Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#33
Olin ka alles sellise probleemi ees oma 147 ga. Lõppes asi nii et kokku oli vaja 3 korda silda regullida või oli isegi 4.
Kuigi sai esimesel korral pandud täpselt aparaadi järgi paika ,aga ikka jäi rool viltu peale.
Lõppes teema sellega et tuli pisut sillaregullli näitajatest mööda panna ja siis sai otseks.
Ala katseeksitusel pisut keerata ja sõitma ja nii sain paika.
Täna sellest ca 2.5 kuud möödas siiani kõik paigas, ei kisu kumbalegi poolele ja rehvid ka ok.

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#35
Õli ikkagi jookseb ja korralikult. Hetke teadmine, et nukkvõllikoja ja plikikaane vaheline tihend, õli sissevalamis jala tihend, vaakumpumba tihend, turbo, õlivarda tihend.

Pilto esmane hinnang, et nukkvõlli koja ja plokikaane vaheline tihendit ära vahetada on vaja nukad maha võtta ja see tähendab uut hammasrihma komplekti, veepump, pihusti tihendid jne. Turboga ei ole ka muud teha kui lasta kuskil ära taastada või siis uus/ taastatud osta.

Et noh.. ootan hinda. Seda kõike ma ei oodanud ja veidi tõmbas kõhedaks- just sai ca 1000€ auto alla pandud. Tänaseks kokku siis ca 2000€, auto ostetud 4000€ eest.
Viimati muutis urmask, 29 Mär 2016, 15:14, muudetud 1 kord kokku.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#37
:thumbdown:

kui tihendid üles loed, siis märkad ühte ühisnimetajat- kõik loetud tihendid viitavad liiga suurele õlisurvele. Enne, kui midagi vahetama hakata tuleks õlisurved ära mõõta (külma mootoriga 4,midagi, sooja mootoriga 1-2 või veidi peale).

Võib juhtuda, et Sul on lihtsalt tagasisurveklapp kinni (külma mootoriga surve kuskil 6 ringis) ning kui see korras on, siis kaob leke ära (tegelikult ei ole mootori tihendid mõeldud taluma üle 6 at survet)
kõige kehvemal juhul on Sul surve karteris (mis toob kaasa õlivardatihendi lekke - üldiselt ei ole tegemist kohaga, mis just naljalt lekkima hakkab)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#38
Kõlab loogiliselt. Samas on masin 275'000km sõitnud (spidoka järgi) ning eelmiste õlivahetuste tsükkel ja õli tüüp on täielikult teadmata. Vaatan õhtul korra hooldusrammatusse, mis seal itaalia keeles kirjas on, kuid ma ei välistaks varianti, et sitt õli on lihtsalt tihendid pekki keeranud.

Ja no muidugi külma mootoriga ja vahetamataõliga pedaali kuritarvitamine jms-d jutud.

Täna Pilotis anti juba mõista, et suvel 159 järglane müüki tulemas ja on variant, et see tuleks igakuiselt mulle soodsam :D

Panevad siin kurjad mõtted pähe sedasi. Aga autole siiski pai, sest pole kordagi teele jätnud ja sõiduomadustelt ja disainilt on ikkagi priima masin!
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#39
mrt kirjutas:Vaheta kõigepealt klapikambrikaane tihend ära, see on tavaline koht kust õli jooksma hakkab.
Nimekiri, mida kirjutasin, on saadud sedasi, et masin käis mootoripesus, seejärel sai ca 500-600km sõitu, millest ca 375km on maanteesõit ja siis vaadati üle, kust täpselt see õli tilgub.
--
Urmas

Iga-aastane kevadpesu:

#40
- põhjalik välipesu + pigieemaldus
- esimese grilli pesemine soolast (oli teine juba roheline)
- uksepiitade pigipesu
- uksekäepidemete keemiline (lähevad jube kiirelt mustaks teised)
- jalamattide märgpesu
- salongi puhastus + lapid jms jutud hulgas
- talvevelgede pesu, et soolavabalt hoiustada saaks

Näeb siis auto praegu selline välja. Must velg ei ole väga lemmik siiski, hõbedasele liiga palju ei sobi. Võimalik, et tume toonklaas teeks selle ilusamaks. Seepärast ma ka otsin uusi velgi ja heledaid- võin 1-1le vahetuse teha või koos kompensatsiooniga ;)

IMG_20160331_173359.jpg
Värskelt pesust tulnud
IMG_20160331_173359.jpg (143.91 KiB) Vaadatud 6092 korda
Porilapid tuleb ikka seotada. Saan aru, et 65€ on veidi palju plastiktüki eest, kuid kuna selle puudumise tõttu auto küljed ja sh ukselingid mustaks lähevad ja omakorda sisemised ukse käepidemed, mis on riidest, siis pean neid u iga 1-2 kuu tagant keemilises pesema.. :) Odavam oleks porilapid panna :D

Hetkel siis selline:
IMG_20160331_173450.jpg
pestus käepide
IMG_20160331_173450.jpg (98.87 KiB) Vaadatud 6092 korda

Ja talvesoolade ja jää tulemus on ka näha. Sügisel seda polnud.
IMG_20160331_173319.jpg
kooruv chrome
IMG_20160331_173319.jpg (147.33 KiB) Vaadatud 6090 korda
Viimati muutis urmask, 31 Mär 2016, 21:11, muudetud 6 korda kokku.
--
Urmas

Re: Alfa Romeo 159 1.9jtdm 110kw | urmask

#41
Käisin autole kiire ringi ka peale ja vaatasin kere üle. Siit-sealt vajaks nokitsemist. Ideid, kus v kuidas saaks seda teha ilma, et peaks terve auto üle värvima?

Tagakapotil on mõlk, ei roosteta, veel. Tundub, et kaitsekiht terve
Pilt
Esikapott irvitab- kuidas korda saada?
Pilt
Murettekitavad on need täkked kapotil, kardan, et võib roostetama hakata.
Pilt
Esibampril värvikahjustus (tühiasi tglt)
Pilt
Siin-seal on sellelaadseid kriime:
Pilt
--
Urmas

277777km @26.04.2016

#45
Selline ilus pilt autost siis :)
13090684_10201487348063333_1931762266_o.jpg
13090684_10201487348063333_1931762266_o.jpg (39.97 KiB) Vaadatud 5982 korda
Aga veidi sisulisemalt ka.

1) Veermik
Vahetati alumised õõtsad, nüüd esimene parem ots kääksub. Peab jälle näitama minema, et aru saada, milles asi. Peale ca 2000km pole ära kadunud

2) Mootor ja õlileke
No ei vähene õlitase mootoris. Ma ise arvan, et pole siin kriitilist midagi.
Pilotist tuli ilma turbota pakkumine ca 1500€, mis sisaldab rihmakomplekti, õli, jne + 12h tööd. Nemad annavad garantii ainult tervikkomplektile. TRK oleks nõus hindama, mis vajab vahetust, mis mitte, saaks soodsamalt, kuid komplekt vahab lõpuks vahetust ikka.

Alustuseks ootan vähemalt järgmise õlivahetuseni, kuid lõplik otsus tuleb hiljemalt rihmavahetusega, mida ilmselt järgm. aasta enne talve võiks ära teha, et saaks ikka korralikult agu anda.

3) Turbo
Lekib, kuid vahetusega ma veel venitan. Ilmselt tahan ikka korda teha, ca 500€.

4) Helisüsteem
Vahe peal on pandud autole tagumistesse ustesse samasugused kõlarid, nagu on esimestes, Tümakas on veidi parem. Üldiselt ongi hea heli, kui CD pealt kuulata, raadioantenn vajab ikkagi nokitsemist. Viimane on mul ka uus, 2008 aasta masina antenn koos GPS antenniga ja võimendiga, kuid selle vahetus on ca 4-5h tööd. Loodan, et sobib mu masinale. Kaalun Androidi makki, kui olen 2-3 punkti endale selgeks teinud. Siis oleks nagu põhjust ka juba.

5) Velg+rehv
Alla pandud velgedega hakkan harjuma, kuigi ikkagi otsin vahetust heledate vastu või siis enne uut hooaega lasen ilusti üle lakkuda ja heledaks värvida. Rehv on suht vilets siiski. Kuiva ilmaga ok, aga märjaga on alajuhitav ja suuremea vihmaga küllaltki ebamugav. Uuel aastal uus premiumklassi rehv alla. See aasta ei viitsi rabeleda.

Kokkuvõtteks on tegemist siiski 1.9 diisliga. Kui isegi kiibistaks ära (peale 2 ja 3 töid), siis on ikkagi riidest sisu, ilma suuremate lisadeta, auto. Müüa ka ei raatsi, sest nende hinnad on ju täiesti olematud. Teen kõik tööd ära, panen 2000€ alla, auto tehniliselt nagu uus, no ei tõuse hind 2000€ :D Hetkel on auto peale läinud 4000€(ost)+2500€ e kokku ca 6500 tükki eurosid.

Ennast ikka isutab automaatkast, poolnahksisu, täislisad ja lõbusam värvivalik. Tumesinine v punane Tbi Ti oleks ilmselt hea eputrilla valik ;)

Ei teagi, mis teha. Hetkel sõidan, naudin head disaini, vaikset salongi, mitte tossava diisli lörinat ja ümbritsevate inimeste küsimusi: "Noh, kuidas Alfa on, laguneb palju?" Aus vastus on, et vanu autosid ikka tuleb siit-sealt remontida, kuid kui remondin, siis teen seda armastusega.

Minu Alfal pole neid lollakaid vigu, mis mul IGAL EELNEVAL AUTOL on olnud.

Nauding.
--
Urmas