Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#106
Niisiis

Asi hullemast hullem - õlipump tükkideks, saaled ära, nõellaagri tükid karteris; tundub olema ikkagi sellest, et kunagi on hammasrihm purunenud ja tagajärjed on likviderimata

F*** - mõtlen nyyd veidi kas uus mootor või uus auto :(
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#111
täällä 2,4 ei ole :D

eile õhtul sain siis kaua oodatud info, et mootor on lõpuks lahti.

tulemus siis selline, et karter on nookuri laagri nõelu täis, üks nukk on vist puru, õlipump on laiali, saaled on õhtal, kaks nookurit on puruks ja 2 peaks veel vahetusse minema.

However- vänt ei ole pihta saanud (saaled olid õige natuke kulunud ainult nig kütuse ei olnud ka kolbidele liiga teinud veel), seega:
variant 1- osta 1500 eest teadmata seisus mootor kuskilt kaugelt (soome ja leedu taganurgast) ning lasta see paarisaja eest kohale vedada, lootes, et on kõik jumala heas korras ning kõik jupid ringi tõsta,
variant 2- vahetada välja õlipump, saaled, nookurid, nukid ja rihm ning loota, et ükski nõel kuhugi keset mootori pidama ei jäänud... oleks ise auto lahti võtnud, oelks kõik nõelad üle lugenud aga... praegu igatahes ei julgenud keegi öelda, kas mõni läks vasakule või on varem välja tulnud või peidab ennast kuskil nurga peal ja ootab millal auto uuesti tööle pannakse)

kahe variandi hinnavahe on vähemalt üks, kui mitte kaks enamvähem korralikku autot :D

tundub, et jääb variant 2 ning tuleb lihtsalt mingi sõel õlipumba jaoks välja mõelda (veider- kõigil autodel, mida ma siiani torkinud olen on alati olnud õlipumba ees sõel, mis takistab suurematel kruusakividel ja väiksematel hantlitel õlipumpa sattumast)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#115
kõige hullem on tegelikult see, et kui esimene omanik laseb longlife õliga kolm 40 tuh välpa, siis edaspidi võid kasvõi kord nädalas kõige paremat õli sisse kallata- vahet ikka pole

selle auto puhul on 99% kindel, et rihm on kas puruks läinud või siis valesti peale pandud olnud (pratole'd lõhuvad koheselt nookurid ära ja mingit suuremat probleemi ei teki.. välja arvatud juhul jäetakse nookurid vahetamata ning need siis vaikselt mootori allserva vajuvad)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#116
urmask kirjutas:
08 Jaan 2020, 14:39
110kw 159 diisel on üsna toimekas tegelikult.
Kahju jah, et need vanade autode diislin sedasi ära surevad.. lõpuks vist kõik õige õli ja hooldusvälba taga kinni. Siin just oli uudis 1mln sõitnud mersu diislist :D
Minule isiklikult ka kõige sümpaatsem isegi see 110kw diisel 159 mootoritest. Kütust läheb vähe ja edasi läheb suht normaalselt (ise väga suurt vahet vs 2.4 diisliga pole aru saanud).

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#117
Noh - põhimõtteliselt ei vaidle vastu, et 16v diisel on hea aparaat ka 159 peal (jõudu ja flexi on piisavalt), kuid 156 või gt peal on see lihtsalt parem (pealegi - seal ei ole dpf'i :) )

Imho - 159 on kõige puhtam trassiauto (nagu ka 166 ja 164) , seega sinna sobib suur mootor nõks paremini

Võib muidugi ka olla, et ma ei ole korraliku 16v diisel 939 rooli saanud (vanad diislid onju)

Btw - kui autot nüüd, siis võid kuulutuse kah üles panna :)
Tegelikult ma olen normaalne....

Re: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm AT - ts

#118
No ma vaidleks vastu. Mul on 2.0Jtdm ja 125kw, kuid tahaks veidike rohkem ikka :D
110kw jääks ikka väga allapoole seda mis minu arust suure sedaan auto puhul OK oleks.
Isegi mu vanal väikesel 145 2.0'l oli 114kw mootor. Ning see kaalus ikka väga vähe vs 159...
Seal oli 110kw mootorist ja rohkem kui küll.
cron