jupp endast täpsemalt kujutab, sisaldab? Oma loogika põhjal ütleks et tegu hüdrofoori sarnase ballooniga kus elastne membraan eraldab õhku ja õli? Arvatavasti membraan katki ja õli on täitnud õhuruumi? Kas selle jubina vahetamise järel on vaja ka süsteemi kuidagi uuesti kalibreerida, õhutada?
Kas akumulaatorit Eestis ka normaalse hinnaga soetada annab?

EDIT: Lisasin ka paar pilti. :P
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#11
Nii, selespeedi hüdroaku jõudis Eestisse, õhtul läheb vahetuseks.

Krt olen vist kommunaalid maksmata jätnud, sooja ei anta enam. Kuidas soojendusradikale ja soojakraanile kõige parem ligi pääseda on? Arvatavasti kraani mootor vms ei tööta või on õhk vahel. :book:

::itpnt:: Siiski eksisin, hüdroakumulaator kujutab endast hoopiski membraaniga eraldatud kambreid kus ühel pool on survestatud lämmastik, mitte õhk. :D
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#12
Oma kogemuste järgi twin spark'i tüüpviga - termostaat - vahetatud.

Kellel veel soojaprobleeme siis liiga pikk makk võib soojenduskanalile surudes siibri liikumist takistada, ning kui mõni kolmest siibrist ei toimeta normaalselt siis peaks ennast ise süüdet ilma käivitamata sees hoides kalibreerima.
159 2.4 JTDm:
Pilt

AR 156 2.0 TS selespeed - Alfahoolik

#13
Külmad ilmad on toonud paar anomaaliat kaasa.

Korraliku külmaga starterit andes ei võta starterit taha või tuleb natuke oodata. Alguses mõtlesin, et solenoid külmunud, aga ilmselt mõni teine relee viivitab, sest tulesid tuhmimaks ei tõmba.

Selespeed vahetab vahest käiku järsult. Õrn kolks ja jõnksuga sidur ülesse. Eriti tuntav 1lt 2le vahetades.
159 2.4 JTDm:
Pilt
cron