Alfa Romeo 159 Ti

#1
Nüüd asi kindel, tegu on haigusega:
Nüüdseks minu kätte jõudnud kolmas Alfa Romeo. Seekord osutus väljavalituks 159. Naine ikka kurtis, et Mercedes pole temale ja talle oli eelmine GT väga hingelähedane, kuid enam kahe ukselist ei tahaks vaid midagi tõrtsuke suuremat, et last vedada.
Nii sai otsitud ja vaadatud ning lõpuks jäi sõelale üks 159. Sõelale jäi siis 2.4 diisel mootoriga isend (endiselt ja järjekordselt kolmas alfa diisel siis minu käes). Juhtumisis oli see ka Ti versioon. Arvatavasti poleks see auto muidu ka silma jäänud, kuna lisavarustuse nõuded olid mul üpris kõrged. Sellel autol minu nn ideaalist puudu suure ekraaniga makk.

Autost endast: Alfa Romeo 159, 2.4 jtm 154 kw, 6 manuaal, 2 tsooniline kliima, elektrilised mustad nahk istmed mäludega, püsikiirus hoidja, 19" suveveljed ja 17" talveveljed, must värv jne.

Muidugi, soetades, polnud see auto vigadest puhas, auto sõi esimesi rehve ja külmalt käivitus väga väga kehva. Käivitusel muidugi rikka kütte suit tagant väljas, sõitmisel natuke liiga uimane ja ka must väljas madalatel pööretel. Aga no tehing oli minujaoks sobiv ja sai see auto ikka ära toodud endale.

Autoga tutvudes diagnostika ühtegi veakoodi ei tuvastanud. Autost hiljem leidsin pihustite stendi paberid, mis tõstist natuke ärevust. Huvitavaks tegi aga asjaloo see, et olid kahed paberid, ühed auto andmed aga tulemused täiesti erinevad. Ega midagi, pihustid maha ja uuesti stendi...
Ootus oli 1, maks 2 pekkis pihusit....
Tulemuseks aga arvake ära :).......õige kõik 5 pihustit pekkis, millel tagasivool, millel ots, millel mõlemad.


Jätkan jutustust teinekord :P

Re: Alfa Romeo 159 Ti

#4
Maki puhul on minujaoks välimus oluline. Auto näeb minu meelest tunduvalt parem välja kui suur ekraan sees. Usutavasti peaks ka heli kvaliteet neil parem olema.
Ise olen ka jälginud androidi makke, küll ebayst leiab neid juba alla 200 isegi. Hetkel pole lihtsalt mahti tellida enne kui auto on tehniliselt korras.

Hetkel pikalt kirjutada telefonis ei viitsi, seega auto järjejuttu ei jätka, peale selle, et uued pihustid autol peal, adaptsioonid tehtud ja tulemus ülimalt suur 0.

Re: Alfa Romeo 159 Ti

#5
Nii...
Nagu eelevalt mainitud siis 5 pihustit kaugel lõunas. Midagi teha, pisarsilmil läksin poodi ja tellisin uued pihustid sakasat. Ca nädal tagasi said pihustid peale ja adaptsioonid tehtud. Tulemus suurepärane suur ümmargune 0. Auto endiselt külmast peast käima ei lähe, soojat peast käivitub ilusti.

Peale seda lasin diagnostikul natuke süvitsi minna...peale seda kui ta päev otsa oli ümber alfa kõndinud küll arvutiga, multimeetri ja ampertangidega oli laias laastus tulemus ikka suur null. Ainuke asi mis ta leidis oli see, et õhulugeja oli natuke uimane. Õhulugeja vahetasin kohe uue vastu....Ikka 0. Õnneks võtan asja huumoriga ja lähenen asjale seikulushimuliselt :P


Jätkan.....

Re: Alfa Romeo 159 Ti

#9
Täpselt see mida isegi arvasin, et ehk mõni klapp põlenud peale egr viga või siis vähem reaalsem-kolvigrupp.
Esimese korra kontrollisin KTS iga, kuna polnud õiget adapterit käepärast. Tulemus kõik normi piires.
Kuna aga ei usaldanud ikka elektroonilist mõõtmist üle starteri niipalju,siis leidsin ka koha kus saaks surveid mõõta...külma mootoriga kõige madalam kompressioon oli 25 bar. Minimaalne lubatud on 23, seega survetega kõik justkui korras.

Avastasin ka sellise asja, et kui temp andur on küljes näitab aju adekvaatset infot temperatuuri kohta. Kui andur lahti ühendada siis aju peaks nägema -40 kraadist väärtust. Minu autol lahtiühendatud väärtuseks oli 1326 kraadi. Ja kusjuures lahtiühendatud temp anduriga auto käivitub poolest pöördest ja ilma suitsuta.

Re: Alfa Romeo 159 Ti

#11
Olen loomulikult mõelnud sellele, aga mind huvitab see loogika seal taga....andur küljes auto ei käivitu, kuid näidud on korras. Võtan anduri ära, näidud paigast aga auto käivitub. andurit eraldi mõõtes oli andur korras. Samuti ka kütuse ettenade rõhk, kõrgsurve poolne rõhk, nii käivitusel, tõhikäigul, kui ka pööretel. Egr töötab nii nagu peaks töötama, õhulugeja uus, pihustid uued, turborõhu andurid korras ja testitud.

Üks viga mis veel esineb on see, et auto alguspööretel on justkui natuke uimane. Mis natuke seletaks ka mu ajastuse teooriat. Aga võibolla ongi see mootor rohkem pööretele mõeldud. Lihtsalt harjumatu, et disla ärkab ca 1800-2000rpm pealt. Vb olen lihtsalt Mercedesega harjunud, kus autod ärkavad madalalt juba.

Tegelikult kahtlustan gaasijaotus ajastust natuke...Sest hiljuti on vahetatud rihma ja ma ei tea kui hästi seda tehtud on. Normaalselt saab seda teha vaid rakisega. Olen kuulnud ka versioone sellel mootoril rihmaseibi kiilusoone kulumisest mis toob autole suhteliselt samad sümptomid. Aga seda seda korrekselt kontrolida on vaja rakist ja rakise peaksin järgmine nädal saama.


Aga muud juttu ka juurde:
Kui auto käima ära läheb siis edasi on lill, mõnus on sõita, vaikne ja mugav. Ti istmed on ikka supper head. Auto juhitavus on ka ikka klass omaette, rool reageerib väga hästi ning tunnetus on täpne. Uskumatul kombel pole ka 19" velgede ja pea "värvitud" rehvidega väga jäik

Re: Alfa Romeo 159 Ti

#14
Eile avastasin selise asjaloo: kui süüde sisse lülitada, siis armatuurlaual põleb küll eelsüüte küünalde märguande tuli, kuid küünaldeni ei tule grammigi voolu. peale käivitumist tuleb alles tarbimine taha (10A) ja mingi hetke pärast väheneb see (5A) kuni siis üldse katkeb. Eelsüüte küünlaid ei kasutanud masin ka 10 kraadise ilmaga, kus ta juba peaks vähemalt korra proovima küünlaid.

Juhtumisi sain kontakti ka auto üleeelmise omanikuga, kes lahkelt viitsis natuke autost pajatada...Nimelt tekkis see käivitus probleem peale küünalde vahetust.

Mõõtsin küünlad uuesti üle, kõigile küünaldele eraldi ampermeetrid taha...ei midagi kõik töötavad identselt ja väga hästi. Aga see eelüüte küünalde lülitumine ei anna autol rahu. Täna aga avastasin sellise asja, et isegi kui originaal kood sisse lüüa küünlal annab ühe vastse päringule. Kui aga süveneda natuke siis erinevate firmade küünlad on erinevad. Hetkel mul peal Bosch`i küünlad: pikkus 156 mm elektroodi pikkus 30mm ja võimsus 10A. Netist otsisin ja soovitati kasutada Beru küünlaid mis on 151mm üldpikkusega, 35mm elektroodi pikkusega ja 20A. Samad küünlad peaksid olema erinevate andmete järgi ka originaalis. Kuna amperaas on erinev, seega ka küünla sise takistus, siis on ka võimalus, et auto hakkab normaalselt ka küünlaid kasutama enne käivitust.

Reaalsuses saan aru miks neid küünlaid ei kasutatud...Sama koodi alt annab nii Bosch`i, Swag`i, Beru jne küünlad välja. Auto kataloogid reeglina neid vahesid välja ei näita, see eest hinna vahe on Boschil ja Berul pea 2,5 kordne. Ma ise ka tausta teadmata ei paneks Beru küünlaid :D

"Just In Case" tellisin ka uue temp anduri.



Oskab keegi 159 omanikest kommenteerida seda madalalt uimasust? On see normaalne, et mootor hakkab elama 1700rpm alles või olengi lihtsalt MB diislitega ära hellitatud?

Re: Alfa Romeo 159 Ti

#15
Minu 1.9 110kw diisel samuti enne 1700rpm ei tee eriti midagi. Päris jõud tuleb veidi enne 2500rpm ja lõppeb 3200rpm ning täiesti ära kaob 3900rpm. Ei aidanud ka turbo remont.

Veidi paremaks läks peale EGRi vahetust. Veel veidi Neste pro diisliga teise paagi lõpus (Y).
--
Urmas