1. leht 3-st

Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 27 Apr 2016, 19:23
Postitas priit
Kõik sai alguse ühel pühapäeval. Õigemini juba natuke varem, kui olime tuttavaga õhtuti arutlenud huvitavate autode teemal. Nimelt olin viimased poolteist aastat sõitnud igapäevaselt Ford Mondeoga, mis osteti samuti hetke emotsioonist – 2002 aasta auto aga läbisõit kõigest 130k. Ja oli õige läbisõit. Diisel ja automaat- nagu üks igapäevane auto peab olema. Aga lihtsalt kohutavalt igav.

Nii võtsin pühapäeval jälle auto24 ette ja seekord jõudsime mõttega BMWde ja Saabide kõrvalt Alfadeni. Tingimuseks oli diisel, automaatkast, universaalkere. Kuna olin varem põgusalt kokku puutunud mudeliga 159 siis sihiks sai võetud just see. Ette jäid esialgu kaks autot 1,9 ja 2,4 mootoriga. Mõlemad Tartus. Mainin siin et ise elan Tallinna küljeall.

Kogu õhtu uuritud erinevaid selle mudeli probleeme, tugevaid ja nõrkasid kohti, helistasin esmaspäeva hommikul 1,9 omanikule Tartusse. Oli plaan teha ring Tallinn – Tapa – Rakvere – Tartu – Tallinn. Jõudnud Rakverre tegin kontrollkõne – esmaspäeval kohtuda siiski ei õnnestunud ning Tartus jäi käimata. Selle auto ja tema omanikuga kohtuda tundus peale mitmepäevast kontrollkõnede tegemist äärmiselt keeruline. Müügikuulutuse napp sisu aga üsna siledad pildid ei lubanud alla anda. Jõudsime kokkuleppele neljapäeva osas. Väga ettevaatlikuks tegi auto soodne hind ning 4 omanikuvahetust eelmisel aastal.

Uurisin ka müügis oleva 2,4 kohta. Auto oli sama mis aastal 2012 leidis kajastamist Autolehes. Kuna üheks võimaluseks oli vahetus siis tundus see mõnel hetkel hea valikuna. Omaniku käest sain ka palju lisainfot konkreetse keremudeli kohta üldiselt. Vestlesime telefonis 25 minutit. Ka temaga pidime kohtuma neljapäeval.
Vahepeal tekkis müüki veel üks 1,9, pisut kallim kuid veel siledamate piltidega. Kuid lähemalt uurides selgus et sellel ei ole püsikiiruse hoidjat mis oli minu jaoks siiski oluline. Omanikul jutt jooksis ja Alfa kui automark sai palju kiidusõnu.

Neljapäeva hommik, kell läheneb 11le. 1,9 osas on veidi varem saavutatud mingi kokkulepe pealelõuna osas. 2,4 omanik aga sõidab pealelõunal just Tallinna. Mõeldud tehtud, kohtume Tartu bussijaamas 14.30.
Kiirelt kaasa arvuti ja OBDII skänner mille olin kunagi soetanud BMW tarvis ning Tartu bussile. Luxekspress ja äriklassi või „lounge“ istekoht muutsid selle seikluse alguse nauditavaks. Bussis uurisin ka välja, et jutuks olnud OBD skänner peaks ka uuemaid Alfasid VIST lugema.
Tartus ootas 2,4 mind nagu kokku lepitud. Aga.. Artkilist Autolehes on saanud mööda 4 aaastat. Iga samm autole lähemale kinnitab et „kõik mis liigub see kulub“. Auto on väljast silmnähtavalt väsinum kui korduvalt loetud artiklis. Kahjustused katusel ja tagatiival hakkavad muutma ebakindlaks. Lubatakse prooviringile, seest on auto viisakas. Vaid kulunud rool riivab silma. Sillad on vaiksed, midagi ei kolise ega nagise. Kast vahetab, mootor liigutab viisakalt- tehnika tundub laitmatus korras.
Peatume ja otsustame vaadata mida näitab kaasa võetud OBD skänner. Ühendame juhtme, midagi ei juhtu. Siis saab seade ühendust, loeme veakoode, kõik on korras. Vaatame veel veidi aparaadis ringi. Et näha „live“ andmeid proovin mootorit käivitada – auto ei käivitu. Võti on lukus kinni, „Start“ nupp ei tee enam päris seda mida peaks. Ühendan aparaadi lahti ja laseme autol järele mõelda. Mõne aja möödudes laseb auto võtme lahti. Uuesti proovides on endine töökord taastunud. Ohkan kergendatult, samas tean nüüd, et tõesti info Alfa ajust saab sellega kätte.
Sõidan veel pisut ning üks asi ei ole muutunud – Alfa tuleb saada. Küll aga ei kaalu konkreetse auto puhul väsinud välimust ülesse laitmatu tehniline seis ja ohtralt lisavarustust.

Kontrollkõne 1,9 omanikule – taas ei ole kindel kas üldse seda autot näeb. Ootan tunnikese ning saame kohtumise kokku lepitud. Legendaarses kesklinna Statoilis. Auto veereb hoogsalt parkimiskohale. Siledat välimust ei paista - auto on lihtsalt nii must. Paar ringi ümber auto, suuremaid kahjustusi peale ühe esimese nurga kehva paranduse ei paista – sinna olevat parklas keegi tagurdanud ja jalga lasknud. Kapotialune on määrdunud kuid suuremaid lekkeid kusagil ei paista. Anomaaliaid mootori töös kõrva järgi samuti ei esine. Muuseas kinnitame korrektselt eelnevalt lahti olnud mootorikatte. Istun autosse, seal tundub kõik nagu kuulutuse piltidel kuid, käigukangi nupp on lootusetult lõhutud. Saan kiired juhised kuidas sellega on üldse võimalik kangi asendit muuta. Teine asi mis jääb silma on puuduolev kapoti avamise hoob, selle asemel irvitab kusagilt avausest välja trossi ots – oi kui inetu. Samuti on auto seest keskmisest räpasem, minu kriteeriumide järgi.
Autol on tahmafiltri probleem, seda teadsin juba varem. Seega põlev mootorituli oli teada. Suundume prooviringile, kuulutatud vaiksed sillad siiski ei ole nii vaiksed- esisillas midagi koliseb. Kuid auto liigub hästi, ütleks et paremini kui varem proovitud 2,4. Siin peab olema ettevaatlik kuna Alfa spidomeetril on kiirus 80km/h umbes samas piirkonnas nagu „normaalsetel“ autodel 40-50 km/h.

Esmamulje ei ole halb, teeme peatuse ja proovime kas saame ka sellele autole skänneriga ligi. Kustutame DPF filtri teate et näha kas sütib kohe uuesti. See auto läheb ka käima skänner küljes ja nii näeb ka „live“ andmeid. Seiskame auto, ühendame seadme lahti.. no nii mis siis nüüd. Mootorituli on kustus kuid põlevad kõik ABS ja teised abimeeste tuled, tahhomeeter ei tööta. Auto uuesti seisma kuid, võti on lukus kinni. Auto enam ei käivitu. Omanik muutub ärevaks. See Alfa tahtis tehtust pisut kauem puhata kuid lõpuks laseb võtme lahti ning hakkab toimima nagu varem. Mootorituli on kustus. Sõidame pikema ringi ümber Tartu. Teen ettepaneku külastada ülevaatuspunkti, et lasta seal teadjatel autole pilk peale visata. Nüüd sõidu käigus näpin konditsioneeri nuppe- mingil pöördel teeb salongiventilaator vaikselt kui aimatavalt mitte kõige paremat häält. Suundume Sepa (vist?) ülevaatuspunkti kus ollakse üllatunud (positiivselt) millist autot saavad kontrollida. Avatakse uks ja hakkan sisse sõitma kuni.. kolina ja raginaga jääme kinni ülevaatuspunkti kanali äärtes olevatele metallist rantidele. Silme ette kangastub pilt – karter katki, õli väljas, roolilatt puru.. Tagurdan aeglaselt tagasi välja. Omanik on näost tulipunane, eks ma isegi.
Mõlemad autost välja, põlv maha ja lootmas parimat. Kõik on terve, kraapisime vaid all olevat tala. Kuid üks on selge, selles ülevaatuspunktis pole midagi teha – sinna Alfa sisse ei saa. Kiirelt leiame uue koha, kus vaadatakse auto üle. Punkti aparatuur suuremaid puuduseid ei näita. Vaid esisilla suured alumised puksid on läbi, ning mootorist immitseb kusagilt eestpoolt õli, mitte palju.

Siiski teen oma hinnapakkumise ning ootamatult jõuame kokkuleppele. Suundume dokumentide järele. Maja ees oodates avastan.. puudu on pagasi kate. Omanikul seda ei ole, ju on jäänud mõne eelneva kuue omaniku valdusesse. Lepin, sõidame Lõunakeskusesse pangaautomaadi juurde. Sätin peeglit ning äkki märkan- puudu on ka tagumised peatoed. Ka neid omanikul ei ole. Hakkan mõtlema kuidas saaks ostust loobuda. Liiga palju on saanud nimekirja puuduvaid detaile. Müüja pakub hinnas veel korrektuuri- olgu, nüüd on juba patt see auto maha jätta. Sõlmime ostu-müügi ja läheme sõpradena lahku.
Samas kõrval pesen auto Statoilis puhtaks. Pesulast väljas ust avades kumab juba pea sama Alfa kui müügikuulutuses. Ohkan taas, kergendatult. Auto tangitud ja teel pealinna poole. Kohe peale Tartu silti kaob autol jõud. Mootor läheb „hädarežiimi“. Pingutan aegamisi 90ni ja panen peale püsika ning püüan hetkeks unustada kõik mis on katki ja puudu. Mind valdab üldine rahulolu. Hämardudes kumavad 159 armatuurituled.

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 27 Apr 2016, 20:31
Postitas Slicer
Hea lugemine :thumbup:
Hädareziim - tähendas siis DPF filtri tule süttmist?

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 27 Apr 2016, 22:02
Postitas urmask
Hea lugemine tõesti. Õnne Alfa puhul!
Selgita palun seda lauset:
Siin peab olema ettevaatlik kuna Alfa spidomeetril on kiirus 80km/h umbes samas piirkonnas nagu „normaalsetel“ autodel 40-50 km/h.
Ja kas neid pilte ka saab?

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 27 Apr 2016, 23:11
Postitas priit
"Hädarežiim" ehk tavalisele DPF veale tekkis juurde veel teine DPF viga mille tulemusena ma usun et äkki aju poolt võeti mootorilt ära igasugune jõud ja kiirendamisvõime- et mootorit säästa. Seda hingeelu nii täpselt ei tea aga tänaseks on probleem kõrvaldatud. DPF tuld kui sellist ei täheldanud. Ainus tuli mis tal süttib on vist mootori vea tuli?

Küll saab pilte ka.

Ja spidomeetri skaala jaotise vahet pidasin silmas. Võta kõrvale suvaline sakslane, 110-120 on tavaliselt umbes kella 12s. Alfal on seal juba 170.

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 28 Apr 2016, 08:52
Postitas ts
hea jutustus... toob palju mälestusi :mrgreen:

spidomeetriga peab veidi harjuma tõepoolest (kui 156 ostsin, siis läks pikalt enne, kui harjusin ära, et "normaalne" 50 postsioon on tegelikult 110 )

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 28 Apr 2016, 09:31
Postitas urmask
Kas te siis sõitsite mõlemad +50km/h lubatud piiridest? :D

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 28 Apr 2016, 09:38
Postitas ts
:roll:

[Offtopic]

esimesel päeval 156-ga tammsaare teele, teise käiguga gaasi, kolmandaga samuti ja kui ülejäänud autod väga jalgu hakkasid jääma, siis keskendusin numrbitele, m itte seieri asukohale... rsk oli 40 üle jah

esimese 164-ga sama lugu testsõidul (enne liikusin 1,3 corollaga)-> kolmanda käiguga kurvi taksopargi ristmikul normaalse gaasiandmisega-> 80 km/h enne, kui spidomeetrit taipasin vaadata

155WB-ga esimest korda harjumuspäraselt tammsaare teelt üles ja pärnu maanteele üle kolme sõidurea harjumuspäraselt teise käiguga-> 85km /h

[/Offtopic]

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 28 Apr 2016, 20:33
Postitas priit
Kas keegi saaks teha oma 159's pildi kapoti avamise hoovast- kuidas see täpselt kinnitub ja kust täpselt tross tulema peaks?

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 28 Apr 2016, 22:15
Postitas urmask
priit kirjutas:Kas keegi saaks teha oma 159's pildi kapoti avamise hoovast- kuidas see täpselt kinnitub ja kust täpselt tross tulema peaks?
Mõtled seda, mis kapoti ja esistange vahel on?
Ma vaatan, mis pilte ma homme teha saan. Muidu liigun Laagri ja kesklinna vahet palju, kui sul huvi füüsiliselt nillida seda hooba.

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 29 Apr 2016, 18:32
Postitas priit
Tegelikult pidasin silmas salongi poolset otsa.. Unustasin mainida.

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 29 Apr 2016, 18:37
Postitas urmask
priit kirjutas:Tegelikult pidasin silmas salongi poolset otsa.. Unustasin mainida.
Ja ma tegin pildi välimisest :)
Järgmise korrani siis, kui autoni jõuan.

Kuigi ma võinuks sellest lausest järeldada:
teine asi mis jääb silma on puuduolev kapoti avamise hoob, selle asemel irvitab kusagilt avausest välja trossi ots

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 01 Mai 2016, 14:23
Postitas priit
Ja teine teema, kas keegi on salongiventilaatorit lahanud, kuidas sellele ligi pääseb? Ilmselt tahaks natuke määrimist või laagrivahetust (kui neid vahetada saab).

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 02 Mai 2016, 10:23
Postitas ts
priit kirjutas:Ja teine teema, kas keegi on salongiventilaatorit lahanud, kuidas sellele ligi pääseb? Ilmselt tahaks natuke määrimist või laagrivahetust (kui neid vahetada saab).
ma igaks juhuks kindel ei ole aga ventikas peaks asuma salongis ning jalgadest kõrgemal (147 ja 156-l on see kõrvalistuja jalge kohal, 159-l võib olla juhi jalgade kohal -> salongiradikas ise on keskel, seega keskkonsoolis see olla ei saa)

kõigi eelduste kohaselt on tegemist "ühe korra kokku pandud ja mitte kunagi enam uuesti kokku pandav" tüüpi ventikaga, mis istub puksidel, mitte laagritel.

Määrimine seal ei aita-> tavaliselt tuleb kigin sisse sellest, et puksid on väsinud ja tõmbab "labade" käigu kõveraks, mistõttu laba hakkab vastu korpust käima.

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 02 Mai 2016, 15:54
Postitas priit
Kuidagi on see "kreissae" hääl seotud ka helbekese nupuga kliimas. Kui kliima välja lükata siis nagu jääks seda häält oluliselt vähemaks või kaoks üldse.

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V - Priit

Postitatud: 02 Mai 2016, 16:11
Postitas urmask
priit kirjutas:Kuidagi on see "kreissae" hääl seotud ka helbekese nupuga kliimas. Kui kliima välja lükata siis nagu jääks seda häält oluliselt vähemaks või kaoks üldse.
Minul tuli see hääl kliimapumbast. Väideti, et tühi pump. Nüüd täidetud, ikka aeg-ajalt on. Laager "ei tohiks" olla.