Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#76
valmarv kirjutas:
urmask kirjutas:
valmarv kirjutas:See imelik hääl käivitamisel, oli see selline tugev lõgin või miski taoline hääl, ma sain omal pihustipuhastiga sellest peaaegu jagu. Külmade ilmadega tegi seda häält ainult.
Mis, kus ja kuidas? :) On selle kohta ehk veidi pilti anda või tead õpetust netist jagada?
Mingid riskid ka sellega?
See oli see vedelik, mis kütusepaaki valad, ma hetkel tootja nime ei mäleta, aga tühja paaki valasin aine ja umbes 40l kütust otsa. Kusjuures isegi tahmanäidu tõi allapoole :)
Liquimoly oli selle firmanimi

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#79
Vahe peal polegi pidanud autot remontima enam. Milline puhkus! Midagi ei kolise ka.

Külmaga ikka peab küünlaid 3x põletama, muidu ketrab 10s või rohkem v jääb ketrama, kuni tuleb hoiatus et radika temp on liiga kõrge ja bla bla bla.
-12 öö peale hommikul pidin põletama 3x, käivitama 3x. Kolmandal tõmbas käima. Iseloomustaks seda halva küttega või kütteseguga? Igal juhul vajas veidi aku toorest jõudu ja siis läks käima.

Esimene minut mootor teeb igasugu huvitavaid hääli, aga kui tööle läheb, töötab nagu uus. Kütusekulu ka normis ja salong saab suht kiirelt soojaks- maanteel 3-4 min, linnas veidi kauem (10-15 sõltuvalt liiklusest).

Nüüd otsin põhjust üks pikem teekond ette võtta, et filtrit puhtaks põletada :)
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#80
urmask kirjutas:Külmaga ikka peab küünlaid 3x põletama, muidu ketrab 10s või rohkem v jääb ketrama, kuni tuleb hoiatus et radika temp on liiga kõrge ja bla bla bla.
-12 öö peale hommikul pidin põletama 3x, käivitama 3x. Kolmandal tõmbas käima. Iseloomustaks seda halva küttega või kütteseguga? Igal juhul vajas veidi aku toorest jõudu ja siis läks käima.
See küll päris normaalne ei ole, mina andsin viimase -15ga ühe korra küünlaid ja läks käima 1-2 sekundilise vajutamisega.

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#81
Pigem panustaks halba küttesse - muidugi kui asi on stabiilselt selline, et alla 10 kraadi auto ei käivitu, siis võib olla ka küünlad või asjaolu, et mootor on hõre.

VÕIB muidugi olla ka see, et aku on tühi või küünalde ühendused poolvigased vms asi, mis soojema ilmaga tunda ei anna (ts@tegelikult ootab kah natuke külmemat ilma, et näha, mis toimub).
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#82
Kusjuures audil oli sama anomaalia, kui oli -10 või rohkem, pidin alati 2 v 3 korda küünlaid andma, kui aind 1x ja kohe starter, no ei lähe, 3x ja hüppas, olenemata temperatuurist. Võib-olla olid küünlad suremas, et selle 10sek ei jõudnud kõik veel kuumaks minna. Aga 3x ja kõik silindrid käisid.
Praegusel masinal nt ei lasegi üle 1x panna, olen proovinud, süüde välja ja sisse, siis spiraal ei süttigi.
Ma panustaks talvisele küttele. Võtsin nädal tagasi Tallinnas sadama juures Olerex? tanklast paagi täis, ja elus esimest korda oli hirm, et ei jõua paagiga mitte Haaparantassegi, tegin tankimise Oulus, siis oli vast 20% veel kütet paagis, käru küll järel, aga üle 10 kulu pole mu silmad varem näinud. Tõmbasin seal paagi täis ja järgmised 800km muretu. Ma ei tea, kas esimene talvine küte segatakse tanklas kohapeal rohke parafiniga valmis?
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#83
Mina tangin Statoilis ja ei ole kunagi probleemi olnud, samuti ei olnud Nestega. Olgu -10 või -30.

Antud juhul soovitan küll küünlad (ja ka aku) üle vaadata, kütus on meil eri tanklates ikka üsna sama. Minul vajas auto 10 sekundit käiamist siis kui eelsüüte osa üldse töökorras ei olnud. Seda -6 -7 juures. Sellega on see häda, et nende Alfade starter pidi üsna õrn detail olema ning nii põleb see lihtsalt maha.

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#84
See iseloom on autol olnud algusest peale. Eelsüüteküünlad on korras. Teiste kontrollimist ma ei mäleta, kas olen teinud. Aku on uus.
Kasutan Neste või Statoili kütust. Statoili omaga on mootori hääl veidi ilusam, kuid käivitumisel oli Neste oma parem.
Esimene ja teine põlematamine miinuskraadiga ja peale pikka seismist kestab autol ca 3-4s, kolmas ca 2-3s. Soojaga või sooja mootoriga ca 1s.

Külmalt, peale põletamist, käivitub ca 2-4 pöördega, olenevalt tujust.
Soojalt, peale põletamist ca 0,5-2 pöördega, põletamata 1-3 pöördega.

Hea meelega laseks auto kellegil, kes päriselt ka diisleid tunneb, üle vaadata. Jätaks auto tema kätte ja laseks 12h seismise järel hommikust käivitust proovida ja mootorit kuulata. Päris tõsiselt- mu auto teeb igasugu vahvaid hääli :D Nii külmalt kui ka soojalt :) Viimane "põrin" või "urin", nagu selgus, on lahtise logari ja tuule koostööl 40+km/h.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#85
Pildid on paar nädalat vanad. Nimelt käisin pesulas ja 5 päeva hiljem ei saanud enam uksi avatud. Ainult Tallinnas sõitnud auto ja mitte just meeletult palju..
IMG_20170129_140105.jpg
IMG_20170129_140105.jpg (158.43 KiB) Vaadatud 5064 korda
IMG_20170129_140045.jpg
IMG_20170129_140045.jpg (128.93 KiB) Vaadatud 5064 korda
IMG_20170129_140054.jpg
IMG_20170129_140054.jpg (137.59 KiB) Vaadatud 5064 korda
--
Urmas

Re: @296855km

#86
Täna käis auto profülaktilises kontrollis ja hoolduses :)
1) Pidurid said hooldatud ning enam ei krigise ja pidurdab jälle paremini. Üllatati mind infoga, et klotsid on erinevad (Y) Aga no kuna enne suve lähevad ilmselt kõik klotsid ja tagumised kettad vahetusse, siis pole praegu lugu. Vasakpoolne esipiduri andur remonditud, parempoolne vajab vahetust.
2) Puhastati esimesi turvavöid. Nimelt need vööd ei tõmmanud end sisse. Tuli välja, et vedrud olid juukseid täis :shh:
3) Reguleeriti tuled, taas kord (ma olen ses osas pedant, et lasen 2x aastas tulesid reguleerida, kuna auto põrub ja veermik ja rehvid kuluvad jne ning alati on natuke vaja sättida... :) ).
4) Kahjuks parempoolne logar ja põhjakate ei jõudnud kohale. Panen need alla siis koos õlivahetusega, mis ilmselt aprilli teises pooles ees ootab.

Ja siis diagnostikast (lisan ülevaatuspunkti raporti ka)
- amordid, vedrud korras
- heitgaasid normis
- dpf korras (86%, kuna pole pikka maanteesõitu jälle 2 ndl-t saanud), egr korras
- 300'000km tõttu ilmselt mootor veidi hõre, aga midagi tegemist ei vaja. Mingi hetk lasen kompressioonitesti teha, et näha, kaua veel iga järel on :)
IMG_20170309_171525_1.jpg
IMG_20170309_171525_1.jpg (208.57 KiB) Vaadatud 4876 korda
Järgmise asjana tahan suvekad alla panna- kahjuks ei jõudnud tegeleda velgede värvimisega. Jäävad siis mustad veel. Rehviostu osas ilmselt passin suveni, kui varakevade buumihinnad alla lastakse. Eelmise aasta suured remondid on viinud auto seisukorda, kus sellega saab ainult sõita! :)
Lisaks mõtlen ka raadiovõimendi vahetusele (see ca 150-200€ paraku) ja uuele lisapiduritulele (45€), kuna eelmise korpus läks pirne vahetades katki.

Pilot pakub nüüd asenduseks rendiautot, milleks on Giulietta QV 177kW. See on päris tore elamus, mis häält ja minekut üks 1.8 mootor oskab teha! Soovitan proovida ;)
Üllatavalt ei olnud mul enda autosse istudes tunnet, et mul on vana auto. Ilmselt, sest Giulietta ja minu diisel 159 iseloom on nii palju erinev. Kilovatte võiks muidugi minu 159'l rohkem olla.

Aga mõtlema pani küll, et milline järgmine auto saab olema. Korra mõtlesin, et võtaks 159 kõrvale (sest ma ei raatsi korras autot maha müüa... ) Pilotis müügil oleva 125KW Giulietta- linnas hea vurada ja oma 159'ga siis käiks tööl (maanteed pidi nüüd uus töö (Y)) ning ootaks, kuni Giulia sobivasse hinnaklassi jõuab.
17195546_10202738997313782_1063022716_o.jpg
17195546_10202738997313782_1063022716_o.jpg (233.13 KiB) Vaadatud 4876 korda
Viimati muutis urmask, 09 Mär 2017, 18:42, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#88
Tegin otsuse, et värvin oma veljed heledaks. Leidsin pakkuja, kes seda 150€ eest teeb.
Sellega seoses jäävad üle vanad suvehervid, mille võimekusega mina rahul pole, aga kes vihmase ilmaga kiirelt sõita ei taha, võib need ära osta :) Hind ehk 150€ ring.

Uue värviga hakkab velg välja nägema selline: http://www.ebay.ie/itm/201332404966

Vanad rehvid: http://tinypic.com/useralbum.php?ua=XAS ... h4l5k2TGxc
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#89
Kiiret nõu vaja. Millega tegu.

1)

ca 1700-2000 rpm peal imelik hääl, nagu mingi kumin.
Tuppa tuleb tinutamise hais v elektroonika kärsa hais.
Aku märk läks põlema.
Pakun, et genekas. u 2-3a tagasi juba korra genekat vahetatud, et mis asi see seda põhjustada võib?
Ilmselt pole sõidukõlbulik auto?!


2)
Ja siis teine asi. Mis see on ja miks seal peal õli on? Asub see Keskel kütusefiltri vastas, salongipoolses otsas.
IMG_20170331_201959.jpg
IMG_20170331_201959.jpg (106.08 KiB) Vaadatud 4666 korda
IMG_20170331_201956.jpg
IMG_20170331_201956.jpg (127.1 KiB) Vaadatud 4666 korda
IMG_20170331_201949.jpg
IMG_20170331_201949.jpg (126.14 KiB) Vaadatud 4666 korda
--
Urmas