Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#1
Juba väga ammu olen unistanud olemaks Alfa 159 omanik, sest minumeelest see on kõige ilusam seeriatootmises olnud auto viimase 30.aasta jooksul.
Kuid siiamaani on see jäänud selle taha, et ei ole olnud kas sobivat varustust, sobivat mootorit või parajasti tuli mõistus koju, et milleks 2 Alfat? :D
Siiski siiski olen viimased 2.a jälginud 159 turgu Euroopas, et mis seal pakutakse. Sai korra käidud ka uue diisel Giuliaga sõitu proovimas. Tegemist kindlasti hea ning kvaliteetse autoga, ning minek oli diisli kohta väga hea ja ei kõlanud ka väga diisli moodi. Kuid need tava Giuliad on kuidagi nii "vanilla" olemisega... see siduv šokolaad on puudu. Ning selleks on välimus. Minu jaoks liiga keskpärane ja massi sulanduv (va siis Giulia QV).
Piilusin ka Brerasi, sest see on ainuke Alfa mis kaaluks sobiva tehnika ja sisu ning hinna kombinatsiooni puhul üle praktilisema 159'sa ostu. Kuid üllatavalt vähe oli neid mis meeldisid ja need mis meeldisid olid kallid ja eraisikute kätes, seega keeruline või suisa võimatu tuua Eestisse liisingusse.
Minu Alfa kriteeriumid olid:
1) TI pakett
2) Turismo (Alcantara ja naha komboga sisu)
4) Navi ja displei kuigi lugesin, et enamus eelistavad järelturu Androidi seadmeid panna sest see Alfa Blue&Me+ navi ei kõlba kassi saba alla ka. Sellega olen suht nõus! :/
5) Xenonid
6) Korralik hooldusajalugu
7) Läbisõit kuni 150 000 km
8) Universaal kerega (minumeelest ilusam kui sedaan, kuid see on puhtalt maitse asi)

Vaatasin nii diisleid kui bensiine segamini. Uurisin ka 2.4 JTDm'e ja automaate eriti, kuid neid ei olnud saada uuema sisuga.
Miks ma otsustasin lõpuks uuema diisli kasuks, mitte uuema TBi kasuks oli see, et see TBI on ka paras bensuröövel, aga ei paku selle eest vastu suurt midagi.
Hääle ja mineku mõttes. Seega mõtlesin, et võtan siis juba disla... ning kui tahan kogeda häält ja minekut siis selleks on mul GTA olemas :D
Seega oleks nagu 2 äärmust olemas, mis siis kuskilt keskel kokkusaavad.

Leidsin siis sobiva auto. Hall metallik :P Oleks see olnud tavaline hall siis oleks diil katki jäänud :D
Vaatasin rohkem valgeid ja musti Alfasi, ning see hall metallik oi väga haruldane vaatepilt. Kuid mulle lõpuks meeldis see, et TI velgede toon läks hästi kokku auto enda värviga. Käigukastiks jäi manuaal, kuna uued mootorid tulidki ainult selle variandiga kahjuks... oleks eelistanud automaati :/

Lisan siis juba pildi ka.
Pilt
Edit: lisatud 07.12.2017 Peale läigestavas poleerimises käimist ning keraamilise vahaga katmist. Siit tuleb eriti hästi välja see, et tagumine stange on natuke vale tooniga üle värvitud kunagi. (Väidetavalt kriimude jms pärast, avariis pole osalenud). Tagant vaadates seda ei näe.
Pilt
Hetkel istub ta tutikate lamellide peal. Sain need madalama mõõduga kui suverehvid, mis kaasas olid. Sobib väga hästi minu meelest! 8-)

Sisuks siis nagu öeldud sportlikud istmed, mis kaetud alcantaraga. Kasutan sisu osas Mobile.ee tehtud müügi pilte. Pole endal aega olnud korralikult seest ja väljast jäädvustada. Kuid kolmapäeval läheb auto läigestamisse ja keraamilise vahaga katmisele. Siis teen paar klõpsu ka hiljem. Ning homme lähen Krowni, et roostetõrje terves ulatuses ära teha.
Edit: Värsked pildid allpool peale läigestamist ja vahatamist.
Pilt
Pilt
Tehnilise poole pealt olid just tehtud rihma vahetused ja veempumba vahetus ning õlivahetus. Seega see oli ka suur pluss, miks selle auto just võtsin.
Endal vähem asju mille pärast muretseda. Ainuke asi oli see, et läbisõit oli 165000 kui ostsin, samas kui hooldatud õigeaegselt ja kõik asjad tehtud siis ei näinud probleemi.
Auto sain kätte umbes kahe nädalaga Mobile.ee kaudu. Ise ka imestasid, et nii kähku läks ARK's tüübikinnituse saamine. Mersudega mis tuuakse läheb tavaliselt 14 päeva :P Mul sai 1 päevaga peale eestisse saabumist.

Esimene sõidukogemus.
Väga eriline. :D Alfale kohaselt on mõnus naeratus ees. Ning äärmiselt mugav linnaliikur. Mind tõsiselt üllatas auto pehmus Tallinna teedel. Ning seda enam, et autol on 19" veljed ja väga madal rehv peal. Öö ja päev vs GTA'ga.
Manuaal kastist siis.
Ega seal midagi kiita pole ja otseselt laita vast ka mitte. Kast ise on hea, kuid 2.0JTDm on madalal pöördel ikka jõuetu :)
Kui hoo maha võtad ja pöörama hakkan (5-20km/h) siis tuleb üldiselt ikka esimese käigu peale vahetada, muidu hakkab mootor lihtsalt puterdama.
Variant on gaasiga mängida ja pöördeid lisada kuid see pole ka mõnus.
Oma GTA V6'ga võin samas teha väga aeglase pöörde nii 20km/h ka 4'nda käiguga ja siis lihtsalt gaasi anda ning auto ei tee teist nägugi.
Olen teinu ka maanteesõitu juba ning väga eeskujulikult liigub kui juba hoo sisse saab.
Üldse liigub ta täita okeilt nii 40-120km/h vahemikus. Võibolla tulevikus vaatan väikse aju üleprogemise ja muude asjade parandamise peale, et maanteel oleks kindlam minek. Kuid projektikaks siiski peaks jääma GTA :D

TÜV läbis probleemideta ja hetkel naudin seda olukorda siis, et millise iludusega ma sõitma lähen.
Üritan mõlemale ühtlaselt tähelepanu jagada :D
Pilt
Spritmonitorisse ka lisatud.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/886141.html

Pilt
Viimati muutis Slicer, 09 Dets 2017, 01:39, muudetud 4 korda kokku.

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#2
Värv on ilus ning 159'le istub universaalkere palju paremini, kui sedaan. Või noh, Alfa Romeo on üldse üks vähestest (ainukestest?) autotootjatest, kes on suutnud ka minujaoks universaalkerega auto ahvatlevaks muuta. Ülejäänud markidel näevad universaalkerega isendid ikka väga jubedad välja. :D
Muretuid kilomeetreid! :thumbup:
If you park it and don't look back as you walk away... you bought the wrong car.

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#4
Traktor kirjutas:Pole ise Krowniga kokku puutunud. Aga viimasel ajal kuuleb sealsest ebakvaliteedist kuidagi väga palju..
https://youtu.be/hTg9uA1RUY0

Aga see 159... Maasikas!!
Aitäh! Eks ma üritan teda maasikana edasi hoida. Sellepärast ka roostetõrje ning homme siis läigestav poleerimine ja keraamiline vahatamine.
See kliima ei halasta eriti autodele.

Minumeelest see AquaCity oli kohe Krowni kõrval :D
Aga käisin järgi ja kätte sain ühe inimese käest, kes oli asjalik ning seletas lahti mis tehti ja lisaks sain alet ka, kui pooljuhuslikult ja kogemata mainisin TRK'd ja Kalvot.
Tuleb välja, et nad teevad koostööd ja Kalvo käib pidevalt seal oma vanade Alfadega. Ning eelmisel nädalal oli käinud üks teine 159 disla (nelivedu), mis oli ka just riiki saabunud. Omanikuks naisterahavas ja mees itaallane :P.
Ütlesid, et uuemaid Alfasi tänavalt niisama neile ei satu, enamasti läbi TRK. Kuid hea oli see, et nüüd siis kaks 159't lühikese ajaga :D
Mainis ka seda, et on kasutusele võtnud parema vahendi kui varasemalt... eks näis.
Soovitati 2019 kevadel järgmiseks tulla. Kokku siis läks 152 eurot (169.- tavahind), mainides TRK'd.
Roostet mõõdetakse 3 koha pealt auto alt (esisild, keksosa ja tagasild), igale kohale määratakse rooste suurus punktiskaalal 0-3. Mul oli 0,5 ehk siis sisuliselt min mis saab panna. 0 on uuel autol :P Ütles, et kõik oli väga korras praegu, mis tegi omal ka enesetudne paremaks.

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#5
Alfa Romeo 33 kirjutas:Värv on ilus ning 159'le istub universaalkere palju paremini, kui sedaan. Või noh, Alfa Romeo on üldse üks vähestest (ainukestest?) autotootjatest, kes on suutnud ka minujaoks universaalkerega auto ahvatlevaks muuta. Ülejäänud markidel näevad universaalkerega isendid ikka väga jubedad välja. :D
Muretuid kilomeetreid! :thumbup:
Aitäh! Loodan, et neid muretuid kilomeetreid tuleks pikalt pikalt...
Mida rohkem seda autot vaatan siis selline metallik-hall (gunmetal gray) on väga ilus. Pakun, et kui saab nüüd läikima ja vaha peale siis on eriti soliidne.
159 SW näeb välja sportlik ja samas selline limusiinilik. Poleks häbi sõita presidendi vastuvõtule. :thumbup:

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#7
Kui kunagi igapäeva liikurit otsisin, siis olin ka päris hädas 159 leidmisega.
Universaal
TI
4vedu
ekraan
2,4 ja soovitavalt 154kw
mittevalge

0, konkreetne 0, valikut lihtsalt pole, aga ti ja 4vedu osas polnud ma nõus järgi andma ja olin nõus juba isegi valge masinaga ja 3,2 bensiiniga.
Peale paari kuud jamamist ostsin tookord hädaga opeli, mis vastas kõikidele kriteeriumitele va mark.

No vaatake selle masina salongi, kes oleks nõus nn tavasalongiga, kui valikus on TI pakett???
See suvi siis Volvoga : XC60 R-Design Polestar :)

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#9
spark kirjutas::beaver: :beaver: :beaver:
Jälle üks "imelik" st. kompleksivaba inimene, kes ostab kasutatud Itaalia auto.
Üks mees just hankis Maserati ...
:D Nii ta on...
Maseratisi olen ise ka piidelnud, kuid seni on otsustamist takistanud võimalikud hoolduskulud. Muidu oleks ammu juba selline :P
Quatroporte on mõistlik Maserati ka ;)
Kuigi süda ihkaks rohkem Granturismot.

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#11
Pidin täna 159'l parktule pirni vahetama. Pain in the ass töö jälle, kuna ruumi pole kuid sain pusitud.
Panin tähele, et see kapoti avamiseks mõeldud plastik käpp on ära murdunud, ning nüüd pean pistma käes sügavamale scudetto vahele, et seda lähemalt liigutada.

Pildil siis see must kangike.
Pilt
Siinkohal kui kellegil on üle sellist kangi siis võiks ära osta,
Muidu pean uue ostma, koos mehhanismiga. Ei olnud ka teab mis kirves, kuid siiski. Pidigi suht tihti katki minema. On siis keeruline natuke robustsemaks seda plastik osa disainida...
http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/159_Bonnet.shtml

Ahjaa, lisaks ei avane see tagumine luuk väljast Alfa märgile vajutades...
On see lihtne fix?

Re: Alfa Romeo 159 Ti 2.0JTDm Sportwagon - Slicer

#13
RaidoSV kirjutas:
Slicer kirjutas:
Ahjaa, lisaks ei avane see tagumine luuk väljast Alfa märgile vajutades...
On see lihtne fix?
Selle nupu kontaktid oksüdeeruvad. Ma vahetasin kogu nupu ära, umbes 15min võttis aega.
Kui palju see nupp peaks üldse sisse liikuma?
Mul 1 korra töötas, esimesel päeval kui auto kätte sain :P
Siis voolas peale vajutust hunnik vett märgi alt välja.... Võibolla vaja eest võtta ja puhastada?
cron