1.9 jTDM 110kw sobiv kütusefitler?
#18Keegi targem teab, milline oleks õige valik kütusefiltri osas? Tundub, et need valikud ühele mootorile on päris laiad:
http://www.ladu24.ee/alfa+romeo-varuosa ... tusefilter
Ja kui tihti peaks vahetama- aastad ja/ või läbisõit?
http://www.ladu24.ee/alfa+romeo-varuosa ... tusefilter
Ja kui tihti peaks vahetama- aastad ja/ või läbisõit?
--
Urmas
Urmas
Re: Tali tuli
#19Midagi ei juhtu, ära põe !urmask kirjutas:Soovitati radikas kinni katta, et auto kiiremini soojaks läheks. Done!
Küsimus- kui lumi radika vahele läheb, sulab ja öösel jäätub, kas on ohtu, et radikas katki jäätub?
Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask
#20Panen oma auto teemasse ka märgi maha. 272700km pealt sai kütusefilter vahetatud.
Põhjus seal: http://foorum.alfaromeoklubi.ee/viewtop ... 40&t=20233
Selle lehe järgi välp on 30'000km, http://www.alfamen.com.au/service-schedules/alfa-159/
Ma endale panen meeldetuletuse iga 20'000km või 2 a peale. 40-50€ filtri hind.
Põhjus seal: http://foorum.alfaromeoklubi.ee/viewtop ... 40&t=20233
Selle lehe järgi välp on 30'000km, http://www.alfamen.com.au/service-schedules/alfa-159/
Ma endale panen meeldetuletuse iga 20'000km või 2 a peale. 40-50€ filtri hind.
--
Urmas
Urmas
Universaalsed porilapid ootavad, aga...
#21Laiskus on ikka üks jube asi Äkki see nv lähen garaaži ja meisterdan need külge (kui need viisakalt sobivad).
Seni on auto 15 km järel linna teedel selline:
Seni on auto 15 km järel linna teedel selline:
--
Urmas
Urmas
272'800 profülaktiline kontroll ja hooldus
#22Täna käis mu autu hoolduses ja sel korral Pilotis. Nende kompetents ja suhtumine on ikkagi üle prahi. Udu vist ei aeta, antakse hüva nõu ja ei kiputa tegema töid, mida teha pole vaja.
Eriti meeldis mulle nende lugulaul sellest, kui hea mu auto oma vanuse kohta on. Mootor teeb head häält ja vigu ei tohiks olla.
Täna siis tehti järgnevat
1) Ajastuse kontroll - paigas, boost korrektne
2) Eelsüüteküünlad korras. Seotud teema.
3) Aku pekkis, vaja uut
4) Generaator korras
5) Kliimapump oli tühi, täidetud, korras. Seotud teema.
6) Sihin mootori all on seotud roolivõimuga, võim korras. Seotud teemas täpsemalt.
Sellise tunnihinnaga, 29€, võib seal kord kuus käia Kui nad vaid nii kaugel ei oleks...
Ilmselt enda esimese õlivahetuse teen ka seal. Lihtsalt selle pärast, et meeldib.
Nagu väike laps olen rõõmus pisiasjade üle.. Rõõm.
Karol Ahja teenindas mind täna. Võimalusel jätkakski ainult temaga.
Eriti meeldis mulle nende lugulaul sellest, kui hea mu auto oma vanuse kohta on. Mootor teeb head häält ja vigu ei tohiks olla.
Täna siis tehti järgnevat
1) Ajastuse kontroll - paigas, boost korrektne
2) Eelsüüteküünlad korras. Seotud teema.
3) Aku pekkis, vaja uut
4) Generaator korras
5) Kliimapump oli tühi, täidetud, korras. Seotud teema.
6) Sihin mootori all on seotud roolivõimuga, võim korras. Seotud teemas täpsemalt.
Sellise tunnihinnaga, 29€, võib seal kord kuus käia Kui nad vaid nii kaugel ei oleks...
Ilmselt enda esimese õlivahetuse teen ka seal. Lihtsalt selle pärast, et meeldib.
Nagu väike laps olen rõõmus pisiasjade üle.. Rõõm.
Karol Ahja teenindas mind täna. Võimalusel jätkakski ainult temaga.
--
Urmas
Urmas
272'800
#23Tegin täna autole nipet näpet pisiremonti.
Esiteks panin ajutise lahendusega kinni vasaku esimese rattakoopa. Siis parandasin tagaistme käetoe all peidus oleva avause pagassi. Parandasin vilkuva parktule pesa. Puhastasin mootoriruumi, hooldasin hinged ja tihendid jms talve jaoks vajalik. Pagassi tegin korda.
Remonttöödest tegin pilte ka, aga vast ei hakka neid panema siia
Tudeerisin põhjakatte ja koobaste seisu. Esimene vasak vajab kindlasti vahetust, põhjakate veel kannatab, aga võiks vahetada. Viimase ajutiste kinnituste tõttu ei hakanud ka esimest kaitserauda maha kiskuma, et esituld kätte saada, et oma piinlikult sinna kukutatud kahte parktulepirni välja võtta
Tahtsin toonikilega armatuuris neid liigsäravaid esitulede ja märguandetulede valgustusi tuhmimaks teha, aga ei leidnud lihtsat viisi. Vaja ikkagi täiesti lahti kiskuda ja siis see töö ära teha. Mõtlen sellele, uurin netist juhendeid ja siis vast võtan ette.
Nimelt öösiti on vastikult häiriv, kui need parktulede ja kaugtulede pirnid vastu siravad.
Vaatasin esimest korda ka varuratta üle ja leidsin selle alt igasugu pudinat:
Esiteks panin ajutise lahendusega kinni vasaku esimese rattakoopa. Siis parandasin tagaistme käetoe all peidus oleva avause pagassi. Parandasin vilkuva parktule pesa. Puhastasin mootoriruumi, hooldasin hinged ja tihendid jms talve jaoks vajalik. Pagassi tegin korda.
Remonttöödest tegin pilte ka, aga vast ei hakka neid panema siia
Tudeerisin põhjakatte ja koobaste seisu. Esimene vasak vajab kindlasti vahetust, põhjakate veel kannatab, aga võiks vahetada. Viimase ajutiste kinnituste tõttu ei hakanud ka esimest kaitserauda maha kiskuma, et esituld kätte saada, et oma piinlikult sinna kukutatud kahte parktulepirni välja võtta
Tahtsin toonikilega armatuuris neid liigsäravaid esitulede ja märguandetulede valgustusi tuhmimaks teha, aga ei leidnud lihtsat viisi. Vaja ikkagi täiesti lahti kiskuda ja siis see töö ära teha. Mõtlen sellele, uurin netist juhendeid ja siis vast võtan ette.
Nimelt öösiti on vastikult häiriv, kui need parktulede ja kaugtulede pirnid vastu siravad.
Vaatasin esimest korda ka varuratta üle ja leidsin selle alt igasugu pudinat:
--
Urmas
Urmas
Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask
#24Ja teinekord otsid ja otsid, mis krt see klõbiseb sõites
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar
Esiklaasi vahetus @273500km
#25Täna pandi autole uus esiklaas, kuna eelmine oli veidi praak. Nimelt eelmine klaas "siras" vastu,
kui päike paistis või vihmane või öö oli.
kui päike paistis või vihmane või öö oli.
--
Urmas
Urmas
@274313km, 13.02.2016
#26Auto vajas 0,45l jahutusvedelikku juurde.
Õlitase on normis, kontrollisin u 80°C kraadise temp juures. Teen uue kontrolli homme külma mootoriga.
Õli tundus normis nagu 7300km sõitnud õli ikka. Mootor ja auto töötavad normaalselt, sooja puhub ka normaalselt. Loiku auto all pole, mootor kuiv.
Viimane kontroll tosoolile oli ca 273'000km pealt, kui uus termostaat sai pandud.
Õlitase on normis, kontrollisin u 80°C kraadise temp juures. Teen uue kontrolli homme külma mootoriga.
Õli tundus normis nagu 7300km sõitnud õli ikka. Mootor ja auto töötavad normaalselt, sooja puhub ka normaalselt. Loiku auto all pole, mootor kuiv.
Viimane kontroll tosoolile oli ca 273'000km pealt, kui uus termostaat sai pandud.
--
Urmas
Urmas
@274700km ? (täpsustan veel)
#27Jahutsuvedelikku ei ole vaja juurde valada, kuigi väike langus on olnud. Põhjust ei oska veel arvata. Õli korras.
Lähitulepirn on läbi, ilmselt. Ostan uue ja asi klaar. Mis on veider, on asjaolu, et kui parktulepirn ei tööta, siis auto arvuti karjub kogu aeg ja käib pinda nagu uni- no ei anna rahu- vahetagu ma ära. Lähitulepirni avastasin eesseisva auto peegelduse järgi- arvuti on vait.
Oh well.. eks poodi uue pirni järele
Jahutusvedeliku asi teeb muidugi murelikuks.
Lähitulepirn on läbi, ilmselt. Ostan uue ja asi klaar. Mis on veider, on asjaolu, et kui parktulepirn ei tööta, siis auto arvuti karjub kogu aeg ja käib pinda nagu uni- no ei anna rahu- vahetagu ma ära. Lähitulepirni avastasin eesseisva auto peegelduse järgi- arvuti on vait.
Oh well.. eks poodi uue pirni järele
Jahutusvedeliku asi teeb muidugi murelikuks.
--
Urmas
Urmas
@275'163km, 15.03.2016
#28Niih! @275'163km, 15.03.2016
Viisin teisip. auto Pilotisse õlivahetusse ja lasin veermikukontrolli teha. Lisaks filtrid, kuna eelmise omaniku juttu arvestades oli juba aeg. Tolmab ja värki ka ning läksin suts varem. Lasin sisepuhastuse ka teha- üks tegemine.
Õli pandi Motul 8100 ECO-Clean 5W-30. Muude tööde tulemus siis selline, et rooliots veidi logiseb, ei midagi hullu ja alumised õõtsad lähevad vahetusse.. rõve 600€. Jube.. see selleks. Väike mure. Miks?
Õhufilter
Nimelt tuli välja, et õhufiltrit pole vahetatud juba... liiiga kaua. Pildid räägivad rohkem, kui 1000 sõna. Õlileke
Teine asi- avastati õlileke. Minu teada ostes seda polnud, PIlot ise ju vaatas ka üle. Järgmine nädal koos õõtsavahetusega pestakse mootor puhtaks ja siis sõidab ja vaatab, kust veel lekib.
Loodan, et ei ole midagi väga hullu. Turbo ka veidi lekib, kuid on lootus, et see katkine õhufilter ei ole liialt kurja teinud.
Oh jah... usaldasin eelmist ostjat seda võrd palju + Piloti ülevaatus, et ei teinud endale tavapäraseks saanud kõik filtrid+õlivahetus praktikat autot ostes läbi. Loodame parimat.
Lisada tahan, et sisepuhastuse kvaliteedi osas olen pettunud. 32€ ja tulemus on sama, mida ise Statoili tolmuimeja ja kuiva lapiga teeks. Ootasin enamat. Mul töö kõrval autopesula teeb sama raha eest sise- ja välispesu + klaasid + võtab kohviplekid ära. Tühiasi vast, aga eks ma küsin üle, et mida see sisepuhastus Pilotis tegelikult tähendab.
Viisin teisip. auto Pilotisse õlivahetusse ja lasin veermikukontrolli teha. Lisaks filtrid, kuna eelmise omaniku juttu arvestades oli juba aeg. Tolmab ja värki ka ning läksin suts varem. Lasin sisepuhastuse ka teha- üks tegemine.
Õli pandi Motul 8100 ECO-Clean 5W-30. Muude tööde tulemus siis selline, et rooliots veidi logiseb, ei midagi hullu ja alumised õõtsad lähevad vahetusse.. rõve 600€. Jube.. see selleks. Väike mure. Miks?
Õhufilter
Nimelt tuli välja, et õhufiltrit pole vahetatud juba... liiiga kaua. Pildid räägivad rohkem, kui 1000 sõna. Õlileke
Teine asi- avastati õlileke. Minu teada ostes seda polnud, PIlot ise ju vaatas ka üle. Järgmine nädal koos õõtsavahetusega pestakse mootor puhtaks ja siis sõidab ja vaatab, kust veel lekib.
Loodan, et ei ole midagi väga hullu. Turbo ka veidi lekib, kuid on lootus, et see katkine õhufilter ei ole liialt kurja teinud.
Oh jah... usaldasin eelmist ostjat seda võrd palju + Piloti ülevaatus, et ei teinud endale tavapäraseks saanud kõik filtrid+õlivahetus praktikat autot ostes läbi. Loodame parimat.
Lisada tahan, et sisepuhastuse kvaliteedi osas olen pettunud. 32€ ja tulemus on sama, mida ise Statoili tolmuimeja ja kuiva lapiga teeks. Ootasin enamat. Mul töö kõrval autopesula teeb sama raha eest sise- ja välispesu + klaasid + võtab kohviplekid ära. Tühiasi vast, aga eks ma küsin üle, et mida see sisepuhastus Pilotis tegelikult tähendab.
Viimati muutis urmask, 03 Mai 2016, 23:39, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas
Urmas
@275'450km, 23.03.2016
#29Sai nüüd alumise õõtshoobad vahetatud. Töö käis kergelt, midagi ära ei pidanud lõhkuma. Tööraha Pilotis minu auto vanusega masinatele on soodne, 32€/h, seega tööraha väga hull polegi, aga nood õõtsad on küll jube kallid.. ligi 300€ tükist. Jube.. lihtsalt jube... Mis siis, et autot ostes ma seda teadsin, ikkagi jube (või ma olen lihtsalt loll).
Mootori pesu tehti ka (alumisele osale). Nüüd käin vahe peal Tartus suvevelgedel järel ja siis järgmine nädal saab u 500km läbisõiduga tagasi minna mootori pealt õlilekkeid otsima.
Kõige mittetoredam kogu asja juures oli Piloti poolt öeldud lause, et ega üle 300'000km sõitnud 159'id väga neil ei näegi, et need.. surevad enne ära. Tore teada, et ma hobiautoga sõidan 1.9 diisel... isegi mp3'e ei mängi.
Aga muidu on auto tore küll, jep.
Mootori pesu tehti ka (alumisele osale). Nüüd käin vahe peal Tartus suvevelgedel järel ja siis järgmine nädal saab u 500km läbisõiduga tagasi minna mootori pealt õlilekkeid otsima.
Kõige mittetoredam kogu asja juures oli Piloti poolt öeldud lause, et ega üle 300'000km sõitnud 159'id väga neil ei näegi, et need.. surevad enne ära. Tore teada, et ma hobiautoga sõidan 1.9 diisel... isegi mp3'e ei mängi.
Aga muidu on auto tore küll, jep.
--
Urmas
Urmas
Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask
#30See tuli ka meelde, et õõstad vahetatud, sillastend tehtud, aga rool hoiab ikka veidi vasakule.
See oli nii juba enne tõõtsade vahetust ja tekkis siis kui auto novembris sillastendis käis. Tollal öeldi, et ilmselt vajab midagi vahetust (vihjati õõtsadele) või siis mina arvan, et rooli ei osatud paika panna.
Auto sõidab otse, kui rooli ei hoia, sellega muret ei ole, kuid kui rool sirgeks keerata, siis auto tahab kraavi poole minna. Kui rooli hoida veidi vasakule, siis sõidab otse ja muret pole, rooli võib ka lahti lasta.
Ideid?
See oli nii juba enne tõõtsade vahetust ja tekkis siis kui auto novembris sillastendis käis. Tollal öeldi, et ilmselt vajab midagi vahetust (vihjati õõtsadele) või siis mina arvan, et rooli ei osatud paika panna.
Auto sõidab otse, kui rooli ei hoia, sellega muret ei ole, kuid kui rool sirgeks keerata, siis auto tahab kraavi poole minna. Kui rooli hoida veidi vasakule, siis sõidab otse ja muret pole, rooli võib ka lahti lasta.
Ideid?
--
Urmas
Urmas